יום שישי, 17.05.2024 שעה 15:10
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"צריך לקחת את הגביע מבית"ר ולהוריד ליגה"

ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט עולה להתקפה בראיון ל-ONE: "אין דרך אחרת להעניש את הקהל הזה אם לא לפגוע לו ב'צעצוע' שמשמש לו טריגר לאלימות"

|
אוהדי בית
אוהדי בית"ר על הדשא (אורן בן חקון)

האירועים המבישים מסיום גמר גביע המדינה בין בית”ר ירושלים למכבי נתניה כנראה לא יישכחו שנים רבות. ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט התייחס לנושא בראיון ל-ONE, כולל תגובה חריפה ועונש קשה שלדעתו צריכים לנקוט נגד המועדון מהבירה.

איך הרגשת אתמול עם כל מה שקרה?
”הרגשתי דה ז’ה וו, היה לי רושם שאני כבר מכיר את הסצנה, אבל לא בממדים האלה. לקהל של בית”ר ירושלים יש היסטוריה שאי אפשר לשכוח אותה. רוצים מדי פעם להעלים אותה או לברוח מלזכור אותה כדי להבין שהדברים יכולים להיות אחרת, אבל מה לעשות, גם בעבר הרחוק היו אירועים אלימים. חשבנו שהקהל הנוכחי, במיוחד כשהאצטדיון הוא לא אורווה או קופסה, אלא אצטדיון משוחרר, נוח וראוי, באיזשהו מקום ישפיע על ההתנהגות”.

“מסתבר שלה פמיליה זה לה פמיליה. הערכתי שזה מה שיקרה. כשהתחיל המשחק והתחילו לזרוק את האבוקות האלה, הצורך הזה הוא דבר מעוות וחולני. היה לי ברור בשריקת הסיום, הייתי במשחק עם הבן והנכד שלי ואמרתי להם ‘בואו ניסע הביתה’. לא חיכינו אפילו לטקס. כשהאירועים קרו הייתי כבר במרחק של כמה עשרות קילומטרים מחיפה”.

אהוד אולמרט (יניב גונן)אהוד אולמרט (יניב גונן)

רואים אלימות בכל שבוע, אוהדי מכבי ת”א פרצו אחרי משחק מול אשדוד, רואים את האלימות בכל מקום, אין ענישה, איך אתה רואה את זה ומה אתה חושב שצריך לעשות?
“אמרתי את דעתי ואני לא נסוג ממנה. הקהל הזה הוא קהל מיוחד כי מצד אחד הוא הקהל הכי אלים וגזעני, האלימות שלו לא קשורה באירוע הספציפי ובספורט, אלא חלק מתרבות והתנהלות ציבורית של גזענות והסתה לאלימות, שמאפיינת את הקהל הזה. זה תוכנו של ארגון לה פמיליה, אלה האנשים שבמובן מסוים, כמובן בפרשנות שלי, מתכתבים עם נוער הגבעות ואלה שפורעים בערבים, זה הכל אותו הדבר, זה הכל שנאה ויצרים אפלים שבאים לפגוע. לכן אם אין מנוס מענישה חריגה, כגודל חריגותו של האירוע, הענישה שאני חושב שבלתי נמנעת במקרה הזה זה לפעול לפי התקנון כפי שיו”ר ההתאחדות אמר – לשלול את הגביע”.

“אף אחד לא ייקח מהשחקנים את ההישג הספורטיבי מהמשחק, הם ניצחו כי הם היו יותר טובים, הייתי במשחק, כבר 10 שנים אני לא הולך למשחקים של בית”ר בגלל הקהל הזה, אבל אתמול חשבתי שבמעמד נשיא המדינה ובפורום כזה ובאצטדיון שלא אצטרך לשבת בדבוקות האוהדים של בית”ר, אני אוכל ליהנות מהמשחק ולא להידהם מההתנהגות האלימה והמסיתה והפראית וחסרת המשמעת והגבולות של הקהל”.

אוהדי בית"ר ואהוד אולמרט (רדאד ג'בארה, רויטרס)אוהדי בית"ר ואהוד אולמרט (רדאד ג'בארה, רויטרס)

הנשיא הרצוג כן חושב שצריך לתת לבית”ר את הגביע ולהפריד בין האירועים.
”תראה, יש לי דעה אחרת מאשר של הנשיא, אני לא רוצה לחשוב מדוע הנשיא מרגיש צורך לומר את הדברים האלה, אולי משום שמישהו אמר לו, זה לא נעשה משיקולים זרים חס וחלילה, אבל אולי נאמר שאם העונש יהיה חריף יותר אז התגובות תהיינה חריפות יותר. תשמע, האירוע של אתמול הוא בתמצית – איך שמתנהלת מדינת ישראל, מה שקורה במדינה, ולכן זה כל כך חמור. אתה מסתכל על הכנסת ואומר ‘זה נראה כמו דיר חזירים’, רק ששם עושים את זה בחליפות. הקללות, ניבולי הפה, האלימות המילולית, שבירת כל הכללים, כל הדברים האלה מתנהלים בכל מקום במדינה ואתמול זה בא לידי ביטוי שם, ואי אפשר לעבור על זה לסדר היום”.

“יש עוד דבר שאני חש הרבה זמן. יש איזה מן צורך שנובע מסוג של התנשאות. האוהדים של בית”ר חושבים שהם הקהל הכי טוב שיש, קהל אדיר שאוהב את בית”ר אז הוא נותן ביטוי לאהבה שלו, זה בסך הכל מילים. בוקרה פיל מישמיש, יכול להיות שזה מיעוט, אני לא אומר שזה הרוב, אבל המיעוט הזה הוא הקבוצה והוא משקף את הנורמות שהכדורגל הישראלי והשיח הציבורי והחיים הציבוריים במדינה מתנהלים, והדרך היחידה להעניש זה לא להוריד נקודות. להוריד נקודות מהשחקנים זה שולי – אין מנוס, לקחת מהם את הגביע ולהוריד אותם ליגה”.

שינו זוארץ והנשיא הרצוג (רדאד ג'בארה)שינו זוארץ והנשיא הרצוג (רדאד ג'בארה)

אתה אומר גם להוריד ליגה?
”אני אגיד לך למה. אין דרך אחרת להעניש את הקהל הזה אלא לפגוע ב’צעצוע’ שהוא משמש לו טריגר. הוא משמש לו ליבוי להוצאת כל היצרים האפלים שמאפיינים את חיינו. הקהל הזה, לה פמיליה, זה במובן מסוים הרוח של הליכוד. ככה זה נראה, ככה מדינת ישראל נראית, ככה ניהול המדינה נראה, ככה הורסים ישובים ביהודה ושומרון ומשמידים שדות ורכוש של פלסטינאים תמימים שלא עשו דבר, זו אותה רוח ואותם אנשים. הרוח הזאת האווירה הזאת שהכל מותר, לשבור את כל הכללים, הכל ביחד – אז מה זה בכל הקונטקסט הזה לפרוץ למגרש ולגנוב את המדליות של השחקנים? תקשיב, האוהדים של הקבוצה הזאת, השחקנים שלהם ניצחו והם רוצים לעודד את השחקנים שלהם אז גונבים להם את מדליות הזהב שמיועדות כדי להכיר בניצחון שלהם?”

מבחינתך לא צריך לתת לאף קבוצה, גם לא לנתניה?
”לנתניה לא מגיע הגביע כי הם הפסידו במשחק, זה לא עניין טכני. דרך אגב, אני לא מכיר את בעלי בית”ר ירושלים (ברק אברמוב, ג.ל), אני שנים רבות הייתי מעל הבעלים האיש שדואג לממן את הקבוצה, עשרות שנים וכולם יודעים את זה. חוץ מהעובדה שכראש עיריית ירושלים הייתי צריך להשקיע סכומי כסף אדירים כדי להפוך את אצטדיון טדי שנבנה בצורה רשלנית ובצורה שאי אפשר לראות את קווי המגרש. הייתי צריך להרים את המגרש ולבנות את היציע הנוסף שלא בנו ולהשקיע עשרות מיליונים. הכל עשיתי כדי שיהיה מתקן ראוי לקהל אוהב ספורט שאוהד את בית”ר”.

ברק אברמוב והנשיא יצחק הרצוג (רדאד ג'בארה)ברק אברמוב והנשיא יצחק הרצוג (רדאד ג'בארה)

“לא פיללתי שהקהל הזה יהפוך להיות לחבורה של פורעים אלימים שהורסים כל חלקה טובה בכדורגל הישראלי ובאווירה של הכדורגל, וגם במעמד הכדורגל. אגב, הפער בין מה שהיה אתמול למה שהיה באינדונזיה, זה רק שאלה של עוד 10,000 אנשים שפורצים אתמול למגרש. אתה זוכר מה היה שם לפני חודש, באיזשהו מקום הדרך היחידה להעניש זה לא להעניש את השחקנים. ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס, שהוא יספר לך כמה שהוא מכיר אותי מהימים ששיחק בבית”ר, הם עשו דבר באמת חריג השנה. הקבוצה התחילה כמפורקת ודובר על כך שתרד שתי ליגות בגלל חוסר הלימת תקציבים. הם הפכו את העסק והפכו את הקבוצה לנורמטיבית מבחינה ספורטיבית”.

“הקבוצה הצליחה באופן יחסי בהתחשב בנתוני הפתיחה בצורה מרשימה מאוד. הגיעו לגמר הגביע, נתנו משחק מרשים, היו הרבה דקות שחששתי שיתפרקו במחצית השנייה, אבל בסופו של דבר שינסו מותניים וב-20 הדקות האחרונות שלטו לחלוטין, עשו הרבה התקפות והבקיעו, היה מאוד מהנה, כל הכבוד לבעלים ולהנהלה ולמאמן, אבל אין מה לעשות, הדרך היחידה להעניש את הקהל הזה זה ליטול ממנו את הצעצוע הזה, המטרה שבאמצעותה מותר להתפרע, מותר להרוס מגרשים, מותר לשרוף את הרשתות של השערים, מותר לזרוק אבוקות, ‘כי לנו מותר כי אנחנו אוהדי בית”ר’, לא, אסור”, סיכם.

כל התגובות מהאירועים בסמי עופר
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */