יום שלישי, 21.05.2024 שעה 02:29
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

המנצח על הקונצרט: ברק בכר סוגר עונה חלומית

דמעות הפרידה הן מתוקות: המאמן זכה באחת מהאליפויות המרשימות של מכבי חיפה בכל הזמנים - ועוד בעונה של ליגת האלופות. סיכום הקדנציה בדרך לבלגרד

|
ברק בכר (רדאד ג'בארה)
ברק בכר (רדאד ג'בארה)

במחצית משחק הגומלין מול הכוכב האדום בשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות, מכבי חיפה ירדה לחדר ההלבשה בבלגרד בפיגור 2:1. אומנם האצטדיון הרועש השתתק לפתע מהשער המצמק של הירוקים שהגיע רגע לפני ההפסקה, אבל בחדר ההלבשה הישראלי נזרקו לחלל האוויר שלל צעקות מצד השחקנים.

ואז נכנס ברק בכר והחדר השתתק. המאמן עמד שם עם הכדור של ליגת האלופות, הסתכל ימינה ושמאלה, זרק אותו במרכז החדר ואמר בשקט: "אנחנו בפיגור, אבל עדיין אפשר לנצח. תחשבו על הקריירה שלכם, אולי לא תהיה לכם עוד הזדמנות כזאת. הכדור בידיים שלכם".

באותם הרגעים היה קשה להאמין שמכבי חיפה תצא עם ניצחון מבלגרד. הרי הכדורגל הישראלי, מכבי חיפה ואפילו ברק בכר בעצמו היו רדופי אכזבות ושדים מהעבר - מהחמצות מול השער, טעויות שהובילו לספיגה, שערים שחטפו בדקות הסיום ועד האור שכבה דווקא ברגעים המכריעים. אלא שדווקא שם, בבלגרד, מכבי חיפה של ברק בכר הצליחה לנצח את כל הסטיגמות, עם גול בדקה ה-90 שהגיע מטעות של שחקן יריב. גול שהביא אותה לליגת האלופות.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עלייה לצ'מפיונס ליג בבלגרד (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים עלייה לצ'מפיונס ליג בבלגרד (עמרי שטיין)

וזה לא נגמר שם, כמובן, כי בחלוף כמה ימים המאמן הציב לעצמו מטרה חדשה - לזכות באליפות בעונה עם קמפיין של ליגת האלופות. למרות העייפות המצטברת, עומס המשחקים והשינויים שנעשו בסגל, מכבי חיפה השיגה אמש (שני) גם את צלחת האליפות ה-15 בתולדותיה, שהגיעה בעיקר בזכות ברק בכר, שהאמין לכל אורך הדרך כי זה אפשרי. בעונה זו כל הכוכבים הסתדרו לו, תרתי משמע.

בכר השתווה למאמנים הישראלים הטובים ביותר אי פעם, אחרי שזכה בשש אליפויות בשמונה העונות האחרונות בליגת העל. לצידו רק שני מאמנים ישראלים שזכו בשש אליפויות, כאשר דוביד שוויצר הגיע לציון הדרך הזה בגיל 60 ודרור קשטן בגיל 55, בעוד שברק בכר מצטרף למועדון האקסקלוסיבי הזה כבר בגיל 43. המאמן הישראלי הכי צעיר שעשה זאת.

ברק בכר (רדאד ג'בארה)ברק בכר (רדאד ג'בארה)

עד שהגיע לחיפה, הקבוצה הזו הצליחה לייצר רצף אליפויות בק-טו-בק רק שלוש פעמים קודם לכן, עם שתי הזכיות של שלמה שרף באמצע שנות ה-80, שתי האליפויות של אברהם גרנט לפני קצת יותר מ-20 שנה ושלוש האליפויות הרצופות עם רוני לוי שבאו לאחר מכן. בכר הצטרף אליהם בשנה שעברה, אחרי שהשלים רצף של שתי אליפויות שבאו אחת אחרי השנייה - אלא שכעת, אחרי שהבטיח את האליפות השלישית ברציפות, הוא הצטרף גם ל"מועדון השלוש", בו חברים רק שלושה מאמנים שזכו עם מכבי חיפה בשלוש אליפויות, כאשר שמו ניצב שם לצידם של שלמה שרף ורוני לוי.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם ברק בכר (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים עם ברק בכר (עמרי שטיין)

האליפות השלישית טובה יותר מהשתיים הקודמות

למרות הקמפיין בליגת האלופות, הקבוצה הנוכחית של ברק בכר עשתה עונה טובה יותר מהשתיים שקדמו לה בליגת העל. חיפה סיימה את הסיבוב הראשון במקום הראשון בטבלה, עם 11 ניצחונות מ-13 משחקים ועם 33 נקודות במאזנה. לשם השוואה, בעונה שעברה היו לה רק 9 ניצחונות והיא צברה 29 נקודות בסיבוב הראשון, בו היא הפסידה גם למכבי תל אביב וגם להפועל באר שבע. בעונתו הראשונה של ברק בכר היו לקבוצה שלו 10 ניצחונות ושחקניו השיגו 31 נקודות בפתיחת העונה.

בתום העונה הסדירה, הקבוצה של ברק בכר כבר סיימה עם 62 נקודות, לאחר שהשיגה 20 ניצחונות מ-26 משחקים - יותר משתי האליפויות הקודמות, בהן היא הייתה אחרי הסיבוב השני עם 59 נקודות בלבד במאזנה. העונה, מכבי חיפה הגיעה למשחקי הפלייאוף העליון אחרי שאיבדה נקודות רק בשישה משחקי ליגה, משהו שלא נעשה בשתי האליפויות הקודמות של ברק בכר בקבוצה. למעשה, רק פעם אחת המאמן עשה דבר דומה, וזה קרה באליפות הראשונה שלו בהפועל באר שבע.

שחקני מכבי חיפה חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי חיפה חוגגים (רדאד ג'בארה)

בכר בשיאו, חיפה עם העונה השנייה בטיבה בכל הזמנים

נכון לעכשיו, מכבי חיפה השיגה 81 נקודות ב-35 משחקים (אם לא לוקחים בחשבון את הפחתת הנקודות על אירועי טרנר), כך שיש לה 77.14% הצלחה במשחקי הליגה - הנתון הגבוה ביותר שלו בחיפה, וזה עוד יכול להשתפר עד לסיום העונה. באליפות הקודמת הוא סיים עם 72.22% הצלחה וב-2021 היו לו 73.25% הצלחה, כך שאין ספק כי האליפות השלישית היא הטובה משתי קודמותיה. בכר ייפרד מהקדנציה שלו במכבי חיפה כשהקבוצה בשיאה.

אגב, זו לא תהיה העונה המוצלחת ביותר של מכבי חיפה בליגה, משום שבעונת 1993/94 האגדית הקבוצה רשמה לא פחות מ-81.20% הצלחה - וזהו שיא המועדון. מה שכן, אם בכר יישאר עם אחוזי ההצלחה של העונה כפי שהם, זו תהיה האליפות השנייה בטיבה של מכבי חיפה בכל הזמנים - ועונת האליפות של אלישע לוי מ-2011 תרד למקום השלישי, על אף שהיו למאמן הוותיק 76.19% הצלחה ב"עונת קיזוז" שסחטה את הקבוצה להוציא כמה שיותר ניצחונות אחרי שאיבדה אליפות שנה קודם לכן בגלל השיטה הזו. אם זה אכן יקרה, בכר יהיה עם הישג מרשים למדי.

ברק בכר עם השמפניה. חוגג אליפות נוספת (שחר גרוס)ברק בכר עם השמפניה. חוגג אליפות נוספת (שחר גרוס)

מעשור נטול אליפויות - לליגת האלופות

מעבר לשורה הסטטיסטית, בתום שלוש שנים במועדון, ברק בכר החזיר עטרה ליושנה. זו אותה הקבוצה שאוהדי מכבי חיפה רצו לראות לפני עשור, כשהקבוצה שלהם דשדשה ולא מצאה את הדרך להיאבק על הצלחת. העונה הם ראו את אותה מכבי חיפה מימיה הגדולים, זו שלא רואה בעיניים ולא סופרת את היריבות הגדולות שעמדו מולה. זו שהביסה את אולימפיאקוס, שעשתה קאמבק מהסרטים נגד הכוכב האדום, זו שנלחמה בקבוצת כוכבי העל של פאריס סן ז'רמן, זו שלא פחדה לתקוף את יובנטוס ולנצח אותה.

כך בדיוק נראתה מכבי חיפה בעונת הבכורה שלה בליגת האלופות. גם שם היא הייתה אותה הקבוצה ההתקפית שנתקעה בשיניים ליריבות הגדולות שלה, שבאה לשחק כדורגל התקפי בכל מגרש ובכל סיטואציה - גם אם היא שילמה על כך מחיר מסוים. נכון, העונה חיפה חטפה הפסד של 7:2 לפאריס סן ז'רמן בפארק דה פראנס, אבל זה מה שהיה גם עם מנצ'סטר יונייטד ב-5:2 באולד טראפורד 20 שנה קודם לכן. למרות התבוסות הללו, הכדורגל של מכבי חיפה סחף אחריו את הקהל שהגיע בהמוניו למגרשים ורצה לראות ממנה עוד ועוד. הקהל הזה ראה מהפכים, נהנה מקבוצה עם הרבה אופי וקיבל תמורה מלאה למנוי שרכש בתחילת העונה. לאבד רק שתי נקודות במשחקי הבית בליגת העל זה אירוע נדיר.

ניימאר מול דולב חזיזה (עמרי שטיין)ניימאר מול דולב חזיזה (עמרי שטיין)

בקרוב ברק בכר יארוז ויעבור לבלגרד. אחרי ששבר בצורת של עשור בלי אליפות, המאמן יסיים את הקדנציה שלו במכבי חיפה בהצלחה גדולה אחרי שהוא הביא את הקבוצה לליגת האלופות ולשלוש אליפויות מדהימות, בזמן שהיריבות סביבו רק הלכו והתחמשו. ובעיקר, בכר גרם לשחקנים שלו ולקהל שלו להאמין לכל אורך הדרך שהם מסוגלים לעשות דברים גדולים בדרך לעוד עונה חלומית.

לירוקים יש 15 אליפויות. האחרונה שבהן היא אחת מהמרשימות ביותר בהיסטוריה והשנייה בטיבה בכל הזמנים. המנצח על הקונצרט כבר נפרד מהקהל בדמעות, אבל הן דמעות מתוקות ולא מלוחות.

ברק בכר דומע מול הקהל באשדוד. דמעות מתוקות (שחר גרוס)ברק בכר דומע מול הקהל באשדוד. דמעות מתוקות (שחר גרוס)
שחקני חיפה פורצים באמצע המסע"ת
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */