יום שישי, 03.05.2024 שעה 21:15
ליגה איטלקית 23-24
8918-8134אינטר1
7039-6434מילאן2
6526-4734יובנטוס3
6327-4934בולוניה4
5941-6134רומא5
5737-6133אטאלנטה6
5535-4334לאציו7
5037-5033פיורנטינה8
5043-5234נאפולי9
4631-3134טורינו10
4444-3634מונצה11
4240-3834גנואה12
3649-3134לצ'ה13
3259-3634קליארי14
3145-3134ורונה15
3163-4334פרוזינונה16
3150-2634אמפולי17
2951-3234אודינזה18
2670-4034ססואולו19
1573-2634סלרניטנה20
לוח משחקים
  • טורינו
  • שישי, 03/05, 21:45
  • בולוניה
  • מונצה
  • שבת, 04/05, 19:00
  • לאציו
  • ססואולו
  • שבת, 04/05, 21:45
  • אינטר
  • קליארי
  • ראשון, 05/05, 13:30
  • לצ'ה
  • אמפולי
  • ראשון, 05/05, 16:00
  • פרוזינונה
  • ורונה
  • ראשון, 05/05, 16:00
  • פיורנטינה
  • מילאן
  • ראשון, 05/05, 19:00
  • גנואה
  • רומא
  • ראשון, 05/05, 21:45
  • יובנטוס
  • סלרניטנה
  • שני, 06/05, 19:00
  • אטאלנטה
  • אודינזה
  • שני, 06/05, 21:45
  • נאפולי

החמישייה הפותחת: גיבורי האליפות של נאפולי

הבלם שהשכיח את קוליבאלי, הקשר שהפך לרג'יסטה הטוב באיטליה, כוכבי ההתקפה שהטריפו את אירופה ואיש אחד על הקווים שניצח על התזמורת. גיבורי הזכייה

|
אלופה ראויה. נאפולי  (האתר הרשמי של נאפולי, רויטרס)
אלופה ראויה. נאפולי (האתר הרשמי של נאפולי, רויטרס)

זו הייתה אחת האליפויות היותר חד צדדיות שראינו בסרייה א’ בעשור האחרון. אחרי 33 שנה, בשלבים מסוימים שחקני נאפולי היו נראים פשוט כמה רמות מעל הליגה. היכולת האינדיבידואלית של שחקני הפרטנופיי התמזגה עם איכות קבוצתית בניצוחו של לוצ’אנו ספאלטי ובניהולו המקצועי של כריסטיאנו ג’נטולי בדרך לאחת הזכיות היותר מרשימות בתואר. 

הדבר המדהים הוא שבתחילת העונה הזאת, נדמה היה שנאפולי בדרך בכלל לעונת מעבר. לורנצו אינסינייה, דריס מרטנס, קאלידו קוליבאלי, פביאן רואיס, כל עמודי התווך של הקבוצה בשנים האחרונות עזבו אותה, כשאת מקומם תפסו שמות קצת פחות מוכרים, שהפכו בן רגע לגיבורים שרשומים על ההישג שעליו מתענג דייגו ארמנדו מראדונה בשמיים.

טוב, כנראה שבשנה שבה נבחרת ארגנטינה זוכה במונדיאל, דייגו לא יכול היה שלא ליהנות גם מחזרתה של נאפולי, אהבת חייו, להיות האימפריה שהייתה בימיו. ועם כל הכבוד למיסטיקה והרומנטיקה, העלילה בסרט הזה לא הייתה יכולה להיכתב ללא השחקנים הראשיים והגיבורים הבלתי צפויים שלו, שהפכו את העונה הזאת של נאפולי לאחת היותר מרשימות שראינו. הנה כמה מהם. 

לאחר 33 שנה: נאפולי אלופת איטליה!

קים מין ג’ה

חשבתם שנתחיל מוויקטור אוסימן וחביצה קרבצחאליה? חכו, עוד נגיע אליהם, אבל גם הסופרטארים הכי גדולים יודעים שהם חייבים גלדיאטור אמיתי מאחוריהם. העונה, מי שתפס את ההגדרה הזאת בצורה הטובה ביותר היה קים מין ג’ה (26). מעבר ליכולות ההגנתיות הפנומנליות שלו, שבאה לידי ביטוי בעובדה שהוא מוביל את הליגה באחוז התיקולים המוצלחים לדריבלים מולו, ג’ה ניחן בטכניקה נהדרת לבלם, כשעל כך מעיד הנתון שבו הוא שני בליגה, מתחת לשחקן נאפולי אחר שאליו עוד נגיע בהמשך, במסירות מדויקות לשליש האחרון. מדובר בבלם שבונה את המשחק ומאפשר לנאפולי הנעת כדור כדור שקטה מאחור, מה שמאפיין את סגנון המשחק של ספאלטי העונה. אגב, אותו ספאלטי גם כינה אותו כ”בלם הטוב בעולם”. 

קאלידו קוליבאלי אמנם נמכר לצ’לסי קצת אחרי השיא, ועדיין, רבים התקשו להאמין שהבלם הדרום קוריאני ייכנס לנעליו של הסנגלי בכזו קלות, ואפילו יתעלה עליו. כמה לא האמינו? עד כדי כך שהמנהל המקצועי כריסטיאנו ג’נטולי והנשיא אאורליו די לאורנטיס הסכימו לסעיף שחרור בחוזה בגובה 50 מיליון אירו, סכום שנראה מצחיק אחרי העונה שנתן ובהתחשב בעובדה שמנצ’סטר יונייטד בעיקר ועוד מספר קבוצות באנגליה כבר לוטשות עיניים לעבר הבלם. הולך להיות מעניין מאוד בגזרתו של הדרום קוריאני בקיץ הקרוב. 

קים מין ג'ה (רויטרס)קים מין ג'ה (רויטרס)

סטניסלב לובוטקה

“הוא נראה כמו אינסייטה”. אם הייתם אומרים לסטניסלב לובוטקה שהמשפט הזה ייאמר עליו, הוא כנראה היה שולח אתכם לטיפול. הדברים הללו נאמרו על ידי לא אחר מלוצ’אנו ספאלטי, שהרוויח העונה ובגדול את ה”רג’יסטה” הטוב ביותר בליגה האיטלקית. לובוטקה הוא ‘לייט בלומר’ במלא מובן המילה. בגיל 28, הקשר שדשדש בין ההרכב לספסל מאז הגיע מסלטה ויגו ב-2019 עד העונה, הפך לדמות מפתח במערך של ספאלטי. 

בזמן שכולם שיבחו את הקשר על תרומתו באספקט של החזקה בכדור וקידום המשחק, בו הוא אכן משמעותי במיוחד כשהוא גם מוביל את הסרייה א’ במסירות לשליש האחרון ובאחוז מסירות מדויקות, ספאלטי ידע להעריך את האיכויות ההגנתיות של הסלובקי. “כולם מדברים על האיכויות שלו בפוזשן, אבל כשהיריבה מנסה לצאת למתפרצת, אי אפשר לעבור אותו. הוא רודף אחרי כולם, אפילו אחרי גבוהים וחזקים ממנו”, אמר עליו ספאלטי. המאמן שיבח על הדרך גם את כריסטיאנו ג’נטולי, המנהל המקצועי, שניצח את אינטר במאבק על הקשר לפני ארבע שנים: “העובדה שהוא הלך עליו מראה שהוא אחד המנהלים המקצועיים הטובים באירופה”. 

סטניסלב לובוטקה לפני ברהיםם דיאס (רויטרס)סטניסלב לובוטקה לפני ברהיםם דיאס (רויטרס)

זמבו אנגיסה 

את החשיבות של זמבו אנגיסה לנאפולי אי אפשר היה לפספס בגומלין רבע גמר האלופות מול מילאן. הקמרוני ספג כרטיס אדום במשחק הראשון והיעדרותו התבררה כקריטית במיוחד. זה לא רק בגלל שמחליפו, טונגי נדומבלה, איבד את הכדור שהוביל לשער של מילאן, אלא אפילו יותר בהתחשב בעובדה שאחת מתבניות ההתקפה הבולטות של נאפולי העונה לא יכולה הייתה לקרות בלעדיו. 

אנגיסה הוא קשר שמשחק על כל המגרש. העונה, השדרוג הגדול של הקמרוני בא לידי ביטוי ב”בריחות” שלו לקו ימין ובשיתוף הפעולה הפנטסטי שלו עם המגן הימני, ג’ובאני די לורנצו. ההגנות בסרייה א’ התקשו להתמודד מול הדריבל העוצמתי שלו והוא רשם עד כה ארבעה שערים ושני בישולים. עוד שחקן שעשה התקדמות פשוט מדהימה תחת ספאלטי. 

זמבו אנגיסה (רויטרס)זמבו אנגיסה (רויטרס)

חביצה קברצחאליה 

מה לא נאמר או נכתב על הקוסם מטביליסי. אם בתחילת העונה היו מי שעוד יסתבכו בהגיית שמו, הרי שהיום, אין חובב כדורגל שלא מדקלם אותו מתוך שינה. הוא אמנם חווה דעיכה קלה בתקופה האחרונה, אולי בגלל עייפות מהעונה הארוכה שעברה עליו, אבל קרבצחאליה, או כפי שמכנים אותו בדרום איטליה “קבראדונה”, היה ללא ספק השחקן המהנה ביותר לצפייה העונה באיטליה, ואחד השחקנים האטרקטיביים ביותר באירופה כולה. 

הדומיננטיות של קברה בנאפולי כל כך גדולה שאפילו תינוקות שנולדו נקראו על שמו. הוא כבש 12 שערים, בישל 10 וסחט עוד שני פנדלים והקלילות שבה עשה צחוק מהגנות הסרייה א’ הייתה לעתים מרגיזה. נאפולי קנתה אותו ב-11.5 מיליון אירו בלבד ולמרות שהיא יכולה לעשות עליו רווח עצום, גם די לאורנטיס יודע שהוא יתקשה מאוד למצוא בכסף שיקבל ווינגר ברמתו. אם נאפולי רוצה לייצר שושלת ולא אליפות חד פעמית, היא תהיה חייבת לעשות הכל כדי להשאיר אותו כמה שיותר, ונראה שזה מה שעתיד לקרות. 

חביצה קברצחאליה (רויטרס)חביצה קברצחאליה (רויטרס)

ויקטור אוסימן  

מהעוני בניגריה לגג העולם. על הסיפור של ויקטור אוסימן אפשר לכתוב תסריט לסרט שובר קופות או ספר רב מכר. הוא גדל בלאגוס, אחד המקומות העניים בניגריה ואיבד את אמו בגיל צעיר, מה שאילץ אותו לעבוד בשלל עבודות, כולל חלוקת עיתונים, כדי לפרנס את המשפחה. הוא העריץ בילדותו של דידייה דרוגבה, אך ספק אם האמין שיוכל להיחשב ביום מן הימים לחלוץ האפריקאי הגדול ביותר מאז פרישתו של אגדת צ’לסי ונבחרת חוף השנהב. 

המציאות הזו כנראה עיצבה את דמותו ואופיו של אוסימן כלוחם חסר פשרות. האיש והמסיכה הפגין עליונות פיזית יוצאת דופן על בלמי הסרייה א’ וכבש את מלכות השערים של הליגה. המיקום, משחק הראש הנפלא, היכולת לשמור על הכדור עם הגב לשער והמהירות עם הפנים הפכה אותו לאחד החלוצים הוורסטיליים באירופה ולאחת המטרות המרכזיות של אריות היבשת כמו מנצ’סטר יונייטד, פאריס סן ז’רמן ובאיירן מינכן. יהיה מעניין אם נאפולי תיכנע לסכומים האדירים שמוצעים לה על היהלום בחוד שלה. 

ויקטור אוסימן (רויטרס)ויקטור אוסימן (רויטרס)

לוצ’אנו ספאלטי וכריסטיאנו ג’נטולי

עם כל הכבוד לגיבורים שעל המגרש, כל זה לא היה קורה ללא יד מכוונת מהקווים ומהניהול המקצועי. על כך אמון המנצח על התזמורת, לוצ’אנו ספאלטי, שהנהיג ביד רמה את אוסף הכישרון שקיבל בצורה מעוררת השראה. המאמן האיטלקי, שתמיד היה ידוע בכדורגל הטוב שהקבוצות שלו מציגות אך פחות בתארים, בא על שכרו על ניהול סגל יוצא מן הכלל. מילה טובה מגיעה גם למנהל המקצועי, כריסטיאנו ג’נטולי. אם בכל העונות הקודמות נאפולי החזיקה בהרכב מוכשר אך נפלה מהרגליים בשלבים המאוחרים של העונה, הרי שהשנה היו לפרטנופיי שני שחקני טופ סרייה א’ כמעט על כל עמדה.

ג’נטולי חיזק את הקבוצה בדיוק במקומות הנכונים, עם קברצחאליה, מתיאס אוליברה המגן השמאלי מאורוגוואי, קים, ליאו אוסטגרד הבלם, טונגי נדומבלה וראספדורי והוציא על כל אלה ביחד 70 מיליון אירו בלבד (לא כולל מימוש התשלום המלא על ראספדורי שצפוי לעמוד על כ-30 מיליון אירו), בהשוואה ל-80 מיליון שהכניסה הקבוצה ממכירות שחקנים. ניהול כלכלי ובעיקר מקצועי לעילא ולעילא ועומק חסר תקדים. לא פחות מ-16 שחקנים חלקו 68 שערים שהבקיעה הקבוצה הזאת מ-32 משחקים. אז נכון, קברצחאליה ואוסימן היו המוציאים לפועל העיקריים, אבל גם כשהם לא הגיעו, העונה היו עוד שחקנים שיישאו בנטל ההבקעה והבישול, עם שחקנים איכותיים כל כך על הספסל. 

נחזור לספאלטי. היכולת שלו לשלב בין היכולות האינדיבידואליות של שחקניו, להם הוא מעניק חופש בהתקפה, לבין המשמעת הטקטית, הפכה את נאפולי למפלצת. בגיל 64, ספאלטי סוף סוף זוכה להכרה לה הוא ראוי, עם סקודטו ראשון וכפי שזה נראה כרגע, גם לא האחרון. 

לוצ'אנו ספאלטי (רויטרס)לוצ'אנו ספאלטי (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */