יום ראשון, 28.04.2024 שעה 21:16
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"מאמין בגיא, אני חייב להיות חלק חשוב בנבחרת"

לאיוס בראיון מיוחד ל-ONE על לוזון, הנבחרת הצעירה ("שמנו לנו מטרה להגיע לאולימפיאדה"), הפועל והחלום: חו"ל. איציק כלפי, שליח ONE לגאורגיה

|
הישאם לאיוס (ראובן שוורץ)
הישאם לאיוס (ראובן שוורץ)

הנבחרת הצעירה של ישראל הראתה בעיקר במשחק נגד גרמניה ביורו שהיא ממשיכה את הקו הנהדר של נבחרת הנוער. אחד השחקנים המוכשרים בנבחרת הצעירה הוא הישאם לאיוס בן ה-22 מהפועל תל אביב, שהצליח לחזור מפציעה ארוכה שהשביתה אותו כמעט סיבוב שלם בעונה החולפת.

בזכות עבודה קשה וסבלנות, לאיוס הצליח להחלים בדיוק בזמן הנכון וסייע להפועל ת"א להישאר בליגה בעונה שהסתיימה עם שער ניצחון יקר על בני סכנין ובישול במחזור הסיום נגד הפועל חדרה. רגע לפני המשחק נגד צ’כיה שעשוי לקבוע האם לאיוס וחבריו יעפילו לרבע גמר היורו, הקשר התפנה לראיון מיוחד ל-ONE ודיבר על הכל: היכולת נגד גרמניה, הסבל מול אנגליה, האמונה בגיא לוזון, חוסר המזל שעבר ביציאה לשחק באוקראינה, החלום לחזור לשחק בחו"ל וכמובן העידן החדש שבפתח בהפועל ת"א.

הישאם, רגע לפני צ’כיה, איך מדד הציפיות וההתרגשות לקראת המשחק?
"עשינו את הכל כדי להתכונן הכי טוב שיש נגד הנבחרת הכי טובה באירופה לגיל הזה לדעתי. יש לנו עכשיו עוד משחק אחד שהוא כמו גמר גביע, אני חושב שיש לנו סיכוי טוב לנצח את צ'כיה ולעלות לשלב הבא”. 

הישאם לאיוס (ראובן שוורץ)הישאם לאיוס (ראובן שוורץ)

באיזו גישה באתם לטורניר הזה?
"מבחינה אישית באתי בגישה שאנחנו יכולים להגיע כמה שיותר רחוק. ראיתי את השחקנים שיש ולדעתי הסגל הזה מאוד חזק. זה שאנגליה ניצחה אותנו זה לא אומר שמשהו הסתיים, אנחנו עדיין יכולים לעלות לרבע הגמר. כל השחקנים התכוננו לטורניר חשוב מאוד ויש אמונה גדולה שההישג הזה יכול לקרות מול צ’כיה”.

אפילו שלא ניצחתם, זה שהוצאתם נקודה בעשרה שחקנים נגד גרמניה העלה קצת את הציפיות לדעתך?
"קודם כל התחלנו תמיד עם ציפיות. תמיד חלמנו להגיע כמה שיותר רחוק ואנחנו עדיין מאמינים בעצמנו. נגד גרמניה היה לנו מספיק זמן להתכונן, נגד אנגליה היינו צריכים יומיים להתאושש ולהתכונן אליהם”. 

גיא לוזון מושך הרבה אש, הוא מקבל לא מעט ביקורות. איך אתם מרגישים את זה בתור השחקנים שלו?
"אני אישית לא מתעסק בדברים האלה. מבחינתי גיא מאמן מספיק טוב והוא מוביל אותנו. הוא מנסה להכין אותנו בצורה הכי טובה שיש, באסיפות, באימונים מבחינה טקטית לפי כל יריבה בנפרד. בסופו של דבר הוא המאמן שלנו ואני מאמין בו ובזה שאפשר להגיע איתו להישגים”.

"מאמן מספיק טוב". גיא לוזון (ראובן שוורץ)"מאמן מספיק טוב". גיא לוזון (ראובן שוורץ)

אתה חושב שיכולת לשחק יותר בטורניר הזה?
"אני תמיד מתעסק במה שיש ואתן את הכל בשביל הנבחרת ברגע שאני אשחק. אני מאמין שאני חייב להיות חלק חשוב ואני עושה הכל כדי להיות כזה. מתי שירצו שאשחק אני אתייצב”. 

עברת ביחד עם הנבחרת את ההכנה דרך קמפיין המוקדמות, מהמחנה לפולין עד לטורניר ועדיין ההכנה לא הייתה מספיק מלאה. אתה חושב שלמרות זאת אתם מגובשים מבחינה מקצועית?
"כמובן, אבל אם היה אפשר לעשות את ההכנה כשכולם נמצאים, בסגל מלא, אז בטוח זה היה יותר טוב מבחינת ההכנה לאליפות אירופה, אבל עם שיש לנו אנחנו עושים את הכי טוב וה-100% שלנו. מה שהיה היה, הטורניר כבר התחיל ואנחנו מאמינים עד הסוף”. 

איך התנאים שלכם בטורניר? אתה מרגיש שיש לכם את הכל כדי להצליח ולעשות את הטורניר הכי טוב שאפשר?
“חד משמעית. העניקו לנו את התנאים הכי טובים שיש. כל מה שאנחנו מבקשים, אנחנו מקבלים. אני אישית לא ביקשתי כלום, אבל זה כי יש פה הכל. האוכל, מתקן האימונים, החדרים - הכל כמו שצריך". 

"מאמינים עד הסוף". לאיוס (ראובן שוורץ)"מאמינים עד הסוף". לאיוס (ראובן שוורץ)

היה לכם משחק קשה מאוד נגד אנגליה. פתחת במשחק ומהזווית של הדשא, כמה קשה זה היה?
"השחקנים של נבחרת אנגליה ברמה הכי גבוהה שיש. ברגעים מסוימים סבלנו. בסוף הם ניצחו והיו יותר טובים. ניסינו לעשות הכל וזה מה שהיה. אנחנו מסתכלים קדימה ויש לנו משחק קשה נגד צ’כיה. זו לא אנגליה, ככה שאולי יש לנו סיכוי יותר טוב ממה שהיה נגד אנגליה, אבל זאת עדיין נבחרת מצוינת שניצחה נבחרת חזקה כמו גרמניה”.

אתה חלק מהשחקנים הבודדים בנבחרת ששיחקו בחו"ל וטעמו את הצורך להוכיח ולהצליח מחוץ לסביבה הנוחה של הארץ. אתה חושב שזה נותן לך יתרון?
"כן, כשאתה משחק באירופה בגיל 18, זה משהו אחר. בשנה וחצי ששיחקתי באוקראינה, צברתי הרבה ניסיון ברמה האישית. אני מאמין שהניסיון הזה יכול לעזור ולהוסיף לנבחרת ישראל ובכלל להכנות שלי בכל משחק. זה משהו שעוזר לי היום בהכנה לכל משחק, מבחינת מנוחה ופוקוס”. 

למה לא הצלחת לתקוע יתד באוקראינה?
“לפני שיצאתי לחו"ל, עשיתי עונה אחת מוצלחת בבני סכנין. סיימנו במקום השלישי בנוער וזאת הייתה הפעם הראשונה שזה קרה בליגת העל לנוער. הכינו עבורי קליפ ביצועים שלי ובאוקראינה מאוד התעניינו. הזמינו אותי למבחנים בקרפטי לבוב מהליגה הראשונה באוקראינה, שיחקתי בשלושה משחקי אימון ובכל אחד מהם כבשתי. הם מאוד התלהבו ורצו שאחתום, אבל היו בעיות בכל מה שקשור ליציאה מההסכם עם סכנין”.

הישאם לאיוס. סבל מחוסר מזל באוקראינה (ראובן שוורץ)הישאם לאיוס. סבל מחוסר מזל באוקראינה (ראובן שוורץ)

אז מה עשיתם במצב הזה מול בני סכנין?
"בגלל אותן בעיות, החלטנו אני והמשפחה לשלם את הכסף כדי לעבור. חתמתי בלבוב לשלוש שנים, אבל בגלל הקורונה המועדון נקלע לקשיים ויש שם חוק - קבוצה שלא מופיעה בשני משחקים ברצף ומפסידה טכנית, המועדון יורד לליגה שלישית. ירדנו לליגה שלישית ואז שחררו אותי מהחוזה”. 

כמה הפספוס גדול עבורך?
"אם הייתי חותם במועדון שהיה עמיד כלכלית, לא הייתי חוזר לארץ. היה לי חוסר מזל ולא יכולתי להצליח. דווקא בשנה שחתמתי לא היה כסף במועדון בגלל בעיות הקורונה. הלכתי לעוד קבוצה בלבוב, רוך לבוב, אבל הקבוצה כבר הייתה סגורה וראיתי שלא בונים עליי. אז קיבלתי את ההחלטה לחזור לארץ לכפר קאסם, אני מקווה שתהיה לי ההזדמנות לחזור לחו"ל ולסגור מעגל ובאמת להצליח בלי בעיות שלא קשורות בי”.

כנבחרת צעירה, איזו מטרה הצבתם לעצמכם?
"אם נעלה לשלב הבא, יש לנו סיכוי טוב להגיע לאולימפיאדה ואנחנו השחקנים שמנו את זה כמטרה לפני הטורניר. אני חושב שאם זה יקרה, זה יהיה הישג גדול, אבל אני פחות רוצה לחשוב קדימה. מבחינתי עצם זה שהגענו לטורניר הזה לשחק נגד הנבחרות הכי טובות באירופה עד גיל 21 זה הישג גדול בפני עצמו”. 

"להגיע לאולימפיאדה יהיה הישג גדול". שחקני הנבחרת הצעירה (איציק כלפי)"להגיע לאולימפיאדה יהיה הישג גדול". שחקני הנבחרת הצעירה (איציק כלפי)

כל אחד מכם, בטח אתה שהיית באירופה, יודע שטורניר טוב יכול לתת הזדמנות לעשות קפיצת מדרגה. יש פה לא מעט סקאוטים שעוקבים וגם צופים מהבית, כמה זה מעסיק אותך ואתכם?
"במשחקים גדולים בטורניר כזה, לפני החוויה עצמה, יש התלהבות. כל משחק פה הוא גדול ובפרופיל גבוה, ככה שיש הזדמנות. כל שחקן יודע שמשחק טוב יכול למשוך מעקב של סקאוטים. זה נותן לי עוד דחיפה והתלהבות להראות מה שיש, אבל ההצלחה של הנבחרת חשובה יותר מהכל”. 

נכנסת במחצית השנייה נגד גרמניה לסיטואציה לא פשוטה, להגן על התוצאה בעשרה שחקנים. איך זה הרגיש לך מקו הדשא?
"אמנם נכנסתי בדקה ה-85 אז לא הספקתי לחוות הרבה כמו השחקנים ששיחקו ברוב המשחק,  עוד לפני שנכנסתי השחקנים עשו עבודה חשובה מאוד כי בסוף הנקודה הזאת יכולה לעזור לנו לעבור לשלב הבא אם ננצח את צ’כיה. גרמניה נבחרת איכותית, זה לא היה קל בכלל. נבחרת מנוסה ומיומנת שבונה את ההתקפות בצורה מסודרת. כשחקן כשאתה נכנס למשחק נגד נבחרת כל כך טובה, אתה נכנס בהתלהבות ומנסה לשחק בשכל. כל השחקנים היו מוכנים מאוד למשחק הזה, עמדנו טוב והצלחנו לקחת נקודה יקרה”.

הישאם לאיוס (ראובן שוורץ)הישאם לאיוס (ראובן שוורץ)

אתה מרגיש שאולי קצת זילזלו בנבחרת? היו שאמרו שהמשחקים נגד גרמניה ואנגליה יסתיימו בתבוסות.
“אני לא יודע אם בדיוק זילזלו, אבל בטח כשאתה מגיע למשחק כאנדרדוג יש דברים כאלה. לא מצפים מאיתנו לנצח 0:5 אז כשיש פחות ציפיות, אתה רוצה להוכיח יותר ולהראות שאתה יכול להשוות את הרמה ואפילו לקחת נקודות, בטח נגד נבחרות חזקות כמו אנגליה וגרמניה. דווקא זה משהו שיכול לעזור לנבחרת בגודל שלנו, שאין הרבה ציפיות”. 

אתם מרגישים כמו אנדרדוג גם אחרי ההישגים האחרונים של נבחרות ישראל?
"אני חושב שלא רואים בנו יותר כאנדרדוג. נגד צ’כיה יש ציפיה שננצח, נעלה לשלב הבא ונצטרך להתמודד. במשחק הזה אנחנו חייבים להראות מה אנחנו שווים”. 

"לא רואים בנו יותר כאנדרדוג". לאיוס (ראובן שוורץ)"לא רואים בנו יותר כאנדרדוג". לאיוס (ראובן שוורץ)

איך אתה חושב שהנבחרת ביחס לנבחרות אחרות ביורו? אולי גאורגיה המארחת שמפתיעה מאוד אחרי שניצחה את פורטוגל וחזרה נגד בלגיה מפיגור 2:0 ל-2:2. יש ביניכם דימיון?
"זה שגאורגיה משחקת בבית שלה זה מאוד עוזר. עשרות אלפי צופים שמגבים ומעודדים כל משחק זה בטוח נותן ביטחון ודחיפה מאוד גדולה נגד הנבחרות החזקות שמולן. בסוף אני חושב שאנחנו נבחרת מספיק טובה כדי להתמודד עם לחץ ולעלות לשלב הבא. ננסה לעשות את הכי טוב שאפשר. אף אחד מבחוץ לא חשב שנגיע למצב כזה במחזור האחרון של הטורניר”.

מה לגבי הנבחרת הבוגרת? יש שאיפה כזו בזמן הקרוב?
"כמובן שזה חלום. עבור כל שחקן שנולד בישראל זה חלום לשחק בנבחרת הבוגרת יום אחד. אני שואף להגיע לשם כמה שיותר מהר ואני מקווה שאעשה את זה”. 

איך המשפחה עוקבת אחריך במהלך הטורניר? יש הרבה געגועים אחרי השהיה הארוכה בפגרה עם הנבחרת?
"תמיד זה כיף גדול לראות את ההתלהבות של המשפחה והחברים, זה נותן לי הרבה כוחות גם בתקופות פחות טובות. זה נותן לי הרבה עוצמות להמשיך”.

מבחינה קבוצתית ואישית, אחרי הטורניר אתה חוזר להפועל ת"א שעברה הקיץ שינוי גדול ונכנס לעידן חדש עם בעלים חדש ומאמן חדש. 
"אני בינתיים מתרכז רק בנבחרת, יש לנו משחק חשוב נגד צ'כיה, אחרי זה אתפנה להפועל ת"א. כמובן שאני שמח בהפועל ת"א ואתכונן הכי טוב לעונה הבאה. תמיד במועדון כמו הפועל ת"א עם העוצמות וההיסטוריה של הקהל, יש ציפיה לעשות משהו בעונה. יש ציפיה לפחות להיות בפלייאוף העליון ואולי לקחת תואר. אני אתכונן טוב מאוד ואני חושב שתהיה לנו עונה מוצלחת”. 

"תהיה לנו עונה מוצלחת". לאיוס (רדאד ג'בארה)"תהיה לנו עונה מוצלחת". לאיוס (רדאד ג'בארה)

מה השאיפה שלך, משהו שאתה מסמן לך לטווח הארוך?
"אני חולם לחזור לחו"ל כמה שיותר מהר וכשזה יהיה בזמן הנכון. בסוף, אני אצטרך לבדוק מה הכי טוב עבורי, לא משנה מה ההצעה שתהיה, אם אני אראה שהיא תהיה טובה ותוסיף לי מקצועית וכלכלית, אני אבדוק את זה טוב טוב ואלך על זה אם זה יתאים”.

לוזון, כהן, גאנדלמן, גלוך ופרץ אחרי אנגליה
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */