יום ראשון, 19.05.2024 שעה 02:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-43 32מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"מכיר את חשיבות הדרבי, כבר לא יכול לחכות לו"

מאמן הפועל ת"א, ואלקאניס, הוצג לראשונה: "כדורגל זה לא עולם הקסמים של הארי פוטר, לא בונים הצלחה בין רגע", סול: "נבנה קבוצה שתתחרה על תארים"

|
מייקל ולקאניס מוצג בהפועל תל אביב (חגי מיכאלי)
מייקל ולקאניס מוצג בהפועל תל אביב (חגי מיכאלי)

הפועל ת"א מקווה לעונה הרבה יותר מוצלחת עם הבעלים החדשים, קבוצת מינצברג. מי שיוביל את האדומים יהיה המאמן החדש, מייקל ואלקאניס, שנחת לפני פחות משבוע בישראל לקראת הפרק החדש בקריירה הוצג באופן רשמי לראשונה לצידו של מנהלת מחלקת הכדורגל, חן סול. 

מנהל מחלקת הכדורגל החדש, חן סול: “אנחנו פותחים עונה חדשה ועידן חדש, אני מאוד נרגש. אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך בנייה של הקבוצה ואני יכול להבטיח לאוהדים שנעשה הכל כדי להעמיד קבוצה טובה. מייקל הוא המאמן שהכי מתאים ל-DNA שלנו ולפילוסופיה שאנחנו רוצים להשריש במועדון, אחד הדברים המרכזיים הוא האישיות שלו, התרשמנו ממנו מאוד ואנחנו רואים בו דמות חיובית שהשחקנים יוכלו ללמוד ממנו. ניתן לו את כל הכלים כדי להצליח לעמוד במשימות”.

מייקל ואלקאניס במסע"ת כמאמן הפועל ת"א

מייקל ואלאקניס אמר: “אני רק רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להודות לכולם, זאת הזדמנות אדירה, אני מצפה מאוד לאתגר שעומד בפנינו, צריך לעבוד קשה ולהחזיר את המועדון הזה למקום שהוא ראוי לו. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעבוד קשה ולהיות סבלניים כדי לבנות את הקבוצה ביחד. אנחנו רוצים להעניק לאוהדים המדהימים האלה כדורגל טוב, אני מקווה שעם האנרגיה שלהם והאנרגיה של המועדון, נצליח לייצר רגעים מרגשים בעתיד”.

מייקל ולקאניס חן סול (חגי מיכאלי)מייקל ולקאניס חן סול (חגי מיכאלי)

“אני רוצה להצליח להוציא מהשחקנים את הטוב ביותר שלהם. אנחנו רוצים לייצג את המסורת של המועדון וזו המטרה מספר אחת, הדבר החשוב ביותר הוא לבנות סביבת עבודה שתעזור לשחקנים. אני מאמן שמאמין בכדורגל התקפי, אבל מה שאתם רואים מקבוצת כדורגל זה תוצר של שחקנים, של קהל, של צוות אימון, של כולם, אבל זה צריך להגיע אחרי עבודה קשה יומיומית ואני בטוח שזה יקרה. כדורגל זה לא עולם הקסמים של הארי פוטר, אי אפשר לבנות הצלחה בין רגע, זה תהליך קשה וארוך”.

“אני רוצה שהקבוצה תהיה מאוד תחרותית ולכן אנחנו צריכים לנצח משחקים, לייצר לעצמנו זהות ולנצח משחקים. זה כדורגל, אי אפשר לשלוט בכל התוצאות, אבל מה שאתה כן יכול לשלוט בו זה התהליך, איך אתה בונה, איך אתה עושה משהו בצורה עקבית”.

“דיברנו על הערכים והפילוסופיה שמובילה אותה בכדורגל וכבנאדם, כשאתה צעיר אתה מסתכל יותר על טקטיקה וכשאתה מתבגר אתה מבין שזה קודם כל אנושיות. כולנו במועדון חושבים באותה הדרך ומחזיקים באותם הערכים והמטרות, מה שגרם לקשר שלנו להיות חזק”.

מייקל ולקאניס (חגי מיכאלי)מייקל ולקאניס (חגי מיכאלי)

על הדרבי מול מכבי ת”א: “מהיום שפגשתי את ההנהלה קיבלתי הודעות על הדרבי והחשיבות שלו ואני לא יכול לחכות לו, אבל מצד שני כל המשחקים חשובים ולכולם נתכונן באותה צורה. אני אוהב להיות המאמן שפותח את העונה ובונה את היסודות לקראת הליגה כדי להגיע הכי מוכן שיש. אני תחרותי מאוד ורוצה לנצח בכל משחק אפשרי, אבל יודע שזה לא יוכל לקרות לפני שנסיים את תהליך הבנייה שלנו. אנחנו רוצים להביא עוד 2-3 שחקנים. לא נביא שחקנים בכוח, אלא שחקנים שמתאימים לפרופיל שאנחנו מחפשים ודמויות שאנחנו חושבים שיהיו מתאימים לקבוצה הזאת”.

עם שילוב השחקנים הצעירים שמככבים בנבחרות הצעירות: “הפועל עושה עבודה טובה מאוד במחלקת הנוער ורואים את זה בנבחרות הצעירות של ישראל, גם לאיוס שהוא שחקן מצוין למרות שהוא לא גדל במועדון, זה נהדר שיש לנו שחקנים כאלה. מעבר לזה שהם שחקנים טובים, אני רוצה אווירה שבה שחקנים ירצו להוכיח את עצמם כל הזמן, זה אחד הדברים שאנחנו רוצים לבנות מבחינה מנטלית, אני רוצה שחקנים תחרותיים. כאלה שרוצים להתחרות מול עצמם, על כמה הם רוצים להשתפר. לא מעניין אותי הגיל של השחקן, אם אראה שהוא מתאים, אתן לו את ההזדמנות”.

מייקל ולקאניס מחויך (חגי מיכאלי)מייקל ולקאניס מחויך (חגי מיכאלי)

על המנטליות של המועדון: “כשאתה מגיע למועדון אתה צרי לדעת לאן אתה מגיע, אני מאוד מתרגש להיות בקבוצה גדולה כזאת. כשהייתי שחקן צעיר היה לי מאמן ישראלי והיה לו חלק חשוב מאוד בהתפתחות שלי שעזרה לי להיות הכי טוב שאני יכול. הוא עזר לי גם בכל הנושא של איפה לגור בישראל, אני לא אשכח את מה שהוא עשה בשבילי”.

חן סול נשאל האם סתיו למקין יישאר בהפועל ת”א בעונה הקרובה: “לראות אותו ואת הישאם בצעירה מאוד מרגש אותו, אני רק יכול לקוות שנראה את סתיו עוד הרבה שנים בהפועל, הוא חשוב לנו ונשמח לראות אותו. בסופו של דבר, מהניסיון שלי עם שחקני הנוער שלנו, כל שחקן רוצה לצאת לחו”ל ולהגשים את החלום שלו, אנחנו תמיד כמועדון כיבדנו את זה, אנחנו כמועדון כיבדנו את זה, אבל אני מקווה שנראה אותו בעונה הקרובה ועוד הרבה שנים בהפועל ת”א”.

“זה נכון שאין לי ניסיון בתפקיד הזה, אבל יש לי את הזכות להיות במועדון הזה כבר שבע שנים, בשנים האחרונות הייתי בקבוצת הבוגרים וכן חשבתי לעצמי מה נכון לשפר ומה נכון להשאיר, בגלל שבע השנים האלה, שבהן הייתי בכמה תפקידים שונים והתחלתי מלמטה. לגבי ולאקאניס, אנחנו רואים שיש מגמה בליגה של הרבה מאמנים בלי ניסיון, למייקל יש ניסיון ואנחנו בטוחים שהוא יביא אותו אלינו”.

מייקל ולקאניס מוצג בהפועל תל אביב (חגי מיכאלי)מייקל ולקאניס מוצג בהפועל תל אביב (חגי מיכאלי)

“הראיה שלנו ושל קבוצת הבעלות היא לטווח הארוך, קבוצה שתתחרה על תארים. המועדון הזה לפני 12 שנה היה בליגת האלופות, זה אפשרי. אנחנו ננסה להתאים את המועדון הזה לעידן החדש על ידי בנייה. זה לא בא לידי ביטוי רק בקבוצה, אלא בעוד פרמטרים כמו מתחם חדש ודברים נוספים מסביב. לעונה הקרובה זה אולי פחות רלוונטי כי אנחנו קודם כל צריכים לבנות את הניסיון נכון”.

על קודמו בתפקיד, עומר בוקסנבוים: “אני חייב המון לעומר בוקסנבוים, שלמדתי ממנו המון, ובזכותו יש לנו את הבסיס הזה, רק בזכותו. תהיה לנו מדיניות שונה בנוגע לשחקנים צעירים”.

לגבי המשך החלון: “הבנייה של הקבוצה זה דבר מורכב. אנחנו מנסים למצוא את האנשים הנכונים שיתאימו לנו למערכת, אנחנו רוצים לשנות את התרבות שיש במועדון ובשביל זה אנחנו צריכים קודם כל את האישיות הנכונה של השחקנים. את עומרי אלטמן אנחנו מכירים ויודעים מה הוא יכול להביא, יודעים גם מה חוסה רודריגס עשה בארץ, אנחנו רוצים לבנות קבוצה חזקה עם שחקנים צעירים שיהיו להם מודלים לחיקוי, שילמדו מהם ויעשו את אותו הדבר, לגדל את ה’עומרי אלטמן הבא’, זו המטרה. יש לנו עוד כמה עמדות שאנחנו רוצים להתחזק בהן, אנחנו לא רוצים למהר.

“אני מודע לדרישה ל’וולקאמים’, זה בסדר גמור, אנחנו לא רוצים למהר עם זה אלא לעשות מה שהכי נכון למועדון. אנחנו לא חושבים רק לעונה הקרובה, אלא לכמה עונות הקרובות. אנחנו מאמינים שכל הסטנדרטים החדשים של המועדון יובילו אותנו למטרה. הייתי חלק מהקבוצה הבוגרת בשלוש השנים האחרונות, אני מאוד רוצה לנצח. אני יודע מה קורה במועדון הזה כשהוא מנצח. התקציב גדל, לא רק מבחינת שכר שחקנים, יש לנו מתחם חדש וזה גם משהו שעולה כסף. אנחנו צריכים לקחת את הכסף הזה ולגדל את הדור הבא במחלקת הנוער. השנה יש לנו את הצוות המקצועי הכי רחב, המון השקעה במחלקה הרפואית, במחלקת הכושר והאנליזה, אז התקציב מתחלק בצורה מאוד רחבה”.

חן סול (חגי מיכאלי)חן סול (חגי מיכאלי)

על חלוקת העבודה בינו לבין היועץ הבכיר ניק האמונד: “יש מאחורינו עוד המון אנשים, וכמו שאנחנו רוצים להנחיל למועדון שהכל חייב להיות בעבודת צוות, כך גם כאן, כולנו ביחד צריכים להיות בשביל המועדון הזה. המילה האחרונה? אנחנו יושבים כולם, מדברים על הדברים, בוחנים אותם ובסוף לוקחים החלטה. אני מרגיש בנוח לדבר איתו ולהתייעץ איתו, הוא זמין לנו למתי שאנחנו צריכים, לי אישית מאוד כיף להתייעץ עם המון אנשים שקבוצת הבעלות שמה מאחורינו, אנשים עם ניסיון לא רק בכדורגל, אלא בספורט בכלל. אווירה מקצוענית צריכה להיות, זה לא משנה באיזה ענף מדובר. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מדהים, גם מייקל נכנס לזה. אנחנו לא מתעסקים במי אומר את המילה האנחנו, אלא שהמילה הנכונה, לא משנה של מי היא תהיה, תהיה למען המועדון”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */