יום שני, 06.05.2024 שעה 10:19
ליגה אנגלית 23-24
8328-8836ארסנל1
8233-8735מנצ'סטר סיטי2
7536-7735ליברפול3
6752-7335אסטון וילה4
6054-6734טוטנהאם5
5656-7835ניוקאסל6
5451-5234מנצ'סטר יונייטד7
5159-6534צ'לסי8
4965-5635ווסטהאם9
4863-5236בורנמות'10
4660-4936וולבס11
4455-5136פולהאם12
4457-5234ברייטון13
4057-4535קריסטל פאלאס14
3749-3836אברטון15
3660-5236ברנטפורד16
2963-4536נוטינגהאם פורסט17
2678-4936לוטון18
2474-3936ברנלי19
16100-3536שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • לוטון
  • 1 - 1
  • אברטון
  • ארסנל
  • 0 - 3
  • בורנמות'
  • ברנטפורד
  • 0 - 0
  • פולהאם
  • ברנלי
  • 4 - 1
  • ניוקאסל
  • שפילד יונייטד
  • 3 - 1
  • נוטינגהאם פורסט
  • מנצ'סטר סיטי
  • 1 - 5
  • וולבס
  • ברייטון
  • 0 - 1
  • אסטון וילה
  • צ'לסי
  • 0 - 5
  • ווסטהאם
  • ליברפול
  • 2 - 4
  • טוטנהאם
  • קריסטל פאלאס
  • שני, 06/05, 22:00
  • מנצ'סטר יונייטד

ה-3:4 הדרמטי מציג: החילוף הכי גרוע של העונה

אוהדי טוטנהאם היללו את לוקאס מורה אחרי השלושער מול אייאקס ב-2019, אבל הוא כבר הפך לשחקן נלעג אחרי ה"בישול" הלא ברור שלו לז'וטה. סיפור הקריסה

|
לוקאס מורה מנסה לעכל את הטעות (רויטרס)
לוקאס מורה מנסה לעכל את הטעות (רויטרס)

זה היה אמור להיות קאמבק מפואר של טוטנהאם. כמו לפני שבוע בניוקאסל, פיגרו אתמול (ראשון) התרנגולים 3:0 בדקה ה-15 מול ליברפול באנפילד, אבל הפעם לא התפרקו, לא ספגו שני שערים נוספים עד הדקה ה-20, אלא נתנו פייט אמיתי, השתלטו על המשחק והגיעו למצבי הבקעה רבים. בסופו של דבר, אחרי שערים של הארי קיין וסון יונג-מין, הגיע השיוויון הדרמטי של ריצ'ארליסון בזמן פציעות, והמאמן הזמני ראיין מייסון ריקד באושר ליד הספסל. 3:3 – וטוטנהאם לפחות הייתה אמורה לשמור על המקום החמישי, גם אם הכרטיס לליגת האלופות כבר לא היה רלוונטי מבחינתה. 

אלא שאז הגיע הרגע הביזארי של לוקאס מורה. הברזילאי רק נשלח למגרש בדקה ה-90, כאשר הלונדונים עדיין היו בפיגור, ומייסון החליט לזרוק למערכה את כל הכלים ההתקפיים שלו בלי לחשוב יתר על המידה. אולי היה כדאי לחשוב, כי הצבתו של לוקאס בעמדה שסוגרת את האגף הימני לא הייתה טבעית ובנגיעתו הראשונה בכדור הוא גרם להפסד. כדור ארוך סתמי לחלוטין שבעט אליסון נחת ברגליו של לוקאס מורה, והוא בחר משום מה לשלוח מסירה ללא כתובת לתוך הרחבה שלו. שם ליקט את הכדור דיוגו ז'וטה שאמר תודה וקבע 3:4, והמופע ההירואי של התרנגולים ירד לטמיון. ליברפול עקפה אותם והתברגה במקום החמישי.

היה זה החילוף הגרוע ביותר של העונה, אבל גם המקום השני בדירוג שייך כנראה ללוקאס מורה. בהופעתו הקודמת במדי טוטנהאם בליגה, הוא שולב בדקה ה-82, כאשר הקבוצה הובילה 0:1 בגודיסון פארק מול אברטון ואף נהנתה מיתרון מספרי. הנקודות נראו בכיס, אבל הברזילאי ביצע בדקה ה-88 עבירה גסה ומיותרת מאוד על מייקל קין, ספג כרטיס אדום ונתן את האות למתקפה של הכחולים. ואכן, אותו קין בדיוק גם השווה ל-1:1 – תוצאה שנרשמה לחובתו של הקשר. הוא התנצל מעומק ליבו על התיקול הפראי, אבל הניצחון אבד, ובמועדון הוחלט לשלוח אותו להתרעננות במדי הקבוצה הצעירה.

דיוגו ז'וטה מנצח את טוטנהאם (רויטרס)דיוגו ז'וטה מנצח את טוטנהאם (רויטרס)

כך, בדקות הספורות בהן היה על הדשא בשני משחקי הליגה האחרונים שלו, גנז לוקאס מורה מטוטנהאם שלוש נקודות במצטבר במו רגליו, וברשתות החברתיות לא ריחמו עליו. התסכול ממנו עצום ורוב האוהדים לא רוצים לראות אותו יותר בחולצה הלבנה. חוזהו מסתיים בקיץ, הוא לא יחודש ובלונדון ישמחו מאוד לראות את גבו של הברזילאי בדרכו החוצה. לנוכח האירועים האחרונים, הם מצטערים במיוחד על סירובו להצטרף לרומא בינואר, שם הביע ז'וזה מוריניו נכונות לצרפו לרשימת האקסים שהוא מטפח באולימפיקו. לאור שני המחדלים האחרונים, אין בטוטנהאם שחקן מזיק יותר בימים אלה, והסלידה ממנו גדולה. יש לעשות "מאמץ" לא מבוטל על מנת להתדרדר לתדמית כה ירודה מסטטוס של גיבור על שהיה לברזילאי בטוטנהאם רק לפני ארבע שנים.

כי עם כל הכבוד לקאמבק שנגנז אתמול, הקאמבק שהיה באמת במאי 2019 חשוב ממנו פי מיליארד. טוטנהאם פיגרה 2:0 באמסטרדם במשחק הגומלין בחצי גמר ליגת האלופות מול אייאקס שכבר ניצחה 0:1 בלונדון והפגינה שליטה מוחלטת. זה היה גמור ופרשנים כבר נערכו לגמר מול ליברפול שהדיחה את ברצלונה עם קאמבק משלה, אבל ללוקאס מורה היו תוכניות אחרות. הכוכב שתופקד כחלוץ מרכזי בהיעדרו של הארי קיין הפצוע, כבש שלושער מהסרטים, כולל ביצוע מכונן עמוק בזמן פציעות ששבר המון לבבות ברחבי הגלובוס. כך קיבלנו גמר לא צפוי על טהרת הפרמייר-ליג, במהלכו מאמן התרנגלים, מאוריסיו פוצ'טינו, זכה לביקורת נוקבת על כך שלא שילב את מורה, אפילו לא לדקה, והיו שטענו כי הייתה זו שגיאה שתרמה להפסד. 

מה יהיה? לוקאס מורה מורחק מול אברטון (רויטרס)מה יהיה? לוקאס מורה מורחק מול אברטון (רויטרס)

כך או כך, היו לברזילאי 15 שערים בכל המסגרות בעונתו המלאה הראשונה בלונדון והציפיות היו כי ילך וישתבח אחרי המעבר המתוקשר מפאריס סן ז'רמן. את הפוטנציאל אפשר היה לראות לא רק במשחק המופלא באמסטרדם – מורה פשוט לא היה יציב מספיק. התכונה הזו מנעה ממנו לפרוח באמת גם בסגל של הקטארים, והוא סיפק את הסחורה רק כאשר המוזה נחה עליו. עם כדרור מצוין תוך כדי תנועה וראיית משחק משובחת, נותר רק להפגין את היכולת על בסיס שבועי ולא להסתפק בהברקות בתדירות לא ברורה.

לעתים נדמה היה כי יש ללוקאס הערכה עצמית מוגזמת, וזה לא חדש – תעיד על כך ההודעה ששלח לסוכנו ב-2010, כאשר היה בן 18. "אהיה השחקן הטוב ביותר בעולם", כתב לוקאס שחלם להיות הסופרסטאר הגדול של ברזיל במונדיאל 2014, אבל בסופו של דבר אפילו לא נכלל בסגל. אפשר היה להבין מדוע קיוו האוהדים שיתאפס על עצמו ויהפוך למנהיג בחוד, לצידם של קיין וסון, אך זה לא קרה, ואולי להיעדרותו מגמר ליגת האלופות הייתה השפעה על כך. פוצ'טינו העריך אותו באופן כללי, וכך גם מוריניו, לו הודה מורה במיוחד אחרי פיטוריו, אבל בשורה התחתונה ההמתנה לחיבור אמיתי הייתה ארוכה מדי.

בשלהי 2021 הייתה לפרק זמן קצרצר אשליה כי זה יכול לעבוד. אנטוניו קונטה, שמונה במקום נונו באותו נובמבר, נתן ללוקאס הרצה בתחילת הקדנציה שלו וקיבל הופעות מצוינות, כולל מופע עם שער וצמד בישולים לקיין ולסון ב-0:3 על קריסטל פאלאס. "ללוקאס יש יכולת להבקיע המון שערים, ואני מצפה ממנו לעשות זאת בהמשך העונה", קבע הבוס האיטלקי. העיתונאי צ'רלי אקסלהר התלהב עד כדי כך שהצהיר: "קשה מאוד לראות מישהו שמאיים על מקומו של מורה בהרכב. הוא השתפר, התייצב, והגרסה הזו שלו הרבה יותר טובה בהשוואה ל-2019".

היו ימים. לוקאס מורה אחרי השלושער מול אייאקס (רויטרס)היו ימים. לוקאס מורה אחרי השלושער מול אייאקס (רויטרס)

ובכן, לא יהיה פשוט דווקא למצוא אמירות שגויות יותר. לוקאס הוסיף כיבוש אחד במשחק גביע מול יריבה זניחה בינואר 2022 – וזהו. השער המהולל מול קריסטל פאלאס היה האחרון בקריירה שלו בפרמייר-ליג, ומקומו בהרכב לא החזיק מעמד אפילו כמה שבועות, כי דיאן קולוסבסקי הגיע מיובנטוס והפך לחלק אינטגרלי מהשלישייה הקדמית של התרנגולים. בקיץ האחרון, הצטרף גם ריצ'ארליסון, ומורה – שסבל מפציעה מתסכלת בחודשים הראשונים של העונה הנוכחית – נדחק לשוליים ולא פתח באף משחק.

הוא הרגיש לא רצוי, ואיש לא הופתע כאשר המועדון בחר לוותר על האופציה להאריך את חוזהו, אבל התעקש להישאר עד הרגע האחרון – כנראה כי ציפה לקבל הזדמנויות בכל זאת ולהעלות את מניותיו לקראת חתימה בקבוצה חדשה. אחרי הכל, לא רק רומא של מוריניו הביעה בו עניין, ובגיל 30 הוא סבר שיש לו עוד מה להוכיח.

התחושה הזו עלולה להשתנות באופן מהותי אחרי שתי ההופעות הקצרות והאומללות, שחשפו שחקן לא מרוכז ומבצע פעולות חסרות אחריות באופן קיצוני. העבירה הבוטה מול אברטון והמסירה ההזויה אתמול מול ליברפול הראו שלוקאס לא סתם מעבר לשיאו, אלא זקוק לשיקום מנטלי רציני לפני שאפשר להגדיר אותו שוב ככדורגלן שמסוגל לתפקד בקבוצה שמכבדת את עצמה. חבריו אמנם ניחמו אותו אחרי הטעות אתמול, אבל לא בטוח שהם יכולים לסמוך עליו במשחקים שנותרו עד לסיום העונה. ייתכן שגם הם, כמו האוהדים, מעדיפים שלא ישחק עוד – וה"בישול" לז'וטה יהיה הפעולה האחרונה שלו.

ספק אם שחקני טוטנהאם עוד סומכים על לוקאס מורה (רויטרס)ספק אם שחקני טוטנהאם עוד סומכים על לוקאס מורה (רויטרס)

הפיאסקו הזה יישכח בסופו של דבר, ובטווח הארוך יזכרו לברזילאי את השלושער מול אייאקס, אבל זו גם תהיה הפסגה היחידה בקריירה שהבטיחה בזמנו הרבה יותר, ולוקאס הוא ללא ספק אחד הכדורגלנים המפוספסים ביותר בדורו.

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */