יום שישי, 17.05.2024 שעה 13:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

זהבי: רציתי לעזוב את מכבי אחרי תקרית האוהד

חלוץ הצהובים דיבר על הדרבי שפוצץ ("יום אחרי זה נכנסתי לקרויף למשרד ואמרתי שאני לא מתאמן"), חגיגות הפיו פיו, המאמן שהשפיע, באזל והשוד בהולנד

|
ערן זהבי ופואד בדרבי (יניב גונן)
ערן זהבי ופואד בדרבי (יניב גונן)

ערן זהבי חזר בקיץ האחרון למכבי תל אביב והוא כמובן מלך שערי הקבוצה העונה, כשהוא אף מתמודד על תואר מלך השערים של ליגת העל. בפודקאסט של מכבי תל אביב, “הסיפור שלנו מתחיל”, החלוץ התראיין וחזר למספר סיפורים מרתקים בקריירה, כולל המאמן ששדרג אותו, הדרבי שפוצץ בעקבות האוהד שפרץ, השוד בהולנד, זריקת סרט הקפטן בנבחרת ועוד.

“הפיו פיו? זה היה ספונטני לחלוטין, לא חשבתי שזה יעשה כזה רעש אצל הקהלים. לא הבנתי את משמעות גודל האירוע, אבל כנראה שזה מלמעלה וזה מה שהיה צריך לקרות, זה נהיה סימן ההיכר שלי ופשוט המשכתי עם זה כי הקהל שלנו אהב את זה. זה לא היה משהו מתכוון לקהל של הפועל, הקהל של מכבי רצה שאמשיך עם זה”, אמר זהבי.

“כשנכנסתי לחדר ההלבשה של מכבי תל אביב זה הרגיש בהתחלה מוזר. אתה רוצה להבין את הדינמיקה בקבוצה, דברים אחרים לגמרי. רציתי בהתחלה להתרכז בשלי ולהסתכל על הדברים מהצד, אני אוהב להיכנס לאט לאט לדברים. קיבלו אותי מאוד יפה, גם השחקנים, הצוות וג’ורדי קרויף עזר לי מאוד. ההתאקלמות הייתה קלה כי הקבוצה הייתה טובה”, הוסיף”.

למה 7?
”אמא שלי אוהבת מאוד את המספר הזה. כשנחתתי בפאלרמו היא אמרה לי לקחת 7, התחלתי מעולה. בפאלרמו כשחזרתי ל-16 זו הייתה טעות. בהפועל ת”א הייתי 16, אז לאלירן עטר היה את המספר הזה. הרגשתי חופשי לשאול, ואז רפי דהן עזב וה-7 התפנה”. 

אתה זוכר את השער הראשון שלך במכבי?
”זה היה נגד בית”ר, לא? אה, נתניה בגביע. בהתחלה קיבלתי קללות ושריקות ושרו לי כל מני דברים. לקחתי את זה בחשבון, אבל בסוף המגרש זה מה שקובע. ידעתי שאם אהיה טוב במגרש הכל יהיה בסדר, ואם לא אז מגיע לי שיקללו אותי”.

על פאולו סוזה: “היו המון בעיות בינינו בהתחלה. הוא מאוד העריך אותי מקצועית, אבל כל הזמן היו ויכוחים והרבה חילוקי דעות. לפעמים הוא לקח לך את האינסטינקט, למשל אם עמדת במקום שלא רצה אז התפוצץ עליך. זה קשה כשמוציאים אותך מאזור הנוחות שלך כל כך הרבה. הוא נתן לי הרבה תשומת לב כי ידע שאוכל להביא לו שינוי. הוא עבד איתי על כל דבר קטן, היה אימון שביקש שאמסור אחורה והסתובבתי על השחקן למצב של אחד על אחד מול השוער, והוא שרק והעביר את הכדור לקבוצה השנייה. זה מטריף אותך, הוא לא נתן לי אפילו לסיים את המהלך. הוא שדרג לי את התנועה לעומק, למשל לפני כן הייתי עושה את זה לשחקנים שלא יכולים למסור לי”.

זהבי וסוזה (עמית מצפה)זהבי וסוזה (עמית מצפה)

על הדרבי שהתפוצץ: “הייתי בטירוף, אני לא יודע אם יודעים, אחרי הדרבי רציתי לעזוב, אמרתי להם שאני לא משחק יותר. כעסתי שפאקו לא הסכים לרדת מהמגרש כי איימו שיורידו לנו תשע נקודות. אמרתי לו ‘אתה תביא את 9 הנקודות האלה חזרה איתי ביחד, לא מעניין אותי’. לא היה אכפת לי כי הבנתי שניקח אליפות בכל מקרה. אוהד תקף אותי כשלא עשיתי כלום ואתה נותן לי לרדת במקום שכולם יירדו איתי ונעשה מחאה, בגלל שאתה מפחד מהורדת הנקודות? בסוף מי שנפגע מהסיטואציה זה רק אני, איך שלא תסובב את זה”.

החלוץ הוסיף: “אמרתי לג’ורדי – אתם לא יורדים מהמגרש – אני לא בא יותר. נכנסתי אותו למשרד יום אחרי ואמרתי לו שאני לא רוצה להתאמן. בסוף נרגעתי, הייתי אימפולסיבי, אבל באמת האמנתי שהיינו צריכים לרדת. פאקו וג’ורדי היו המבוגרים האחראים וג’ורדי אמר לי שיירד אותי מהמגרש ונקבל דברים בראש ביחד. בסוף התאכזבתי מאוד. אני חושב שהיינו צריכים לא להמשיך ולקחת אחריות. השופט היה צריך לעשות את זה, מישהו היה צריך לעשות את זה. המשחק לא יכול להימשך כשאוהד תוקף שחקן והשחקן בחוץ”.

האוהד תוקף את זהבי (יניב גונן)האוהד תוקף את זהבי (יניב גונן)

לסיטואציה הייתה השפעה עליך להמשך?
”זה נתן לי דרייב, הייתי חזק בראש. יכולים להגיד שהתגריתי, אבל זה בולשיט אחד גדול. אם לא הייתי מצליח במכבי הם לא היו נפגעים ככה”.

על באזל ב-2015: “אני מאמין שמכבי ת”א יכולה לנצח כל קבוצה, באמת מאמין. ה-2:2 בבאזל נתן לנו את האמונה שאנחנו עושים את זה. כולם צעקו ללכת אחורה, כי 0:1 היה מספיק, אבל היה מצב של התקפה ואתה פשוט יוצא. הכדור הגיע למיכה ומשם היסטוריה”.

האמנת שתכבשו?
”זה לא היה מתפרצת, הנענו את הכדור, הייתה הרמה טובה של מיכה, אבל הנגיחה הייתה מאזור הפנדל, לא היה לי משהו מכזה מרחק. הייתה לי שיחה עם יצחקי אחר כך ואמרתי לו שהרגשתי שמשהו הרים אותי למעלה בגול הזה. אני לא יודע לקפוץ ככה, הייתי כזה עייף, היה איזה כוח עליון שם”.

ערן זהבי חוגג (רויטרס)ערן זהבי חוגג (רויטרס)

אח שלך אבי הוא הקיר שלך והמגן שלך.
”לפעמים קשה לי מאוד לעצור אותו, הוא ה”יאיר נתניהו” שלי. יש את כל הנושא של הנבחרת ואני אומר לו ‘אבי, די, יש לך את העבודה שלך, אתה סוכן שחקנים, תשמור על קלאס’, הוא אומר שהוא לא מסתכל על זה כסוכן אלא על זה שפגעו באחיו”.

ושי?
”שי זו שי. היא עברה טלאות, הייתה בכל העולם. היא התומך לחימה שלי. כל דבר שיעשה לי טובה – היא שם. גם בבית יום לפני משחק אני ישן בחדר לבד. היא מבינה, אני צריך את הריכוז שלי לפני משחק, שאף אחד לא יפריע לי ושאף אחד לא יזוז. אני עושה טיפול בלילה לפני המשחק, אני צריך את השקט שלי. יש לי המון הרגלים שקשה לעמוד בהם ויהיה קשה להבין אותם. לאנשים קשה לקבל את זה ולהבין את זה, אבל זה אני, מצטער”.

ערן ושי זהבי (שחר גרוס)ערן ושי זהבי (שחר גרוס)

החלוץ הוסיף: “בקורונה חשבתי לפרוש, אולי גם אחרי פ.ס.וו, ושי אמרה לי שאני לא יכול לסיים ככה, שיש לי הרבה לתת. העונה התחילה גרוע, הרגשתי לא טוב, וכאבים ואמרתי לה ‘אולי אסיים’, והיא אמרה – ‘לא. אתה חייב להמשיך’. אם לא היה קורה מה שקרה בהולנד, סביר להניח שאולי הייתי הולך על בוטאפוגו”.

מה היה ברגע שקיבלת את ההודעה על השוד?
”צעקתי באוטובוס וכולם לא הבינו, בדיוק התכוונו לרדת לאצטדיון. חייגתי אליה והיא לא ענתה. אחרי האסיפה התקשרתי אליה ולאמא שלי ואמרו לי בהצלחה ואז כשחייגתי אחרי התקרית היא לא ענתה. כשקיבלתי ממנה טלפון היא בכתה וצעקה, דיברתי בעברית מאינסטינקט ומי שמסביבי לא הבינו כלום. כולם היו בהתחלה בשקט ואני צעקתי בטירוף. כל התקשורת לא הבינו למה לא ירדתי מהאוטובוס. הביאו נהג שלקח אותי הביתה, הגעתי לשם ואתה רואה משטרות וחקירות, כאילו הגעת לפרק של CSI, סיוט”.

על מה חשבת?
”הילדים נשארו בהתחלה אצל חברים שלנו, לא רציתי שהם יהיו, התחילו לחקור את שי, אתה מתחיל להבין את הסיטואציה, פתאום אתה מוצא את עצמך שיש לך שומר בבית ואבטחה. עם שמירה והכל זה קרה פעמיים. בלי החוויה הזאת כן היינו הולכים לעוד חוויה, אפילו לשנה ואז כן הייתי חוזר, יכול להיות”.

החשודים בשוד ביתו של זהבי (צילום מסך)החשודים בשוד ביתו של זהבי (צילום מסך)

על הנבחרת אמר: “שאלו אותי אם מישהו מהנבחרת או מההתאחדות דיבר איתי, פשוט אמרתי את האמת. מה, לפאר מישהו שלא מגיע לו? לא הייתה פה פוליטיקה. אלי גוטמן נפגע מזה, באמת היה לי קשר מעולה איתו, אבל הוא לא דיבר איתי. ליבנו את העניינים, הוא אמר שרצה לתפוס אותי לשיחה, אבל בסוף כששאלו אם קיבלתי תמיכה אמרתי את האמת, אני לא יכול לשקר, למה לשקר בדבר כזה? שאלו אם התאכזבתי ואמרתי שכן, איפשהו הייתי מצפה ממאן נבחרת או התאחדות לתת גיבוי לשחקן חשוב”.

על הסיפור עם סרט הקפטן אמר: “לא חשבתי באותו הרגע. התאכזבתי וזה פגע בי כל כך כי אני יודע מה נתתי כל השנים לנבחרת. היו שחקנים שהיו בורחים ממשחקי ידידות ואני כל הזמן הייתי אומר שנבחרת זה דבר ראשון, ושלא משנה מתי קוראים לך אתה בא. לא הולכים לנבחרת רק כדי להצליח אלא כי אתה אוהב לייצג אותה, זה לא משנה אם אתה מפסיד או מנצח. אתה מייצג את המדינה, זה לא ‘אם מנצחים אני בא ואם מפסידים לא’, אתה בא בידיעה שאתה לא פייבוריט. ידעתי מה אני נותן, נתתי את הלב והרגשתי מאוד פגוע באותם רגעים. אני לא על המגרש לבד, בהתחלה הייתי מחזיק את הכדור כדי לשמוע אם באמת שורקים לי בוז, באותו הרגע אמרתי שלא מעניין אותי כלום, קחו את הסרט וקחו את הנבחרת. הצטערתי על האקט כי הייתי צריך לבוא לאלישע בסיום ולהגיד לו לקחת את הסרט. אני אימפולסיבי, עשיתי את מה שעשיתי, אבל אני חושב שזה היה לטובה. בשביל להגיע לנחלה לפעמים צריך לעבור פיצוץ וזה מה שקרה בסוף”.

ערן זהבי עם סרט הקפטן בנבחרת (רדאד ג'בארה)ערן זהבי עם סרט הקפטן בנבחרת (רדאד ג'בארה)

מה זה ישראל בשבילך?
”זה הבית, תהיו טובים אחד לשני, נסו לעשות טוב, מספיק עם המלחמות, בואו נהנה ונשמח, יש מדינה יפה וטובה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */