יום שישי, 17.05.2024 שעה 22:51
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

"ההחלטה היא פגיעה אנושה בחופש העיסוק"

ארצי וחולון הגישו עתירה דחופה לבית הדין של איגוד הכדורסל: "ייתכן וימצא עצמו השחקן בפני שוקת שבורה בה הוא אינו מתפרנס כלל והכל מטעמים טכניים"

|
נתנאל ארצי (איציק בלניצקי)
נתנאל ארצי (איציק בלניצקי)

סאגת נתנאל ארצי ממשיכה להעסיק בימים האחרונים את הפועל חולון ומנהלת הליגה בכדורסל לאחר שבאיגוד לא אישרו לבסוף את העברתו של הפורוורד מהפועל אילת.

השחקן הגיש היום (חמישי) עתירה דחופה לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל באמצעות עורך דינו יהב ארגמן בבקשה להורות לאיגוד הכדורסל בישראל לרשום אותו כשחקנה של הפועל חולון.

בעתירה התייחס ארצי לאימייל “תיקון מועדי העברות” שהעביר שלומי פרי, מנכ”ל המנהלת, ובו ציין: “כל קבוצה תוכל להעביר זר אחד נוסף וישראלי אחד נוסף על לתאריך יום ב’ 24/04/2023 בשעה 14:00”.

עו"ד יהב ארגמן (רדאד ג'בארה)עו"ד יהב ארגמן (רדאד ג'בארה)

השחקן כתב בנושא: “מן האמור והמובן בהודעת שלומי פרי פעלו קבוצת אילת וכן חולון להעברתו של המבקש בתוך חלון העברות המוגדר ולראיה איגוד הכדורסל אשר הבין בדיוק את אשר הבינו הקבוצות אישר את רישומו של המבקש במרשמי קבוצת הפועל חולון ובאישור הרישום הפך איגוד הכדורסל את השחקן באופן רשמי לשחקנה של הפועל חולון”.

“מר פרי בהודעת הדוא"ל מקפיד לציין את מגבלות המעבר לעניין שחקנים זרים אך לא מציין כל מגבלה בדבר העברת שחקן ישראלי שנדמה שאף הוא כלל לא היה ער למגבלה אשר מוגדרת לטענתו בתקנון מנהלת ליגת הכדורסל, תמוהה עד מאוד כי רק לאחר השלמת פעולת רישום השחקן והעברתו באופן רשמי לקבוצת חולון נזכרה המנהלת כי קיים קושי תקנוני בביצוע העברה”.

נתנאל ארצי מופתע (רדאד ג'בארה)נתנאל ארצי מופתע (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיף ארצי: “החלטה על ביטול רישומו של השחקן תגזור על השחקן פגיעה אנושה בחופש העיסוק שכן מצד אחד חתם השחקן על שחרור וסילוק כל טענה עם קבוצת אילת ומנגד הסכם העסקתו בחולון מסוכל כך שבסופו של יום יתכן וימצא עצמו השחקן בפני שוקת שבורה בה הוא אינו מתפרנס כלל והכל מטעמים טכניים אשר אינם בשליטתו וזאת כאשר הוא פעל ופועל עפ"י הוראות מנהלת הליגה שפורסמו באופן רשמי על ידה”.

כמו כן, גם הפועל חולון הגישה עתירה דחופה לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל בדרישה להורות על העברתו של ארצי לשורות הקבוצה. את העתירה המנומקת הגיש עו"ד רועי רוזן, היועץ המשפטי של המועדון.

עו"ד רועי רוזן (ראובן שוורץ)עו"ד רועי רוזן (ראובן שוורץ)

לאחר הגשת העתירה, התקבלה הודעה מכבוד השופט עודד מודריק, אב בית הדין העליון של איגוד הכדורסל, ובה בקשה לתגובת כל הצדדים לעתירות שהוגשו על ידי המועדון ועל ידי ארגון השחקנים וזאת עד למחר, יום שישי בשעה 10:00 בבוקר, כשהדיון עצמו נקבע ליום ראשון בשעה 15:30.

בעתירה של חולון נכתב: “השחקן שוחרר מקבוצתו הקודמת הפועל אילת והתבקש לפנות את הדירה בה התגורר בעיר. לאחר שעה, החליטה המנהלת למחוק כל פרסום אפשרי אשר כבר פורסם אודות מעברו לשורות המועדון, ומיד לאחר מכן נשלח מכתב לקוני וסתמי מטעם המנהלת בדבר דחיית מעברו של השחקן בגין העברה לא חוקית לכאורה לשיטת המנהלת. נזכיר כי ההעברה אושרה והמנהלת אף פרסמה אודותיה ולפתע החליטה לעדכן כי ההעברה לא חוקית לשיטתה”.

“הפועל חולון, השחקן והפועל אילת הסתמכו על ההודעות והחוזרים שנשלחו על ידי המנהלת והאיגוד לקבוצות וכך יוכח בעתירה זו. לפי תקנון מנהלת הליגה, כל קבוצה תוכל להחליף זר נוסף אחד בלבד וישראלי נוסף אחד בלבד עד לתאריך 24 באפריל בשעה 14:00. כמובן יש לעמוד בהגבלה של 8 זרים בסגל בו זמנית ו-10 זרים בעונה. לא ברור כיצד תקנה חדשה שנכנסת אל תקנון המנהלת באשר לביצוע העברות בולטת בהעדרה מחוזר זה, בעוד חוזר זה נועד בכדי להדריך את קבוצות ליגת העל בעניין ביצוע העברות כנדרש. המנהלת משתמשת במילים ‘לפי תקנון מנהלת הליגה’ ומטעה, ממש כך”.

נתנאל ארצי (שחר גרוס)נתנאל ארצי (שחר גרוס)

“מועדוני כדורסל בישראל מסתמכים על הנחיות המנהלת והאיגוד בעודם מבצעים פעולות הקשורות להעברות שחקנים. חולון ידעה שעליה לבצע את ההעברה עד 24.4 בשעה 14:00. מובן כי אם המנהלת הייתה מוסיפה דבר מה נוסף בעניין זה, המועדון היה מתנהל בהתאם”.

עוד צוין: “קשה להסביר את גודל האירוניה שבחוזר זה, שכן באם מועד ההעברות האחרון לביצוע העברת שחקנים ישראלים מהליגה הלאומית הוא ב-7 במרץ, לא ברור לאילו שחקנים מתייחס החוזר, אם לא לשחקני ליגת העל, שהרי שחקני ליגה לאומית לא יכולים לעבור לקבוצה בליגת העל החל מ-7 במרץ.”. בחולון צירפו תיעוד של טופס שחרורו של ארצי וכן את הפוסטים של המנהלת עצמה שמאשרת את המעבר.

מוקדם יותר מנכ”ל האלופה, רועי דבורה, שיגר מכתב חריף שבו, הלין על התנהלות המנהלת והמנכ”ל שלומי פרי, למנכ”ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן, בו הוא דורש מהמנהלת להגיש עתירה לבית הדין, אם בכוונתה לבטל את המצב הקיים. חולון תגיש היום עתירה לבית הדין העליון  של איגוד הכדורסל לגבי המעבר.

“קיבלנו את מכתבו של שלומי פרי והתכווצנו ממבוכה” כתב מנכ”ל חולון רועי דבורה. “שוב, פארסה רודפת פארסה ואת הטעויות והרשלנות המחפירה של המנהלת לא ייתכן שיספגו הקבוצות והשחקנים. נתנאל ארצי עבר להפועל חולון היום. נרשם במועד ועבר במרשמי האיגוד ואף עודכן במרשמי מנהלת הליגה כשחקן של הפועל חולון. זאת, בהמשך למייל ששלח שלומי לקבוצות שאין בו שום זכר להמצאה הנוכחית. יתרה מכך, כשרצה שלומי לציין מגבלה כלשהי, ציין זאת בגוף המייל (מגבלת רישום 10 זרים בעונה).

נתנאל ארצי (רדאד ג'בארה)נתנאל ארצי (רדאד ג'בארה)

עוד נכתב: “מה רבה המבוכה כאשר המסמך המחייב היחידי, והוא זה של האיגוד, האחראי על רישום שחקנים קובע ברחל בתך שישראלי מליגה לאומית רשאי לעבור עד 7.3. מצד שני, מסמך אחר קובע שחלון ההעברות הוא עד 24.4. אז בקיצור - אות מתה. החל מיום 7.3 לפי הפרשנות של שלומי, לא ניתן להעביר שחקן ישראלי לא מליגת העל ולא מהליגה הלאומית. זו פארסה ענקית ומי שאשם בה זה לא הפועל חולון, לא נתנאל ארצי ולא הפועל אילת. זוהי אשמתה ורשלנותה הבלעדית של המנהלת ועליה לשאת באחריות, זה ממילא בסמכותכם הבלעדית.

“יש שתי הנחיות סותרות. במקרה כזה הדין קובע שיש לאשר ולא לשלול. זה מה גם ובנוסף - כתוב בסעיף 2.1 בתקנון המנהלת במפורש ‘שחקן וזר ושחקן ישראלי נוסף’. ברור שהכוונה היא להעברה של שני שחקנים ב’מכה אחת’ או ישראלי שעובר אחרי זר, מה שמעקר את הספורטיביות ומרוקן קבוצה מתוכן לטובת חיזוק השנייה. רוצה שלומי ללכת ללשון התקני המדויקת? הפרשנות הלשונית לא הולמת את מכתבו. זו הפרשנות היחידה”.

לסיכום נכתב: “מעבר לכך, תקנון המנהלת מתייחס להחלפה. לא החלפנו אף אחד. גם אם יש ספק (ואין) הכלל הוא שעלינו ליהנות מהספק, שלא אנחנו יצרנו, ולא לסבול ממנו. צירוף הנסיבות המתואר מחייב לדחות את מכתבו של שלומי כליל. אם למנהלת יש השגות על פעולות שהיא עצמה ביצעה היא לא יכולה לבטלן. היא רוצה לחזור או לבטל מצב קיים? עליה להגיש עתירה לבית הדין. שהוא יקבע. אגב, אני מודיע שאנחנו נעמוד על הפסדים טכניים לכל הקבוצות שמארחות, נניח, בניגוד להוראות התקנון ועוד”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */