יום שישי, 17.05.2024 שעה 07:11
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"השוד זה משהו שיישאר איתי עד יומי האחרון"

בחלק ב' של הריאיון לפודקאסט בית"ר י-ם, הבעלים דיבר על השוד הטראומטי שעבר, אלירן עטר, היחסים המורכבים עם הקהל בשכונה והציפיות לעונה. האזינו

|
ברק אברמוב (ראובן שוורץ)
ברק אברמוב (ראובן שוורץ)

ברק אברמוב נפתח בריאיון לפודקאסט בית”ר ירושלים של ONE. בחלק א’, הבעלים של בית”ר ירושלים דיבר על הזכייה בגביע המדינה, על התקרית עם הקהל בסיום, בית הדין, עתידם של שחקני מפתח בקבוצה והקשר עם המאמן יוסי אבוקסיס. 

כעת, בחלק ב’ של הריאיון, הבעלים של בית”ר מדבר בפתיחות על השוד הטראומטי שעבר. בנוסף, אברמוב מדבר גם על העזיבה של בני יהודה, על מערכת היחסים המורכבת עם הקהל בשכונת התקווה ומתייחס גם להאשמות הקשות של כוכב הקבוצה, אלירן עטר, לפיהן פירק את הקבוצה. האזינו: 

בוא נחזור לחודש ינואר, עברת טלטלה לא פשוטה עם כל השוד. מה עבר עליך?
"זה לא מה עבר עליך, זה מה עובר עליך. זה משהו שיישאר איתי עד היום האחרון של חיי, זה לא משהו שאתה יכול להוציא מהראש שלך. זה לא משהו שקורה ביום יום וחס וחלילה גם שלא יקרה לאף אחד. לצערי, קרה לאנשים בעבר ויקרה גם בעתיד כי יש אנשים רעים בעולם הזה שמחפשים לעשות רע. אין פה באמת מילים, אתה לא יכול להסביר, זה רק האני הפנימי שלי יכול לדעת מה עברתי ומה אני עובר היום".

יש לך סיוטים?
"זה לא עניין של סיוטים, יש לפעמים פלאשבקים של הסיטואציה. אני לא ישן בלילה בלי קשר, אני ער בלילות. אין בי פחד, אני לא מפחד. עברת משהו, המשפחה שלך עברו משהו. הבנות שלי לא קטנות, הן יודעות ומבינות מה קרה. זה לא פשוט, זה לא קל. גם אין לך הרבה מה להגיד כי גם לך אין תשובות. זה להסביר שיש אנשים רעים בעולם שמחפשים לעשות כסף בצורה קלה וזה עצוב. אני מקווה שדווקא במקרה הזה המשטרה והפרקליטות יעשו את מה שהם צריכים לעשות כי זה תיק ראוותני שיכול לשנות סדרי מדינה.

"אם הענישה תהיה חמורה ויקבלו הרבה שנים, אנשים יחשבו אם לעשות את זה עוד פעם. אם יקבלו שנה-שנתיים אז יגידו 'היה שווה. היינו יכולים לקחת לאותו קורבן כמה מיליונים'. עזוב שזה לא היה קורה, אבל זה מה שהם חשבו. הפרקליטות נוקשה במקרה הזה, הם מדברים איתי. צריך ענישה ברמה הכי חמורה שאפשר, שלהבא מקרים כאלה יקרו פחות".

כמה זמן לקח לך עד שהיית מגיע הביתה ונכנס בשקט בלי להסתכל ימינה ושמאלה?
"חודש לפחות. לא מפחד, אני לא מפחד שזה יקרה. זה משהו בתת מודע. זו טראומה לכל החיים. זה לא יעבור".

ראית את המוות ביום הזה?
"לא יודע אם היה מוות מול העיניים. זה לא שוד רגיל שבאים לקחת איזשהו סכום כסף. הם באו לעשות משהו שיישאר טראומתי, בגלל זה גם מגיעה להם ענישה חמורה".

אתה נעזר באנשי מקצוע?
"לא נעזרתי באנשי מקצוע, פשוט כי אני מכיר את עצמי. אם אעשה עם עצמי את השיחות שלי, זה משהו שאוכל לעבוד איתו. לא חושב שאיש מקצוע יכול לעזור לי. כן טסתי לחו"ל לתקופות מסוימות להתנתק קצת ולהיות במקום יותר רגוע כי גם פה אתה יוצא החוצה ואנשים מדברים איתך ומשגעים איתך, גם אם אתה רוצה להתנתק אתה לא יכול. עשיתי את זה בשביל הנפש שלי. ברור שאני לא מחליף את מדינת ישראל. במדינה מתוקנת דברים כאלה לא צריכים לקרות, אבל רק דרך ענישה חמורה".

ברק אברמוב (ראובן שוורץ)ברק אברמוב (ראובן שוורץ)

הייתה איזו מחשבה להפסיק ללכת עם השרשרת, העגיל, השעון וכו'?
"לא, ממש לא. אני לא חושב שאדם שיש לו עגיל, שרשרת או שעון צריך להיות קורבן לשוד. מותר לי ללכת עם כל דבר ואני לא צריך להיות קורבן לשוד. זה גם לא שהאביזרים האלה שווים עשרות מיליונים. ממש לא. היה לי שעון בבעלות שלי שהשודדים רצו אותו ואני שראיתי שיש את השודים האלה בישראל, מכרתי את השעון הזה, לא רציתי את זה. זה מה שהם חיפשו, הם חשבו שאני מסתיר את זה, לכן זה הפך להיות אלים".

חשבת לפני כן שיכול לקרות לך דבר כזה?
"לא, חששתי שאולי יכול להיות משהו בחניון. לא חשבתי שיבואו לפתח הבית ויעשו מה שעשו".

שינית משהו בהרגלים?
"לא יותר מדי. היום אני גם חי במלון אז זה יותר שונה, הכל בסדר".

יש לך אופנה מיוחדת.
"אני באופנה קצת שונה מאחרים, אני יודע. אני לא איש העסקים האולטימטיבי עם החליפות הרגילות והעניבות. אני ברק, לטוב ולרע. מי שמכיר את זה ומי שאוהב את זה, סבבה, ומי שלא זה גם בסדר. זה הסטייל שלי".

לא מעניין אותך להחזיר את ברק יצחקי לבית"ר?
"לא חשבתי על זה. הוא עבר משהו עם מכבי ת"א והוא צריך זמן לעצמו בשביל לעכל את כל מה שקרה. זה לא נכון שהוא ייכנס להתחייבות גדולה במועדון כמו בית"ר שצריך משהו מהיסוד. לא דיברתי איתו על זה, בשבילו הוא צריך קצת שקט, אולי כדי לחזור בשנה הבאה".

היו לכם שיחות על מה שהוא עבר במכבי ת"א?
"יש לנו קשר, אבל פחות בקטע של כדורגל".

ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)

איך השילוב של עסקים וכדורגל?
"אתה מחליט לאן לקחת את זה. אם הייתי מחליט לשווק את המסעדות שלי דרך הכדורגל אז אולי יכולתי לעשות את זה, אבל החלטתי לא לערבב בין הכדורגל לעסקים הפרטיים שלי מהסיבות האישיות שלי. גם כשיש הצלחה בכדורגל, העסקים שלי לא גדלים במחזורים. עשיתי את זה ככה מהרגע הראשון".

הייתה לך מחשבה לצאת להנפקה בבורסה?
"כרגע טוב לי איפה שאני".

אתה מרגיש את המצב הכלכלי שפחות אנשים יוצאים לאכול?
"יש קצת האטה, אי אפשר להגיד שלא, אבל ג'פניקה במקום טוב".

מה דעתך על המצב במדינה?
"בחודשים האחרונים היה כאוס גדול. היו פה הרבה גורמים כאלה ואחרים מצד שני הפלגים והייתי חרד, השיח היה לא טוב ויש פילוג בעם, זה מדאיג אותי ויכול להוביל למלחמת אחים. זה לא יכול לקרות במדינה כמו ישראל, אני קורא לפוליטיקאים לסדר את זה ולא להתסיס. אין לי אשראי מבנקים אז זה פחות מטריד אותי בפן האישי, אבל ברור שאדם שרוצה לפתוח עסק עם הריביות האלה, אז אם הוא היה חושב 1,000 פעם, אז עכשיו הוא חושב 10,000 פעם".

איך אתה רואה את מה שקרה לך בבני יהודה?
"כמו שאמרתי שחוגג יצא לברך ויצא מקלל, כך גם אני בעל כורחי. הוא מקצועית פחות הצליח, אני מאוד הצלחתי. תוציא את השנתיים האחרונות, זו הייתה הצלחה פנומנלית. לא יודע למה, הקהל תמיד חיפש משהו לא טוב. וכשתחפש, תמיד תמצא משהו לא טוב. אני אמרתי להם - עזבו, חפשו את הטוב. תסתכלו על המכלול. אל תעשו אנרגיות רעות. אם אין קהל, הנהלה ושחקנים שהם אחד, מועדון לא יכול להצליח.

"ברגע שהקהל היה נגד - ואמנם זה לא היה קהל גדול, אבל גם 100 צופים מתוך 500 שמגיעים שהם אנטי - אז כבר שחקנים באנטי והאווירה באנטי. בסוף יש כישלונות ואמרתי עוד לפני שהם הגיעו. אמרתי את זה לאוהדים. אל תראו את מה שקורה כרגע כמשהו שמובן מאליו. משהו שם לא זרם, אולי גם אני טעיתי. אני לא יודע איפה טעיתי.

"בואו נדבר גם על העזיבה. זו פעם ראשונה שבעלים עזב מועדון ושילם כסף כדי לעזוב. אני שמתי כסף אישי שלי לטובת בני יהודה שתוכל להתקיים גם בעונה הבאה ולהקליל על העונה הבאה. אז יגידו שהשארתי חובות - קיבלתי מועדון עם 12 מיליון שקל חובות והשארתי עם ארבע מיליון שקל חובות וזכויות של שני מיליון שקל. השארתי מועדון עם מיליון שקל, זה כל הטררם. עכשיו אם תלך לכל הקבוצות בארץ חוץ מהגדולות, עם חובות של כמה מיליונים בטוח. חשוב לי שהמועדון הזה יצליח כי מגיע לו. בני יהודה לא הייתה ולא תהיה מהאריות, אבל זה מועדון חשוב בליגת העל".

אלירן עטר (שחר גרוס)אלירן עטר (שחר גרוס)

אלירן עטר אמר בזמנו שריסקת את המועדון.
"כשהרגליים כבר לא עובדות, הפה מדבר. ואלירן עטר, לצערי, כשהרגליים שלו פחות עבדו, אז הפה התחיל לדבר, והוא חיפש רק לדבר. אתה לא יכול לדבר על בעלים שמשלם את המשכורת שלך, ואם כן אז תדבר איתו בארבע עיניים. אני הבאתי את אלירן עטר לבני יהודה כי רציתי לפתוח דף חדש עם אוהדים, רציתי שאלירן יעשה סגירת מעגל ועצוב לי שהוא לקח את זה למקום שהוא לקח את זה. הוא היה בטוח שהוא עולה ליגה והוא לא עלה ליגה. אני לא מאשים אותו, אבל הוא צריך להבין שיש לו השפעה גדולה בחדר ההלבשה. חבל שהוא לקח את זה למקום הלא נכון".

ז'וסוואה האריך את החוזה שלו בלגיה ורשה.
"עד לפני שבוע שהיינו בשיחות איתו, לא היה לו חוזה. בשבוע שעבר יוסי אבוקסיס דיבר איתו והוא אמר שהייתה לו בעיה לבוא לישראל כי אשתו לא רצתה".

למה אתה ודמאיו זה סיפור כזה של שנאה?
"שנאה אין ממש, לפחות לא מהצד שלי. אני פחות מתחבר לדברים בהתנהלות שלו, אני גם חושב שהייתי סופר ג'נטלמן איתו. בנאדם שאולי נמצא הרבה שנים במועדון שלא מגיע להישגים כל כך גדולים, ופתאום בא בנאדם לא קשור לכדורגל ומגיע להישגים, אולי בתוך תוכך זה מפריע. יש עוד אנשים שזה מפריע להם בכדורגל. בסוף הוא זה שרכש את המועדון למרות שאלירן עובד שם את הכסף, הם ניסו להשפיל אותי ביציאה וזה מה שעיצבן אותי. כמו שיצאתי טוב עם ראש מורם באהבה, הם ניסו לעשות לי הפוך".

ברק אברמוב (ראובן שוורץ)ברק אברמוב (ראובן שוורץ)

מה זאת אומרת להשפיל?
"שאני צריך להביא כסף מהבית בשביל שבני יהודה תתקיים".

אבל אתה לא פראייר.
"זה לא עניין של פראייר, אלא של מה נכון - לקחת את בני יהודה לפירוק או לשים מיליון שקל".

גם היה לך את בית"ר והיית צריך להיפטר מבני יהודה.
"זה לא קשור, יכולתי לשים את בני יהודה בפירוק ולקחת את בית"ר. לא עשיתי את זה כי לאוהדים הטובים של בני יהודה לא הגיע שהיא תלך לפירוק. השכלתי לשים עוד כסף מהכיס שלי, אבל כן, התבאסתי עליהם. לפעמים צריך ג'נטלמניות בכדורגל".

איך אתה רואה את מה שקורה היום בבני יהודה?
"הם רוצים טוב ויעשו טוב, בטוח שבסוף הם ימצאו את הנוסחה הנכונה. בינואר היה לי שחקן, שי אייזן, אהבתי אותו. הוא לא הגיע בכושר ויוסי בנה אותו לאט לאט, אבל ראיתי שהוא לא הולך לשחק יותר מדי. פנו אליי קבוצות מליגת העל - נס ציונה ועוד קבוצה. לא הסכמתי. אחרי שבועיים אלירן עובד התקשר אליי ואמר שהם רוצים אותו. יוסי דווקא די רצה שהוא יישאר, אבל אמרתי שאם הוא לא ישחק יותר מדי אז אני רוצה לעזור לבני יהודה. נתתי אותו בהעברה חופשית בשביל לעזור להם, זה מראה שאכפת לי מהם. אמנם אני לא שם, אבל בניתי שם את קריירת הכדורגל שלי. לא הסתרתי את האהבה שלי לבית"ר גם שם".

איך אתה רואה את ההתנהלות במנהלת?
"לצערי יש פוליטיקה בכדורגל. ארז כלפון הוא אחד הדברים הטובים שקרו למנהלת. אפשר לבקר, כל עוד זה ענייני. רואים את התוצאות של מה שארז עושה, הוא תמך בענישה הפרטנית ויש דברים נוספים שהוא עושה. כל עוד ארז ירצה להיות בכדורגל צריך לתת לו. שהוא יצטרך לעסקים שלי? זה לא פרקטי, מותר לנו להיות מיודדים מחוץ לכדורגל".

הופעל עליך לחץ כבד לתמוך באורן חסון.
"הוא היה אחד היו"רים היותר טובים. במבחן התוצאה הוא הצליח, לא תמכתי בו כי אני מכיר את שינו ואני יודע מה התוכניות שלו, רציתי שינויים בכדורגל. אורן לא יכול היה לעשות את השינוי בפורמט שבו הוא יכול היה להיבחר. אם הוא היה נבחר, זה היה דרך המרכזים של מרכז הפועל ושם היו חוסמים אותו".

מה החלום הכי גדול שלך בשינויים בכדורגל?
"שהדברים ייעשו נטו מקצועיים וזה הולך לשם, אם זה לשנות את בית הדין, אולי ענישה בהתאחדות לכדורגל. רק צריך לבנות את זה ביחד עם המדינה, לעשות פורמט של בית משפט לכדורגל, לספורט בכלל - שבנאדם עושה עבירה וייענש".

מטרה ריאלית לעונה הבאה?
"אחרי שיהיה את הסגל ונדע בדיוק מי השחקנים שנשארים, אז נדע. אני רוצה קבוצה טובה ושמחה, שיהיה שמח בירושלים, שהקהל יהנה. ציפיות? אני אומר את הדברים כמו שהם. המועדון עדיין לא נחלץ מהבעיה. נתתי למועדון חיים ונקווה שתהיה גם איכות חיים".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */