יום שישי, 17.05.2024 שעה 08:24
לוח תוצאות
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"זו לא הייתה עונה להתגאות בה בקבוצת הנוער"

המנהל המקצועי במחלקה של מכבי ת"א, בראגה, בראיון: "לא מפחדים לומר שאנחנו הכי טובים, אנחנו אקדמיית עילית". וגם: הכישרונות, גלוך והשחקן הישראלי

|
קלאודיו בראגה (שחר גרוס)
קלאודיו בראגה (שחר גרוס)

לפני כמעט שנתיים, כשפטריק וואן לוון הפך למאמן מכבי ת"א, הצהובים חיפשו דמות מקצועית שתפרוש את החזון שלה על המחלקה. כך הגיע למועדון קלאודיו בראגה, אחד מאנשי המקצוע בעלי קורות החיים המרשימים שהיו פה.

בראגה הפורטוגלי שימש בתפקידים בכירים במחלקות הנוער של פיינורד, פ.ס.וו איינדהובן ואוטרכט, לצד ניסיון בקבוצות הבוגרים של מאריטימו וסנטה קלרה. אחרי שנתיים שכללו שיאים ומשברים, מעלייתו המטאורית של אוסקר גלוך לקבוצת הבוגרים דרך פיתוח תהליכים חדשים עבור מחלקת הנוער ועד לחודשים האחרונים שבהם מילא במקביל את תפקיד מאמן קבוצת הנוער שנמצאה תחת משבר עמוק לאחר שדדי בן דיין פוטר בעקבות תוצאות לא טובות.

התיישבנו לשיחה עם בראגה כדי לסכם את השנתיים הראשונות שלו בתפקיד, השחקן הישראלי ומה הוא צריך לשפר, מבנה המחלקה בעונה הבאה, ההבדלים בגישות בינו לבין קודמו בתפקיד, הצלחת גלוך, והכישלון בנוער לעומת הצלחת השנתונים האחרים.

שחקני הנוער של מכבי תל אביב (לילך וויס-רוזנברג)שחקני הנוער של מכבי תל אביב (לילך וויס-רוזנברג)
קלאודיו בראגה (שחר גרוס)קלאודיו בראגה (שחר גרוס)

קלאודיו, אתה סוגר עונה שנייה בישראל. מה אתה יכול לספר עלינו?
"לא הייתי צריך הרבה זמן להסתגל למדינה כי זה מאוד דומה לליסבון, שבה נולדתי. האנשים, האוכל והאהבה לכדורגל מאוד דומים. כיף להיות בישראל".

טיילת הרבה בעולם – עבדת בהולנד, פורטוגל, איחוד האמירויות: מהם ההבדלים בסגנון המשחק בין המדינות?
"אני מאמין ששתי המדינות שבהן ביליתי הכי הרבה במהלך העבודה שלי, הולנד ופורטוגל, משקיעות הרבה בשיפור ופיתוח הצעירים והמטרה בסוף זה להכין אותם לכך שישחקו ברמות הגבוהות באירופה. הולנד יותר קרה ונוקשה, בעוד שפורטוגל יותר דומה לישראל: בחשיבה לטווח הקצר ובתשוקה הרבה. אני כמובן טס כל הזמן להשתלמויות בהרבה מועדונים כדי להעשיר את הידע".

דעת הקהל בישראל, במשך הרבה שנים, אומרת שהשחקן הישראלי מפונק, עצלן, לא אוהב לעבוד קשה. מההיכרות שלך עם הנערים הישראלים, איך אתה רואה את זה?
"אני מסתכל על זה מנקודת מבט שונה, יש לי את הדעה שלי. אולי אני בר מזל בזה שאני במכבי תל אביב, כך שברור שהתשובה שלי תהיה על השחקנים שלי וכל המסביב בקריית שלום: שחקני מכבי מאוד טכניים, יש להם גישה טובה. הם מתאמנים גם בבוקר וגם בערב ותמיד מתעניינים ושואלים אותי שאלות. אני מאוד אופטימי לקראת העתיד שלהם".

אנחנו רואים שבנבחרות נערים א' ונערים ב' יש רוב מוחלט לשחקני מכבי ת"א – כמה גאווה זה גורם לך להרגיש ומה החלק שלך בזה?
"השגנו תוצאות עם השנתונים האלו, בסופו של דבר אני פה בשביל העתיד והתהליך הוא תמיד הכי חשוב. אנחנו שמים דגש על המשמעת של השחקנים ועל תחרותיות, לגבי המספרים בנבחרת זה לא מפתיע אותי וכולנו יכולים להיות גאים בזה אבל אנחנו מאמינים בהתמדה ובהמשכיות. תמיד צריך לחפש שחקנים שרוצים שיאתגרו אותם ובכל זאת שומרים על משמעת. אלה השחקנים שאנחנו רוצים במכבי".

שחקני מכבי תל אביב נערים א' חוגגים אליפות (עמרי שטיין)שחקני מכבי תל אביב נערים א' חוגגים אליפות (עמרי שטיין)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות נערים ב' (לילך וויס-רוזנברג)שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות נערים ב' (לילך וויס-רוזנברג)

מנהל מקצועי של מחלקת הנוער זה תפקיד מתעתע: את פירות ההצלחה הקהל והתקשורת רואים רק אחרי כמה עונות, כשהשחקנים עולים לבוגרים. מה אתה יכול לספר לאוהדים על התהליכים שמתרחשים כרגע במחלקת הנוער של מכבי ת"א?
"אני שוב אשתמש במילה משמעת. זה נכון למחלקת הסקאוטינג שמחפשת את השחקנים והאישיות שמתאימים לשחק אצלנו ונכון לשחקנים שנמצאים באקדמיה. בנוסף, עשינו שינוי בנושא חלוקת הדקות: בעבר, שחקנים שהיו מגיעים למכבי ת"א היו יודעים שקיימת רוטציה. שכל הסגל איכותי ואנחנו מחלקים את הדקות בין כולם. החלטנו לשנות את זה והגברנו את מימד התחרות באקדמיה, כך שיש היררכיה ברורה יותר ומי שמוכיח שהוא טוב, משחק. זה משהו שמשפיע גם על ההישגיות. זה מסייע לנו לבנות לשחקנים אופי שמתאים לשחק בקבוצת הבוגרים של מכבי ת"א מול אצטדיון בלומפילד מלא. יש לי המון כבוד למה שהיה בעבר במחלקה. אני חושב שהשחקנים צריכים לקבל תחרות כל הזמן. רוצה להגיד לכל מי שקשור למועדון וקורא את הראיון הזה שהם יכולים לסמוך על האקדמיה ועל האנשים במועדון כי אנחנו עובדים קשה בכדי שהשחקנים יגיעו לרמות הגבוהות. כל יום אנחנו דורשים לראות התקדמות ותהליך".

"צריכים שתהיה תחרות". שחקני הנוער של מכבי תל אביב (לילך וויס-רוזנברג)"צריכים שתהיה תחרות". שחקני הנוער של מכבי תל אביב (לילך וויס-רוזנברג)

מהי לדעתך הדרך שבה צריך למדוד הצלחה של מנהל מקצועי במחלקות נוער? האם חשוב לזכות בתארים או להעלות שחקנים לבוגרים? לדעתך אחד מגיע על חשבון השני?
"אתה צריך לדאוג לשניהם, שניהם מאוד חשובים. לנו מאוד חשוב לנצח משחקים אבל תמיד עם התהליך והדרך שלנו. אנחנו כל הזמן מסתכלים על התהליך. צריכים לראות איך הקבוצות מתאמנות וצריכים לראות איך הקבוצות מתמודדות במשחקים. מכבי תל אביב הוא מועדון מנצח, תמיד צריך להיות בטופ. זאת המנטרה שלנו ואנחנו רוצים להמשיך את הקו הזה. באקדמיה אנחנו צריכים להיות סבלניים וכולם צריכים לדעת מה הכרחי להשיג כדי לזכות לשחק בבלומפילד. אני לא פה כדי לפתח שחקנים לקבוצה הבוגרת, אני פה כדי להכין את השחקנים, על מנת שיהיו הכי טובים שאפשר כשיגיעו לבוגרים".

האם אתה רואה שיפור במחלקה מהרגע שבו הגעת? באיזה נושאים?
"אני רואה שיש הרבה חיוביות באקדמיה, ולנו זה מאוד חשוב כדי לפתח שחקנים. לא מאמין שאנחנו מושלמים אבל אף אחד לא מושלם ותמיד יש עבודה לעשות. התוצאות במחלקה השנה מצוינות מנערים א' ומטה. ההיבט הפיזי וההיבט המנטלי השתפרו אבל תמיד יש עוד לשפר. כשאני אומר משמעת זה נותן לנו את האפשרות להסביר מה זה אקדמיה מהטופ. אנחנו דורשים מכולם להשיג את המקסימום כל יום מחדש ואנחנו יודעים שזה לא אפשרי, אבל כשאתה עובד עם נערים צעירים ומתבגרים אז לפעמים הם טועים, ואנחנו שם בשבילם, כדי להדריך אותם. אני חושב שאכפת להם מהתהליך שאנחנו עושים פה. אין בעיה להיות מורדים/שונים אבל הם צריכים להבין שבמכבי תל אביב יש לך את הזמן ואת ההזדמנויות והרבה אנשים עובדים איתם כטאלנטים, אבל בסוף רוצים לראות את התוצאה הסופית שתלויה בשחקן עצמו. הרבה שחקנים שיפרו את הגישה שלהם".

"דורשים את המקסימום מכולם". בראגה (שחר גרוס)"דורשים את המקסימום מכולם". בראגה (שחר גרוס)

על רקע המינוי של מסאי דגו, מאמן קבוצת הנוער של מכבי חיפה למשרת המאמן של הקבוצה הבוגרת, האם אתה חושב שתהליך דומה יכול לקרות במכבי ת"א בקרוב?
"אני יכול להגיד שבאקדמיה שלנו הדעה שלי היא שהשחקנים והמאמן תמיד צריכים להיות מוכנים לקפוץ לבוגרת, אם יש הזדמנות צריך לקחת אותה. כולם בקריית שלום עובדים כדי שתמיד נהיה מוכנים".

אם יש הזדמנות צריך לקחת אותה. דגו (עמרי שטיין)אם יש הזדמנות צריך לקחת אותה. דגו (עמרי שטיין)

מה דעתך על המצב של הכדורגל והכדורגלן הישראלי? אתה אמנם כאן רק שנתיים, אך בשנתיים האלה הנבחרות הצעירות של ישראל רשמו הצלחות רבות בזירה הבין-לאומית.
"אני חושב שהכדורגל הישראלי מלא באפשרויות, אהבה ותשוקה לכדורגל. אני מאמין שישראל יכולה להגיע לרמה טובה בעולם. אני גם חושב שיש בעיות קשות שחוסמות את הצלחת השחקן הצעיר הישראלי. זה שאין ליגה בין נערים א' לנוער אז אנחנו שורפים שלב בהתפתחות השחקן. אחרי הנוער אין באמת ליגת מילואים. אנחנו פותחים את הדלת לטובים ביותר לדוגמה אוסקר גלוך, אבל אנחנו כנראה מפספסים ככה המון שחקנים טובים ואחרים".

רוב קבוצות החטיבה הבוגרת של המחלקה – נערים א', נערים ב' ונערים ג' זכו באליפויות מרשימות, תוך הצגת כדורגל שוטף לעין ושחקנים רבים בהן מסומנים לקבוצה הבוגרת. האם אפשר להגיד בפה מלא שמחלקת הנוער של מכבי ת"א כיום היא הטובה בישראל?
"אנחנו לא מפחדים להגיד שאנחנו הכי טובים, צריך לציין שזו דעה ועם המון כבוד למועדונים האחרים. רואים את זה בתחרות שיש לנו בליגות ובגביע, תמיד צריך לעבוד קשה כדי להיות מספר 1. אנחנו אקדמיית עילית. להשיג את התוצאות שהזכרת זה חלק מהמועדון שלנו וזה מיוחד. מכבי תל אביב הוא מועדון ווינרי ומנצח. מצד שני, אם אנחנו מפסידים אסור לאבד את הראש ולהמשיך בתהליך. אם אתה עובד קשה ומרוכז בכדורגל אתה תשיג את התוצאות. מצד אחד זאת לא הפתעה שזכינו, אבל מצד שני זה לא מיוחד כי מכבי תל אביב תמיד הייתה מספר 1 בהיסטוריה, אנחנו פה להמשיך את הקו ולהכין את השחקנים שלנו. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה".

"לא מפחדים להגיד שאנחנו הכי טובים". בראגה (שחר גרוס)"לא מפחדים להגיד שאנחנו הכי טובים". בראגה (שחר גרוס)

מצד שני, קבוצת הנוער חוותה עונה רעה מאוד עם חילופי מאמנים לא אופייניים למכבי ת"א כשאתה עומד על הקווים במשך חודשי הסיום של העונה, מקום שישי בטבלה והדחה משפילה ברבע הגמר אחרי תבוסה 6:0 לאלופה הנכנסת, מכבי חיפה. כל זאת דווקא כששנתון 2004, שסומן במחלקה שנים רבות, אמור לתת את הטון כשחקני השנה השנייה בנוער. איך אתה מסביר את זה לעומת ההצלחה בשאר קבוצות המחלקה?
"אני לא אומר שזאת עונה רעה מאוד אלא שונה, לא מה שקיווינו. לא הייתה שנה רעה וגם אסביר למה: הייתה עונה של הרבה עליות וגם הרבה ירידות דרסטיות. אלה תוצאות הקבוצה. יש גם תוצאות אישיות ויכולנו לראות שהשחקנים שלנו לא מאבדים את הפוטנציאל שלהם בזמן שהקבוצה שיחקה פחות טוב. זאת לא הייתה עונה להתגאות בה בקבוצת הנוער. בנקודות מסוימות הראינו שאנחנו יכולים להראות כדורגל טוב. בשנה הבאה ננסה לעשות טוב יותר".

"לא מה שקיווינו". שחקני מכבי תל אביב בנוער (עמרי שטיין)"לא מה שקיווינו". שחקני מכבי תל אביב בנוער (עמרי שטיין)

מה דעתך בנושא קבוצות בת? מאז ירידתה של בית"ר ת"א/בת ים לליגה א', בוגרי המחלקה שמסיימים גיל נוער מתפזרים בין קבוצות הליגה הלאומית השונות. האם אתם מעדיפים לרכז את כולם תחת קבוצה אחת עם מאמן שמכיר את הפילוסופיה של מכבי ת"א?
"בשלב שבו אתה עובר מהנוער לבוגרים, זה צעד חשוב מאוד שיהיה קבוצת בת. אנחנו כמועדון צריכים שיהיה מוצא לכל שחקן שמסיים נוער. כן הייתי רוצה שנשתף פעולה עם המועדון הנכון כדי שיעזור לנו כמה שיותר בפיתוח שחקנים שמסיימים את גיל הנוער".

תקציב מחלקת הנוער של מכבי ת"א הוא הגבוה ביותר בישראל, כשבשנת 2020 פורסם שעמד על 29 מיליון ש"ח. האם לא מצופה שבתקציב כזה יעלו יותר שחקנים לבוגרים?
"אני מודה לבעלים שלנו ולכל האנשים שמאמינים באקדמיה וזה תמיד טוב. המתקנים פה מדהימים. מכבי תל אביב היא לא כמו כל מועדון אחר. התקציב שלנו שונה וכל ההשקעה היא שונה והכל כדי לתמוך בשחקנים. הסביבה פה היא תמיד להיות מספר 1, וזה לא על להעלות כמה שיותר, זה להביא שחקנים שמוכנים לשחק בבוגרים של מכבי תל אביב. האווירה בבוגרים מאוד מיוחדת ורק הטובים ביותר מגיעים לשם". 

מה החלק של מאמני הבוגרים של המועדון לדעתך בכמות בוגרי מחלקת הנוער הנמוכה שמשתלבים בבוגרים? בחצי העונה שבה אימן מלאדן קרסטאיץ' אנחנו זוכרים את אוסקר גלוך ואוראל באהיה מפגינים יכולת טובה, כשאצל איביץ' וקראנקה המגמה נפסקה.
"אני לא האיש לענות לך על זה. אנחנו באקדמיה עובדים קשה והשחקנים תמיד מוכנים לעלות לבוגרים. יש מספר שחקנים שמתאמנים כמעט באופן קבוע עם הבוגרים".

המגמה עם שחקני הנוער נפסקה? קראנקה (איציק בלניצקי)המגמה עם שחקני הנוער נפסקה? קראנקה (איציק בלניצקי)

בעונה שעברה, כבר בגיל נערים ב', זומן סייד אבו פרחי להתאמן עם הקבוצה הבוגרת. איך לדעתך תהליך כזה תורם לפיתוח השחקן והאם המגמה תימשך?
"אני לא אלך לפי שמות בגלל שיש הרבה מוכשרים, כל הכישרונות שלנו, כמובן שיש כאלה שיותר מיוחדים מהשאר אבל כל אחד בעמדה שונה ובפרופיל שונה. השחקנים בדרך להגיע לטופ. ההתפתחות של שחקן צעיר לא נגמרת כשהוא מגיע לקבוצה הבוגרת. השחקנים צריכים לעבוד קשה מאוד בכל מקרה".

"התפתחות של שחקן צעיר לא נגמרת כשהוא עולה לבוגרים". בראגה (שחר גרוס)"התפתחות של שחקן צעיר לא נגמרת כשהוא עולה לבוגרים". בראגה (שחר גרוס)

אוסקר גלוך עלה לשחק בקבוצת הבוגרים רק לפני קצת יותר משנה, ועכשיו כבר מדובר בשחקן מסומן מאוד ברד בול זלצבורג, אחת ממפתחות הכישרונות הגדולות בעולם, והוא משחק בהרכב הנבחרת. אם אתה צריך להצביע על שם של שחקן אחד או שניים שיכולים לעשות את קפיצת המדרגה וללכת בדרכו של אוסקר, במי מדובר?
"אני פה שנתיים והוא דוגמה מעולה. אצל אוסקר, זה יותר הפרופיל של השחקן. אוסקר היה כישרון שתמיד רצה לעבוד קשה ולהתאמן עוד ועוד וזה התאים לנו ולערכים שלנו כמועדון. לצערי אני לא יכול לתת לך שמות ספציפיים. יש לנו המון שחקנים שעובדים קשה ומבקשים אקסטרות במהלך האימונים. השחקנים תמיד צריכים להיות רעבים לעוד ועוד ועוד".

לסיום, כמובן שכדאי לדבר על המאמן החדש של קבוצת הנוער, מיכאל זנדברג.
"מיכאל זנדברג הוא אחד מאנשי המקצוע הצעירים והמוערכים בכדורגל הישראלי. הוא צבר ניסיון רב במגוון תפקידי אימון בגילאים המתקדמים של מחלקות הנוער. ההישגים של מיכאל בשלל קבוצות ונבחרות במהלך קריירת משחק מפוארת מעידים על אופי תחרותי שיסייע רבות לשחקני הדור הצעיר בהכנה ובהתפתחות שלהם לדור העתיד של מכבי ת"א".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */