יום חמישי, 16.05.2024 שעה 13:10
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • חמישי, 30/05, 20:30
  • הפועל ב"ש

"יכולים להפוך את העונה להיסטורית במועדון"

מכבי נתניה חגגה את ה-1:3 על אשדוד וההעפלה לגמר הגביע. קוז'וק יחתום בקרוב על חוזה לעונה הבאה, האופציה על בילנקי תמומש. וגם: סלמן והמונדיאליטו

|
שחקני נתניה חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)
שחקני נתניה חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)

כשרן קוז'וק לקח את מכבי נתניה בתחילת חודש נובמבר כשהייתה בתחתית הטבלה, לא רבים האמינו שהמאמן הצעיר, שרושם את עונת הבכורה שלו כמאמן ראשי, יוביל את הקבוצה לפלייאוף העליון, יוסיף זכייה בגביע היסטורי ואמש (שלישי) ישלים העפלה אדירה לגמר גביע המדינה ויעניק לקבוצתו אפשרות לעונה בלתי נשכחת.

היהלומים, חיכו לחצי הגמר מול מ.ס אשדוד למעלה מחודש וחצי ובמחצית הראשונה פשוט התפוצצו. שער מהיר של בוריס אינו ועוד צמד של סטניסלב בילנקי, סיפקו יתרון מבטיח ולמרות הירידה המסוימת בקצב וביכולת במחצית השנייה, היהלומים זכו בכרטיס לגמר עם 1:3 בסיום ורשמו עוד ערב חגיגי בעונה גדולה.

“אנחנו עושים עונה גדולה ויכולים להפוך את העונה הזאת לעונה היסטורית במועדון, כזאת שלא הייתה פה הרבה שנים”, אמרו במועדון. “עברנו לא מעט בעונה הזאת, אבל בלי קשר לאיך היא תסתיים, הוכחנו אחרי העזיבה של עדן קארצב ושל פארפה גייאגון שלכל שחקן יש מחליף והמועדון הזה הוא מעל הכול”.

שחקני נתניה חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)שחקני נתניה חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)

זה היה ערב מרגש לאנשי ושחקני נתניה. למעלה מ-13,000 אוהדים פקדו את רחובות תל אביב יפו כבר משעות הצהריים, הבעלים אייל סגל נראה מאושר בסיום באזור חדר ההלבשה והתחבק עם אנשי הצוות ובנתניה סיכמו: “היו הרבה רגעים בערב הזה שהסתכלנו אל היציע ופשוט התרגשנו”.

עוד לפני המשחק, אחד הנושאים שדוברו היה ההצבה של סטניסלב בילנקי בחוד, שהועדף על פני איגור זלאטנוביץ' שרק בשבת האחרונה כבש צמד נגד אותה הקבוצה. הסרבי, שכבש 14 שערי ליגה, לא פתח ובסוף ההחלטה שזכתה להרמת גבות הוכיחה את עצמה כשהאוקראיני הרשית פעמיים והיה האחראי העיקרי לניצחון.

סטניסלב בילנקי חוגג (ראובן שוורץ)סטניסלב בילנקי חוגג (ראובן שוורץ)

“הייתה הרבה ביקורת על ההחלטה לפתוח עם בילנקי וידענו למה אנחנו עושים את זה. בילנקי ועוד כמה שחקנים, שזכו לביקורת, הוכיחו מה הם שווים. ידענו כמה הוא משמעותי ואתמול כולם ראו את זה”, הסבירו בנתניה. המשחק אמש רק חיזק את ההחלטה שהתקבלה בנתניה עוד לפניו, לממש את האופציה על האוקראיני, שימשיך בקבוצה בעונה הבאה.

כאמור, גם המאמן רן קוז'וק זכה למחמאות רבות. במועדון סיפרו כי נותרו פרטים אחרונים בסגירת חוזהו לעונה הבאה, כאשר הודעה רשמית צפויה לצאת בשבוע הקרוב וקוז'וק, שניצח אמש את מי שהיה מאמנו, רן בן שמעון, ימשיך במועדון.

רן קוז'וק חוגג גמר (רדאד ג'בארה)רן קוז'וק חוגג גמר (רדאד ג'בארה)

מי שלא צפוי להמשיך, הוא הגנאי פטריק טוואמסי. בנתניה מימשו בשבועות האחרונים את האופציה על השחקן לעונה הבאה, אך במועדון הבינו כי השחקן לא יישאר והוא יימכר בקיץ תמורת הצעה שתרצה את נתניה. גם שי קונסטנטין, שלא היה בסגל אמש ומעמדו פחת משמעותית לאחרונה, צפוי לעזוב ולחפש קבוצה חדשה.

מי שלא ישחק בגמר הגביע הוא אחמד סלמן, שצפוי לקבל זימון לנבחרת הנוער לטורניר המונדיאליטו, שחופף למשחק שישוחק נגד מכבי ת"א או בית"ר ירושלים ובנתניה החליטו לשחרר את השחקן הצעיר, שנרכש תמורת מיליון שקלים.

פטריק טוואמסי עם הכדור (רדאד ג'בארה)פטריק טוואמסי עם הכדור (רדאד ג'בארה)

“מחצית ראשונה מטורפת שלנו, אני שמח שעשינו את זה והפנים לגמר. המחצית השנייה? באופן טבעי היה לנו על מה לשמור ולא רצינו שהמשחק יתפתח לכיוונים שאנחנו לא רוצים שיגיע”, אמר השוער איתמר ניצן בסיום המשחק. “היינו צריכים להמשיך את הכדורגל היוזם שלנו, אבל הלכנו אחורה. בסך הכל זה משחק מצוין שלנו, גם במחצית השנייה הגענו לשני מצבים של שער בטוח ואדום שהיה צריך להישרק. במכלול זה היה משחק מצוין שלנו”.

“הקהל? הם נתנו הצגה מטורפת וזו הייתה חוויה לראות. אין לי ספק שזה יהיה גם בגמר. זה היה מאוד מאוד משמח לראות משפחות מגיעות במאסות כאלה. זה גורם לך לרצות לתת את האקסטרה עבורם. אנחנו שמחים ששלחנו אותם הביתה עם חיוך. הגמר? אנחנו מגיעים לכל משחק כדי לנצח. מה ששייך לעבר שייך לעבר, אנחנו מכבי נתניה של השנה ואנחנו רוצים להביא עוד תואר למועדון. נעשה הכול ונשאיר הכול על המגרש כדי לעשות את זה”, סיכם השוער.

איתמר ניצן (ראובן שוורץ)איתמר ניצן (ראובן שוורץ)
קוז'וק: לא היה קל, ניצחנו בשביל הקהל
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */