יום שבת, 18.05.2024 שעה 07:49
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • חמישי, 30/05, 20:30
  • הפועל ב"ש

שחקני בית"ר י-ם הניפו את הגביע בבית הנשיא

אחרי ביטול טקס ההנפה עקב פריצת אלפים לדשא, מחזיקת הגביע הגיעה לבית הנשיא הרצוג: "זה שלא שילמנו בחיים זה נס". אברמוב: "האסון בדרך, עזרו לנו"

|
שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים עם גביע המדינה (אורן בן חקון)

הרגע הגדול הגיע. אחרי ביטול טקס ההנפה בסמי עופר בעקבות פריצת אלפי אוהדים לכר הדשא, שחקני ואנשי בית”ר ירושלים הגיעו הערב (רביעי) לבית הנשיא, יצחק הרצוג, אשר העניק להם את גביע המדינה.

הטקס התקיים בסימן ‘נלחמים ומגנים את האלימות בספורט’ ובין הנוכחים הגיעו גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר, ראש עיריית ירושלים משה ליאון וכמובן הנהלת ושחקני בית”ר ירושלים. במהלך הטקס נאמו הנשיא הרצוג, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, בעלי בית”ר ירושלים ברק אברמוב ויו”ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ. הצהובים-שחורים, שכזכור החלו את העונה בחוסר וודאות על עתיד המועדון, הביסו אתמול (שלישי) 0:3 את מכבי נתניה במשחק הגמר וזכו בתואר בפעם השמינית בתולדות המועדון ולראשונה מזה 14 שנה.

הענקת גביע המדינה לבית"ר בבית הנשיא

נשיא המדינה הרצוג פתח את דבריו ואמר: “המעמד הזה היה צריך להיות הרבה יותר משחק והגביע היה צריך להתקבל המעמד מכובד בסמי עופר. שיחקתם נהדר, החזרתם את המעמד הבכיר שהגיע לכם שנים, אבל המחזות האלימים שחווינו וראינו אמש, החל מהאבוקות בתחילתה מהשחק ומהלכו ובמיוחד בסוף המשחק, גרמו לכך שבאופן חמור וחסר תקדים לא יכולנו להעניק את גביע המדינה למנצחת”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם (אורן בן חקון)נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם (אורן בן חקון)

עוד הוסיף הנשיא: “חשוב להבהיר שראשי ההתאחדות ובית”ר התנצלו בפניי, אבל בפגיעה היא לא בי אלא בתרבות הספורט ובמדינה כולה. היום קשה כבר לחלוק על כך שמדובר במצב חירום. העובדה שעוד לא שילמנו בחיי אדם על האלימות הזו היא נס, רציתי שהאירוע הזה יהיה מעמד חינוכי חשוב ולא עוד הענקת גביע. אנחנו זועקים די לאלימות בספורט ונמאס מהאלימות במגרשים”.

הרצוג המשיך בהתייחסות לחומרת האירוע: “האחריות היא עצומה ומוטלת קודם כל על האוהדים שפרעו, אך כך גם על ההנהגה, משרד התרבות וספורט, ההתאחדות, המנהלת, הקבוצות וכולם. אני מבקש לשמוע את כל מי שידבר עכשיו מתייחס לאלימות שחווינו אמש. בנוסף לכך, אני מבקש בשם ציבור האוהדים והאוהדות לשמוע את הפתרונות שלכם כדי למגר את הרעה הזו. רק אחרי שנעשה את זה נעניק לכם את גביע המדינה על תצוגת כדורגל מרשימה ואיכותית שהגיעה לשיאה אתמול במשחק הגמר”.

שחקני בית"ר ירושלים עם גביע המדינה (אורן בן חקון)שחקני בית"ר ירושלים עם גביע המדינה (אורן בן חקון)

לסיום אמר נשיא המדינה: “חשוב להדגיש שיש ציבור גדול של אוהדי כדורגל מסורים ומלאי גאווה בישראל. גם אם האלימות מגיעה מחלק קטן בציבור, היא מחלה כל חלקה טובה. אני מצפה שנבקיע הערב לשער הנכון ושננצח ביחד. לסיום, יקיריי, ישראל יוצאת מחר ברב לחג השבועות ואני מאחל לכולנו ולכל מי שצופה בנו חג של פיוס, של הידברות, של אחווה – חג של אחדות”.

אחרי נשיא המדינה, שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס למראות הקשים מאמש: “אני רוצה לברך את בית”ר ירושלים ואני שמח על כך שלא נשללה מכם זכותכם לגביע. זכיתם ביושר וטוב מאוד שהגביע מוענק לכם. בהמשך למה שאמר נכבדי נשיא המדינה – התפקיד שלך הפך להיות היום תפקיד משמעותי לחברה הישראלית כולה. אתה מרגש ואני מעריך מאוד ומודה לך על הרצון לסייע”.

מיקי זוהר נואם (אורן בן חקון)מיקי זוהר נואם (אורן בן חקון)
שחקני בית"ר ירושלים עם גביע המדינה (אורן בן חקון)שחקני בית"ר ירושלים עם גביע המדינה (אורן בן חקון)

עוד הוסיף זוהר: “מהיום שנבחרתי לתפקיד שר התרבות והספורט אמרתי שיש בעיה בנושא האלימות בספורט. אמרתי לכל מי שאמר שאני טרחן שאני מגיע מהעולם הזה ומדובר במצב קשה. זו סוג של תרבות, אלה דברים שלא היו בישראל הרבה מאוד שנים והם חזרו. את תופעת האלימות אפשר למגר רק יחד – הממשלה, המשרדים הרלוונטיים וגם הקבוצות יחד עם ההתאחדות. הדבר הזה בהכרח אפשרי. לא נעים לצאת נגד אוהדים מעודדים, אבל בסוף כולנו צריכים לשמש דוגמה. כשהענף הזה יתרסק לא יישאר כלום לאף אחד. הגענו לנקודה קריטית ושלב שאי אפשר לעבור על זה לסדר היום. מדינת ישראל משקיעה כל שנה עשרות מיליונים”.

לסיום אמר שר התרבות והספורט: “התקציבים יגדלו בשנה הבאה ואני שואל את עצמי האם זה סביר שאנחנו משקיעים יותר כסף ואנחנו סובלים מיותר אלימות? אני מתכוון בימים הקרובים להביא את הנושאים האופרטיביים לכדי ביצוע. לא נפרט את כולם, אבל נגרום להרבה מאוד אוהדים להבין שאלימות לא תשתלם למי שמגיע למשחק וזה יכול להיגמר בהרחקות לצמיתות. אני רוצה להודות לידידי ראש העיר ירושלים, משה ליאון, על ההצלחה הספורטיבית של העיר השנה, אתה משקיע בספורט וישר כוחך”. 

שחקני בית"ר ירושלים עם גביע המדינה (אורן בן חקון)שחקני בית"ר ירושלים עם גביע המדינה (אורן בן חקון)

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, בירך: “אחרי 14 שנים של ציפייה ואחרי לילה ארוך של מאמצים בלתי פוסקים, אשרינו שאנחנו זוכים לומר סוף סוף – גביע המדינה הוא שלנו. תודה לך אדוני הנשיא על שנענית לפנייתי ולפניית יו”ר ההתאחדות שהסכמת לקיים את הטקס במשכן נשיאי ישראל. השחקנים והקבוצה ראויים לרגע הזה ואנחנו גאים על כך שזכינו. הגביע מגיע בסיום עונה מיוחדת ומאתגרת. עונה של סיפור סינדרלה. שחקנים יקרים, אתמול עיר שלמה נשאה אליכם עיניים, רבבות אוהדים מכל רחבי המינה שידעו שלא תאכזבו אותם.

“הם ראו את הנחישות, הרוח הספורטיבית והרצון העז לנצח. כמה שאנחנו גאים בעונה הזאת ומאושרים בהישג הזה, ובכך שהבאתם את הגביע לעיר. זו תוצאה של השקעה גדולה וקבוצה שהמילה לוותר אינה חלק מהלקסיקון שלה. תודה לך יוסי אבוקסיס היקר על האמונה, העובדה והתוצאה הנפלאות. תודה לכם אנשי הקבוצה בהובלת ברק אברמוב וכפיר אדרי על חלקכם בהצלחה”.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם משה ליאון והגביע (אורן בן חקון)שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם משה ליאון והגביע (אורן בן חקון)
שחקני בית"ר י-ם מניפים את הגביע (אורן בן חקון)שחקני בית"ר י-ם מניפים את הגביע (אורן בן חקון)

“האירועים על כר הדשא לא היו צריכים להתרחש. המראות הלא ראויים ומכובדים לא משקפים את פניה של בית”ר ירושלים. צריך להיות ברור שלאלימות אין מקום. ספורט הוא מרחב נפלא לחיבורים בין אנשים, הסרת מחיצות ושיתופי פעולה. נלחם נגד התופעות האלה. הנהלת הקבוצה ושחקנים יקרים, תודה לכם על ההישג הנפלא הזה. אתם ראויים ועכשיו קדימה לגן סאקר, לחגיגות עם שמחה ענקית בלב”.

יו”ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, התייחס גם הוא לביזיון אתמול בסמי עופר: “הערב הכי מרגש שיש במעמד נשיא המדינה הפך לערב עצוב. מה שהחל בעשרות אבוקות הפך למה שהרס כל ממלכתיות כבוד וסובלנות. שמחה שחיכתה 14 שנים נמנעה על ידי אוהדים שהרסו ניצחון מרשים על כר הדשא. אני מתנצל פעם נוספת בפני כבוד הנשיא, על כך שמי שבא לכבד אותנו מצא את עצמו בסיטואציה שמבזה את המדינה”.

שינו זוארץ נואם (אורן בן חקון)שינו זוארץ נואם (אורן בן חקון)

זוארץ המשיך ואמר: “אני מאמין שמעז יצא מתוק ושיבינו שהגיעה העת לעשות מעשה. אלימות מכל סוג לא יכולה להיות חלק מהכדורגל והיא הורגת את הענף שכולנו אוהבים. יש לנו זמן קצר ומלאכה מרובה להבטיח מציאות אחרת. הניסים הם לא שיטת משחק ומבית הנשיא אני אומר – די. הוכחתי כבר שאני מוכן לבדוק כל אפשרות, מיד הברזל תהיה גם יד מושטת לברית מחודשת עם האוהדים והקבוצות. אני מגיע מאהבה למשחק ובוטח בקבוצה שנרכיב עם כולם. קבוצה כזו לא יכולה להפסיק בקרב על חייה – יחד ננצח. אני רוצה לברך את בית”ר ירושלים על ההישג המדהים. לברק אברמוב, ליוסי אבוקסיס, לקבוצה – ישר כוח והרבה הצלחה”.

יוסי אבוקסיס מחוייך (אורן בן חקון)יוסי אבוקסיס מחוייך (אורן בן חקון)

בעלי בית”ר ירושלים, ברק אברמוב, פתח את דבריו בהתנצלות: “כבוד הנשיא, אני מודה לך ולרעייתך ורוצה לבקש ממך ומרבבות האוהדים סליחה. אני מבטיח שזה לא יקרה יותר ומבקש ממך נשיא המדינה, משר הספורט ועוד, הידיים שלי ושל שינו (זוארץ) כבולות. אנחנו לא יכולים לעשות את המהפכה והרפורמה בכדורגל הישראלי לבד. הענישה צריכה להיות פרטנית וברגע שזה יקרה האלימות תקטן ואפילו תיעלם.

“אני מבקש ממכם שלא נחווה עוד חוויה כזאת ארורה ושתסתכלו על הכדורגל והספורט כמשהו ארצי ולאומי. האסון בדרך ואנחנו מבקשים ממכם להתעסק בזה ולפתור את זה. יש את הפתרונות, רק צריך לעשות את זה. אני שוב מבקש סליחה בשמי ובשם המועדון בית”ר ירושלים. תודה שקיבלת אותנו”.

ברק אברמוב נואם (אורן בן חקון)ברק אברמוב נואם (אורן בן חקון)
ברק אברמוב (אורן בן חקון)ברק אברמוב (אורן בן חקון)
אופיר קריאף מנשק את הגביע (אורן בן חקון)אופיר קריאף מנשק את הגביע (אורן בן חקון)
טרזי תומא ונתנאל דלויה עם הגביע (אורן בן חקון)טרזי תומא ונתנאל דלויה עם הגביע (אורן בן חקון)
אבישי כהן מנשק את הגביע (אורן בן חקון)אבישי כהן מנשק את הגביע (אורן בן חקון)
מאיר הרוש מנשק את הגביע (אורן בן חקון)מאיר הרוש מנשק את הגביע (אורן בן חקון)
יון ניקולאסקו מניף את הגביע (אורן בן חקון)יון ניקולאסקו מניף את הגביע (אורן בן חקון)
אוראל דגני מנשק את הגביע (אורן בן חקון)אוראל דגני מנשק את הגביע (אורן בן חקון)
ירדן שועה עם הגביע (אורן בן חקון)ירדן שועה עם הגביע (אורן בן חקון)
אופיר קריאף מנשק את הגביע (אורן בן חקון)אופיר קריאף מנשק את הגביע (אורן בן חקון)
אופיר קריאף עם הגביע (אורן בן חקון)אופיר קריאף עם הגביע (אורן בן חקון)
ירדן שועה מחבק את הגביע (אורן בן חקון)ירדן שועה מחבק את הגביע (אורן בן חקון)
ירדן שועה מחזיק את הגביע בדרך לאוטובוס (אורן בן חקון)ירדן שועה מחזיק את הגביע בדרך לאוטובוס (אורן בן חקון)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */