יום חמישי, 16.05.2024 שעה 20:31
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

אחרי האליפות: מכבי חיפה זכתה בכוכב השלישי

בטקס נבחרי העונה הוכתרו מצטייני הכדורגל הישראלי וגם האלופה זכתה לכבוד הראוי. גולדברג: "מכבי חיפה הוא מועדון בריא, נמשיך להילחם על כל התארים"

|
מכבי חיפה עם הכוכב החדש (איציק בלניצקי)
מכבי חיפה עם הכוכב החדש (איציק בלניצקי)

טקס האוסקר של הכדורגל הישראלי, נבחרי העונה של ארגון שחקניות ושחקני הכדורגל בשיתוף ONE, התקיים הערב (חמישי). בטקס חולקו הפרסים למצטייני העונה בליגת העל, הליגה הלאומית, ליגה א’, ליגת הנשים והלגיונרים. האירוע נערך בחסות חברת הביטוח מגדל, הטוטו, אדידס, OPEL, הקריה האקדמית אונו ו-KARCHER והתקיים באמצעות חברת ההפקה TRIPLE PRODUCTION בבעלות ירון קיסרי ומשה פרימושר.

את נבחרי העונה בחרו שחקני ליגת העל, מאמני ליגת העל, שחקני ומאמני הליגה הלאומית, שחקניות הכדורגל,  ומאות אלפי גולשי אתר ONE. הטקס הפך כבר למסורת והתקיים זו השנה השלישית במתכונת הזו. במהלך האירוע גם הוכתרו מאמן העונה בליגת העל, ליגה לאומית, לגיונר העונה, לגיונרית העונה, שחקני ההגנה של העונה בליגת העל, לאומית ובליגת הנשים.

כמו כן, לראשונה הוכתר שופט העונה ובנוסף הוכתר השחקן האהוב בליגת העל. הטקס הוכתר מלך ומלכת השערים בחסות חברת אדידס, מלך הבישולים של העונה. האירוע הועבר בשידור ישיר בערוץ ONE, שליווה את כל מהלכו במשדר מיוחד.

נבחרי העונה בליגת העל

במהלך האירוע קיבלה האלופה מכבי חיפה עיטור כבוד וזכתה בכוכב השלישי בעקבות הזכייה באליפות ה-15 בתולדות המועדון. עומר אצילי התכבד לנעוץ את הכוכב החדש מעל הסמל, כשיחד איתו עלו אל הבמה יתר הנציגים של הירוקים במעמד ובהם עבדולאי סק, פייר קורנו והמאמן ברק בכר.

בנוסף, קיבלו אות הוקרה שרון תמם, המנכ”לית היוצאת של מכבי ת”א ואודליה פרידמן, מנכ”לית הפועל ת”א לשעבר. כמו כן, קיבלו תשורות הקבוצות שעלו העונה לליגת העל, מכבי והפועל פתח תקווה, שבעונה הבאה יחזירו עטרה ליושנה עם הדרבי של המלאבסים.

הוספת הכוכב של מכבי חיפה בנבחרי העונה
עומר אצילי מוסיף את הכוכב השלישי (איציק בלניצקי)עומר אצילי מוסיף את הכוכב השלישי (איציק בלניצקי)
עומר אצילי מוסיף את הכוכב השלישי בסמל של מכבי חיפה (ראובן שוורץ)עומר אצילי מוסיף את הכוכב השלישי בסמל של מכבי חיפה (ראובן שוורץ)
נציגי מכבי חיפה בטקס (איציק בלניצקי)נציגי מכבי חיפה בטקס (איציק בלניצקי)

ניר אלון, יו”ר חטיבת הספורט בהסתדרות, אמר: “אנחנו מתכוננים לאירוע הזה שלושה ארבעה חודשים, כעת זה השיא של השיא, יש הרבה הפתעות, הוספנו העונה גם שופט העונה, ניפרד משופטים ומהשחקנים הפורשים, ניתן כאן את הכבוד. היו קרוב למיליון גולשים שהצביעו, כולם מבינים מה זה להיות שחקן ואנחנו חושבים בשבילם גם ליום שאחרי”.

מושיקו מישאלוף, מנכ”ל ארגון השחקנים והשחקניות, הוסיף: “הבאנו העונה דברים חדשים כמו הרכב השנה והשער הנקי, כדי ששחקנים יקבלו עוד ועוד. זה הכיף שלהם, הם עבדו קשה ומגיע להם. זה לא רק מי שזוכה, זה המועמדים, הם היו טובים כל השנה וכעת הם מקבלים את הטוב הזה ממאות אלפי גולשים, התואר זה האקסטרה וזה מתבטא גם בחוזה הבא. אני פה כדי לשמור על זכויות השחקנים, אני רואה מה קורה בכדורגל ורוצה לעזור להם כמו שעזרו לי”.

ברק בכר, אבי מויאל ועומרי אפק (ראובן שוורץ)ברק בכר, אבי מויאל ועומרי אפק (ראובן שוורץ)

פרופסור אבי מויאל, שמוביל את תוכנית הלימודים לספורטאים באונו, אמר: “יש תוכנית מיוחדת בשם ‘היום שאחרי’ שמיועדת לספורטאים ובמיוחד כאלה מהכדורגל, יש לנו מעל 100 בוגרים בשבע שנים, עומרי אפק התווה את הרעיון, הוא מלווה אותם לאורך שלוש שנים והתוצאות מדהימות, יש מעל 150 סטודנטים והמטרה להקנות לשחקנים כלים בנושא ניהול, תואר אקדמי וכלים ביזמות”.

דור מלול, קפטן הפועל חיפה שמשתתף בתוכנית, אמר: “האירוע הזה הוא יוזמה מבורכת, כל הכבוד למבצעים ולמפיקים, נותן הרגשה של חו”ל קצת. התוכנית? מה שהביא אותי זה חברים ועומרי שמשך לכיוון, לא ידעתי יותר מדי מה זה טומן בחובו וכשנכנסתי הבנתי שזה מאסט לשחקנים. אנחנו נמצאים בבועה מסוימת ולא יודעים מה החיים בחוץ. יוצאים לזה בגיל 34-35 וצריך להבין איך להכניס סכומים שקרובים למה שהרווחת.

“התוכנית עוזרת לשלב לימודי ערב יחד עם האימונים בבוקר, יש מצבי קיצון כמו משחקים ואז אפשר להחסיר שיעור ספציפי ולהשלים. יש מעקב ותמיכה, כוורת מאוד טובה שעוזרת לשחקן. גם שחקנים גדולים ממני אמרו לי: ‘דור, תכין את היום שאחרי’, לא פשוט לצאת לחיים ולהבין שאין את הכסף הזה. אני לומד חינוך וחברה עם התמחות בספורט, התואר שעומרי ואבי הקימו. לומדים הרבה דברים שקשורים בהיבט הספורטיבי ואני מקווה שאוכל לשלב את זה בעתיד”.

טקס נבחרי העונה (איציק בלניצקי)טקס נבחרי העונה (איציק בלניצקי)

מנכ”ל הטוטו, מאיר ברדוגו, אמר על הפעילות בשנה האחרונה: “2022 הייתה השנה הטובה ביותר בתולדות הטוטו עם מחזור של 3.6 מיליארד שקל, ושיא רווחים שהועברו למדינת ישראל על סך 780 מיליון שקלים. אנחנו מדברים על שיאים שלא היו כדוגמתם. בסוף, אני תמיד אומר שהסוד הוא כשיש תוכן טוב של ספורט. כדורגל, כדורסל, ליגות ומפעלים מעניינים – הטוטו מרוויח.

“יש קשר ישיר בין טיב הליגות והתחרויות להכנסות. העניין והמתח בנוגע לזוכים בטוטו הם חיבור סימביוטי לספורט. השנה הייתה טובה יותר, כשפתחנו אותה עם הרבעון הטוב בתולדות הטוטו, וזה כמו שאמרתי תוצאה ישירה של איכות ועניין בליגות ובמפעלים השונים”.

על מצטיין העונה אמר: “זו שאלה קשה. אני חושב שמישהו ממכבי חיפה, בסוף הם נתנו עונה חלומית, הצליחו לשבור את המחסום ותקרת הזכוכית של קבוצה ישראלית כשזכו באליפות במקביל לקמפיין נהדר בליגת האלופות בו גם לקחו נקודות”.

שרון ניסנוב, משה סיני, שינו זוארץ ואבי לוזון (איציק בלניצקי)שרון ניסנוב, משה סיני, שינו זוארץ ואבי לוזון (איציק בלניצקי)

יונתן חיים, מנהל מכירות ארצי של אופל, אמר: “שאפו על אירוע מאוד יפה ומאורגן נהדר, החיבור שלנו לכדורגל הוא מאוד טבעי, הסמל שלנו התנוסס על קבוצות גדולות כמו באיירן מינכן, פאריס סן ז’רמן, מילאן ואפילו הפועל חיפה כשזכתה באליפות היסטורית, כך שהחיבור מאוד טבעי ומוכר לנו.

“חידושים בעולם הרכב? חשמלי זה הדיבור, יש לנו כמה דגמים חדשים, העולם הולך לשם ואנחנו לגמרי שם, גם אופל העולמית החליטה שב-2025 ייצרו רק חשמליים. להשקיע בקבוצות? אם זה היה תלוי בי הייתי מדבר עם יעקב שחר, למרות שזה וולוו וזה קצת בעייתי”.

ירון שמאי מחברת מגדל ביטוח אמר: “זו שנה שלישית שאנחנו מארחים את האירוע, זה מאוד תואם את הערכים והצורה בה החברה תופסת את עצמה. יש לנו קשר ארוך עם ארגון השחקנים, אנחנו יודעים שעולם הספורט מאוד מצומצם מבחינת שנות העבודה ולאחר מכן צריך לדאוג לעתיד.

שרון ניסנוב (איציק בלניצקי)שרון ניסנוב (איציק בלניצקי)

“סוכני הביטוח הם השותפים העסקיים שלנו, הרעיון שיצרנו השנה הוא לשתף אותם ולערב אותם באירוע הזה, רואים הרבה ילדים וזה מחבר אותם לעולם הספורט. שחקן העונה? יש פה אוהדים של כל הקבוצות, יש ציפיות, אל תסבכו אותי. בגדול אגיד שאנחנו מאוד אוהבים ספורט, העולמות מחוברים ואני מאחל לכולם בהצלחה, כולם מצטיינים”.

יוני סטויאנוב, שהושאל מהפועל ב”ש לסקציה נס ציונה, אמר: “עשיתי עונה טובה באופן אישי, אבל לצערי זה לא הספיק כדי להישאר בליגה. אני תמיד נותן את הכול, אני שמח שהתבטאתי על המגרש ויכולתי להראות את יכולותיי, השתפרתי בפן ההתקפי. אני חוזר להפועל באר שבע ומקווה להצליח שם, מאמין בעצמי וחושב שזו הדרך הנכונה בשבילי”.

שון גולדברג, בלם מכבי חיפה, אמר: “המינוי המסתמן של מסאי דגו? עד שדברים לא פורסמו אני לא יודע מה להגיד, מה שאני כן יכול להגיד שזה מועדון חזק ובריא וכל מה שיהיה אני בטוח שנמשיך להילחם על כל התארים כי אנחנו מכבי חיפה ותמיד נשאף הכי גבוה שאפשר”.

השר מיקי זוהר (איציק בלניצקי)השר מיקי זוהר (איציק בלניצקי)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: “כשאתה אוהד ורואה את הניצחונות אתה נקשר לשחקן מסוים, אבל כמי שליווה קבוצות אני יודע כמה קשה להיות אותו שחקן שמעריצים, כמה שעות אימון, עבודה קשה מנטלית ופיזית לאורך הרבה שנים, זה לא קורה ברגע, זה תהליך שמתחיל בגיל צעיר ומתקדם עד שאפשר להיבחר כשחקן העונה. השחקנים שכאן הם גאווה גדולה השקעתם ונתתם הכול להגיע לכאן ואין ספק שזה צעד אחד בדרך להצלחות רבות.

“הספורט הישראלי הוא דבר שכולנו מחיובים לעשות אותו טוב יותר, כל מה שקשור מסביב. אני מדבר על האלימות שגואה במגרשים וביציעים, גם אתם השחקנים, זו משימה שחלה עליכם לביצוע, האלימות הורסת את כל הכיף והיופי ומונעת מאנשים לבוא, אתם דוגמה ומופת והאוהדים יתנהגו לפי מה שתעשו. אל תחששו לומר מה שאתם חושבים על אלימות, תגנו זאת בכל הזדמנות, זה לא פשוט, אבל זה ישמור על הענף שלכם והפרנסה שלכם. כשהאלימות תצמח אתם גודעים את הענף עליו אתם יושבים.

“עשיתם דרך יפה וראויה וכולכם זוכים לפרסים בזכות ולא בחסד ולכן אני מרגיש מחויב להעלות את רמת הספורט להשקיע משאבים ותקציבים כי הספורט הוא הגאווה. בשנת 2004 הלכתי לראש העיר בקריית גת וביקשתי כסף כדי להקים קבוצה, אמרתי לו שנזכרים בגאווה עירונית בזכות הספורט, כך זה גם בספורט הישראלי, מלבד התחרות, העניין, הכיף והשמחה זה הגאווה הלאומית שלנו”.

שינו זוארץ (איציק בלניצקי)שינו זוארץ (איציק בלניצקי)

יו”ר ההתאחדות, שינו זוארץ, אמר: “חג מצטיינים ומצטיינות שמח, אני בטוח שעבור כל המועמדים הערב הזה הוא שיא אישי וקבוצתי, כולכם הגעתם לרמת הצטיינות גבוהה בזכות השקעה אישית ולכולם ברור כי התרומה לקבוצה קודמת להגשמת ההישג האישי. הצטיינות היחיד מחייבת לוותר על הרבה כדי שהשלם יהיה גדול מסך חלקיו, לוותר על שער לחבר, לשחק בעמדה שונה, לקפוץ על המגרש ובכך מצטיינים אתם וההישג בעיניי גדול יותר.

“הצטיינות מורכבת מאמונה, התמדה, ביצוע, למידה, הקפדה, יצירתיות, שליטה עצמית ואחריות, אלו ועוד הן התכונות שמרכיבות מצטיינים, כולכם מועמדים לקיים את אלה על הדשא ומחוצה לו. גלומות בכם תכונות טבעיות של ספקנות וסקרנות, אתם יודעים שנדרשות תעצומות ברגעי משבר ועכשיו אתם אלה שהפכתם למודל לחיקוי עבור חברים לקבוצה, יריבים אוהדים אוהדי המשחק.

“הפרסים שניתנים כאן מחייבים להדגיש דבר נוסף, ארגון השחקנים, מאמנים, שחקנים, תקשורת וקהילת הכדורגל, לטובת הענף והחברה הישראלית אני מבקש בעתיד להוסיף פרסים על הוגנות ותרומה לחברה, גם בגלל מחזות שנראו העונה והלוואי והיו נמנעים. הצטיינות היא זכות גדולה ואין ראויים מכם להיות מודל לחיקוי, לא כל השחקנים הצעירים יתפתחו להיות שחקני בוגרים, אבל יש לנו את הכלים לעזור להם להיות בני אדם טובים יותר”.

הרב עמי פייקובסקי וברק בכר (איציק בלניצקי)הרב עמי פייקובסקי וברק בכר (איציק בלניצקי)
איציק עובדיה (ראובן שוורץ)איציק עובדיה (ראובן שוורץ)
מוגיס זקאריה וננאד סבטקוביץ' (ראובן שוורץ)מוגיס זקאריה וננאד סבטקוביץ' (ראובן שוורץ)
טקס נבחרי העונה (איציק בלניצקי)טקס נבחרי העונה (איציק בלניצקי)
אור ועומר אצילי (איציק בלניצקי)אור ועומר אצילי (איציק בלניצקי)
שון גולדברג ורמי גרשון (איציק בלניצקי)שון גולדברג ורמי גרשון (איציק בלניצקי)
טקס נבחרי העונה (איציק בלניצקי)טקס נבחרי העונה (איציק בלניצקי)
רועי גורדנה וירדן שועה (איציק בלניצקי)רועי גורדנה וירדן שועה (איציק בלניצקי)
רן קוז'וק וברק בכר (איציק בלניצקי)רן קוז'וק וברק בכר (איציק בלניצקי)
פטריק טוואמסי וירדן שועה (איציק בלניצקי)פטריק טוואמסי וירדן שועה (איציק בלניצקי)
אבי נמני ושרון תמם (איציק בלניצקי)אבי נמני ושרון תמם (איציק בלניצקי)
עומר אצילי (איציק בלניצקי)עומר אצילי (איציק בלניצקי)
טקס נבחרי העונה (איציק בלניצקי)טקס נבחרי העונה (איציק בלניצקי)
ברק בכר, אופירה אסייג, ערן זהבי וניר אלון (איציק בלניצקי)ברק בכר, אופירה אסייג, ערן זהבי וניר אלון (איציק בלניצקי)
ערן זהבי וברק בכר (איציק בלניצקי)ערן זהבי וברק בכר (איציק בלניצקי)
אבי מויאל, עומרי אפק, מושיקו מישאלוף ודור מלול (ראובן שוורץ)אבי מויאל, עומרי אפק, מושיקו מישאלוף ודור מלול (ראובן שוורץ)
ברק בכר וניר אלון (איציק בלניצקי)ברק בכר וניר אלון (איציק בלניצקי)
ברק בכר בטקס נבחרי העונה (איציק בלניצקי)ברק בכר בטקס נבחרי העונה (איציק בלניצקי)
אודליה פרידמן, אבי לוזון ומשה סיני (איציק בלניצקי)אודליה פרידמן, אבי לוזון ומשה סיני (איציק בלניצקי)
ברק בכר (איציק בלניצקי)ברק בכר (איציק בלניצקי)
מוגיס זקאריה, מוחמד כנעאן וננאד סבטקוביץ' (איציק בלניצקי)מוגיס זקאריה, מוחמד כנעאן וננאד סבטקוביץ' (איציק בלניצקי)
אבי לוזון וניר אלון (איציק בלניצקי)אבי לוזון וניר אלון (איציק בלניצקי)
קארין סנדל (איציק בלניצקי)קארין סנדל (איציק בלניצקי)
ניר אלון ואבי לוזון (ראובן שוורץ)ניר אלון ואבי לוזון (ראובן שוורץ)
מוחמד כנעאן ומוגיס זקאריה (ראובן שוורץ)מוחמד כנעאן ומוגיס זקאריה (ראובן שוורץ)
ברק בכר וניר אלון (ראובן שוורץ)ברק בכר וניר אלון (ראובן שוורץ)
מוגיס זקאריה ודג'ימי אלכסיס (ראובן שוורץ)מוגיס זקאריה ודג'ימי אלכסיס (ראובן שוורץ)
שרון ניסנוב, משה סיני, שינו זוארץ ואבי לוזון (ראובן שוורץ)שרון ניסנוב, משה סיני, שינו זוארץ ואבי לוזון (ראובן שוורץ)
מורן מאירי ואופירה אסייג (ראובן שוורץ)מורן מאירי ואופירה אסייג (ראובן שוורץ)
עומר אצילי וערן זהבי (ראובן שוורץ)עומר אצילי וערן זהבי (ראובן שוורץ)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */