יום ראשון, 19.05.2024 שעה 12:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

זוהר: שלילת הגביע תשבור את הערך הספורטיבי

שר התרבות והספורט בראיון ל-ONE לאחר פריצת האוהדים שמנעה מבית"ר להניף גביע: "לא רוצה לחשוב על מצב שישללו מהם את התואר, זו זכייה עם טעם מר"

|
מיקי זוהר (אורן בן חקון)
מיקי זוהר (אורן בן חקון)

רגע אחרי שבית”ר ירושלים הבטיחה את זכייתה בגביע המדינה הערב (שלישי) באצטדיון סמי עופר בתום משחק נהדר וניצחון 0:3 על היריבה מכבי נתניה, שר הספורט מיקי זוהר, בירך את הזוכה הטרייה. עם זאת, האירועים המביכים בהם אוהדי הקבוצה מהבירה פרצו לכר הדשא בסמי עופר ומנעו את טקס הנפת הגביע הרתיחו את שר התרבות והספורט, שבראיון ל-ONE פתח הכל.

“מהיום הראשון שנבחרתי לתפקיד דיברתי קודם כל על בעיית האלימות בספורט” אמר זוהר שהוסיף: “לצערי היו לא מעט שהרימו גבה והיו גם כאלו שאמרו שאני מגזים בטענות שלי ואולי שמא הדברים הרבה פחות גרועים ממה שאני מתאר. אני חושב שבזמן האחרון ובפרט גם היום קיבלנו את ההסבר המדויק של הטענות שלי. האלימות וחוסר הסדר הורס כל חלקה טובה בספורט הישראלי. אמרתי ואני עדיין אומר, אם לא נמגר את תופעת האלימות בספורט לא יישאר פה כלום.

“אני הבטחתי והתחייבתי שבעונה הבאה הדברים ייראו אחרת, וכן אני אומר גם היום – כולל כניסת שוטרים לתוך היציעים. לצערי לא נותרה שום ברירה, יחד עם אכיפה מאוד גדולה ומשמעותית וכולל ענישה מאוד קשה למי שמפר את הסדר. עצוב לי שבית”ר ירושלים שזכתה בגביע במשחק מדהים ובעונה לא פשוטה, לא זוכה להניף את הגביע שהיא זכתה בו אחרי 14 שנה.

הכאוס שיצרו אוהדי בית"ר ירושלים בסמי עופר (רדאד ג'בארה)הכאוס שיצרו אוהדי בית"ר ירושלים בסמי עופר (רדאד ג'בארה)

“שמעתי את קפטן הקבוצה (אופיר קריאף) ממש לוקח את זה אישית. הוא רצה לזכות בחוויה הזאת והוא לא זוכה בה. אני ונשיא המדינה חולצנו על ידי האבטחה, לא הרגשתי מאוים או משהו כזה. הרגשתי בסביבה אוהדת ותומכת, אבל עדיין אני חושב שמה שכואב לי היום זה לראות שהחוויה הזאת של הנפת הגביע, שהיא אמורה להיות צרובה לנצח בתודעת אוהדי בית”ר ירושלים, לא תקרה ולא תהיה. אני לא יודע מה יהיו ההשלכות ומה יהיו החלטות ההתאחדות.

“אני לא יודע מה יקרה פה, אבל דבר אחד אני יודע – שהיום הבנו יותר מתמיד שהספורט בישראל הוא ספורט שיש בו בעיה קשה בכל מה שקשור לאלימות. הדבר הזה הורס פה כל חלקה טובה ואני לא אשקוט ולא אנוח עד שאדע להביא למצב של שינוי בכל מה שקשור לאלימות הזו. אני לא רוצה לחשוב על מצב שישללו את התואר מבית”ר ירושלים ולשבור את הלב של כולם. אגב, זה ישבור גם את הערך הספורטיבי של העונה. אני מאוד מקווה שזה לא יקרה, אבל אני חוזר ואומר – אם לא נדע כולנו, השחקנים, האוהדים, המשטרה, משרד התרבות והספורט, התקשורת, אם לא נדע לשתף פעולה ולמגר את התופעה – לכל זה כבר לא יהיה ערך.

השר מיקי זוהר (ראובן שוורץ)השר מיקי זוהר (ראובן שוורץ)

“באותם רגעים שראיתי את פריצת האוהדים הרגשתי שמתחולל משהו. ציפיתי וקיוויתי שאולי הדבר הזה ייעצר או ייבלם באיזושהי צורה, אבל אז ראיתי שזה בלתי אפשרי. ואז הבנתי דבר אחד – שהיום לא תהיה הענקת גביע לבית”ר ירושלים והזכייה הזו מקבלת טעם מר ורע מאוד, ונשבר לי הלב. באותם רגעים הבנתי שמה שאני צועק, ומדבר ומתריע לגביו ומבטל ישיבות, אמרו שאני מגזים, אבל היום כולנו קיבלנו את התשובה. אם לא נמגר את תופעת האלימות בספורט, לא יהיו פה ספורט בישראל, נקודה”.

“ברכות לבית״ר ירושלים על הזכייה בגביע המדינה”, כתב זוהר לפני שהחל הבלגן, “לצערי, המשחק ייזכר בסימן האבוקות שהפסיקו את המשחק, זריקת חפצים מהיציע וכניסת אוהדים למגרש”.

“יחד עם מאות אלפי הצופים והאוהדים, נשיא המדינה ואנוכי ראינו איך האלימות הורסת את החוויה הספורטיבית. לא אנוח ולא אשקוט עד שהאלימות במגרשים תיפסק”, סיכם. כמו כן, בסיום המשחק שוחח זוהר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר מכן נתן את הטלפון לקפטן אופיר קריאף.

מיקי זוהר בטקס הנפת הגביע

גם יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון בירך: "ברכות למועדון בית"ר ירושלים, למאמן יוסי אבוקסיס לשחקנים, לאנשי המועדון ולאוהדים המסורים על הזכיה בגביע השמיני שלהם. אתם ראויים לגביע אחרי הדרך המרשימה שלכם במפעל ואני בטוח שתייצגו את הכדורגל הישראלי בכבוד באירופה. מילה חמה מיוחדת מגיעה לבעלים ברק אברמוב אשר לקח מועדון מפורק רגע לפני פתיחת העונה, והוביל אותו להישגים כבר בעונתו הראשונה".

ארז כלפון (רדאד ג'בארה)ארז כלפון (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */