יום ראשון, 19.05.2024 שעה 06:16
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
7322-6236עירוני ק"ש1
6933-5836עירוני טבריה2
6944-6536בני יהודה3
6237-6036הפועל נוף הגליל4
5060-6636מכבי יפו5
5060-6336הפועל ניר רמה"ש6
5057-4236מכבי הרצליה7
4645-4636הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4948-5336הפועל עכו1
4650-4436מ.ס כפר קאסם2
4253-4336הפועל עפולה3
4142-4436הפועל ר"ג4
4147-3636הפועל כפ"ס5
4048-3236הפועל ראשל"צ6
4060-4336סקציה נס ציונה7
2088-3736איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • מכבי יפו
  • שישי, 24/05, 16:00
  • הפועל נוף הגליל
  • מכבי הרצליה
  • שישי, 24/05, 16:00
  • עירוני טבריה
  • הפועל ניר רמה"ש
  • שישי, 24/05, 16:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל א.א. פאחם
  • שישי, 24/05, 16:00
  • בני יהודה
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 24/05, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • איחוד בני שפרעם
  • שישי, 24/05, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 24/05, 16:00
  • מ.ס כפר קאסם
  • הפועל עפולה
  • שישי, 24/05, 16:00
  • הפועל עכו

מאור לוי: אני יכול להיות שחקן מוביל במכבי חיפה

תחילת העונה באלופה ("ניצלתי כל הזדמנות שקיבלתי, הרגשתי שאני לא יכול להישאר"), לם וליגת האלופות. קשר מכבי פ"ת פורח ופותח הכל בראיון מיוחד

|
מאור לוי חוגג (שחר גרוס)
מאור לוי חוגג (שחר גרוס)

העונה האחרונה החלה בצורה לא פשוטה עבור הקשר מאור לוי. מי שהיה קפטן קבוצת הנוער של מכבי חיפה ושחקן רוטציה קבוע אצל הירוקים בשתי האליפויות הראשונות, מצא את עצמו נדחק לפינה בחצי העונה הראשונה, כאשר דקות המשחק פחתו משמעותית. 

מי שסומן כאחד הכישרונות הבולטים במחלקת הנוער, הבין שהוא צריך לשנות פאזה, ללכת ולצבור דקות וירד ללאומית, לשחק אצל מי שהיה מאמנו בקבוצת הנוער, בני לם, בהחלטה שבהחלט הוכיחה את עצמה. לוי בן ה-22 כבש אמנם רק שער אחד, אך הפך לאחד השחקנים החשובים במערך של המלאבסים בחצי העונה השנייה, שהסתיימה בהעפלה בחזרה לליגת העל.

לקראת העונה הבאה, לוי עדיין מחזיק בחוזה אצל האלופה שבדרך, אך נראה שלאור מצב העניינים הנוכחי, הוא עשוי שלא לשחק בעונה הבאה בקבוצת האם, כאשר ההערכות הן שהוא ימשיך לעונה נוספת במדי הכחולים, עונת הבכורה שלו בליגת העל בקבוצה שהיא לא מכבי חיפה.

מאור לוי (שחר גרוס)מאור לוי (שחר גרוס)

כעת, בראיון מיוחד ל-ONE, הוא מסכם את העונה הלא פשוטה שעבר: ההחלטה לצאת להשאלה, החיבור עם בני לם, מדוע לא הצליח להשתלב במכבי חיפה של העונה, הפיחות במעמדו בנבחרת הצעירה של גיא לוזון וגם העונה הבאה. 

תחזיר אותי לחודש ינואר שאתה רואה שאתה לא משחק... מה עבר בראש? 
"היו לי עוד כמה הצעות מלבד מכבי פ"ת, אבל הצעות להגיע לקבוצות שבהן לא הייתי בטוח שאקבל דקות או לחלופין שרצו אופציית רכישה, דוגמת נתניה ואשדוד, מה שלא יכול היה להתרחש כי במכבי חיפה לא רצו להשאיל אותי עם אופציית רכישה. בני (לם, מאמן מכבי פ"ת) לחץ עליי מאוד והראה לי שהוא רוצה אותי, אז העדפתי ללכת למקום שהייתי בטוח שאשחק בו, מקום שרוצה אותי. אם לא בני, אני לא חושב שהייתי הולך לליגה הלאומית".

בני לם חוגג (שחר גרוס)בני לם חוגג (שחר גרוס)

ספר על החיבור ביניכם.
"מהיום הראשון שלי אצלו בקבוצת הנוער, הוא הכניס אותי לחדר שלו ואמר לי שהוא רוצה שאהיה הקפטן שלו והמאמן שלו על המגרש ושאעזור לו בחדר ההלבשה. מהנוער אנחנו בקשר טוב - מדברים באימונים ומתייעצים".

היה לחץ לפני שחתמת? אחרי חצי העונה הראשונה, רצית להוכיח שאתה יכול להיות שחקן מרכזי?
"זה משהו שחיכיתי לו, להיות שחקן מוביל בקבוצה ולהוכיח להרבה אנשים שאני כן יכול לשחק באופן קבוע, להיות טוב ולהוביל להישגים. היה קצת לחץ, כי הגעתי אחרי חצי שנה קצת פחות טובה מבחינה אישית. זה היה מקום חדש עבורי והרי אף פעם לא עזבתי את מכבי חיפה, אז לא ידעתי איך אתקבל. הגעתי לשם ומהאימון הראשון פגשתי אנשים מדהימים שעזרו לי להשתלב בצורה הכי טובה שיש. בני נתן לי את הנחיתה הכי חלקה שיכולה להיות ואני שמח שזה הסתדר. הלחץ ירד ככל שהתחברתי".

מה הצלחת להביא לידי ביטוי בחצי העונה הזאת שלא הצלחת קודם לכן?
"אני חושב שקודם כל ברגע שקיבלתי את דקות המשחק, הראיתי מה אני שווה על המגרש ומעבר לכדורגל, הבאתי מנהיגות וחיבור עם השחקנים. חזר לי הביטחון. חצי העונה הראשונה הורידה לי את הביטחון בצורה באמת משמעותית ודקות המשחק החזירו לי את הביטחון".

מאור לוי. חצי עונה ראשונה לא טובה (עמרי שטיין)מאור לוי. חצי עונה ראשונה לא טובה (עמרי שטיין)

היו רגעים שחשבת שלא תעלו?
"אני תמיד האמנתי שנעלה. היה את המשחק נגד כפר קאסם שעשינו בו 0:0 שהקבוצה קצת נראתה פחות טוב והיה לי יום קשה אחרי המשחק. אבל מאז הכול התחבר והתפוצץ בצורה מדהימה. יצאנו לרצף של חמישה או שישה ניצחונות".

מה הסוד של מכבי פ"ת?
"לדעתי הכול מתחיל ונגמר באבי לוזון. האהבה שלו למועדון הזה, ההשקעה שלו וההקרבה שלו. הוא בא לכל אימון, מדבר עם השחקנים, שואל אותם שאלות ומתעניין. האווירה הזאת שיש שם עוזרת לשחקנים צעירים להתפתח בצורה הכי טובה שיש".

אבי לוזון (שחר גרוס)אבי לוזון (שחר גרוס)

דיברת קודם על חוסר ביטחון. מה עברת בחצי העונה הראשונה? הרי הפכת לשחקן קבוע במכבי חיפה ופתאום נעלמת
"אני חושב שבשתי העונות הראשונות ובמיוחד בעונה שעברה, בכל פעם כשהייתי נכנס ומקבל את ההזדמנות, הייתי לוקח אותה והכול הלך לי כמו שרציתי. כמובן שלא בכל המשחקים, אבל ברוב  המשחקים הצלחתי לעשות את הדברים שאני יודע לעשות ולתת תפוקה בדקות שקיבלתי. בחצי העונה הזאת, זה קצת פחות הלך לי ובדקות שקיבלתי לא הייתי מספיק טוב לדעתי. אני יודע שאני מסוגל להציג יכולת יותר טובה. כמובן שיש גורמים שאפשר להגיד מקלים, אבל עדיין ציפיתי להציג יכולת יותר טובה וכשזה לא קרה, הביטחון שלי ירד".

"היו כל מיני מקרים שהורידו לי את הביטחון בצורה משמעותית: אם זה הפנדל בחדרה או שריקות הבוז שקיבלתי אחרי המשחק בריינה. הייתי חייב את המעבר הזה למקום אחר או לאווירה אחרת כדי להשתחרר. בינואר הרגשתי שאני לא יכול להישאר ואני חושב שגם מהצד שלהם, הם העדיפו שאלך לשחק".

מאור לוי חוגג. בשתי העונות הראשונות הכל הלך כמו שרצה (עמרי שטיין)מאור לוי חוגג. בשתי העונות הראשונות הכל הלך כמו שרצה (עמרי שטיין)

אמרת שהיו גורמים מקלים... תפרט.
"אני חושב שיכולתי אולי לקבל קצת יותר דקות ואפשר היה לנסות לשמור אותי ברוטציה באופן קבוע. אבל אלו החלטות של מאמן ואין לי מה לעשות עם זה חוץ מלהסתגל לסיטואציה. אולי הייתי צריך להוציא בדקות שקיבלתי יותר ואז הייתי מקבל יותר דקות, אבל זה פשוט לא הסתדר והרגשתי שהכול הולך לי הפוך, פשוט הכול".

"במשחק מול ריינה ראיתי שאני מקבל קללות מהקהל וזה פגע בי מאוד כי אני יודע שיש לנו את הקהל הטוב בארץ. אני אוהב מאוד את הקהל הזה, אני יודע שזה קומץ, אבל זה הוריד את הביטחון ולא היה נעים. בסוף, הרגשתי שלא מאמינים בי מספיק בתוך הקבוצה. אני מבין את הסיטואציה כי זה לא פשוט: יש ליגת האלופות, זו הקבוצה הטובה בארץ עם השחקנים הכי טובים בארץ וזה לא פשוט לקבל פה דקות".

מאור לוי במשחק מול ריינה. נפגע מהקללות של הקהל באותו המשחק (עמרי שטיין)מאור לוי במשחק מול ריינה. נפגע מהקללות של הקהל באותו המשחק (עמרי שטיין)

כמה זה מלחיץ לשחקן צעיר להיות במכבי חיפה?
"זה מאוד מלחיץ, כי בכל משחק ואימון דורשים ממך. אתה מקבל את התנאים הכי טובים שיש, אבל מהצד השני זה המקום עם הלחץ הכי גדול ששחקן יכול להרגיש. זה להיות בקבוצת צמרת שנאבקת על האליפות, במיוחד שאתה שחקן צעיר שאתה לא יודע אם תקבל דקות וכמה תקבל. אתה מנסה לבנות מעמד בקבוצה וזה קשוח, לא פשוט בכלל".

כמה התבאסת שלא שיחקת בליגת האלופות?
"תשמע, אתה מגיע כבר עם הקבוצה ועולה איתה ביחד לליגת האלופות ואתה רוצה לטעום מזה. זה מבאס, אני לא אגיד שלא, אבל שוב: אני הבנתי את הסיטואציה, אתה משחק עם השחקנים הכי טובים וגם אלו ששיחקו כל הזמן, לא רצו לוותר על דקה. בסופו של דבר, ברק (בכר) רצה לשחק עם ההרכב הכי חזק כדי לצבור את התוצאות הכי טובות. אני לא אגיד שלא התאכזבתי, רציתי לשחק אפילו לכמה דקות, אבל אני מכבד את בחירת המאמן".

מאור לוי (עמרי שטיין)מאור לוי (עמרי שטיין)

דיברו איתך כשעזבת?
"כן, דיברו איתי השחקנים והצוות ומסרו לי בהצלחה, למעשה כמעט כולם. לא היה מסר מיוחד, אבל ידעתי שאני צריך לקבל דקות ולשנות אווירה כדי שבעזרת השם אוכיח את עצמי במקום אחר כי החלום בעתיד הוא להיות שחקן מוביל במכבי חיפה. כנראה אני צריך לקבל דקות במקום אחר כי במועדון לא הצלחתי לעשות את זה".

אתה עוד יכול להיות שחקן מוביל במכבי חיפה?
"כן. אני תמיד אאמין בעצמי שאני יכול להיות ברמות הכי גבוהות".

דיברו איתך לגביי הכוונות להמשך? איפה נכון לך לשחק בעונה הבאה?
"האמת שלא, אני עוד לא יודע מה יהיה בעונה הבאה. לא הייתי בליגת העל בקבוצה שהיא לא מכבי חיפה, אבל אני רוצה להמשיך את ההתקדמות שלי. אם במכבי חיפה יוכלו לתת לי להמשיך את ההתקדמות הזאת ולקבל דקות משמעותיות בעונה הבאה, אז זה בסדר גמור. אבל אם לא, אני רוצה להישאר במקום שנותן לי את המקום להתבטא ולהמשיך בהתקדמות שלי".

"אני לא יכול לחזור אחורה אחרי שבמשך חצי עונה שיחקתי באופן רציף. אני לא יכול שוב לקבל חמש דקות פה וחמש דקות שם. אני רוצה להיות שחקן משמעותי בקבוצה שרצה בליגת העל, זו המטרה שלי. אני חושב שאני בשל להיות שחקן הרכב בליגת העל, תמיד אאמין בעצמי. להאמין בעצמך זה חלק מהמפתחות להצלחה".

מאור לוי ועופרי ארד חוגגים (עמרי שטיין)מאור לוי ועופרי ארד חוגגים (עמרי שטיין)

כמה זה קשה לעשות את זה במכבי חיפה?
"תשמע, זה המועדון הכי גדול בארץ לדעתי: עם הצוות הכי טוב, ההנהלה הכי טובה והשחקנים הכי טובים. אתה צריך להיות בשיא שלך כדי לבלוט בקבוצה כזאת. לשחקן צעיר זה קצת קשה כי בד"כ הוא מאופיין בחוסר יציבות ולא תמיד מציג את אותה היכולת. בגלל זה גם לא רואים הרבה שחקנים צעירים בקבוצות כאלה שבולטים, למעט אוסקר גלוך שבלט לאחרונה והוא שחקן בלתי רגיל".

העונה הזאת פגעה בך גם בנבחרת הצעירה. התחלת כשחקן מוביל אצל אלון חזן ואצל גיא לוזון אתה לא ממש נספר
"אלון מאוד האמין בי גם כשהייתי מקבל פחות דקות או שלא הייתי משחק במכבי חיפה. הוא תמיד היה מזמין אותי לנבחרת ונותן לי דקות ואני חושב שבדקות ששיחקתי הוכחתי את עצמי במשחקים מול גרמניה ופולין, ברמות הכי גבוהות שיש. זה הרבה בזכות אלון שלא וויתר עליי גם כששיחקתי פחות. ואז הגיע גיא ובשני המשחקים האחרונים בשלב הבתים הוא הזמין אותי נגד לטביה וסן מרינו, אבל פחות שיחקתי בקבוצה באותה התקופה ובגלל זה לדעתי לא קיבלתי בהמשך את הזימון לשלב הפלייאוף. אני כמובן מאמין שאני יכול להיות בטורניר ומאמין בעצמי שאני חלק מהנבחרת, אבל אלו החלטות של מאמן ואני מקבל את כל מה שמאמן כזה או אחר יחליט".

גיא לוזון. לוי לא נספר אצלו (ראובן שוורץ)גיא לוזון. לוי לא נספר אצלו (ראובן שוורץ)

דיברת עם גיא?
"לא. אין לי מה לקבל הבהרות. אם מאמן חושב שאני לא מתאים, אני לא אלך לשאול אותו למה".

חצי העונה הזאת צריכה להחזיר אותך לסגל הנבחרת?
"לפי מה שהבנתי עד עכשיו, לא אהיה חלק מהסגל ליורו והוא די סגור. אני כן מאמין שאני יכול להיות שם ואם יקראו לי אתייצב ואתן את הכי טוב שלי".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */