יום שני, 06.05.2024 שעה 17:16
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
75%1971-225124הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
54%1904-196624הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
30%1951-175423הפועל אילת
25%2122-198424הפועל ב"ש/דימונה
25%2138-196124הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • עירוני רמת גן
  • 93 - 79
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חיפה
  • שני, 06/05, 20:10
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 07/05, 18:40
  • הפועל חולון
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • שלישי, 07/05, 19:05
  • הפועל אילת

9 לבולדווין ובראון, 8.5 לעודד קטש: הציונים

מכבי ת"א זכתה באליפות בתום דרמה אדירה, וכרגע הגיע הזמן לציוני הצהובים העונה: 9 לסורקין, 7.5 לפוית'רס וכמה לדיברתולומאו, ג'ייק כהן ומרטין?

|
וויד בולדווין ורומן סורקין מרוצים (איציק בלניצקי)
וויד בולדווין ורומן סורקין מרוצים (איציק בלניצקי)

מכבי תל אביב זכתה הערב (שלישי) באליפות המדינה ה-56 במספר של המועדון לאחר שניצחה את הפועל תל אביב 90:94 במשחק השני של סדרת הגמר בתום דרמה אדירה. הצהובים של עודד קטש היו לקבוצה הדומיננטית בליגה במרבית שלבי העונה וידעה לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון, כמו גם את הבית העליון, בדרך ליתרון ביתיות לכל אורך שלבי הפלייאוף.

בסופו של דבר הפועל באר שבע הקשתה על קבוצתו של עודד קטש, שלאחר מכן פשוט עברה לבקרת שיוט עם "סוויפים" לכל אורך הפלייאוף, ונראה שהגיע הזמן הזה של השנה בו מחלקים ציונים על עונה שלמה, שהביאה לאנשי הקבוצה רגעים שמחים עם זכייה בגביע ווינר בדרבי תל אביבי שהלך להארכה, העפלה לפלייאוף היורוליג וכאמור זכייה באליפות המדינה. רק שחשוב לציין שהציונים הם על העונה בליגת העל ולא על גביע המדינה או על עונת היורוליג.  

עודד קטש – 8.5

מאמנה של אלופת המדינה הטרייה לא רק שהביא את האליפות ה-56 במספר, הניצחון בסדרת הפלייאוף ה-11 במספר שנערכת בין הצהובים כחולים לאדומים לבנים מתל אביב כאשר בכולם מכבי תל אביב ניצחה. אין ספק שהתבוסה במשחק השני בדרבי הורידה מעט מהציון כמו גם המפגשים מול הפועל ירושלים במסגרת המקומית, אך בסופו של דבר המטרה בליגה של החזרת צלחת האליפות הושגה, ובמשך לא מעט שלבים של העונה הצהובים כחולים הציגו כדורסל טוב, ההתקפה שלהם הייתה למובילה בליגה כאשר בלא מעט משחקים גם ההגנה הייתה שם לחלוטין.   

עודד קטש (איציק בלניצקי)עודד קטש (איציק בלניצקי)

לורנזו בראון – 9

בראון הגיע למכבי תל אביב עם הטייטל של אלוף היורובאסקט עם נבחרת ספרד ועם טייטל כזה מגיעה אחריות עצומה, מה גם שהפעם האחרונה שהגיע להיכל מנורה מבטחים רכז עם תעודות וטייטל דומה היה זה שארונאס יאסיקביצ'יוס. בראון עשה את שלו לפעמים בשקט ולפעמים עם רעש עצום בתצורה של ריקודים על הפרקט שלא הייתה מביישת פרימה בלרינה. במשחק השני בסדרת הפלייאוף מול הפועל תל אביב הוא לא הגיע ואפילו נעלם, אך על התצוגה הזו הוא גמל עם ריבית דה ריבית במשחק השלישי שהיה שווה אליפות צהובה כחולה.  

לורנזו בראון חוגג (ראובן שוורץ)לורנזו בראון חוגג (ראובן שוורץ)

ווייד בולדווין – 9 

אחת ההחתמות הכי נוצצות של מכבי תל אביב העונה, בולדווין בא עם רף ציפיות גבוה במיוחד וללא כל צל של ספק הוא עמד בו ובגדול. כשהיה צריך לקלוע מבחוץ הוא היה שם, צריך מסירה? אין בעיה גם את זה הוא עשה כאשר חיפש להפעיל את חבריו לפני שחשב על טובתו האישית ברמה הסטטיסטית. בולדווין הראה עליונות פיזית שבאה לידי ביטוי בצעד הראשון, באתלטיות ובאקספלוסיביות ואת העונה הראשונה שלו אפשר להגדיר כהצלחה מסחררת מכל הבחינות, כן גם בפן החברתי ואת כל אלו ציפו ממנו. אם לא היה די בכך הרי שכאשר לורנזו בראון נפצע בולדווין הרים את הרמה לשלב הבא עם תצוגות מרשימות במיוחד.  

וויד בולדווין מרוצה (איציק בלניצקי)וויד בולדווין מרוצה (איציק בלניצקי)

ג'ון דיברתולומאו – 7.5

ה-"דריק שארפ" החדש של מכבי תל אביב, ג'ון דיברתולומאו חזר להיראות העונה כשם שנראה בעונת 2019/20 לפני הפציעות, מהן לקח לו זמן מה להתאושש. כל פעם שקטש היה צריך אותו להפעיל לחץ על הכדור או לקלוע שלשת קלאץ' הוא היה שם. בסדרת הגמר הוא לא הצליח להותיר את חותמו בשני המשחקים הראשונים, במשחק השלישי הוא הגיע והזכיר בדיוק מדוע הוא נחשב לשארפ של העידן החדש, כשחקן משלים שעולה מהספסל ג'ון-די בהחלט עשה את שלו. 

ג'ון דיברתולומאו (איציק בלניצקי)ג'ון דיברתולומאו (איציק בלניצקי)

יפתח זיו – 4.5

הרכז של קטש שאמור היה לעלות מהספסל ולתת מנוחה ללורנזו בראון כשצריך, ולהוביל את הקבוצה במסגרת המקומית עם ציפייה שגם התפקיד שלו ביורוליג יהיה גדול יותר. בפועל זה נראה אחרת חיבור לא היה שם, הדקות היו מוגבלות, היו רגעים בהם זיו הביא לתהייה מדוע הוא לא זוכה ליותר קרדיט ובאחרים הוא לא הציג מספיק עקביות ובסופו של דבר בהזדמנויות להן זכה הקרדיט לא נוצל במלואו.

יפתח זיו (איציק בלניצקי)יפתח זיו (איציק בלניצקי)

דארן היליארד – 5.5  

הוא אמנם היה שם עבור המועדון בפלייאוף, אבל הכימיה וההתאמה לשיטה של קטש פשוט לא היו שם מהרבה בחינות מכבי צריכה לחוש אכזבה כי אפשר וצריך היה להוציא מהיליארד יותר. בדיוק כמו עם זיו, נראה שהחיבור, או נכון יותר לומר, ההתאמה בין הגארד פורוורד לבין מאמנו לא בדיוק הייתה שם, ואף על פי כן בשתי סדרות הפלייאוף הוא היה שם עבור קבוצתו והשורה התחתונה היה אפשר וצריך היה להוציא ממנו יותר.   

דארן היליארד (איציק בלניצקי)דארן היליארד (איציק בלניצקי)

בונזי קולסון – 9

קולסון אמור היה ללא פחות משובר שוויון, אולר שוויצרי, כזה שיודע לעשות מהכל וזה בדיוק מה שהיה לכל אורכה של העונה וגם במהלך הפלייאוף. מחלקת הסקאוטינג ופיתוח שחקנים של המועדון עשתה עבודה נהדרת בהבאתו של קולסון (ולא רק שלו) ובנוסף בהארכת החוזה שלו. שחקן הקרבה שיודע לעשות הכל מהכל בעונת בכורה נהדרת עבורו ועבור הצהובים כחולים.

בונזי קולסון חוגג (איציק בלניצקי)בונזי קולסון חוגג (איציק בלניצקי)

רפי מנקו  - 7.5

האיש והידית, עונת בכורה במכבי תל אביב היא לא דבר קל, קל וחומר כאשר מדובר בשחקן ישראלי שצריך להילחם על מקומו ברוטציה בתחרות הבכירה של אירופה. יחד עם זאת, הציונים הם על העונה בליגת העל ומהבחינה הזו כצפוי למנקו היו כמה עליות ומורדות, אך דווקא בשלב הפלייאוף כשהיה צריך הוא הרים את הרמה ועשה את הדברים שלא רואים בדפי הסטטיסטיקה, וגם את אלו שרואים היטב ועל כל אלו רוח לחימה פשוט אדירה. 

רפי מנקו מרוצה (איציק בלניצקי)רפי מנקו מרוצה (איציק בלניצקי)

ג'רל מרטין – 7

סט כישורים עצום לפורוורד, קליעה מבחוץ, יכולת לרוץ את המגרש, סיומת ליד ומעל הטבעת ומשחק פוסט-אפ לא רע בכלל שכמעט ולא נוצל. מרטין במידה רבה הוא אחת הגניבות הכי גדולות של מכבי תל אביב העונה על אף חבלי הלידה הקשים בפלייאוף היורוליג ואילך שאופייניים וטיפוסיים לעונה ראשונה במועדון בסדר הגודל של מכבי, כמו גם לעונת בכורה בתחרות הבכירה של אירופה.  

ג'רל מרטין חוגג (אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב)ג'רל מרטין חוגג (אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב)

ג'ייק כהן- 7

ההפתעה של העונה ללא כל צל של ספק. מהרגע בו לא היה בכלל ברוטציה ביורוליג דרך הדקות שלו בליגת העל וההפיכה לשחקן שיכול לספק דומיננטיות שלא הראה בעבר. ג'ייק כהן ללא כל צל של ספק הוא לא רק ההפתעה של העונה הוא גם ההפתעה הנעימה של העונה, דווקא כי אף אחד לא באמת ציפה שיוכל להיות שחקן שעושה את ההבדל ודווקא כאשר בלא מעט משחקים הוא עשה בדיוק את זה. היכולת כמובן שלא מפתיעה היות והוא הראה אותה בעבר, גם את הדומיננטיות, רק שהפעם זה בלט יותר. ולכן הציון הגבוה לשחקן שעל הנייר אמור להיות משלים. 

ג'ייק כהן בטירוף (איציק בלניצקי)ג'ייק כהן בטירוף (איציק בלניצקי)

רומן סורקין -  9

הפורוורד/סנטר של קטש עשה העונה צעד נוסף קדימה ויש שיאמרו אפילו צעד גדול מאוד, הרי היה ניתן לצפות ממנו לתת מספרים ולהמשיך את גרף השיפור שלו. העניין הוא שכאשר רוטציית הגבוהים של מכבי תל אביב התקצרה לה בעקבות פציעתו של אלכס פויית'רס סורקין הרים את הרמה, ועדיין התחושה שצריך היה להוציא ממנו יותר בכל הנוגע לזריקה מעבר לקשת שמרגישה כמו האבולוציה הטבעית שלו בכל הנוגע למה צריך לראות אותו עושה יותר בעונה הבאה. אגב, מדובר באספקט שידוע שקיים אצלו. 

רומן סורקין (איציק בלניצקי)רומן סורקין (איציק בלניצקי)

אלכס פוית'רס – 7.5 

הציון של פויית'רס עלול להראות גבוה מדי, אך העובדות מדברות בעד עצמן. הסנטר של עודד קטש נפצע כבר בפתיחת העונה ושיחק פצוע – מה שמעניק נקודות בונוס. מעבר לכך ששיחק פצוע הוא היה שם עבור מאמנו וקבוצתו בכל אספקט ועמדה אפשרית. הוא נאלץ להיעדר יותר מארבעה חודשים וחזר לקבוצה שהייתה במקום אחר, ועדיין היה צריך להשתלב מחדש בקבוצה שרצה ברגע השיא של העונה. התחושה היא שפוית'רס לא באמת זכה לחוות 'פיק' כשאר חבריו לקבוצה ועדיין הצליח לעשות את ההבדל במספר משחקי פלייאוף בליגת העל, ואם לא די בכך גם ממנו נראה שהיה אפשר להוציא יותר אלמלא הנסיבות.

אלכס פוית'רס (איציק בלניצקי)אלכס פוית'רס (איציק בלניצקי)

ג'וש ניבו – 7.5

הוא אמנם לא שיחק בפלייאוף, אך במשך תקופה ארוכה הרוטציה של מכבי תל אביב התקצרה וחשיבותו של ג'וש ניבו עלתה בהתאם. הסנטר האתלטי של קטש היה שם, גם אם לא תמיד בנקודות וגם אם לא בחסימות. כשמכבי הייתה צריכה אותו הוא היה שם, אין ספק שלעונת בכורה הוא נתן מספרים טובים ואפשר היה לצפות ממנו ליותר. הציון שלו יכול היה להיות גבוה יותר אך כאמור כפי שצוין בפתיחה הוא החמיץ את כל הפלייאוף. 

גיא פניני – 5

פניני חזר למכבי תל אביב במטרה לסיים שם את הקריירה, כאשר הוא ראה דקות משחק הוא היה לאותו גיא פניני. הפורוורד החכם שיודע להכווין את חבריו, יכול לקלוע מעבר לקשת ולמסור כשצריך. פניני עשה בדיוק את מה שמצופה ממנו במסגרת הדקות המוגבלות בהן שיחק. 

ג'יילן אדאמס – ללא ציון, לא שיחק מספיק. 

אוסטין הולינס – ללא ציון, לא נרשם לליגה. 

סולימאן בריימו – ללא ציון, לא שיחק מספיק. 

תומר אגמון – ללא ציון, לא שיחק מספיק. 

בתום דרמה אדירה: מכבי זכתה באליפות ה-56 בתולדותיה
אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */