יום חמישי, 02.05.2024 שעה 21:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"מאוכזב מדבר אחד: שלא נכללתי בסגל לאירופה"

אחרי שעזב את באר שבע, מרטינש בריאיון: "החלטה שפגעה במשפחה שלי, לא מבין אותה", "אתגעגע, אשאר אוהד". וגם: האם ישקול הצעות בישראל וז'וסוואה

|
אנדרה מרטינש (מיכה בננו)
אנדרה מרטינש (מיכה בננו)

בהפועל באר שבע מודים מאחורי הקלעים כי אחד הדברים שהיו חסרים לקבוצה במאבק מול מכבי חיפה היא האיכות של השחקנים הזרים. אחד הזרים בעלי רזומה מרשים ששוחרר לפני מספר ימים בבירת הנגב הוא אנדרה מרטינש. הקשר הפורטוגלי, הגיע בקול תרועה אחרי עונות נהדרות באולימפיאקוס, ספורטינג ליסבון ולגיה ורשה ואחרי שחתם בקבוצה בינואר 2022 יחפש אתגר חדש.

מרטינש בן ה-33, שיחק כ-23 משחקים במדים האדומים, בהם כבש שער אחד, כאשר העונה החולפת הייתה קשה מאוד מבחינתו. הקרדיט מהעונה שעברה הצטמצם באופן משמעותי וגם הפציעות לא איחרו להגיע.

הפציעה האחרונה הייתה קשה, כזו שחייבה אותו לעבור ניתוח בכתף שגרם לו להיעדר מינואר האחרון, אבל ההרחקות והפציעות הרבות החזירו אותו משום מקום להרכב במשחקים האחרונים ולפחות הצליח להיפרד בטעם טוב מבאר שבע.

בראיון מיוחד ל-ONE, מרטינש מסכם את התקופה בבאר שבע, מספר על האכזבה היחידה שלו מהמועדון, החברות הטובה עם ז’וסוואה, הפספוס בבאר שבע, החום שקיבל מהקהל, האם לחזור לשחק בישראל היא אופציה עבורו ועוד. 

אנדרה מרטינש (מרטין גוטדאמק)אנדרה מרטינש (מרטין גוטדאמק)

איך אתה מסכם את התקופה בהפועל באר שבע ובישראל?
"בכנות, היו לי רגעים טובים בהפועל באר שבע, בסוף כשאני רואה בראייה לאחור הדברים היו טובים. זכיתי בגביע המדינה ובאלוף האלופים, הקבוצה הזו גרמה לי להרגיש שמח. בכל מקום יש רגעים טובים ויש רגעים פחות טובים, בסוף חזרתי הביתה עם רגעים טובים, הבת שלי גם נולדה שם וזה רגע שאקח איתי לעד".

הגעת לבאר שבע אחרי שהצלחת בשני מועדונים גדולים כמו אולימפיאקוס ולגיה ורשה. התאכזבת שאולי לא שיחקת מספיק?
"אני מכבד את ההחלטות של כל מאמן. אני עושה את הכי טוב באימונים ומתאמן קשה, יש תקופות טובות יותר ותקופות פחות. ניסיתי להיות תמיד חיובי, היו לי כמה פציעות שעצרו אותי בכל פעם, אבל זה חלק מהכדורגל".

אליניב ברדה ירד בעונה שעברה מעמדת המנהל המקצועי לעמדת המאמן, איך התרשמת ממנו?
"אני חושב שזה שאליניב ברדה מגיע מתוך העיר והוא מכיר טוב את כולם ואת המועדון, זה יתרון בשביל המועדון. הוא מכיר את השחקנים טוב מאוד וכמאמן ראשי הדברים שהוא השיג זה קל מאוד להגיד שהוא מאמן מצליח. התארים שלו מדברים בעד עצמם".

לא התאכזבת מזה שהוא לא נתן לך מספיק לשחק?
"כשחקן כדורגל, תשאל כל שחקן שפחות משחק, יגיד לך שהוא מאוכזב. הוא המאמן ויכול להרכיב רק 11 שחקנים. כרגע זה לא מעניין אם אני מאוכזב או לא, זה הכדורגל ואני מאוד מעריך אותו. הדבר היחידי שלא היה מובן לי זה מדוע לא נכללתי בסגל לאירופה". 

אנדרה מרטינש (שחר גרוס)אנדרה מרטינש (שחר גרוס)

יש לך ניסיון במפעלים אירופיים. איך זה יכול להיות שלא הכלילו אותך בסגל הקבוצה לקונפרנס ליג?
"אם יש דבר אחד שמאכזב אותי בכנות, זה העניין הזה. בכנות אני מאוכזב. אין לי הסבר למה מישהו, אני לא יודע למה, לקח לי את ההזדמנות לשחק בקונפרנס ליג. נפצעתי בסוף העונה, בכל החופשות שלי עשיתי פיזיותרפיה כדי לעבוד על הרגליים והגוף כדי להיות כשיר. עשיתי את זה וחזרתי לכושר, זכינו באלוף האלופים ואז הייתה לי פציעה קטנה שקורת לכל אחד שמשחק כדורגל. אבל אז אני לא יודע מה קרה ולא נכללתי בסגל לאירופה. זה משהו שגורם לי להרגיש עצוב".

איך גילית שאתה לא בסגל?
"זה קרה כשהגעתי לאחד האימונים, הסתכלתי וראיתי שאני לא מופיע בסגל. אחרי זה ברדה לקח אותי לשיחה והודיע לי".

ועדיין אתה לא מצליח להבין מה הסיבה?
"ניסיתי לדעת מה הסיבה. הכי היה מוזר מבחינתי שהם בחרו שחקנים כמו חאתם אלחמיד ותומר יוספי שעזבו את המועדון כמה ימים אחרי שהסגל נקבע. הכל היה מוזר עבורי, זה היה הדבר היחידי שהפריע לי בכל התקופה שלי בבאר שבע".

ממי התאכזבת? מהמאמן? מההנהלה?
"כל מאמן יש לו את הבחירות שלו וכמובן אני מאמין שברדה בוחר את כולם מבחינה מקצועית. ההחלטה לא להכליל אותי בסגל לקונפרנס ליג פגעה לא רק בי אלא גם במשפחה שלי כי זה השפיע מאוד בכל מה שקשור למצב הרוח והאווירה בכללי".

אנדרה מרטינש ואליניב ברדה (שחר גרוס)אנדרה מרטינש ואליניב ברדה (שחר גרוס)

הגעת להפועל באר שבע עם ציפיות, אתה חושב שעמדת בהן? ישראל ובאר שבע עמדו בציפיות שלך?
"כשהגעתי לישראל ז'וסוואה אמר לי הרבה דברים טובים. באתי עם ציפיות כדי לשחק ולזכות בתארים, כי אם אני בקבוצה שזוכה בתארים זה אומר דברים טובים. זה לא היה הרבה זמן מבחינתי ועכשיו זה נגמר. בסוף זכינו וזה טוב לי ברמה האישית. הדברים יכלו להיות יותר טוב אם לומר את האמת, אבל זה הכדורגל, אני אמשיך במסע שלי וגם המועדון".

איך התרשמת מהאנשים בהפועל באר שבע ובכלל מהעיר?
"יש לי רק מילים טובות על האנשים בבאר שבע והאוהדים. מצאתי מקום טוב וחם, כולם רצו לעזור לי ולמשפחה שלי. הרגשתי הרבה מאוד אהבה, אנשים דאגו לנו מאוד. יש לי רק דברים טובים להגיד כי כולם היו מאוד נחמדים עבורי. כולם ניסו ללמוד ממני ואני ניסיתי ללמוד מכולם".

מה היה חסר לכם כדי לסיים את העונה עם אליפות?
"קודם כל זה חלק מהכדורגל, אבל אני חושב שזה המשחקים שהפסדנו נגד מכבי חיפה. לדעתי שני משחקים שהפסדנו להם היו אלו שבגללם הפסדנו את האליפות. במשחקים האלה צריך לנצח ולא משנה איך, בתקופה הזו הם ניצחו ולקחו את הנקודות, זה עשה להם את האליפות. אני חושב שעשינו עונה טובה, גם באירופה ובליגה, בסוף היו הרבה פציעות, אבל באר שבע עשתה עונה טובה".

היית אמור לעזוב בינואר את הקבוצה, אבל פציעה שינתה את התוכנית ונעלמת לגמרי. מה קרה שחזרת?
"נפצעתי בינואר וניסיתי למצוא פתרון. זה היה טוב עבורי לנסות למצוא מקום אחר עבורי אבל לצערי נפצעתי, קיבלתי כמה חוות דעת בישראל אבל רציתי גם מפורטוגל. במדינה שלי פגשתי רופא שאני מאוד סומך עליו, הוא המליץ לי לעשות ניתוח כדי לטפל בבעיה הזאת. הסכמנו עם המועדון שאני אעשה את הניתוח בפורטוגל וגם את השיקום. כל יום הייתי בפיזיותרפיה כדי לחזור לכשירות. לצער הקבוצה, שחקנים כמו עדן שמיר ושי אליאס נפצעו והם שאלו אותי אם אני יכול לחזור לשחק. זה יצא טוב גם לי וגם למועדון כי שיחקתי שלושה משחקים אחרונים וזה בסוף הוביל לפרידה מהמועדון עם חיוך וזיכרונות טובים".

איך היחסים שלך עם ז'וסוואה? זה לא סוד שהוא מאוד אהוב על אוהדי הפועל באר שבע, בסוף יצא שאתה עברת מלגיה ורשה לבאר שבע והוא עשה את הדרך ההפוכה.
"היחסים שלי עם ז'וס מעולים. אנחנו חברים הכי טובים. אנחנו מדברים כמעט כל יום, אני יודע שז'וס מאוד אהוב בהפועל כי הוא ייחודי. אי אפשר למצוא שחקן כמו ז'וסוואה, יש לו הכל, יש לו תשוקה לנצח בכל משחק בכל אימון. הוא לימד אותי הרבה דברים טובים ולא רק בכדורגל. אני יודע שעל הדשא הוא קצת מגזים, אבל מחוץ למגרש הוא בן אדם מדהים עם הרבה יתרונות והוא עזר לי להיות אדם טוב יותר בחיים".

אולי ז'וסוואה זה מה שהיה חסר לכם כדי לקחת אליפות?
"אני בטוח שעם ז'וסוואה יכולנו לקחת אליפות, אבל כל קבוצה בישראל יכולה לקחת איתו אליפות. הוא קר רוח ואוהב את המשחק, הפועל באר שבע צריכה שחקן כזה כדי להתקדם".

ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)

מה הפועל באר שבע צריכה לעשות כדי להיות קבוצה טובה יותר?
"ברור שיגיעו שחקנים חדשים בקיץ, אם רוב הסגל יישאר הקבוצה תהיה חזקה יותר, אבל עדיין זה לא יהיה קל מול מכבי חיפה ומכבי תל אביב. בבאר שבע צריכים שחקנים יותר איכותיים בנוסף לרוב הסגל הקיים. ברדה יודע טוב מה הקבוצה צריכה והוא מכיר טוב את הליגה, אני חושב שאם יוסיפו איכות הם יכולים להגיע רחוק יותר בעונה הבאה. עומרי גלזר יכול להתקדם בעונה הבאה, הוא נתן עונה גדולה ויש לו מקום בליגה טובה באירופה".

מיגל ויטור הוא דוגמה לאחד שמאוד התחבר להפועל באר שבע ולישראל, הוא נטע פה שורשים וגם משחק בנבחרת ישראל. איך היחסים שלך איתו?
"יש לנו קשר טוב עם ויטור לאורך התקופה. גם איתו שוחחנו לפני שהגענו לבאר שבע, הם אנשים מדהימים, כמו משפחה שלנו. היינו שכנים אז כל יום היינו ביחד, יצרנו מערכת יחסים טובה מאוד. מיגל המנהיג האמיתי של הקבוצה, הוא משחק וממש מחובר למדינה ולמועדון. הוא מביא איתו הרבה ערכים ומנהיגות. לא חושב שהוא קרוב לפרוש אבל יש לו עוד הרבה לתת להפועל באר שבע".

אם תגיע הצעה מישראל, תשקול אותה בחיוב?
"אני אף פעם לא סוגר דלת. אני תמיד מוכן לשמוע מה מועדונים אחרים יכולים להציע. כמובן שאני פתוח לישראל ואם משהו יגיע לסוכן שלי מישראל – אחשוב עליו ברצינות".

יש לך כיוון לחזור לליגה הפורטוגלית?
"זה נכון שאני הרבה זמן מחוץ לפורטוגל, כמובן שאני חושב על חזרה. לא יודע אם זה יקרה עכשיו, אבל כמו שאמרתי אני לא סוגר דלתות. בוא נראה מה יהיה".

למה הכי תתגעגע?
"הכי אתגעגע לאנשים. הייתי מאוד מופתע מהאנשים שעזרו לנו כל כך הרבה. תמיד אשמור את זה בליבי. אתגעגע לכולם, גם הקהל מאוד תמך בי מהרגע הראשון, שידעו שאני מאוד מודה להם ואני אשאר אוהד של הפועל באר שבע".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */