יום חמישי, 02.05.2024 שעה 14:28
ליגה אנגלית 23-24
8028-8535ארסנל1
7932-8234מנצ'סטר סיטי2
7536-7735ליברפול3
6752-7335אסטון וילה4
6052-6733טוטנהאם5
5451-5234מנצ'סטר יונייטד6
5355-7434ניוקאסל7
4965-5635ווסטהאם8
4859-6333צ'לסי9
4860-5235בורנמות'10
4655-4835וולבס11
4457-5234ברייטון12
4355-5135פולהאם13
4057-4535קריסטל פאלאס14
3648-3735אברטון15
3560-5235ברנטפורד16
2662-4235נוטינגהאם פורסט17
2577-4835לוטון18
2470-3835ברנלי19
1697-3435שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ליברפול
  • 1 - 4
  • לוטון
  • אסטון וילה
  • 2 - 4
  • נוטינגהאם פורסט
  • ברייטון
  • 1 - 1
  • אברטון
  • קריסטל פאלאס
  • 0 - 3
  • ברנלי
  • מנצ'סטר יונייטד
  • 2 - 1
  • פולהאם
  • בורנמות'
  • 1 - 0
  • מנצ'סטר סיטי
  • ארסנל
  • 1 - 4
  • ניוקאסל
  • וולבס
  • 0 - 1
  • שפילד יונייטד
  • ווסטהאם
  • 2 - 4
  • ברנטפורד
  • צ'לסי
  • חמישי, 02/05, 21:30
  • טוטנהאם

קריאת התרנגול: סולומון באתגר חייו בטוטנהאם

הישראלי עשה את קפיצת המדרגה בקריירה, אך צפוי להתמודד עם אתגרים: על ההתאמה למאמן, התחרות על ההרכב, עניין קיין, הלוזריות הנצחית והקשר לבניון

|
מנור סולומון (רויטרס)
מנור סולומון (רויטרס)

עכשיו זה רשמי. כפי שנחשף לראשונה ב-ONE, מנור סולומון הוא שחקנה החדש של טוטנהאם ובכך הפך לישראלי הראשון שמשחק בשורות הספרס מאז רוני רוזנטל שהתרוצץ בווייט הארט ליין בין 1994 ל-1997. סולומון מגיע לאתגר חדש והרבה יותר גדול מזה שהיה לו בפולהאם, וכעת הגיע הזמן להתכונן ולנתח את מה שמחכה ליהלום הישראלי ביעד השני שלו בלונדון.

המאמן, ההתאמה לסגנון המשחק והכוכבים בהיררכיה

עד לפני שמונה אנג' פוסטקוגלו למאמן החדש של התרנגולים, היה לי ספק רב לגבי ההתאמה של מנור לטוטנהאם – שנראתה כיעד שיכול לחבל במסלול הבריא והמחושב שהכוכב סלל לעצמו עד כה בקריירה. הלונדונים רשמו עונת נפל בשנה האחרונה כשסיימו במקום השמיני ופספסו את הכרטיס לאירופה, ובאופן כללי – הקבוצה שבעבר אמנם לא זכתה בתארים, אך הייתה תחרותית מאוד ואף העפילה לגמר ליגת האלופות ב-2019, נמצאת במסלול התרסקות בשנים האחרונות ונראה שאין דרך ברורה במועדון.

ההתדרדרות בטוטנהאם החלה מאז עזיבתו של מאוריסיו פוצ’טינו שבנה סגל מאוזן וידע גם איך לנהל אותו – מחוץ ועל כר הדשא. הארגנטינאי הוא למעשה המאמן האחרון ששיחק עם קו 4, אז טוטנהאם הייתה אחת הקבוצות הכי התקפיות ומסוכנות באנגליה בפרט ובאירופה בכלל. וזה לא שעם קו 5 אי אפשר לשחק התקפי ולבנות קבוצה מסוכנת – רק שכל המאמנים שניסו לשחק עם שלושה בלמים ושני מגנים תוקפים אצל הספרס עשו את זה יותר מהחשש לספוג ולהישאר חשופים בהגנה ופחות מתוך הניסיון לנצל את היתרונות שהמערך הזה מביא איתו מבחינה התקפית.

אנג' פוסטקוגלו. יחזיר את טוטנהאם לקו 4 בהגנה? (רויטרס)אנג' פוסטקוגלו. יחזיר את טוטנהאם לקו 4 בהגנה? (רויטרס)

וכך טוטנהאם הפכה למועדון שמפטר מאמנים כבדרך קבע אחרי כישלונות צפויים מראש ולקבוצה די משעממת וחסרת רעיונות בהתקפה. בואו נגיד את זה ככה –ללא הארי קיין, התרנגולים היו מדשדשים בעונות האחרונות במרכז הטבלה ומטה בפרמייר ליג. 

כעיקרון, לסולומון לא הייתה בעיה להשתלב על הנייר אצל התרנגולים מאחר שגם בקו 4 וגם בקו 5 העמדה שלו על המגרש, הקיצוני השמאלי/הימני, לא תשתנה. עם זאת, הרבה בתפקוד שלו יהיה תלוי בשאלה האם פוסטקוגלו יעז לשנות את טוטנהאם אחרי שנים וישחק ב-4-3-3 המוכר שלו מסלטיק או שמא ידבוק בשיטת המשחק בה קודמיו שיחקו.  

הארי קיין (רויטרס)הארי קיין (רויטרס)

במקרה של חמישיית הגנה, סולומון יהיה יותר משוחרר למשימות התקפיות בזכות העזרה של שחקני הקו, אך מצד שני יזכה לפחות תמיכה ממרכז הקישור כשקיין (אם יישאר) שימש בעונות האחרונות במקרים רבים כעושה המשחק כשהלך אחורה לקבל את הכדור. עם זאת, קיים סיכוי סביר שהמאמן האוסטרלי החדש יהיה אמיץ מספיק לשנות – הרי לא סתם הוא צירף את אחד הפלימייקרים האיכותיים בפרמייר ליג, ג’יימס מדיסון, שירד ליגה עם לסטר בעונה החולפת.

בסיטואציה שבה מדיסון ישחק בעמדתו הטבעית, כקשר הקדמי במרכז השדה, יהיה לסולומון הרבה יותר נוח לבוא לידי ביטוי כשייהנה מיכולת המסירה האדירה גם של הקשר האנגלי וגם של קיין. בנוסף, במצב בו הספרס ישחקו עם ארבעה שחקני הגנה יהיו לישראלי יותר סיכויים להשתלב ברוטציה. מנור לא מגיע כמובן כשחקן הרכב ויצטרך להוכיח את עצמו בדקות שיקבל כשיעלה מהספסל.

ג'יימס מדיסון במעמד החתימה בטוטנהאם (האתר הרשמי של טוטנהאם)ג'יימס מדיסון במעמד החתימה בטוטנהאם (האתר הרשמי של טוטנהאם)

השלושה שצפויים לפתוח בחלק הקדמי הם יונג מין סון, דיאן קולוסבסקי והארי קיין, ובמידה שחלוץ העל יעזוב עשוי להגיע שחקן רכש חדש שיתפוס את מקומו בהרכב. על הספסל עדיין מקדים את סולומון ברוטציה ריצ’ארליסון המאכזב ואם טוטנהאם תשחק במערך זהה לשל השנים האחרונות אז גם מדיסון צפוי לפתוח בחולייה הקדמית ולקבל עדיפות על חשבון הכוכב הישראלי. לכן, לסולומון עדיף מצב שבו פוסטקוגלו ישחק עם רביעיית הגנה.

מנור ישחק לראשונה בקריירה עם כוכבים בקנה מידה עולמי, וגם אם לא תמיד יפתח לצידם בהרכב – הוא יוכל ללמוד מהם המון. אם קיין יישאר בלונדון, אין ספק בכלל שהוא ישפר את הישראלי בכמה רמות בכל הקשור להבנת המשחק וסיומת, כמו גם סון שהפך בשנים האחרונות לאחד הכוכבים הגדולים ביבשת. סולומון יצטרך לחכות בסבלנות להזדמנות שלו, וכפי שעשה העונה בפולהאם לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים ולהכות בברזל כשהוא חם.

מנור סולומון (רויטרס)מנור סולומון (רויטרס)

הוא אמנם מקבל מאמן שמיעט לתת את הקרדיט לחברו לנבחרת ישראל, ליאל עבדה, בעונה החולפת, אך במקרה של עבדה הוא פחות שיחק העונה גם בשל פציעות ויכול להיות גם בעקבות העובדה שלא חידש את החוזה שלו בגלאזגו – כך שהירידה בקרדיט שקיבל מפוסטקוגלו לא בהכרח קשורה רק למאמן בן ה-57. הדבר החשוב עבור טוטנהאם בכלל וסולומון בפרט הוא שהם מקבלים מאמן רעב עם תשוקה לנצח.

בראיון ל’סקיי’, פוסטקוגלו הצהיר: "אני אוהב לנצח, זה העיקר ועשיתי את זה בכל מקום שהייתי. הכדורגל נועד להביא הצלחה”. גם בשיחה עם הרכש החדש מדיסון הוא הבהיר לו: “בין אם אתה בא או לא, אתה הולך לראות בטוטנהאם קבוצה אחרת לחלוטין תחתיי”. משמע – האוסטרלי בא לעבוד ולהוציא את התרנגולים מהתרדמת, מה שאמור להטיב עם היהלום הישראלי.

אנג' פוסטקוגלו וליאל עבדה (רויטרס)אנג' פוסטקוגלו וליאל עבדה (רויטרס)

בנעליו של בניון והקשר היהודי

המסלול של סולומון בינתיים מזכיר לא מעט את זה שעשה יוסי בניון בקריירה שלו. בניון אמנם עבר קודם כל בקבוצות הישראליות הגדולות וגם בספרד, אך גם הוא התחיל במועדון צנוע יותר בפרמייר ליג כשפתח את המסע שלו בממלכה בווסטהאם ולאחר מכן עשה את קפיצת המדרגה לליברפול. ליברפול זה אמנם מועדון גדול פי כמה וכמה מטוטנהאם, אך באותן שנים היא התחרתה בעיקר על הטופ 4 – מה שעשתה עד לא מזמן הקבוצה מצפון מערב לונדון.

סולומון היה יכול לעבור הקיץ לספרד וגם לאיטליה, אך העדיף להישאר בבריטניה ואם בחלוף השנים יתברג בהרכב הקבוצה ויהפוך לשחקן משמעותי אצל הלבנים הוא יוכל לעשות גם את קפיצת המדרגה לגדולות באמת של אירופה, ומשם – השמיים הם הגבול. 

יוסי בניון בליברפול (רויטרס)יוסי בניון בליברפול (רויטרס)

קינג סולומון מגיע למועדון הכי “יהודי באנגליה”. טוטנהאם הייתה ידועה במשך שנים בשל הקשר ההיסטורי של המועדון עם תומכים יהודים – מה שהוביל הרבה פעמים לקריאות שנאה אנטישמיות מצד אוהדי הקבוצות היריבות. כיום לספרס כבר אין איזשהו רוב של אוהדים יהודים על פני מועדונים אחרים בפרמייר ליג – אך הקשר והזיקה של המועדון ליהדות הופך את המעבר של מנור לטוטנהאם לעוד יותר קל והוא עשוי להסתגל לחיים בתוך המועדון בקלות. כעת, הגיעה קריאת התרנגול של סולומון בדרך לשלב הכי מעניין בקריירה שלו.

האם סולומון צדק כשבחר ללכת לטוטנהאם?
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */