יום שישי, 03.05.2024 שעה 11:24
ליגה אנגלית 23-24
8028-8535ארסנל1
7932-8234מנצ'סטר סיטי2
7536-7735ליברפול3
6752-7335אסטון וילה4
6054-6734טוטנהאם5
5451-5234מנצ'סטר יונייטד6
5355-7434ניוקאסל7
5159-6534צ'לסי8
4965-5635ווסטהאם9
4860-5235בורנמות'10
4655-4835וולבס11
4457-5234ברייטון12
4355-5135פולהאם13
4057-4535קריסטל פאלאס14
3648-3735אברטון15
3560-5235ברנטפורד16
2662-4235נוטינגהאם פורסט17
2577-4835לוטון18
2470-3835ברנלי19
1697-3435שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • לוטון
  • שישי, 03/05, 22:00
  • אברטון
  • ארסנל
  • שבת, 04/05, 14:30
  • בורנמות'
  • ברנטפורד
  • שבת, 04/05, 17:00
  • פולהאם
  • ברנלי
  • שבת, 04/05, 17:00
  • ניוקאסל
  • שפילד יונייטד
  • שבת, 04/05, 17:00
  • נוטינגהאם פורסט
  • מנצ'סטר סיטי
  • שבת, 04/05, 19:30
  • וולבס
  • ברייטון
  • ראשון, 05/05, 16:00
  • אסטון וילה
  • צ'לסי
  • ראשון, 05/05, 16:00
  • ווסטהאם
  • ליברפול
  • ראשון, 05/05, 18:30
  • טוטנהאם
  • קריסטל פאלאס
  • שני, 06/05, 22:00
  • מנצ'סטר יונייטד

לא כוחות: דה ברוינה והולאנד חיסלו את ארסנל

זה היה אמור להיות משחק העונה, אבל התקיים במעמד של צד אחד. הנורבגי היה יכול לפרק את התותחנים עם רגל קשורה ומדובר בשתי קבוצות ברמה שונה לגמרי

|
קווין דה ברוינה וארלינג הולאנד (רויטרס)
קווין דה ברוינה וארלינג הולאנד (רויטרס)

ארלינג הולאנד הרגיש קצת מתוסכל כאשר נותרו רגעים ספורים עד לשריקת הסיום אתמול (רביעי). היה לכוכב מנצ'סטר סיטי ערב עצום מול ארסנל, הוא דרס את היריבה, התעלל בה, לא נתן לה מנוח, בישל שני שערים והגיע להזדמנויות בעצמו, אבל הכדור סירב להיכנס לרשת. הוא הרי כל כך רצה לקבוע שיא פרמייר ליג חדש דווקא במשחק העונה, וזו הייתה הסיבה בגללה השאיר אותו פפ גווארדיולה על הדשא עד הסוף.

אז בדקה ה-94, כאשר מיצה את כל יתר התרגילים, הוריד הנורבגי את הגומיה ונתן לשיערו הבלונדיני הארוך להתעופף ברוח. זה היה כמו נשק יום הדין, והוא עבד מיידית. פיל פודן סיפק לו את המסירה, ארון ראמסדייל היה לשים שינוי טיפה מגושם בזינוק – והנה לכם שער ליגה מספר 33 להולאנד. השיא של מוחמד סלאח שייך להיסטוריה, כך גם חלומות האליפות של התותחנים.

עם שיער פזור יש לנורבגי, אם כך, ממוצע של שער לדקה, ודי מפחיד לחשוב מה יקרה אם יבחר לשחק כך באופן קבוע. העניין הוא שהייתה תחושה שאת ארסנל הוא מסוגל לפרק גם עם רגל קשורה. מה שהוגדר כקרב על התואר הפך לערב במעמד צד אחד בלבד, והתוצאה הסופית, 1:4, עשתה חסד גדול מאוד עם הקבוצה שעדיין מובילה את הטבלה, אבל יודעת בוודאות שלא תישאר בפסגה.

קווין דה ברוינה וארלינג הולאנד חוגגים (רויטרס)קווין דה ברוינה וארלינג הולאנד חוגגים (רויטרס)

אלמלא יכולת משובחת של ראמסדייל ומנה נאה של מזל, זה היה עלול ללכת לכיוון ‘מאניטה’ עוד במחצית הראשונה, במהלכה לא בעטה האורחת למסגרת אפילו פעם אחת. המגמה המשיכה גם אחרי ההפסקה, ושערים של הולאנד אפילו לא נדרשו כאן. הספיק קווין דה ברוינה.

לא משנה כמה אתם מעריכים את הבלגי, אתם לא מעריכים אותו מספיק. יכולות ניהול המשחק שלו ידועות היטב, אבל כושר ההבקעה מתוקשר פחות – וחבל שכך. בעונה שעברה, למשל, היה דה ברוינה הכובש המצטיין של מנצ'סטר סיטי בליגה, ומצא את הרשת בשני המפגשים מול הטוענת לכתר ליברפול.

דה ברוינה בטירוף (רויטרס)דה ברוינה בטירוף (רויטרס)

ללא התרומה ההתקפית הזו, האדומים היו זוכים באליפות. העונה, כאשר הולאנד לקח את המשימה על עצמו ברוב המקרים, הפליימייקר מתרכז באספקת הכדורים אליו, אבל במשחקים הגדולים באמת הוא שוב מבקיע – ועוד איך. דה ברוינה חתום על שער היתרון מול ליברפול בתחילת החודש, וחשוב מכך יש לו 3 שערים ו-2 בישולים בצמד המפגשים מול ארסנל, שהיוותה את האיום על התואר של התכולים הפעם.

במפגש הראשון בין השתיים, באצטדיון האמירויות בפברואר, אשר היה צמוד הרבה יותר, היה זה דה ברוינה שניצל מסירה גרועה של טאקהירו טומיאסו וכבש את שער היתרון של סיטי במיומנות מרהיבה. הוא גם דאג להבטיח את הניצחון כאשר בישל את השער ה-1:3 של הולאנד לקראת סיום. באופן כללי, שיתוף הפעולה בין השניים היה נפלא מהרגע הראשון כי הם משלימים זה את זה – אין שחקן שיודע למצוא את השטחים הפנויים כמו דה בריינה, ואין שחקן שיודע לפרוץ לשטחים האלה כמו הולאנד. אלא שאתמול הם התחלפו בתפקידים, והייתה זו תוצאה של הברקה טקטית מצידו של גווארדיולה.

ארלינג הולאנד חוגג (רויטרס)ארלינג הולאנד חוגג (רויטרס)

מאחר וארסנל מסוכנת במיוחד באגפים, שם נותנים את הטון בוקאיו סאקה וגבריאל מרטינלי, ויתרה אתמול מנצ'סטר סיטי על המערך הקבוע שלה בה למגן הימני, ולעתים גם למגן השמאלי, יש משימות של קשרים כאשר התכולים שולטים בכדור. גווארדיולה, שנוטה לסבך את העסק, הבין כי רביעיה אחורית פשוטה תהיה יעילה יותר כדי למנוע מהתותחנים המהירים לדהור למתפרצות. עובדה היא כי סאקה כמעט ולא בא לידי ביטוי, ומנואל אקאנג'י, שאינו רגיל לשחק בעמדת המגן השמאלי בדרך כלל, עשה עבודה נהדרת בשמירה עליו בעיקר כי התפקיד שלו היה שגרתי יחסית.

במקביל, שלח גווארדיולה את דה ברוינה לעמדת החלוץ, מתוך מחשבה לפיה כדורים ארוכים יישלחו לעתים לכיוונו של הולאנד, וכדאי שתהיה לו כתובת למסירה. אין כתובת טובה יותר מאשר הבלגי, והרעיון הזה יושם באופן מושלם כבר בדקה השישית. ג'ון סטונס שחרר כדור להולאנד תחת לחץ, הנורבגי השתלט עליו ללא בעיות מול ניסיון שמירה של רוב הולדינג שאינו מסוגל להתמודד איתו, ואז נשלח דה ברוינה לריצה לשטח ריק. חילופי התפקידים הדהימו את הגנת ארסנל, והאלופה עלתה ליתרון מוקדם.

ארסנל בהלם (רויטרס)ארסנל בהלם (רויטרס)

בגדול, היה זה 4-4-2 של המארחת, עם ברנרדו סילבה וג'ק גריליש באגפים ודה ברוינה והולאנד בחוד. השניים ברחו שוב להגנת ארסנל אחרי חטיפת כדור בתחילת המחצית השנייה, ושוב היה זה הנורבגי שסיפק בישול לבלגי אשר הכניע באלגנטיות את ראמסדייל. איך שלא תסתכלו על זה, הכל היה קליל מדי עבור האלופה. במשפט אחד, זה לא היה כוחות, ואחרי ערב כזה כל מאבק האליפות הזה מרגיש קצת מאולץ. מדובר בשתי קבוצות ברמה שונה לגמרי, מה גם שבהגנת ארסנל היה חסר השחקן החשוב ביותר – וויליאם סאליבה.

הצרפתי הוא היחיד שמסוגל תאורטית להתמודד עם הולאנד כפי שעשה בהצלחה לא מבוטלת במשך דקות ארוכות בפברואר, והוא גם חיוני ביותר לפיתוח המשחק מאחור. ארסנל ספגה הרבה יותר מדי בהיעדרו בשבועות האחרונים, והדרך האומללה בה התמודדה עם האילוץ מעלה שאלות מסוימות לגבי תפקודו של המאמן מיקל ארטטה ולגבי מדיניות הרכש בחלון ההעברות של ינואר.

מיקל ארטטה (רויטרס)מיקל ארטטה (רויטרס)

כי ארסנל אמנם פגעה מצוין עם לאנדרו טרוסאר, אבל האופן בו התמודדה עם חיזוק ההגנה היה לקוי. יאקוב קיביור הוחתם מספציה תמורת 25 מיליון יורו, אבל הבלם הפולני בן ה-23 אפילו לא הוגדר כאופציה להשתלב במערך מאז, והדבר פגע קשות בתותחנים כאשר סאליבה נפצע. במקביל, גם הפציעה של טומיאסו הגיעה בעיתוי לא אידאלי, כי הפתרון ההגיוני ביותר היה להחזיר את בן ווייט למרכז ההגנה, אבל ללא היפני סבר ארטטה כי אין לו ברירה אלא להשאירו בתפקידו החדש כמגן ימני.

ווייט אכן נתן עונה נהדרת בעמדה זו, אבל היה מועיל יותר במרכז אתמול, וחוסר הניסיון היחסי כמגן גרם לכך ששבר אתמול את קו הנבדל כאשר סטונס נגח את הכדור החופשי של דה ברוינה פנימה בשלהי המחצית הראשונה. עם השקעה נבונה בבלם שבשל לשחק בהרכב או במגן ימני איכותי נוסף, ארסנל הייתה מתמודדת טוב יותר עם פציעתו של סאליבה.

ג'ק גריליש מול בן ווייט. היה צריך לשחק כבלם אתמול (רויטרס)ג'ק גריליש מול בן ווייט. היה צריך לשחק כבלם אתמול (רויטרס)

אז הספסל היה קצר, וגם ההרכב הראשון לא בהכרח בר השוואה לזה של האלופה. עם כל הכבוד לתומאס פארטה, הוא לא מתקרב ברמתו לרודרי. עם כל ההערכה לגבריאל, הוא לא מנהיג את ההגנה כמו רובן דיאש, וכמובן אין לתותחנים שחקנים שיכולים להתחרות עם דה ברוינה והולאנד. אפשר להצטער על איבוד הנקודות בשבועות האחרונים, אבל עדיף להתמקד דווקא בכך שהקבוצה נתנה פייט בצמרת למרות מגבלות מובנות, והשיגה הרבה יותר ממה שניבאו לה בתחילת העונה.

כאשר רואים את הפערים העצומים שנחשפו אתמול, נותר רק להריע לארסנל ולארטטה על עונה מופלאה בכל קנה מידה. זו לא לוזריות של המחזורים האחרונים, אלא בעיקר ווינריות של חודשים ארוכים.

גבריאל ז'זוס, תומאס פארטה וגרניט ג'אקה מאוכזבים (רויטרס)גבריאל ז'זוס, תומאס פארטה וגרניט ג'אקה מאוכזבים (רויטרס)

לצערם של האוהדים, האופי הזה לא הספיק בסופו של דבר, ושום דבר לא יכול לעצור את הולאנד כאשר הוא מוריד את הגומייה מהשיער ואת דה ברוינה כאשר הוא משחק כמו דה ברוינה. המשימה בליגה כמעט הושלמה, למנצ'סטר סיטי מצפים כעת האתגרים מול ריאל מדריד בחצי גמר ליגת האלופות ונגד מנצ'סטר יונייטד בגמר הגביע האנגלי, ואם שני הכוכבים של הסיטיזנס ימשיכו לשחק בהילוך הזה, טרבל היסטורי בהחלט עשוי להיות בר השגה.

ארלינג הולאנד ורובן דיאש מרוצים (רויטרס)ארלינג הולאנד ורובן דיאש מרוצים (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */