יום ראשון, 19.05.2024 שעה 13:55

קוטליה: גאורגיה כמו נבחרת ברזיל של אירופה

רגע לפני רבע הגמר, החלוץ הגאורגי בראיון: "עם הקהל המטורף זה 12 נגד 11". וגם: הכעס על דורה בנס ציונה: "לא ראיתי דבר כזה מעולם, לא הקשיבו לי"

|
לבאן קוטליה (חגי מיכאלי)
לבאן קוטליה (חגי מיכאלי)

לבאן קוטליה הוא אחד השחקנים היותר מוכרים בכדורגל הגאורגי. בעונת 2018/19 סיים כמלך השערים בדינמו טביליסי, אלופת גאורגיה, כשסיים עם עשרים שערים, כאשר גם בעונה שלפני כן, הרשית עשר פעמים. אלא שקוטליה בן ה-33, מוכר לעוקבי הכדורגל הישראלי לא פחות מאלו של הכדורגל הגאורגי.

כבר ארבע שנים שקוטליה משחק בארץ. תחילה בהפועל ת"א, לאחר מכן בהפועל אום אל פאחם ובשתי העונות האחרונות בסקציה נס ציונה. כיאה לאחד שמזוהה עם שתי המדינות, הערב ב-19:00 הוא יגיע לאצטדיון בוריס פיצ'חדזה, אשר אותו הוא מכיר היטב מהימים בדינמו טביליסי ויראה את נבחרת ארצו פוגשת את הנבחרת הישראלית במסגרת רבע גמר יורו הצעירות.

"ברור שאלך למשחק", הוא מספר בראיון ל-ONE. "האצטדיון יהיה מלא. כולם מחכים למשחק הזה וזה משחק מאוד חשוב עבורנו. שיחקתי באצטדיון הזה בדינמו טביליסי שהוא המועדון הגדול ביותר בגאורגיה, כמו מכבי ת"א בישראל. הייתי אחד השחקנים הבולטים שם, מלך השערים. זה אצטדיון מאוד גדול, הייתי במשחקים הגדולים בישראל שהאצטדיון היה מלא, אבל פה מדובר ב-60,000 מטורפים. כשהאצטדיון מלא יש אווירה לא נורמלית".

לבאן קוטליה חוגג (ראובן שוורץ)לבאן קוטליה חוגג (ראובן שוורץ)

ספר על הטירוף במדינה סביב הנבחרת.
"האווירה מדהימה. בגאורגיה הספורט המוביל הוא כדורגל, כולם אוהבים את הענף הזה פה. זאת הסיבה שכולם באים למשחקים. זה לא בא לידי ביטוי רק בנבחרת הצעירה, אלא גם בנבחרת הבוגרת. כולם מדברים על המשחק הזה ומחכים למשחק. החברים שלי, אוהדים, כולם מסמסים לי  ושואלים איך נבחרת ישראל ואומרים שאנחנו צריכים לנצח. אמרתי לחברים שלי לפני שבוע עוד בתחילת הטורניר, שיש לי תחושה שנפגוש את ישראל".

האנשים במדינה מופתעים מההצלחה של הנבחרת הגאורגית?
"כמו נבחרת ישראל, גם אנחנו היינו בבית קשה בלי הרבה סיכויים, אבל זה היה ככה רק על הנייר. בסוף, משחקים כדורגל על המגרש ולא על הנייר. היינו ראויים להעלות בזכות היכולת שלנו וכך גם ישראל. מי חשב פה שאנחנו נעפיל? אף אחד. אבל יש לנו שחקנים טובים וצוות מקצועי טוב".

אם אתה צריך להשוות את רמת הכדורגל בין המדינות?
"הליגה הישראלית טובה יותר מהגאורגית, אבל הנבחרת שלנו טובה יותר. למה הכדורגל שלנו השתפר? זה פשוט מאוד. יש לנו שחקן מנאפולי (חביצ'ה קבארצחליה), שהוא היה השחקן הטוב ביותר בליגה האיטלקית והיה השחקן הצעיר הכי טוב בליגת האלופות. לישראל אין שחקן כזה. השוער שלנו ממרדשוילי, משחק בולנסיה. אנחנו בתהליך טוב, אז זה בא לידי ביטוי".

חביצ'ה קבארצחליה חוגג (רויטרס)חביצ'ה קבארצחליה חוגג (רויטרס)

אגב קבראצחליה, הוא יכול היה לשחק בטורניר הזה ולא הגיע.
“הוא חבר מאוד טוב שלי. הוא עבר עונה מאוד קשה ועמוסה עם הליגה באיטליה וליגת האלופות. הוא יכול היה לשחק, אבל אני חושב שזה לא היה פשוט עבורו והוא גם משחק יותר עם הבוגרת".

אתה מופתע מההצלחה של הנבחרת הישראלית?
"תשמע, שיחקתי נגד כמות לא קטנה מהשחקנים שם ואני מכיר אותם. אוסקר גלוך הוא שחקן מצוין, שיחקתי מולו ואני יודע מהי האיכות שלו. יש גם את דור תורג'מן שהוא שחקן טוב וגם החלק האחורי טוב, הם יודעים איך להגן. אני חושב שיהיה משחק מצוין לשתי הנבחרות".

איך אתה רואה את יחסי הכוחות?
"יש לנו שחקנים טובים שגם החלו לשחק בקבוצות טובות. הנבחרת עומדת טקטית בצורה טובה. היינו בבית קשה, אף אחד לא האמין שנסיים במקום הראשון בבית עם פורטוגל, בלגיה והולנד. אבל הנבחרת שלנו מציגה איכות וטכניקה, אנחנו כמו נבחרת ברזיל הקטנה של אירופה. אני חושב שישראל נבחרת יותר חזקה מבחינת פיזית ואגרסיבית". 

אוסקר גלוך בפעולה (ראובן שוורץ)אוסקר גלוך בפעולה (ראובן שוורץ)

אז מי הפייבוריטית?
"אני חושב שגאורגיה. אנחנו משחקים בבית שלנו וזה הדבר הכי משמעותי בשבילנו. אצטדיון מלא בטביליסי זה השחקן הנוסף שלנו, זה כמו לשחק 12 מול 11. דיברתי עם מאמן הנבחרת הגאורגית שהוא חבר טוב שלי וגדול ממני בכמה שנים בודדות. נתתי לו מידע על הנבחרת הישראלית, אבל אני יכול להגיד לך שהוא בחור מאוד חכם ויודע הכול על הנבחרת הישראלית".

"אני מכיר את גיא לוזון. הוא יבוא לשחק סגור, הוא לא יפתח את המשחק. הוא מאמן מאוד טקטי וחכם וצפיתי בשני המשחקים האחרונים של ישראל. הם שיחקו קצת על מתפרצות ואני בטוח שהוא ישמור על הטקטיקה הזאת מול גאורגיה".

בעד מי אתה?
"ברור שאני מאוד אוהב את ישראל ושיחקתי שם ארבע שנים, אני מכבד את המדינה, אבל אני תומך במדינה שלי".

בוא נדבר עליך. הייתה לך עונה לא פשוטה בנס ציונה, לא שיחקת הרבה.
"הייתה עונה לא פשוטה, לא ראיתי דבר כזה מעולם. לא קיבלתי צ'אנס לשחק, אם הייתי משחק אני בטוח שהקבוצה הייתה נשארת בליגה. לא שיחקתי אף משחק בפלייאוף התחתון וזה מאכזב, כי איך שאני רואה את זה – זו הייתה עונה עם קבוצות שהיו מאוד חלשות בליגת העל. אבל אולי בנס ציונה רצו לרדת ליגה".

גיא לוזון חוגג בטירוף (ראובן שוורץ)גיא לוזון חוגג בטירוף (ראובן שוורץ)

יכול להבין למה לא שיחקת?
"בתחילת העונה ניר ברקוביץ' נתן לי יחסית לשחק וכבשתי כמה שערים. ניר הלך ומאז שהגיע שלומי דורה הפסדנו רצף של משחקים והבקענו גול אחד. שיחקנו רק בהגנה וגם שם לא היינו טובים. מאז המשחק מול הפועל ת"א שכבשתי וסיימנו ב-1:1, החליטו להביא שחקנים חדשים והביאו שחקן קולומביאני (בלאדימיר דיאס). אמרו לי שרוצים שאעזוב ושאלתי אותם למה. הרי עשיתי חצי עונה טובה, הייתי טוב. אמרתי להם שיחתימו אותו ומי שיהיה יותר טוב ישחק. אותו בחור שיחק שני משחקים, לא היה טוב ולא שיחק יותר, אבל גם אני לא שיחקתי יותר כמעט".

ניסית לדבר איתם?
"אמרתי למאמן (שלומי דורה) שזה לא היה פייר מה שעשו לי. אני אחד שאומר הכול בפנים. אחרי זה הוא החליט שלא אשחק יותר. הבקעתי שישה שערים בעונה כזאת רעה של הקבוצה, בין השאר נגד הפועל ב"ש. אז אם הבקעתי נגד קבוצות כאלה ובסגנון משחק הגנתי שישה שערים, אני אומר לך שבעונה נורמלית הייתי מבקיע 12 שערים. כולם אמרו להם שאני יכול לעזור להם, אבל הם לא הקשיבו לי".

יש סיכוי שנראה אותך ממשיך בישראל?
"אני עוד לא יודע איפה אשחק. קיבלתי כמה הצעות מכמה מדינות. אני הוכחתי שאני שחקן ששווה מקום בליגת העל ואני לא חושב שאני צריך לשחק בליגה הלאומית. בוא נגיד שקשה לי להאמין שאחזור אם ההצעות תהיינה רק מהליגה הלאומית".

שלומי דורה מסר בתגובה: "אני 20 שנים מאמן בוגרים ומעולם לא נתקלתי בשחקן שלא משחק באופן קבוע ומרוצה מכך".

שלומי דורה (לילך וויס-רוזנברג)שלומי דורה (לילך וויס-רוזנברג)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */