יום חמישי, 02.05.2024 שעה 15:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"לא ציפיתי ליחס כזה מקומץ בקהל של באר שבע"

אחרי שהושאל לאברדין, דדיה פותח: "הרגשתי קצת שהקהל לא בעדי, לא יודע מאיפה זה מגיע", "כאן עוד לא חתמתי וכבר זיהו אותי ברחוב". וגם: המאמן שנהרג

|
אור דדיה  (אברדין)
אור דדיה (אברדין)

בקיץ הנוכחי יצאו כמה וכמה שחקנים ישראלים ליעדים מפתיעים מעבר לים, אחד מהם הוא אור דדיה מהפועל באר שבע. המגן הימני בן ה-26, היה כבר בדרך להפועל תל אביב, אבל ברגע האחרון קיבל הצעה מסקרנת במיוחד מאברדין הסקוטית וכמה ימים לאחר מכן הפך לעוד לגיונר של הכדורגל הישראלי ביעד מאתגר במיוחד.

דדיה, איבד את מקומו בגלל פציעה בעונה שעברה והרגיש שהוא חייב לצאת לעונת התאווררות כדי לחזור לעצמו ואולי לשוב לנבחרת ישראל בקרוב. בזמן שאין הרבה מגנים טובים בכדורגל הישראלי, דדיה, שחתם בשבוע שעבר רשמית באברדין הסקוטית, ינסה לפרוץ עם הגשמת החלום שלו בעונה הקרובה, כאשר שלב בתים אירופי מובטח לו ולקבוצתו.

בראיון מיוחד ל-ONE, דדיה מספר על ההצעה הסקוטית שהפתיעה, הרצון להגשים את החלום ולשחק בחו"ל, התחושות שקיבל מקומץ אוהדי הפועל באר שבע, הזיכרון למאמן שהדרך אותו בגיל ילדים ונהרג במלחמת אוקראינה ואיך לא, איך זה היה לראות את התבוסה הגדולה למכבי תל אביב.

אור דדיה (פרטי)אור דדיה (פרטי)

"קשה לדעת מה יהיה עם המעבר הזה, אבל על פניו זה אחד המהלכים הכי טובים שיכלו להיות לי בקריירה. אחרי שהייתי לפני שתי עונות מצוין, הגעתי לנבחרת ולאחר מכן העפלה לשלב בתים עם הפועל באר שבע בקונפרנס ליג, הגיעה הפציעה ואיבדתי את המקום שלי. בתחילת הקיץ הזה, ראיתי שאני לא בתוכניות. הייתי כבר סגור בהפועל תל אביב, אבל הפועל באר שבע לא רצו לשחרר. אני חייב לתת קרדיט לבאר שבע שמהצד שלהם עשו הכל כדי שזה יקרה, באו לקראתי ממש והיו שמחים בשבילי מקסימום”.

איך הגיעה ההצעה הזו פתאום?
“כמו שאמרתי, כבר הייתי סגור בהפועל תל אביב אבל באר שבע לא רצו לשחרר כל כך מהר לקבוצה בישראל. הסוכן שלי, בועז גורן, הביא הצעה מסקוטלנד בימים האחרונים של מחנה האימונים ומאז שההצעה הגיעה - תוך יום וחצי זה כבר נסגר ורק חיכינו לאישורים”.

הגעת בשבוע שעבר לסקוטלנד, איך אתה מתרשם מהמקום ומהמועדון?
"אני רואה את עצמי מסתגל פה, בכלל כשאשתי תגיע עם הילדה הקטנה שלנו הכל יהיה בסדר. זה נראה מועדון רציני מאוד, שחקנים מגיעים לכאן כדי לתת כמה עונות טובות ולהתקדם לפריימר ליג או לצ’מפיונשיפ, זה תהליך שקורה פה מדי עונה. אברדין זה מועדון ענק, עם היסטוריה של אליפויות, של גביעים ושל מה לא. יש פה קהל מטורף. כבר לפני ש חתמתי וקיבלתי מאות הודעות מאוהדים. עוד לא עשיתי אימון אחד וזיהו אותי ברחוב, זה מטורף. האוהדים באברדין חיים כדורגל פה, זה הכל בשבילם, בשבילי לבוא למקום כזה זה התגשמות חלום. אני מרגיש שאני יכול לבוא לידי ביטוי פה במקסימום”.

בועז גורן, אור דדיה ואשתו, (אברדין)בועז גורן, אור דדיה ואשתו, (אברדין)

למה עשית את המעבר הזה?
"אני רציתי לצאת ולשחק יותר. הרגשתי קצת שהקהל לא בעדי בתקופה האחרונה ואני לא מבין מאיפה זה בא. בסוף אני שחקן בית ואוהד את הקבוצה ואת המועדון, אעשה הכל בשבילו, אבל הרגשתי פחות נעים בשנה האחרונה. שחקן בית נותן את כל הלב והנשמה, יכולה להיות שהייתה לי תקופה פחות טובה מקצועית, נכון, אבל לא ציפיתי לזה. לצערי יותר שמעו את הקומץ אוהדים שהיו נגדי, אבל חשוב לי להגיד שזה רק חלק קטן ואני מאוד אוהב את הקהל של הפועל באר שבע מאוד. קיבלתי הרבה הודעות יפות ותמיכה על המעבר ואני בטוח שכולם שמחים בשבילי”.

אתה מושאל אבל אתה רואה את עצמך נשאר בסקוטלנד?
"יש לאברדין סעיף רכישה שהוא לא גבוה, אני אעשה את הכל ואני די בטוח בעצמי שאוכל לעשות פה עונה טובה. רוב השחקנים פה לא שיחקו בקמפיינים אירופים ויש לי הרבה הופעות עם באר שבע, זה ערך שאני יכול להוסיף לקבוצה”.

מה שחקנים בבאר שבע אמרו לך על המעבר?
“הרגשתי שכולם שמחים בשמחתי כאילו זה קרה להם, כל מי ששיחק איתי יודע שזה החלום שלי ושאני מחכה לזה כמה שנים טובות. הם שמחם בשבילי שאני מגשים את החלום".

אייל גולסה מול אור דדיה (ראובן שוורץ)אייל גולסה מול אור דדיה (ראובן שוורץ)

מה אתה אומר על המשחק שהיה נגד מכבי ת”א?
"אני חושב שזה לא פרמטר לשום דבר. מכבי תל אביב תפסה יום טוב והפועל באר שבע תפסה יום חלש. ברדה עושה עבודה מטורפת ומזלזלים בזה שהוא דרש סגל מלא למחנה, אבל בעתיד יראו את זה. יש קבוצה טובה מאוד שתרוץ על כל התארים, אני אישית בטוח שזה יקרה”.

איך זה אור דדיה הקטן מבאר שבע שהתחיל את הקריירה שלו במועדון הקטן של העיר, מכבי באר שבע, עבר להפועל באר שבע וכעת עובר לאחד המועדונים הגדולים בסקוטלנד?
"זה מאוד מרגש. אם כבר נגעת במכבי באר שבע, אז אני חייב לציין את דימה פיאלקה ז”ל, המאמן שאימן אותי בתקופה הזאת. הוא היה אצלי בבית לפני שנה וחצי שנתיים, לפני שהחלה המלחמה באוקראינה, הוא בא לבקר אותי בארץ. אני מעריך אותו ואוהב אותו, כל כך חבל לי שהוא לא איתנו מאחר והוא נהרג במלחמה. בטוח שהוא מלמעלה יהיה מאושר".

מה אתה מאחל לעצמך לקראת העונה המאתגרת באברדין?
"אני מאחל לעצמי שבעזרת השם נהיה קבוצה טובה שמתחרה על תארים בליגה הסקוטית. אני בטוח שאני והקבוצה נעשה קמפיין אירופי טוב, יש פה קהל שבשבילו נעשה את הכל. מבחינה אישית אני מקווה שאמשיך את ההתקדמות מקבוצה טופ בישראל לקבוצה טופ בסקוטלנד, אבל יש לי הרבה עבודה".  

אור דדיה (איציק בלניצקי)אור דדיה (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */