יום שישי, 03.05.2024 שעה 12:57

מיקי חליקה המליץ לשחיין לאיזו אגודה להירשם

מחלוקת חדשה. יו"ר איגוד השחייה הוקלט כמי שמייעץ באיזו אגודה לבחור, גורם בענף: "ניגוד עניינים חמור". חליקה הגיב: "השיקולים היו מקצועיים בלבד"

|
מיקי חליקה (איציק בלניצקי)
מיקי חליקה (איציק בלניצקי)

בדרך כלל יו"ר איגוד בספורט הישראלי לא אמור לייעץ לשחיינים היכן להתאמן, הרי שמתוקף תפקידו חל עליו איסור לנקוט עמדה - אלא שלפי הקלטה שהגיעה למערכת ONE נשמע יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה, כשהוא מפנה שחיין צעיר לבחור להירשם בין שתי אגודות ספציפיות, דולפין נתניה או הפועל ירושלים, כך שלטענת גורמים בשחייה הוא לכאורה פעל בניגוד עניינים.

במהלך השיחה, שנערכה במהלך כהונתו, נשמע יו"ר איגוד השחייה אומר לשחיין: "מה שאני יכול לעשות, אם תחשוב על זה, זה לחבר אותך עם (אגודות, א.מ) נתניה או הפועל ירושלים. אתה לא צריך להתאמן בירושלים כמובן, אתה יכול להיות מיוצג במועדון ולהתאמן בווינגייט... הרעיון הכי טוב הוא להתחבר עם אחד משני המועדונים האלה שידאגו לך לכל התהליך... אם תיתן לי אור ירוק, אחבר אותך למועדונים".

בהמשך, אותו השחיין התעניין ושאל את היו"ר האם האגודות יכולות לכסות את ההוצאות על המגורים או הארוחות שלו, וחליקה השיב: "כמובן שאם תהיה כאן, הם יכסו את זה... הם יכסו את הכל".

מיקי חליקה (חגי מיכאלי)מיקי חליקה (חגי מיכאלי)

יו"ר איגוד לכאורה לא אמור להתערב בעניינים פנימיים שכאלה בענף. אומנם מדובר במקרה אחר, אך כזכור ב-2011 ועדת ברון עסקה בעניינו של נועם צבי, שכיהן כיו"ר האיגוד שפעל לכאורה בזיקה לאגודת הפועל ירושלים, ופסקה כי "פעילותו של ענף השחייה בישראל אינה ראויה בעליל והיא מאופיינת בניגודי עניינים רבים שמקורם בהשתייכות בכיריו לאגודת שחייה מסוימת".

בזמנו, הוועדה המליצה למשרד התרבות והספורט לפנות לרשם העמותות לבדיקת שלילת אישור הניהול התקין של איגוד השחייה, שמהווה תנאי סף לקבלת תמיכה ממשלתית. לאחר שהיועצת המשפטית של משרד התרבות והספורט, עו"ד עופרה שרון, שלחה מכתב עם דרישה לגילוי ניגוד העניינים בעקבות דיון בבג"ץ שעסק בוועדת ברון, נועם צבי נאלץ להתפטר בשנת 2015.

גורם בכיר בענף השחייה אמר על כך: "איך ייתכן שיו"ר איגוד מייחצן שתי אגודות בלבד, מתעלם מקיומן של אגודות אחרות ובכלל נוקט עמדה לכאורה תוך ניגוד עניינים חמור ומעילה בתפקידו, בניגוד לאינטרס הייצוג של מדינת ישראל בספורט העולמי".

מיקי חליקה (אסי ממן)מיקי חליקה (אסי ממן)

יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה, מסר בתגובה לטענות: "השיקולים היו מקצועיים בלבד. פנה אלי שחיין מארה"ב, שבכוונתו לעשות עליה ולייצג את ישראל במשחקים האולימפיים הקרובים. הוא הדגיש שהוא מתמחה במרחקים קצרים ובארה"ב אין לו אפשרויות להתאמן בבריכות 50 מטר אלא ביארדים בלבד. טבעי היה מבחינתי לחבר אותו לאגודת הפועל דולפין נתניה שבה מאמן דימה ריבינסקי, מאמן עילוי בעל שם עולמי במשחי הספרינט שהוביל בעבר מספר שחייני ספרינט לאולימפיאדה. זאת על מנת שתהיה תוכנית אימונים מקצועית ונכונה עבורו, הן בשל המתקן בו דולפין נתניה מתאמנת והן בזכות המאמן היחיד בארץ שעובד עם ספרינט. לצערי גורמים שונים מנסים בכל דרך אפשרית לייצר מציאות אחרת. אגב, בסופו של דבר הוא בחר באגודה אחרת ואני שמח על כך. בהזדמנות זו ברצוני לאחל לו הצלחה גדולה בהמשך. לא יהיה מאושר ממני לראות אותו במשחקים האולימפיים".

לאחרונה הרוחות בשחייה הישראלית סוערות. השבוע אגודת מכבי חיפה שלחה מכתב לוועד האולימפי ולשר התרבות והספורט בדרישה לכנס דיון דחוף בדבר הדחתו של יו"ר איגוד השחייה בעקבות "משבר תפקוד חמור", כך לדבריה. כל זאת, לאחר ששחיין אגודת מכבי חיפה ונבחרת ישראל, מירון חירותי, השיג קריטריון אולימפי אך לאחר מכן התגלה כי הוא אינו עומד בתנאי הסף משום שלתחרות בה השתתף לא התחרו מספיק שחיינים זרים. באגודה טענו כי האיגוד לא עדכן אותם בזמן על כך שבתחרות לא ניתן לקבוע קריטריון אולימפי.

גורם בשחייה הישראלית תקף: "איך ייתכן שנשכח פרט כל כך חשוב לצורך השגת הקריטריון על מנת שהשחיין יוכל לייצג את מדינת ישראל? האם השכחה הסלקטיבית מקורה בהשתייכותו לאגודת מכבי חיפה? האם יכול להיות כי ראשי איגוד השחייה מנצלים את תפקידם ואת התקציבים הנכבדים של המדינה על מנת לקדם את אגודותיהן המועדפות? הצעד הראשון בניקוי ענף השחייה הינו הדחת יו"ר איגוד השחייה והעומד מאחוריו, אם מדינת ישראל רוצה לשוב למפה הבינלאומית ולהביא הישגים. שיקולי יו"ר איגוד חייבים להיות לטובת מדינת ישראל בלבד ולהכשרת ספורטאים בצורה מיטבית. נמשיך לפעול לניקוי האורוות וקורי העכביש, עד שהמים בבריכה ישובו להיות צלולים עבור ספורטאי מדינת ישראל".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */