יום שבת, 18.05.2024 שעה 17:35
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"מנסים למגר גזענות, גם המאמן שלנו כהה עור"

הירוקים לדין על מספר אירועים ובמוקד ירי הזיקוקים לעבר אוהדי מכבי ת"א והקריאות לגייאגון. התובע ביקש לסגור הצפוני ל-2 משחקים ולהפחית 2 נק' ע"ת

|
פארפה גייאגון בפעולה (רדאד ג'בארה)
פארפה גייאגון בפעולה (רדאד ג'בארה)

בית”ר ירושלים צפויה לספוג עונש כבד בעקבות האירועים המבישים בסיום גמר גביע המדינה, אבל בשעה זו עומדות לדין מכבי חיפה והפועל באר שבע על אירועי מחזור הסיום של העונה בליגת העל, בעוד הדיון בעניין מכבי ת”א נדחה לבקשת הצהובים.

האלופה עומדת לדין על מספר אירועים ובמרכזם המשחק מול מכבי ת”א. בין היתר, נורו על ידי הקהל הירוק זיקוקים שהתפוצצו ביציע אוהדי הצהובים, הושלכו אבוקות ופארפה גייאגון ספג קריאות גזעניות. הדיון היה אמור להיערך בשבוע שעבר, אך נדחה לבקשת הירוקים.

בנוסף, יעמדו לדין על פריצת אוהדים לכר הדשא מול מכבי נתניה, כשלאחר עימות עם הצהובים-שחורים, מספר ירוקים גרמו לעצירת המשחק ובהמשך הועברו יחד עם רבים נוספים ליציע של אוהדי האורחת מהכרמל. חיפה עומדת לדין גם על האבוקות והזיקוקים במשחק האחרון מול הפועל ירושלים.

עשרות אוהדים עוברים מהיציע של מכבי נתניה לזה של חיפה (שחר גרוס)עשרות אוהדים עוברים מהיציע של מכבי נתניה לזה של חיפה (שחר גרוס)

מכבי ת”א הייתה אמורה לעמוד לדין בנסיבות מחמירות לאחר התפרצות האוהדים שלהם למגרש מול מ.ס אשדוד, שעומדת לדין מאותה הסיבה, אבל הדיון של הצהובים נדחה.

מהלך הדיון של מכבי חיפה

הדיין ציין את העבירות מהמשחק מול מכבי תל אביב מתוך דו”ח השיפוט, שכללו זריקת כוס על ספסל מכבי תל אביב, הפרעה של כרוז המשחק להתקפת מכבי תל אביב, הקריאות הגזעניות כלפי גייאגון, והשלכת אבוקות.

עו״ד עופר בן אסא, המייצג את מכבי חיפה, הגיב על האירועים ואמר שהוא לא מבין למה הם נמצאים בנסיבות מחמירות בבית הדין בעקבות הכתוב בדו”ח השיפוט. בנוסף לכך, הוסיף עורך הדין כי לא כל אירוע צריך להיות בנסיבות מחמירות, במיוחד על האירועים הללו כיוון שהם חוזרים על עצמם אצל כל הקבוצות – מה גם שמכבי חיפה עושה את המאמצים שלה לנסות למגר התנהגות כזו.

עורך הדין של מכבי חיפה הוסיף כי האבוקות שזרקו אוהדי הקבוצה במשחק נגד הצהובים לא הגיעו למגרש או לאוהדי היריבה וצריך להתייחס לכך בעונש. התובע רשף הגיב לכך וטען כי עניין האבוקות חוזר על עצמו אצל מכבי חיפה ואם לא היה רשתות הפרדה בין האוהדים, המצב יכול היה להיות יותר חמור הרבה יותר.

זיקוקים ביציעים (רדאד ג'בארה)זיקוקים ביציעים (רדאד ג'בארה)

התובע הציג סרטון בפני הדיינים של האבוקות, אך עורך הדין של מכבי חיפה טען שמראים בו רק את אוהדי מכבי חיפה וזה היה אקט דו צדדי של שני מחנות האוהדים. לטענתו של בן אסא, מכבי תל אביב לא עמדה לדין בנסיבות מחמירות – מה שהוא טוען שגורם לחוסר צדק במתן הדין למכבי חיפה. הדיינים אמרו שהזריקות של אוהדי חיפה היו יכולות לגרום לפגיעה בנפש, ובגלל זה החומרה.

המנהל התפעולי של מכבי חיפה, עובד גבריאל, אמר שבמועדון היה חשוב שהמשחק הטעון נגד מכבי תל אביב ייגמר ללא פגיעה בנפש – משימה שהיא קשה במשחקים מסוג זה, ושכך גם עבר המשחק, ללא פגיעה בנפש, בעקבות המאמץ של המועדון.

זיקוקים ביציעים (רדאד ג'בארה)זיקוקים ביציעים (רדאד ג'בארה)

עובד גבריאל אמר כי מכבי חיפה לקחה את האחריות שלה כלפי התנהגות האוהדים למקסימום, איתרה אוהדים שפעלו בצורה לא תקינה וזרקו אבוקות והענישו אותם. המנהל התפעולי של המועדון טען שהדיינים צריכים להתחשב בעשייה של המועדון במתן העונש. הדיינים הסכימו עם האמירות הללו של המנהל התפעולי של מכבי חיפה, אבל הדגישו את הסכנה בנפש שנגרמת מאירועים כאלה, ובגלל שזה לא הפעם הראשונה של המועדון העונה, אז הוא צריך להיענש בהתאם.

בנוגע להשלכת האבוקות, התובע עו”ד ניר רשף ביקש לסגור את היציע הצפוני, העליון והתחתון בסמי עופר, לשני משחקים והפחתת שתי נקודות על תנאי מהעונה הבאה.

עורך הדין ניר רשף (אורן בן חקון)עורך הדין ניר רשף (אורן בן חקון)

משם, הדיון עבר לקריאות הגזעניות של אוהדי מכבי חיפה נגד פארפה גייאגון ממכבי תל אביב. עורך הדין של מכבי חיפה אמר שקשה לו להכחיש את הקריאות כיוון שהקריאות לא צוינו בשום מקום, לא בדו”ח ולא בשום מקום אחר. הדיין אמר שיש סרטון של הקריאות הגזעניות של אוהדי מכבי חיפה שבו רואים ושומעים בבירור קריאות, נהמות וקללות לעבר השחקן. עובד גבריאל אמר שכל הסרטונים שקיימים הם ממקורות לא אמינים ואי אפשר לייחס להם את החשיבות המרבית.

הדיין ציין שגייאגון עמד לדין בשבוע שעבר, וממה שאמר בדיון אפשר לראות שמה שעבר עליו הוא אותנטי. עורך הדין אסא ציין שאם נעשו קריאות גזעניות אז זה לא נעשה על ידי קהל אנשים, אלא על ידי אוהד בודד. לטענתו של נציג הירוקים, להעניש קהל של אנשים וקבוצה על התנהגות אוהד בודד, כשגם שאר האוהדים סביבו ניסו לעצור אותו מהאמירות, זה לא תקין.

פארפה גייאגון (רדאד ג'בארה)פארפה גייאגון (רדאד ג'בארה)

עורך הדין של מכבי חיפה אמר לסיום הדיון בנסיבות מחמירות כי חשוב להם למגר התנהגות גזענית, במיוחד בעקבות כך שהרבה משחקניהם של הקבוצה ואף המאמן החדש הם בעלי צבע עור כהה. לטענתו של בן אסא, הם עושים את המיטב על מנת למנוע התנהגות כזו, כך שלדעתו לא צריך כתב אישום על העניין אלא זיכוי.

לגבי העונש מהמשחק מול מכבי נתניה, הדיין ציין כי המשחק הופסק לארבע דקות בעקבות מעבר של אוהדי הקבוצה בין יציעים. בנוסף לכך, הודלקו אבוקות בכמה מקרים שונים ביציעי מכבי חיפה. לדעת עובד גבריאל, אין צורך בהעמדת הקבוצה לדין בעקבות התפרצות אוהדים, מכיוון שהעברת האוהדים נגרמה בעקבות החלטה של המשטרה. גבריאל הוסיף כי העברת האוהדים נגרמה בעקבות מכירה של כרטיסים ליציע נתניה על ידי המועדון מכבי נתניה לאוהדי מכבי חיפה, ולא הצליחו למנוע את זה – מה שגרם להעברת האוהדים.

אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

בעניין האבוקות, אנשי מכבי חיפה לא הכחישו את התקריות וציינו שזה נגרם מתוך חגיגות של אליפות. למרות זריקת האבוקות, אנשי מכבי חיפה ציינו כי הם מנעו מקרים נוספים של אבוקות וגרמו לכך להיות בכמות קטנה שלא פגעה בנפש. בנוסף לכך, המועדון זיהה את האוהדים שזרקו ומטפל בהם בהתאם. 

לגבי העונש מהמשחק מול הפועל ירושלים, הדיין ציין כי ההעמדה לדין מהמשחק היא בעקבות הדלקת אבוקות וזריקת זיקוקים של אוהדי הקבוצה. עובד גבריאל אמר שמבלי להצדיק את הזיקוקים והאבוקות, כל האירוע קרה לפני המשחק, מה שלא השפיע על המשחק עצמו, בנוסף לכך שהאבוקות והזיקוקים לא נזרקו לדשא, מה שלא היווה סכנת נפש.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */