יום שני, 20.05.2024 שעה 03:05

הפרעוש? מיאמי צריכה לקרוא למסי "המכפיל"

טרם הגעתו ל-MLS מסי כונה "הפרעוש" בשל קומתו הנמוכה וזריזותו. עכשיו הגיע הזמן לרענן את הכינוי ולהחליפו  ב"המכפיל" בשל תרומתו להכנסות המועדון

|
מסי במיאמי. הרבה מעבר לכדורגל (רויטרס)
מסי במיאמי. הרבה מעבר לכדורגל (רויטרס)

ב-15 ליולי 2023, יצאה ההודעה הרישמית של המועדון האמריקאי על החתמתו של ליונל מסי כשחקן מן המניין באינטר מיאמי בליגת ה-MLS, כאשר החוזה המדובר הינו לשנתיים וחצי ויניב למסי הכנסה של כ-60 מיליון דולר לכל עונה.

אבל אפילו המספרים האלה מתגמדים אל מול האפקט הגורף של ההשפעה שלו על הפוטנציאל העיסקי של כל המהלך הזה. מהלך שעיניי כל עולם הספורט נשואות אליו, והרבה בזכות המיקום הגיאוגרפי שלו, מתעצם בהשוואה להחתמה של רונאלדו בליגה הסעודית.

במעמד החתימה, על פי מגזין פורבס האמריקאי, השווי של המועדון עומד על כ-600 מיליון דולר, מה שמציב אותו במקום ה-6 בדירוג מועדוני ה-MLS (במקום הראשון נמצא מועדון הכדורגל של לוס אנג'לס עם שווי של 1.0 מיליארד דולר).

בראיון עם חורחה מאס, אחד הבעלים של הקבוצה, הערכה שלו היא כי בעקבות הגעתו של מסי, ובהינתן החתמות עתידיות נוספות, המועדון יכול להכפיל את שווי השוק שלו ולהגיע ל-1.2 מיליארד דולר תוך שנה.

חורחה מאס. הוא כבר מבין מה זה "המכפיל" (רויטרס)חורחה מאס. הוא כבר מבין מה זה "המכפיל" (רויטרס)

כשמסי נוחת, האימפקט מיידי וסוחף. החל מעניין במהדורות החדשות, סערה המשכית ברשתות החברתיות, עליה בעלות המנויים והכרטיסים, נותני חסות שעומדים בתור, ועד שבירת שיאים במכירות המרצ'נדייזינג של אינטר מיאמי באופליין ובאונליין. על פי ה-CNBC, הצפי הוא להכפלה בסך ההכנסות של המועדון ב-12 החודשים הקרובים.

המו"מ עם מסי החל עוד ב-2019, כשדייויד בקהאם (אחד הבעלים המייסדים של אינטר מיאמי) טס לברצלונה לפגישה עם אבא של "הפרעוש" חורחה מסי.  השיח באותו מפגש נסוב סביב ההזדמנות של מסי להיות "סוכן שינוי" (צ'איינג' אייג'נט) שיקפיץ את כל העניין בליגה האמריקאית כפי שבקהאם עשה במעבר שלו ב-2007.

תסריט הוליוודי: גול בדקה ה-94 במשחק הבכורה

וכשבמשחק הבכורה "המכפיל" כובש את שער הניצחון מבעיטת עונשין מופלאה בדקה ה-94, אז יש יסוד סביר להניח שהתחזיות הכלכליות האופטימיות של בעלי המועדון ממיאמי מבוססות על קרקע איתנה. מה הפלא שחברת אדידס (נותנת החסות הרישמית של ליגת הכדורגל האמריקאית מאז שהושקה ב1993)  נאלצה לחדש את המלאים במדפים הריקים של המועדון.

ליאו מסי. כמו בתסריט הוליוודי (רויטרס)ליאו מסי. כמו בתסריט הוליוודי (רויטרס)

המכירות של החולצה הוורודה והמכנסיים התואמים עם שלושת הפסים השם מסי והסיפרה 10 כבר שברו את שיא המועדון לסך מכירות ב-24 השעות הראשונות. בנוסף מדברים על נסיקה של כ-500% בממוצע בעלות של מחיר כרטיס בעקבות הביקושים באתרי מסחר של מכירות כרטיסים באינטרנט.

מהרגע שמסי הוצג בפני  20,000 אוהדים באיצטדיון "דרייב פינק" פלורידה, היה ברור שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. כמו מגע של קסם, העיר מיאמי ככלל ומועדון הכדורגל בפרט עלו לבמה של העסקים הגדולים בספורט. אם עד הגעתו של מסי, הכל סובב סביב קבוצת ה-NBA המקומית וקבוצת הבייסבול, מיולי 2023 נוסף מימד עסקי משמעותי, תוסס וריווחי במיוחד.

נחיתת מסי בפלורידה, כמוה כהגעתו של הוריקן אנושי מהלך

מדינת פלורידה (22 מיליון תושבים) והעיר מיאמי (חצי מיליון תושבים) הם המרוויחים הגדולים מה"מסי מאניה" שנחתה עליהם מאמצע יולי 2023. ההשלכות כבר מיטיבות עם איזורי מסחר, תיירות הספורט והאירוח בסביבת איצטדיון הכדורגל בעיר עצמה וברדיוס המיידי שלה.

ליאו מסי. אחרי ההגעה שלו לפלורידה שום דבר לא יהיה כשהיה (רויטרס)ליאו מסי. אחרי ההגעה שלו לפלורידה שום דבר לא יהיה כשהיה (רויטרס)

לצד שיאי ההבקעה והבישולים שלו לאורך הקריירה עטירת הגביעים ואליפויות שלו, "המכפיל" הולך וצובר תאוצה כסוכן של שינוי כלכלי וגריפת רווחים לעצמו ברמה האישית ולמיאמי ברמת המקרו.

שוק הנדל"ן בשכונות היוקרתיות של מיאמי כבר תופס תאוצה, כשמתווכים מקומיים כבר מעידים על התעניינות גוברת והולכת לבתי יוקרה בסמיכות לביתו של "המכפיל". נרשמות עליות במחירים של 10%-15% בבתי יוקרה למכירה והשכרה, שהרי מי לא ייהנה לפגוש את מסי במהלך קניות כשהוא דוחף עגלה בוול מארט המקומי.    

כשרונאלדו עבר לערב הסעודית דיברו על ספורט וואשינג (כשאוטוקרטיות כמו קטאר רוכשות לגיטימציה בעזרת ספורט), על הנחיתה של מסי במיאמי אפשר לדבר במונח חדש של ספורט פולישינג. שהרי מדובר פה על תרומתו לשידרוג ו"הברקת" התדמית של הכדורגל המקומי על כל המשתמע מכך.

שוק הנדל"ן בשכונות היוקרתיות של מיאמי כבר תופס תאוצה (רויטרס)שוק הנדל"ן בשכונות היוקרתיות של מיאמי כבר תופס תאוצה (רויטרס)

נראה אם מסי ימשיך לשחק במיאמי עד גביע העולם 2026 אשר ייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו. לגבי נבחרת ארגנטינה, החודש "הפרעוש" הודיע שהוא לא ישתתף במונדיאל הבא. מה שבטוח שהנחיתה והשהות שלו יהוו אקט חימום מעולה לאירוח הטורניר הגדול ביותר בעולם.

אלון הוכדורף הוא מומחה לשיווק, מדיה ופרסום. בעברו היה חבר במועצת המנהלים של חברת הפרסום הבינלאומית סאצ׳י & סאצ׳י לונדון, אנגליה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */