יום שישי, 17.05.2024 שעה 07:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"ברקת? קשה כשלא מפרגנים, זה כואב ומאכזב"

משה מדמון, אביו של איליי מנבחרת הנוער, בראיון לתוכנית הספורט ב-102FM: "חושב שהוא ראוי ולא פחות טוב מכל שחקן בשנים האחרונות בב"ש". וגם: המחיר

|
איליי מדמון  (אסי קיפר)
איליי מדמון (אסי קיפר)

על רקע ההצלחה של נבחרת הנוער של ישראל במונדיאליטו, אבא של איליי מדמון הקפטן, משה מדמון, התראיין בתוכנית הספורט של ישראל המשודרת ברדיו תל אביב (102FM) ופתח על עתיד בנו, מעמדו של השחקן הישראלי בליגת העל וגם נתן את הימורו עד לאן הנבחרת מסוגלת להגיע במונדיאליטו.

אפשר לישון בימים כאלו כשהבן שלך יחד עם הנבחרת עושה היסטוריה?
“ישנים 40 דקות בלילה”.

אתה מצטער שלא טסת?
“שנה שעברה הייתי והשנה לא. אני מצטער כל רגע, אבל לא הייתה לי אפשרות בגלל אילוצי עבודה, אני בשיא העונה, הפעם באמת לא הייתי יכול”.

הבן שלך מאוד מוכשר וראינו את זה גם באליפות אירופה, אבל בארץ לא נותנים לו את ההזדמנות לבוא לידי ביטוי וייבשו אותו. איך אתה רואה את המשך הקריירה והאם יש מחשבה להוציא אותו למקום אחר?
“מי שמטפל בו אלו האחים קצב, שאני סומך עליהם במאה אחוז ובטוח שימצאו לו את המקום הראוי לו. בעונה שעברה היינו קצת באופוריה, לא היינו מוכנים לזה והיינו בטוחים שייצא לחו”ל ומשם התחיל הפיצוץ, בסדר, יש מאמנים שמאמינים יותר ופחות. תראו את אופיר חיים, איך שהוא גורם לכולם להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם”.

מדמון (עמרי שטיין)מדמון (עמרי שטיין)

תחילת הטורניר השפיעה על איליי מבחינת הכושר. איך הוא מצליח להשתפר ממשחק למשחק ולהביא את היכולת הזו לצד המנהיגות אחרי מה שעבר העונה?
“איליי רגיל לשחק בבוגרים, מגיל צעיר הוא בבוגרים, ורגיל לרוץ 12-14 ק”מ למשחק, יש את הנתונים שלו. לקח לו משחק או משחק וחצי להיכנס לקצב, מנהיגות תמיד הייתה לו, ביטחון ואופי יש לו, זה לא פשוט אחרי שאתה לא משחק משחק שלם או מתחמם ולא נכנס, 90% מהשחקנים באים עם הראש למטה ועושים פרצופים, איליי שום דבר – מגיע ונותן את הכי טוב שיש. התפקשש שם משהו, זה לא מקצועי זה בטוח”.

מה אופיר חיים ראה בבן שלך שיוסי אבוקסיס ואליניב ברדה לא ראו?
“יוסי כן ראה, הוא העלה אותו לבוגרים בגיל 17. להיות מנהיג בקבוצה בוגרת שיש קפטן בן 32 זה לא אותו הדבר. צריך סבלנות, יש קבוצות ומאמנים שיש להם. בהפועל באר שבע לצערי, זו קבוצה שרצה לאליפות כך שקשה להם להריץ צעירים אז היא פחות משקיעה בהם בדקות משחק. גם במכבי תל אביב ומכבי חיפה זה לא קורה בשנים האחרונות. אוסקר גלוך היה מקרה חד פעמי שהתמזל מזלו, המאמן נתן לו הזדמנות בסוף העונה. דור תורג’מן כוכב כדוגל שצריך לשחק לא מקבל מספיק הזדמנויות במכבי תל אביב”.

אופיר חיים (רויטרס)אופיר חיים (רויטרס)

אתה מצפה שהוא יהיה בורג משמעותי בהפועל באר שבע?
“אני לא יודע מה התוכניות של באר שבע ומה שלנו, המטרה שלנו שייצא לחו”ל אחרי טורניר כזה. יש מספיק סקאוטים ומספיק הצעות שיהיו, נבדוק אותן, יהיה קשה מאוד להשתלב בבאר שבע”.

לא קיבלת מסר מברדה או אלונה ברקת?
”לא קיבלתי שום מסר, אף אחד לא דיבר איתי ואני לא מתעסק בזה. יש לו סוכן ואני לא יודע אם קיבל מסרים”.

מה סעיף השחרור שלו?
“אם היה לו מחיר נורמלי הוא כבר היה נמכר. בפעם האחרונה לפני שנתיים אלונה ביקשה ארבע מיליון אירו עליו, אני לא יודע מה יהיה עכשיו וכמה היא רוצה היום. גם שנה שעברה הוא היה בגמר אליפות אירופה, אני מאמין שאם תגיע הצעה בסכום הגיוני לא מאמין שיעמדו בדרכו. רוצים חו”ל  מסיבה פשוטה, יש קבוצה שרוצה לרוץ לאליפות ויש 17 קשרים באמצע ואף אחד לא ייתן לצעיר לשחק. רק כאן בארץ שחקנים בגילו נחשבים צעירים, בבאיירן מינכן שחקן בגילו הביא אליפות בגיל 18-19. מבחינת יכולת, גם באליפות אירופה וגם פה, איליי בלי כושר משחק, עד שנגמר לו האוויר, לא ראה ממטר את קולומביה ויפן שמשחקים שם שחקנים שיימכרו במיליונים. אם יהיה מאמן כמו אופיר שלוקח שחקן ואומר לו ‘תוביל קבוצה ותרים אותה’, ראינו מה זה מנהיג. לצערי בארץ קבוצה איכותית לא נותנת צ’אנסים, אז אולי בחו”ל נקבל”.

מדמון מוסר (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)מדמון מוסר (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

איך אתה מסביר את זה שאלונה לא מפרגנת לבן שלך? היא צייצה בכלליות על הנבחרת ואמרה “גיבורים, המסך נמשך, אנחנו ברבע הגמר, איזו נבחרת נפלאה, ישר כוח לאופיר והשחקנים, גאים בכם, אל אל ישראל”.
“איפה גיבור הדרום שלנו, קפטן נבחרת ישראל, השחקן היחיד בקבוצה שלנו שמשחק בנבחרת מהפועל באר שבע. אני חם עליה? לא חם על אף אחד, קשה, לא מפרגנים, לפעמים זה כואב. מאוכזב בשביל הבן שלי, לא בשבילי, חושב שהוא ראוי והוא לא פחות טוב מכל שחקן בשנים האחרונות בהפועל באר שבע, בגלל טעות אחת שפעם אחת הוא עשה שגם על זה יש לי חילוקי דעות, אתה לא משחרר שחקן בית שגדל מגיל 11 ומשאיל כל שנה. אתם יודעים מה זה להשאיל שחקן? אחרי שבית”ר הבטיחה הישארות אז אמרו ‘בוא ניתן לשחקנים שלנו לשחק’ ואז הוא ישב בספסל, למה שישקיעו בו כשהוא חוזר לבאר שבע?”

“הוא לא שיחק בבית”ר לא בגלל בעיות מקצועיות, אתם יכולים לשאול שחקנים בבית”ר שהוא היה מספר 1 באימונים. כשבעלים אומר ‘תשמע יש לי שחקנים שלי, אני צריך להשקיע בעתיד המועדון, למה שאשקיע בשחקן לא שלי?’, זה בסדר גמור, אין לי שום טענה אליהם, מחשבה הגיונית. אני מפוצץ בטענות על קבוצות שלא נותנות צ’אנס, אבל אם יש את בית”ר או נתניה שכן נותנת צ’אנס לצעירים, זה מבורך”.

אלונה ברקת (איציק בלניצקי)אלונה ברקת (איציק בלניצקי)

על מי אתה כועס ומאוכזב? 
“אני לא כועס על אלונה, אני מאוכזב מזה ששחקנים צעירים מבטיחים שמגיעים לרמות הכי גבוהות, כמו איליי שמשחק נגד שחקנים מהפרמייר ליג באליפות הזאת, שזה קצת מעל ליגת העל, לא מקבלים הזדמנות בארץ. פה סקאוטים וסוכנים מובילים את מה שקורה סביב השחקנים, לאו דווקא מהיכולת של השחקן. לא ראיתי בכל השנים האחרונות שחקנים זרים טובים יותר שמגיע להם יותר מהשחקנים האלו, זה קורה שנה אחרי שנה ונוגע גם לרביבו ותורג’מן, מי יותר טוב מהם? וזה שנה אחרי שנה, מילא אם זה היה אליפות אירופה חד פעמי, כל הנבחרת הזו בלי הרבה דקות משחק והכנה מביאים הספק כזה. אם היא הייתה מתלכדת למחנה אימונים ומשחקי הכנה, ואוסקר גלוך היה מגיע, היינו זוכים במונדיאליטו, תרשמו”.

לאן לדעתך נבחרת ישראל תגיע? 
“אני מאמין בהם כל כך, ראיתי אותם מול צרפת באליפות אירופה, שהגיעה לטורניר הזה לא אותו דבר וחלשה. אז הם היו כולם 1.90 מטרים וחיות ופירקנו אותם. לא האמנתי ששיחקו ככה. התחושה שלי זה חצי גמר, אבל ימים יגידו, אנחנו נבחרת טובה”.

נבחרת ישראל חוגגת העפלה לרבע גמר המונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)נבחרת ישראל חוגגת העפלה לרבע גמר המונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */