יום שבת, 04.05.2024 שעה 07:00
ליגה צרפתית 23-24
7029-7631פאריס סן-ז'רמן1
5841-5831מונאקו2
5633-4931ברסט3
5527-4531ליל4
5125-3631ניס5
4934-4232לאנס6
4438-4731מארסיי7
4451-4231ליון8
4241-4831ראן9
4044-4132מונפלייה10
4042-3932טולוז11
4045-3831ריימס12
3644-3431שטרסבורג13
3249-2931נאנט14
2941-3031לה האבר15
2951-3231מץ16
2663-3732לוריין17
2550-2531קלרמון18
לוח משחקים
  • טולוז
  • 2 - 1
  • מונפלייה
  • לאנס
  • 0 - 2
  • לוריין
  • לה האבר
  • שבת, 04/05, 16:00
  • שטרסבורג
  • מונאקו
  • שבת, 04/05, 18:00
  • קלרמון
  • מץ
  • שבת, 04/05, 20:00
  • ראן
  • ברסט
  • שבת, 04/05, 22:00
  • נאנט
  • ליל
  • שני, 06/05, 22:00
  • ליון
  • ניס
  • רביעי, 15/05, 22:00
  • פאריס סן-ז'רמן
  • ריימס
  • רביעי, 15/05, 22:00
  • מארסיי

מסי רצה לחזור, אך בריאותו הנפשית חשובה יותר

הנהלת בארסה אשמה בעזיבת הכוכב, והיא גם זו שלא אפשרה את שובו, כולל מצג שווא לקהל. בהיעדר אמון מינימלי, קיבל הפרעוש את ההחלטה הפשוטה והמתבקשת

|
ליאו מסי (רויטרס)
ליאו מסי (רויטרס)

"לא רציתי לעבור את זה שוב. לא רציתי להיות תלוי באנשים אחרים", הסביר ליאו מסי את הסיבה להחלטתו לא לחזור לברצלונה, ובכך שפך לא מעט אור על הנסיבות האמיתיות בגללן נאלץ לעזוב מלכתחילה לפני שנתיים. הכוכב הארגנטיני לא רצה לנטוש אז את הבית ואת המועדון בו גדל, אבל נדרש לגלות סבלנות אינסופית בצל הבטחות שהופרו והנחות יסוד שלא היה להן קשר למציאות. בסופו של דבר, הוא לא רק גורש, אלא גם ספג ביקורת על חמדנות ותאוות בצע לכאורה – וזה היה קצת יותר מדי עבורו.

נטיית ליבו הייתה ברורה לגמרי גם הקיץ. משפחתו רצתה לחזור לברצלונה, והוא השתוקק לגור שוב בעירו האהובה ולשמח את האוהדים מהם לא התאפשר לו אפילו להיפרד כראוי. ואולם, המצב אליו נקלעו הקטלונים היה שוב מורכב. הדיונים עם הנהלת הליגה לא היו חד משמעיים, הדרישות לקיצוצים אינסופיים צצו כל שני וחמישי, ובאופן כללי האווירה הייתה רעילה לצד כמות הזויה של ספינים שנזרקו לתקשורת.

ההנהלה עשתה את המקסימום כדי להעניק לאוהדים מצג שווא לפיו הכל תלוי במסי, אך בפועל התמונה הייתה שונה. מכשולים רבים עוד נותרו, ולפרעוש פשוט נמאס – במובן הכי בסיסי של המילה – לחכות לפתרונות, כי ניסיון העבר לימד אותו שזה לא בהכרח יקרה. נמאס. הגיעו מים עד נפש.

מסי בראיון מדהים מסביר את ההחלטה הגורלית

להקרבת החברים הייתה השפעה עצומה על כך. סרחיו בוסקטס אמנם קיבל החלטה עצמאית לעזוב את בארסה עם מדליית הזהב על הצוואר, אבל ג'ורדי אלבה לא. המגן השמאלי, שהוא אחד הידידים הקרובים ביותר של הפרעוש בקאמפ נואו, הצהיר רק לפני מספר שבועות כי בכוונתו להישאר בקבוצה עד תום חוזהו בעונה שעברה. גם כך נדרש לקצץ, לפרוס, לוותר, לשעבד, ועזאזל יודע מה עוד אפשר לעשות עם שכרו. כל זה לא היה מספיק. העיתונים ציירו אותו כמעמסה, כאוכל חינם שמתעקש לקבל שכר גם כשהמועדון כבר לא זקוק לו. ההנהלה נתנה הוראה מפורשת להשחיר אותו ולרמוס את תדמיתו. בסוף הצליחו לגרום לו להיזרק, "בהסכמה הדדית" כביכול. והכל בשביל מה? כדי להחזיר את מסי, כמובן. 

תעמידו את עצמכם לרגע במקומו של מסי. הוא רצה לא סתם לחזור הביתה, אלא למועדון שהוא מכיר, לסביבה האהובה. הסביבה הזו כוללת, בין היתר, את אלבה – אותו אלבה שחייו הפכו לגיהינום בגללו. כן, בגללו. המועדון היה צריך לבחור ביניהם, ובחר את מסי. איך אדם סביר אמור להרגיש בסיטואציה הזו? וגם אז, אחרי סיום פרשת אלבה, הכל עדיין תלוי באוויר. צריך להעזיב עוד מישהו, לנהל משא ומתן עם עוד מישהו, לקצץ לעוד מישהו, ובשלב זה אפילו לא ממש ברור מי. כל זה יכול להימשך עוד שבועות, או חודשים. שחקנים שחתמו בברצלונה בקיץ שעבר ידעו שהחוזים שלהם עלולים לא לקבל אישור מהליגה. חוזהו החדש של גאבי שנחתם בינואר בוטל בבית המשפט. עם כל הרצון הטוב, למה להכניס את הראש הבריא למיטה החולה?

לא רצה להכניס ראש בריא למיטה חולה. מסי (רויטרס)לא רצה להכניס ראש בריא למיטה חולה. מסי (רויטרס)

אולי זה היה קל יותר לו ההנהלה הייתה מתייחסת אליו בכבוד, בלי טריקים ובלי ספינים. ואולם, ההודעה הרשמית של ברצלונה אחרי ההודעה של הפרעוש חשפה את הגישה האמיתית של המועדון כלפי הכוכב הגדול בתולדותיו. "הנשיא ז'ואן לאפורטה מבין ומכבד את ההחלטה של מסי לרצות לשחק בליגה תובענית פחות, רחוק יותר מאור הזרקורים ומהלחץ בו היה נתון בשנים האחרונות". קשה לדמיין שילוב בוטה יותר של התנשאות עם סילופים. הרי הלחץ נבע בעיקר מהתנהלותה של בארסה עצמה, ולמסי היה חלק עצום וקריטי בהדחת הנשיא הקודם ג'וספ מריה ברתומאו.

הוא קיווה, באמת ובתמים, כי לאפורטה ינהג אחרת, ויהיה מושחת פחות – אבל קיבל ממנו יריקות בפנים פעם אחר פעם. מסי אוהב את ברצלונה כעיר, את ברצלונה כמועדון ואת אוהדי ברצלונה, אבל את הנהלות ברצלונה – הקודמת ולמרבה הצער גם את הנוכחית – הוא מתעב בכל ליבו. הוא לא יכול לסמוך על אף מילה שנאמרת לו.

מסי לא סומך עליו. לאפורטה (רויטרס)מסי לא סומך עליו. לאפורטה (רויטרס)

השנתיים האחרונות היו קשות למסי מבחינה משפחתית – הוא הודה בכך בעצמו. המעבר לפאריס סן ז'רמן נועד כדי לשפר את הסיכוי לזכות במונדיאל, וזו הייתה מטרתו היחידה של הפרעוש עד סוף 2022. למענה הוא היה מוכן לסבול את החיים בעיר זרה לו, את שריקות הבוז של הקהל, את המצב המורכב בחדר ההלבשה, וגם את העובדה שלא התאפשר לו לבלות מספיק זמן עם ילדיו כפי שהיה רוצה. עכשיו הוא מעוניין להחזיר את הגלגל לאחור וליהנות מהחיים. זה היה אפשרי גם בברצלונה, לו החתימה הייתה מתאפשרת בשקט תעשייתי, אבל בין ספין לספין הבין הפרעוש שזה קצת יותר מדי עבורו. 

לכן הוא הלך על האופציה הפשוטה, אשר הייתה בעדיפות שנייה מבחינת המשפחה. אינטר מיאמי אכן משחקת בליגה פחות תחרותית, אבל זה לא העניין. שם פשוט הכל פשוט – חותמים על חוזה, ומתחילים להתאמן באווירה רגועה ונעימה, ובלי להיות מואשם בחמדן שגרם לקיצוצים. לשם אפשר להחתים גם את החברים – אולי אלבה, אולי בוסקטס, אולי לואיס סוארס. ואולי כולם ביחד.

יתאחד עם החברים? ג'ורדי אלבה, בוסקטס ומסי (רויטרס)יתאחד עם החברים? ג'ורדי אלבה, בוסקטס ומסי (רויטרס)

המאמן צפוי להיות טאטה מרטינו, שהוא ידיד אמת. בגיל 35, אחרי שזכה בכל התארים האפשריים בברצלונה וקינח עם מדליית הזהב בגביע העולם, זו בהחלט אלטרנטיבה הגיונית. חיים רק פעם אחת. לא חייבים להקריב את הבריאות הנפשית כדי לחזור לברצלונה דווקא עכשיו. עוד תהיה לו אפשרות לעשות זאת בעתיד, גם אם לא על תקן שחקן פעיל.

המעבר למיאמי אף מאפשר למסי להיות סוג של חלוץ בליגה עם פוטנציאל עצום שטרם נוצל. ההצעה הסעודית הייתה מזרימה לחשבון הבנק שלו יותר כסף, אבל בחירה כזו הייתה מבזה אותו במידה לא מבוטלת, וחידוש היריבות עם כריסטיאנו רונאלדו בליגה כה נידחת היה שם את שניהם ללעג. קיומה של האופציה הזו היה ברכה עבור הארגנטינאי, כי הוא אפשר לו לא רק להצהיר אלא גם להוכיח כי שיקולים כלכליים לא היו מרכזיים בהחלטתו. תדמיתו ספגה מהלומה גדולה מספיק כאשר שיחק במשך שנתיים בקבוצה בבעלות קטארית, וזה חטא בפני עצמו. כעת הוא יודע לדרך נקייה, על תקן הרכש הגדול ביותר בתולדות ה-MLS, ויהיה מרתק לראות כיצד הוא מסוגל לקדם את הכדורגל בארצות הברית.

הרכש הגדול בתולדות ה-MLS. מסי (רויטרס)הרכש הגדול בתולדות ה-MLS. מסי (רויטרס)

דייויד בקהאם חולל מהפכה תודעתית משמעותית באמריקה כאשר חתם בלוס אנג'לס גלאקסי ב-2007, ובתמורה קיבל בין היתר את הזכות להקים מועדון חדש. עכשיו המועדון הזה בדיוק הביא למדינה כוכב גדול עוד יותר. כאשר ספייס-בוי הגיע לקליפורניה, היו ב-MLS רק 17 קבוצות. עכשיו יש 29, ובעוד שנתיים יושלם המספר ל-30. ב-2026 תארח ארצות הברית את המונדיאל השני בתולדותיה, והמצב יהיה שונה מהותית בהשוואה ל-1994. בסעודיה אין צורך לפתח כדורגל, אבל בפלורידה כן – ויש כאן הזדמנות אמיתית לעשות משהו חדש.

החזרה לברצלונה הייתה יכולה להיות מרגשת פי כמה, לו הייתה אפשרות לעשות זאת בתנאים נורמליים. בהיעדרם, האופציה האמריקאית של בקהאם היא הבחירה ההגיונית והנכונה ביותר, ומי יודע – אולי יתברר שהיא תשנה את הכדורגל העולמי לטובה. ובינתיים, אוהדי בארסה צריכים להפסיק להסתכל אחורה ולחיות באשליות, ולדרוש מההנהלה שלהם דבר אחד פשוט – להפסיק למכור ספינים ולהתמקד בהבראה אמיתית של המועדון – כלכלית, תדמיתית ומוסרית. כאשר זה יושלם, יהיה גם למסי קל הרבה יותר לחזור הביתה.

שיתמקדו בהבראה האמיתית. אוהדי ברצלונה (רויטרס)שיתמקדו בהבראה האמיתית. אוהדי ברצלונה (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */