יום שלישי, 07.05.2024 שעה 04:53

רביבו: אני האבא הכי גאה, זה חלום שהתגשם

אחרי שהבן רוי הוקפץ לבוגרים, האבא חיים בראיון מיוחד ל-ONE על ההגעה לארגנטינה ("התרגש מאוד"), מכבי ("שלא יחשוב שמגיע לו לשחק") ועתיד השחקנים

|
רוי רביבו וחיים רביבו  (ההתאחדות לכדורגל, שחר גרוס)
רוי רביבו וחיים רביבו (ההתאחדות לכדורגל, שחר גרוס)

חיים רביבו משתדל בדרך כלל להיות כמה שרחוק מאור הזרקורים בכל הקשור לבן רוי. רביבו בחר לעצמו את הדרך הזו כדי לא להפריע להתפתחות של הילד. כך למשל רביבו לא היה במהלך העונה במשחקי הפועל ירושלים. הוא תמיד דאג לראות מהבית את כל המשחקים, אבל לא בפועל במגרש עצמו.

לכן, גם כאשר נבחרת הנוער שיחקה במונדיאליטו, רביבו האבא העדיף להישאר בבית ולעקוב מרחוק. אך אחרי שהנבחרת עלתה לחצי הגמר, הימים הארוכים שהוא לא ראה את הבן 'הכניעו' גם את חיים, שעשה את הדרך הארוכה לארגנטינה יחד עם הבן בר כדי להפתיע את רוי.

הנסיעה הזו הפכה לקצרה מאשר רביבו האב תכנן במקור, כי ההקפצה של רוי לנבחרת הבוגרת וההחלטה שהוא יחזור מיד לארץ להצטרף לנבחרת הבוגרת ולא ישחק במשחק על מקומות 3-4 הביאה גם את חיים לשנות את התוכנית המקורית ולחזור קודם לישראל. בראיון מיוחד ל-ONE, רביבו מדבר על הביקור בארגנטינה, ההתרשמות מקרוב, על ההצלחה והעתיד של רוי.

חיים ובר נסעו לארגנטינה להפתיע את רביבו

חיים , איך הביקור בארגנטינה? איך המדינה?
”האמת לא יצא לי לראות הרבה את ארגנטינה, לא היה לי הרבה זמן להתרשם מהמדינה”.

באת במיוחד למשחק ולאימונים, לא התחלת בביקורי תיירות.
”כן, הגעתי פחות בשביל המשחק, יותר בשביל הבן שלי, אחרי שלושה וחצי שבועות שהוא נמצא כאן, וכל ההורים והקרובים של השחקנים נמצאים, אז הרגשתי שבלי קשר לכדורגל בתור אבא, לבוא ולהיות עם הילד יחד עם אח שלו”.

איך היה המפגש הזה שהפתעת אותו?
”הוא התרגש מאוד, זה היה שווה את כל הדרך הזאת. כמו שאמרתי, אתה רואה הורים ומשפחות של שחקנים אחרים, ופתאום מגיע גם אח שלך וגם האבא, זה היה מאוד מפתיע ומשמח, היה שווה את הנסיעה”.

"התרגש מאוד". רוי רביבו (אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)"התרגש מאוד". רוי רביבו (אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

אתם בדרך כלל מעדיפים לתת לו את הספייס ולא להתערב, הרגשת שאתה לוקח הרבה פעמים תשומת לב ממנו עם כל מה שעשית?
”אני פחות אוהב את תשומת הלב שמופנית אליי ואת תשומת הלב הזו בכלל, מעדיף לתת לו את השקט ושיתמודד עם מה שצריך, אבל זה היה מקרה יוצא דופן כי היו שלושה שבועות שלא ראינו אותו. בכלל גם בליגה,  אני מעדיף להתרחק כדי לא לקחת את תשומת הלב, שמגיעה לו ולא לי”.

היו אנשים שמכירים אותך היטב לפני שאמרו שכן תיסע וחלק אמרו שלא תיסע.
”כן, זה לא בגלל חצי הגמר או הגמר, אלא בתור אבא רק לתת לו את התמיכה הנפשית. אני לא אחד כזה שנוסע למשחקים, למשחקי הפועל ירושלים לא הלכתי, ובגלל זה החברים היו סקפטיים שאטוס עד ארגנטינה בשביל זה. האמת שזה היה הרבה יותר בשביל אשתי שביקשה שאסע כדי להיות עם רוי”.

עקבת אחרי הנבחרת, איך התרשמת ממה שהיא עשתה?
”האמת שאני לא מופתע, בוא לא נשכח שהם סגני אלופי אירופה, היה בשנה שעברה טורניר יוצא מן הכלל של חבורה מגובשת ומאורגנת יחד עם אופיר חיים, אז זה לא הפתיע אותי, אבל בוא נאמר שאלת המזל הייתה לצידנו בטורניר והם עשו הישג היסטורי”.

"זה לא הפתיע אותי". נבחרת הנוער של ישראל (אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)"זה לא הפתיע אותי". נבחרת הנוער של ישראל (אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

רוי עשה קפיצת מדרגה גדולה מאוד. לפני כן לא שיחק הרבה בליגה ואז עשה את המעבר לירושלים. ממשחק למשחק הוא משתפר, מביא את עצמו לגבהים והוא במצב מצוין, זה פגע בו הרבה זמן כשלא שיחק.
”באליפות אירופה בשנה שעברה הוא היה יוצא מן הכלל, ולאחר מכן לא לשחק חצי שנה כמובן שזה לא טוב עבור כל שחקן, חצי השנה הזו של הפועל ירושלים עזרה לו מאוד כדי להגיע מוכן למונדיאליטו הזה. הטורנירים האלה חשובים מאוד עבור הצעירים כדי לקבל ניסיון ולהראות שהם יכולים לשחק ברמות הכי גבוהות, ואם הם יכולים לשחק ברמות הגבוהות אז הם יכולים לשחק גם אצלנו בארץ בליגה. לא רק רוי עשה התקדמות יוצאת מן הכלל, אלא הרבה שחקנים בנבחרת שעשו התקדמות מרשימה ביותר, והם יהיו חלק מהבוגרים בשנים הקרובות בוודאות”.

נראה שהקבוצות לא נותנות להם לשחק.
”אני מבין מצד אחד את הנושא של שחקנים צעירים שצריכים לעבור את השלב בין נבחרת צעירה לבוגרת, זה היה בסדר לשנה אחת בשנה שעברה, כשחלקם השתתפו וחלקם לא. בשנה הזו, השחקנים האלה כדי להתקדם ולהיות חלק מהבוגרת והצעירה חייבים להיות משותפים במשחקים, ראינו שהם מסוגלים כן לשחק. בוא לא נשכח שהם משחקים כל שלושה ימים, הם שיחקו 90 דקות וגם 120 דקות, זה קצב אחר ומאוד אינטנסיבי. אני מאוד מקווה שיבטחו בשחקנים האלה ויתנו להם לשחק”.

במכבי תל אביב נראה שיש את דוידזאדה ורוי. הם יכולים היו  להביא מגן זר. בשנה שעברה פתחתם במכבי תל אביב וראית שרוי לא מקבל הזדמנות לשחק אז הוא  עבר להפועל ירושלים. עכשיו אתה בלב שלם שבמכבי ת"א יראו  שיש לו כישרון כזה גדול?
”אני לא נכנס לשיקולים של מכבי תל אביב, רוי עשה התקדמות במונדיאליטו, מי שיצטרך להחליט אם הוא ראוי לשחק זה המאמן של מכבי. רוי צריך להוכיח את עצמו גם במשחקי הליגה. בכדורגל לא זוכרים את ההיסטוריה אלא את מה שאתה עושה בהווה. הוא צריך להגיע ולא לחשוב שמגיע לו לשחק, יש את דוידזאדה שהוא גם מגן יוצא מן הכלל ואפשר ללמוד ממנו הרבה, ויחד הם צריכים לאייש את התפקיד של המגן השמאלי, ומי שיהיה בכושר יותר טוב יצטרך לשחק”.

"מגן יוצא מן הכלל". דוידזאדה (רדאד ג'בארה)"מגן יוצא מן הכלל". דוידזאדה (רדאד ג'בארה)

התרגשת לשמוע כשרוי קפץ לבוגרת?
”אין ספק, אני האבא הכי גאה שיכול להיות, אחרי שנים שהייתי בנבחרת זאת הנקודה הגבוהה ביותר שיכולה להיות לשחקן כדורגל, אפשר להגיד שעבורי זה חלום שהתגשם, כל הימים האלה של ללכת למשחקים בשבת עם הילד, והרצון שלו, הנחישות וההקרבה, זה מגיע לו יותר מאשר לי, בטוח”.

היה שווה לך המסע לארגנטינה אחרי שראית משחק אחד בלבד ואתה חוזר, אבל בשביל זימון לבוגרת זה היה שווה הכל.
”בטח שהיה שווה, להגיע לכאן לארגנטינה ולראות אותו משחק, לגרום לו להרגיש שאנחנו איתו ותומכים בו ולקבל בסוף את המתנה של להיות בנבחרת הבוגרת ולאחר מכן עם הצעירה שזה יורו לא פחות חשוב”.

יש לו קיץ עמוס, נבחרת נוער, נבחרת בוגרת, צעירה, שלוש מסגרות, אליפות עולם ואירופה.
”כן, הוא מספיק צעיר כדי להתמודד עם האינטנסיביות, בשנה שעברה הוא שיחק רק חצי שנה, אז היה לו הרבה זמן לנוח”.

"יכול להתמודד עם האינטנסיביות". רוי רביבו מול ג'יובאנה (רויטרס)"יכול להתמודד עם האינטנסיביות". רוי רביבו מול ג'יובאנה (רויטרס)

נתת לו כבר טיפים לנבחרת הבוגרת?
”שבניון ואלון חזן ייתנו לו, הוא רק צריך לשחק באותה נחישות והקרבה וביטחון, בוא נקווה שיוכל להשתתף בשני המשחקים, זה תלוי במאמנים”.

איך הרגשת ומה עבר עליך כשראית את הפריצה שלו מהאגף במשחק מול אורוגוואי? הוא נתן שם כדור מדהים, מה הרגשת כשראית אותו עושה כאלה דברים?
”בשיחה שדיברתי איתו לפני המשחק אמרתי לו שצריך להגיע ולנסות לשחק וליהנות, לנסות ליצור מצבים. בדרך כלל במשחקים כאלה יש פחד מסוים לשמור על העמדה שלך ופחות לקחת סיכונים, והדבר שמאוד שמחתי זה שהוא ניסה כל הזמן, גם כשאיבד את הכדור עדיין ניסה לתקוף ולשחק חזק ואגרסיבי. אני מאוד גאה בילד שלי”.

לחיים, לסיום, א היה לך זמן לטייל שם, אבל יצא לך להבין למה זו מולדת כדורגל, את הטרפת בארגנטינה לכדורגל והתרבות שלהם?
”כן, בוודאי, אנחנו רואים בטלוויזיה בליברטדורס את בוקה ג’וניורס וריבר פלייט ושאר הקבוצות, כל הטירוף של הכדורגל שיש. בוא נאמר שזאת לא ניו יורק וארצות הברית, המדינה כאן במצב סוציואקונומי נמוך ואני מבין את הרצון של כל שחקן להצליח ולהוציא את המשפחה שלו מהמצב הכלכלי הנמוך”.

"חלומות מתגשמים". רוי רביבו (צילום מסך)"חלומות מתגשמים". רוי רביבו (צילום מסך)
אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */