יום רביעי, 01.05.2024 שעה 14:02

ועדת הכספים תדון ברפורמת התקציבים מחר

בספורט הישראלי דורשים להחזיר את חלוקת הכספים לאחריות הטוטו: “אין שגרת תשלומים מסודרת”, השר מיקי זוהר הציע פשרה כדי לעזור לאגודות ולמרכזים

|
מיקי זוהר (אורן בן חקון)
מיקי זוהר (אורן בן חקון)

הכנסת תדון מחר (רביעי) בחוק מועצת ההימורים במסגרת ועדת הכספים, כאשר בין היתר ידונו גם בהשלכות של הרפורמה לחלוקת כספי התמיכה מהמדינה לספורט הישראלי. בימים האחרונים יש שיחות בין אגף החשב הכללי במשרד האוצר לאנשי משרד התרבות והספורט, בניסיון להגיע לפשרה ולמצוא את הדרך להקל על המרכזים והאגודות שנפגעו מהעברת האחריות לחלוקת כספי התמיכה מהטוטו למדינה.

כזכור, מתחילת השנה, כל הספורט הישראלי החל לקבל את התקציבים ישירות מהמדינה, באמצעות משרד התרבות והספורט - ולא דרך הטוטו כפי שהיה נהוג קודם לכן. זה יצר בעיות רבות ובירוקרטיה שפגעה באגודות ובקבוצות, משום שהכספים לא עוברים אליהן בזמן כמו בעבר למרכזים אין יכולת לעזור להם משום שאסור להם להעביר כספים לאגודות. בניגוד למדינה, הטוטו ידע איך לעשות זאת במהירות וביעילות ללא בירוקרטיה מיותרת.

הדיון צפוי להיות סוער. בימים האחרונים נעשו פניות מצד חברי כנסת לגורמים הרלוונטיים באוצר, כאשר גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר נכנס לעובי הקורה ומנהל את השיחות בין משרדו לחשב הכללי באוצר כדי לתת מענה במסגרת החוק לבעיות שצצו בגלל הרפורמה.

ועדה בכנסת (אחר)ועדה בכנסת (אחר)

השר מיקי זוהר דורש להעביר לספורט הישראלי מקדמות גדולות יותר של תשלומים עבור האיגודים והאגודות, לאחר שבשבוע שעבר אושר סופית תקציב המדינה, והשר דרש גם להקים ועדה שתדון בסיוע לאגודות שנקלעו למשבר. מעבר לכך, יש ניסיון להגיע לפשרה מול האוצר במסגרת החוק, כך שהמדינה תאפשר למרכזי הספורט להעביר כספים ולסייע לקבוצות הקטנות מהליגה הלאומית ומטה.

למעשה, הרפורמה בחלוקת התקציבים לספורט הישראלי כבר פוגעת בספורט הישראלי. באסיפה הכללית של הוועד האולימפי נטען כי הארגון משלם את המלגות לספורטאים מהרזרבות התקציביות שלו ועדיין לא קיבל את התקציבים לכך מהמדינה. בנוסף, מרכזי הספורט לא קיבלו שקל עד כה מהמדינה ודווקא הם נאלצים לעזור במימון הפעילות של האגודות הקטנות שקורסות, בעוד שמשרד התרבות והספורט העביר לאיגודים ולאגודות רק כ-40% מהתקציב השנתי שמגיע להם אחרי שעברה כבר יותר ממחצית השנה - וכל זה אחרי אישור תקציב המדינה ולפני הכניסה לנוהל שר אוצר ומערך הביקורות. הבעיה היא שהספורט הישראלי נכנס לשנה אולימפית.

מנכ"ל הטוטו, מאיר ברדוגו (המועצה להסדר הימורים בספורט)מנכ"ל הטוטו, מאיר ברדוגו (המועצה להסדר הימורים בספורט)

בעקבות זאת, בספורט הישראלי דורשים מהמדינה לתקן את העוול שנעשה ברפורמה ולהחזיר את האגודות והמרכזים לאחריות הטוטו. גורם בכיר בחשב הכללי לא התנגד למהלך, לאור ההבנה כי יש קושי בהעברת התקציבים ממשרדי הממשלה לאגודות ולמרכזי הספורט, אך ספק אם זה אכן יקרה.

בכירים בספורט הישראלי אמרו: “ההכנות האולימפיות לפאריס 2024 נפגעות בגלל המצב. האיגודים, האגודות וגופי הרוחב בלי שגרת פעילות מסודרת. בטוטו הכספים היו מגיעים בזמן מידי רבעון, ללא שום בעיות ובאופן שוטף. למה אין שגרת תשלומים מסודרת והכסף לא מגיע? הבטיחו לנו שנקבל עד לחודש פברואר 40% מהתקציב השנתי וביוני ישלימו לנו ל-90%, אבל זה לא קורה כי קיבלנו במקרה הטוב 40% עד ליוני. אי אפשר להתנהל ככה בעמותות. אם המצב ימשיך כך נשבית את הספורט עד שלא נחזור לטוטו”.

אסור לפספס
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
נגןהישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
הישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספות כדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */