יום שבת, 18.05.2024 שעה 16:01
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

"לא הגיע לנו", "הפסד שהולך לכאוב לנו זמן מה"

ירושלים אוספת את השברים אחרי ההפסד לבון בגמר: "רצינו את זה בצורה שקשה להסביר". חומסקי יטוס עם דז'יקיץ' להלוויה. משה ברדה, שליח ONE למלאגה

|
שחקני הפועל ירושלים (ראובן שוורץ)
שחקני הפועל ירושלים (ראובן שוורץ)

אכזבה עצומה בהפועל ירושלים לאחר ההפסד 77:70 אמש (ראשון) לטלקום באסקטס בון במסגרת ליגת האלופות של פיב״א. במועדון קיוו וחלמו, שחקנים לצד הנהלה לצד בעלים לצד אלפי אוהדים שנכחו ביציעי החוזה מרטין קרפנה ועל הפרקט, כי תואר ראשון מזה 19 שנים הוא בהחלט בר השגה. רק שירושלים של אלכסנדר דז׳יקיץ׳ פגשה יריבה שעשתה לה את שהיא עצמה התרגלה לעשות ליריבותיה.

כדורסל הוא משחק מדהים, הוא מביא עמו כל רגש אפשרי, והמנעד בין שמחה לעצב עצום ככל שיהיה לא מן הנמנע ששניות בודדות יעשו את ההבדל בין קצה אחד למשנהו. הפועל ירושלים הגיעה לגמר אירופי ראשון מזה 19 שנים, בעונה מעוררת השראה, כזו שאולי הסתיימה עם המקום השני בליגת האלופות של פיב״א אבל עם המון גאווה ומעל לכל התובנה שהייתה זו חתיכת חוויה.

פיינל פור ליגת האלופות היה כל כך אנושי ומרגש מבחינת הסיפורים שהיו לא פחות מאשר מהממים, ונראה שלראשונה לא הייתה קבוצה אחת שניתן היה להגדירה ככזו שמעוררת אנטגוניזם, לכולן היה את הסיפור שלהן בסוף שבוע שבו לא היו נוולים כי אם רק פרוטגוניסטים. הגמר הרי לא יכול היה להיות אחר היין והינג וההגנה שביניהם הסינדרלה של בון אל מול הסינדרלה הירושלמית, טי ג׳יי שורטס השני לשמו, אל מול מחזיקת הגביע הישראלית, תומאס איסאלו הצעיר אל מול השועל הסרבי הוותיק שחווה טרגדיה (כי הרי אין באמת מילה אחרת שיכולה להגדיר אובדן הורה) ועדין נשאר עם שחקניו, עם חייליו כדי להוביל אותם לשני קרבות אחרונים בהחלט בליגת האלופות של פיב״א.

תגובות הפועל ירושלים לאחר ההפסד בגמר

הסרט המאמן קרטר יכול אולי לתאר את העונה הירושלמית בצורה הטובה ביותר וכך גם נאום המאמן בחדר ההלבשה לאחר הפסד אכזרי במיוחד. ״לא בדיוק הסוף מהאגדות, לא עבורנו בכל אופן. אבל אתם שיחקתם כמו אלופים ולא ויתרתם, ואלופים שומרים על ראש מורם. מה שהשגתם הוא הרבה מעבר לטור הניצחונות וההפסדים״. ואם נחזור לסוף המשחק לרגע או נכון יותר לרגע שבו עברו שחקני מחזיקת גביע המדינה וכעת סגנית אלופת ליגת האלופות ירדה מהפרקט ואל חדר ההלבשה.

שחקניו של אלכסנדר דז׳יקיץ׳ ירדו כאשר הם מתקשים לדבר, עם עיניים דומעות וכאשר הם מבקשים שלא לדבר עם התקשורת, המשחק הזה, ההפסד הזה כאב להם, תחילה כי ההפסד היה במשחק על דבר שהיה הרבה יותר גדול מכדורסל, שנית מהסיבה שאין ספק שהייתה זו עונה נהדרת עבור הפועל ירושלים.

הפרצופים, העיניים הדומעות, ומבטים שפשוט הבהירו עד כמה גדולה הייתה האכזבה של הקבוצה מהבירה, ״לא הגיע לנו״, הודו אצל האדומים לבנים שם מצאו את עצמם מתמודדים עם וירוס בשבועות האחרונים. זאק הנקינס הגיע לעמדת הראיונות לקראת משחק חצי הגמר כאשר היה ברור שהוא לא במאת האחוזים והוא אגב גם לא היה היחיד, קאדים קרינגטון התלונן על כאבים בכל גופו ועדיין הצליח לתת תצוגת תכלית בחצי הגמר רק שהגמר והרכב הפורוורדים הבלתי נגמר של הקבוצה הגרמנית פשוט העניש את ירושלים פעם אחר פעם ונדמה שעבור מספר שחקנים זה כבר היה יותר מדי.

שחקני הפועל ירושלים (ראובן שוורץ)שחקני הפועל ירושלים (ראובן שוורץ)

בסביבת הקבוצה דיברו על כך שבון פשוט שיחקה כמו שעון במה שככל הנראה היה משחקו האחרון של המאמן תומאס איסאלו על הקווים, שכן הוא צפוי לעבור לפאריס. כמו כן במועדון ציינו את העובדה שבון פשוט הייתה הקבוצה הכי דומיננטית בליגת האלופות של פיב״א השנה. ירושלים חזרה עם המחמאות אך עם לב שבור, והשחקנים שתחילה לא רצו לדבר בעמדת הראיונות לאחר המשחק עזוב בזה אחר זה את חדר ההלבשה וצעדו בזה אחר זה לאוטובוס הקבוצה כאשר עשרות מאוהדי הקבוצה המתינו להם.

כדורסל יכול להיות משחק מרגש מאין כמותו, משמח מאין כמותו ואכזרי מאין כמותו כזה שמחבר בין אנשים והחיבור בין אוהדי הפועל ירושלים לזה של אוהדי בון, נוצר במהלך הפיינל פור רק שאמש כשם שטי ג׳יי שורטס אמר שהוא לא מצפה שאוהדי ירושלים יעודדו את בון, כך גם אוהדי אלופת ליגת האלופות של פיב״א הגיבו עם שלם שאיחל לירושלמים בהצלחה (מול טנריפה כמובן) רק לא נגדם.

נעמי שמר כתבה ״ולפעמים החגיגה נגמרת כיבוי אורות, החצוצרות אומרות שלום לכינורות״ וכשהמשחק מגיע לסיומו כך גם צריכים לחזור לשגרה, הרי הזמן לא מחכה לאף אחד ופתאום הכל הופך אמיתי יותר, מוחשי יותר ופתאום הכדורסל תופס מקום משני. אלכסנדר דז׳יקיץ׳ שחווה אובדן כה גדול בחייו האישיים, יטוס היום חזרה לסרביה ללוויית אימו כאשר בעלי הקבוצה אייל חומסקי יטוס עימו.

אלכסנדר דז'יקיץ' (ראובן שוורץ)אלכסנדר דז'יקיץ' (ראובן שוורץ)

אור קורנליוס אמר לאחר המשחק: ״מאוכזבים, רצינו את זה בצורה שאני לא יכול להסביר במילים. רצינו את זה קודם כל בשביל המאמן, התקופה שהוא עובר וזה שהוא נשאר איתנו בתקופה כזו ולא משנה מה קרה הוא נשאר איתנו והאמין בנו וזה עצוב שלא הצלחנו להחזיר את זה חזרה. עצוב לי שכל הקהל המדהים הזה הגיע לפה ואכזבנו אותם. אני תמיד אומר שזה הקהל הכי טוב בארץ, אני באמת מעריך כל אחד ואחד כל מי שהגיע לפה ותמך בנו לאורך כל הדרך ולאורך כל העונה. לא חושב שזה פיק ברכיים היה משחק מאוד קשוח מול קבוצה שמזכירה את סגנון המשחק שלנו, מאכזב״.

על שורטס: רצינו לעצור אותו כשהוא מתחיל לתפוס תאוצה זה קצת קשה. לעצור אותו לפני בפיק אנד רול, לא צלח וזה המצב״.

איך מרימים את העניינים לקראת הפלייאוף?
״דווקא אני חושב שבגלל מה שקרה הדברים ירימו את עצמם. אנחנו רעבים ומחר יום חדש״.

ברנדון בראון הוסיף: ״זה מאכזב לעשות את כל הדרך לפה ושחסר עוד קצת, זה מאכזב. רוצים לסיים את העונה עם ניצחון וזה כואב, וזה הולך לכאוב לזמן מה וכולם מרגישים כך שכמובן שיש לנו עוד משחקים, אבל זה כואב, ההפסד הזה כואב. שתי הקבוצות האלו עד כמה שהן פיזיות ואתלטיות ומוכוונות הגנה… רוצים לבוא ולהיות הראשונים שנותנים את המכה וזה הרגיש שהם אלו היו שנתנו ראשונים את המכה״.

על טי ג׳יי שורטס: ״ראיתם, ניסינו לעשות את כל מה שיכולנו נגדו, הוא מוכשר והוא גם צעיר כך שיש לו ככל הנראה קריירה גדולה עוד לפניו. שחקן כזה ראה לבטח את כל סוגי כיסויי ההגנה לכל אורכה של העונה כך שמנסים ועושים וזורקים גם את הכיור של המטבח אם אפשר וצריך גם קצת מזל והוא שיחק משחק נהדר היום״.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */