יום שבת, 04.05.2024 שעה 04:01
ליגה איטלקית 23-24
8918-8134אינטר1
7039-6434מילאן2
6526-4734יובנטוס3
6427-4935בולוניה4
5941-6134רומא5
5737-6133אטאלנטה6
5535-4334לאציו7
5037-5033פיורנטינה8
5043-5234נאפולי9
4731-3135טורינו10
4444-3634מונצה11
4240-3834גנואה12
3649-3134לצ'ה13
3259-3634קליארי14
3145-3134ורונה15
3163-4334פרוזינונה16
3150-2634אמפולי17
2951-3234אודינזה18
2670-4034ססואולו19
1573-2634סלרניטנה20
לוח משחקים
  • טורינו
  • 0 - 0
  • בולוניה
  • מונצה
  • שבת, 04/05, 19:00
  • לאציו
  • ססואולו
  • שבת, 04/05, 21:45
  • אינטר
  • קליארי
  • ראשון, 05/05, 13:30
  • לצ'ה
  • אמפולי
  • ראשון, 05/05, 16:00
  • פרוזינונה
  • ורונה
  • ראשון, 05/05, 16:00
  • פיורנטינה
  • מילאן
  • ראשון, 05/05, 19:00
  • גנואה
  • רומא
  • ראשון, 05/05, 21:45
  • יובנטוס
  • סלרניטנה
  • שני, 06/05, 19:00
  • אטאלנטה
  • אודינזה
  • שני, 06/05, 21:45
  • נאפולי

האליפות הקרבה של נאפולי בלתי ניתנת לשחזור

אחרי איבוד השלד בקיץ, אף אחד לא האמין שרכש גאורגי אלמוני יהפוך לקבראדונה וקים ישכיח את קוליבאלי. אבל הכל התחבר בעונה חד פעמית. אלו גיבוריה

|
ויקטור אוסימן וחביצה קברצחאליה (רויטרס)
ויקטור אוסימן וחביצה קברצחאליה (רויטרס)

זה הלך קשה מאוד לנאפולי באצטדיונה של יובנטוס אתמול (ראשון). הגברת הזקנה, מעודדת מהחזרת 15 הנקודות שנגנזו ממנה, רצתה לבסס את מעמדה במאבק על הכרטיסים לליגת האלופות ולא הייתה רחוקה מכך. ידה הייתה על העליונה בסיומת הדרמטית ושער של אנחל די מריה נשלל בהחלטת שיפוט אבסורדית בהתערבות ה-VAR. איכשהו, האורחים שרדו וג'אקומו רספאדורי שלח אותם לחגיגות מרגשות עם שער ניצחון בזמן פציעות.

באופן כללי, המכונה של נאפולי חורקת לאחרונה. במחזור הקודם, בהרכב לא אידיאלי במסגרת ההכנות לגומלין מול מילאן במשחק הגומלין ברבע גמר ליגת האלופות, היא הסתפקה בתיקו מאופס ביתי מתסכל עם ורונה. המנוחה שקיבלו הכוכבים לא עזרה להם מול האדומים-שחורים, והם הודחו בתום תיקו 1:1 שהיה אמור בכלל להסתיים בהפסד, כי מילאן גברה על החבורה של לוצ'אנו ספאלטי 0:1 במשחק הראשון. וזה עוד כלום לעומת התבוסה 4:0 שהאדומים-שחורים הנחילו לה בליגה. 

בקיצור, עם שני ניצחונות בלבד בשישה משחקים בכל המפעלים באפריל, נראית נאפולי כמו קבוצה רגילה לגמרי, אבל המשבר הזה רק מדגיש את עוצמת ההישג שלה, כי "הקבוצה הרגילה" הזו צפויה להיות מוכתרת רשמית לאלופת איטליה בשבוע הבא, כאשר יוותרו שישה מחזורים לתום העונה. עם 78 נקודות מ-31 מחזורים, היא מקדימה ב-17 נקודות את לאציו במקום השני, ומעשית הקרב על סקודטו הוכרע אי שם בפברואר. זה היה יכול להיות הישג עצום עבור כל מועדון, קל וחומר עבור קבוצה שלא זכתה באליפות במשך 33 שנה, מה גם שהפרשנים חזו לה בעיות בקיץ האחרון בעקבות עזיבה של שלד הכוכבים.

עם 78 נקודות: נאפולי גוברת על יובנטוס

ולא רק הפרשנים. אוהדים זעמו על הבעלים אורליו דה לאורנטיס עוד מתחילת 2022, כאשר התברר סופית כי דרישותיו הכספיות של הקפטן לורנצו אינסינייה לא נענו והוא החליט לעזוב לטובת החיים הקלים והמשכורת השמנה בטורונטו. במקביל, הסתיימה גם הקדנציה בת תשע השנים של דריס מרטנס, מלך שערי נאפולי בכל הזמנים, שהיה נערץ מאוד ביציעים, אך הסתדר פחות טוב עם הנשיא בתקופה האחרונה. ואולי שני החלוצים נמוכי הקומה היו ותיקים מעבר לשיא, אבל על קאלידו קוליבאלי שנמכר לצ'לסי לא העזו לומר זאת, כי הבלם הצרפתי-סנגלי היה העוגן הבלתי מעורער בעורף. פביאן רואיס הספרדי, שהגדיר את המשחק של נאפולי במרכז המגרש, שווק לפאריס סן ז'רמן תמורת סכום נמוך יחסית של 25 מיליון אירו, וללא הרביעייה הזו, נראה הסגל של נאפולי חיוור הרבה יותר.

כי הרי מי הגיע? את אינסינייה היה אמור להחליף גאורגי אלמוני כלשהו שהוחתם במחיר מבצע מדינאמו באטומי, רק כי הפלישה של ולדימיר פוטין לאוקראינה איפשרה לו להשתחרר מרובין קאזאן. במקום קוליבאלי הגיע בחצי מחיר קוריאני כלשהו מפנרבחצ'ה. רואיס כלל לא הוחלף, פרט לעובדה כי אנדרה-פרנק זמבו אנגיסה הוחתם באופן מלא מפולהאם אחרי שהושאל ממנה בעונה שעברה. דה לאורנטיס ספג אש, וכך גם ספאלטי עצמו. ממש לא כולם בדרום איטליה היו מרוצים מביצועיו בעונתו הראשונה בנאפולי והיו שדרשו ממנו להתפטר לפני שהמצב יתדרדר.

נשכח. קוליבאלי (רויטרס)נשכח. קוליבאלי (רויטרס)

מי היה מאמין אז שהגאורגי בשם חביצ'ה קברצחאליה יהפוך תוך שבועות ספורים לאליל היציעים, האוהדים יהיו מוכנים לנשק את רגליו, תינוקות ייקראו על שמו והוא יקבל את הכינוי המופלא קבראדונה? במונחים של עלות-תועלת, זו הייתה אחת העסקאות המזהירות בהיסטוריה, כי קברצחאליה לא רק הצית את הדמיון עם הכדרורים המיוחדים שלו. היצירתיות שלו תכלתית מאוד, והוא יוצר מצבי הבקעה עבור עצמו ועבור חבריו. שיתוף הפעולה שלו עם ויקטור אוסימן היה אדיר כאשר הניגרי היה כשיר, אבל באופן מטריף נאפולי הסתדרה ללא קושי אפילו כאשר החלוץ המרכזי הדומיננטי שלה היה פצוע, כי ג'ובאני סימאונה – הבן של צ'ולו שהביא איתו נחישות אינסופית – מילא את מקומו היטב.

מי היה מאמין שהקוריאני בשם קים מין-ג'ה יהיה יציב ואיכותי יותר גם בהשוואה לקוליבאלי בשיאו? בינתיים, הצרפתי-סנגלי נכשל בסטמפורד ברידג', וגם אם הפיאסקו לא התרחש רק באשמתו בכאוס המוחלט שסורר במחנה הכחול, ברור לכולם כי נאפולי נתנה לו ללכת בדיוק בזמן, לפני שהוא החל לצלול. כניסתו החלקה של קים, שלא דרשה התאקלמות כמעט כלל, הייתה אף היא סנסציונית, ומי יודע – אולי יהיו גם תינוקות שיישאו את שמו בעיר שמתכוננת כבר שבועות בשקיקה לחגיגות האליפות הגדולות. 

איזו עונה. קברצחאליה (רויטרס)איזו עונה. קברצחאליה (רויטרס)

בנוסף, זמבו אנגיסה השתדרג עוד יותר והפך לאחד הקשרים האיכותיים באיטליה. לצידו, גם סטניסלב לובוטקה הסלובקי ופיוטר ז'לינסקי הפולני שדרגו את רמתם, וכך נהנתה נאפולי מחוליית מרכז מגרש יוצאת דופן, למרות שכל אחד ממרכיביה אנדרייטד מאוד – בניגוד לרואיס שעשה כותרות קצת גדולות מדי ביחס לתרומה האמיתית שלו. גם את זה אפשר לראות רק בדיעבד, כאשר השתלבותו בפרוייקט הקטארי בפאריס דווקא היתה בעייתית למדי.

למעשה, כמעט כל שחקן בהרכב נאפולי סיפק את עונתו הטובה ביותר. השוער אלכס מרט תפס סוף כל סוף פיקוד בין הקורות בעקבות עזיבתו של דויד אוספינה לסעודיה, והוכיח שהגדרתו כג'יג'י בופון החדש ב-2018 כאשר הוחתם על ידי נאפולי תמורת 22 מיליון אירו מאודינזה, לא הייתה מופרכת לגמרי. ג'ובאני די לורנצו, המגן הימני של אלופת אירופה ביורו 2020, עדיין לא הוערך מספיק עד העונה למרות מדליית הזהב על צווארו – אבל כעת הסיר לגמרי את כל הספקות לגביו. אמיר רחמני הקוסוברי היה איתן הרבה יותר לצד קים מאשר בציוות עם קוליבאלי. מריו רוי הפורטוגלי היה טוב יותר בעמדת המגן השמאלי, בעיקר בגלל התחרות מצידו של האורוגוואי החדש, מתיאס אוליביירה, שגם איפשר לו לנוח בתדירות גבוהה.

יציב מקוליבאלי. קים מין-ג'ה (רויטרס)יציב מקוליבאלי. קים מין-ג'ה (רויטרס)

לא לקח זמן רב בכדי שאנשים החלו להתייחס לניצחונותיה של נאפולי כאל תופעה מובנת מאליה. הלהקה המסוגננת הזו יצאה לדרך עם תשעה שערים בשני מחזורי הפתיחה באוגוסט – 2:5 על ורונה ו-0:4 על מונצה – ואז הביאה תוצאות מסוג זה גם לליגת האלופות. ליברפול הובסה 4:1 בנאפולי, אייאקס נרמסה 6:1 באמסטרדם ובשלב זה בכל העולם כבר ניסו לבטא ולשנן את השם קברצחאליה.

ניתן היה לצפות כי הרוח תצא מהמפרשים של החבורה חסרת הניסיון הזו, אך זה לא קרה עד אפריל, ולמאמן מגיע קרדיט עצום על כך שהשכיל לשמור את רגליהם של השחקנים על הקרקע. בין ספטמבר לנובמבר רשמה הקבוצה 11 ניצחונות ליגה רצופים. מיד אחרי פגרת המונדיאל היא הפסידה 1:0 לאינטר בקרב פתוח שיכול היה ללכת לכל כיוון, אבל תקוותיהן של היריבות לא החזיקו מעמד, כי נאפולי יצאה לרצף חדש של שמונה ניצחונות. עם 57 נקודות מתוך 60 בתקופה זו, אף אחד לא היה מצליח לעמוד בקצב הרצחני הזה, והמלאכה הייתה פשוטה עוד יותר בליגה האיטלקית העונה, כי כל יתר קבוצות הצמרת סבלו מחוסר יציבות קיצוני גם כך.

פוזה מוכרת. שחקני נאפולי חוגגים (רויטרס)פוזה מוכרת. שחקני נאפולי חוגגים (רויטרס)

הקלות הבלתי נתפסת הזו אפילו גרמה, באופן פרדוקסלי אך מובן לגמרי מבחינה פסיכולוגית, להישג להרגיש קצת פחות מכונן. יש משהו מתוק בניצחונות בשיניים במאבק עיקש, בעוד נאפולי שייטה לעבר התואר, ובשלב מסוים הרשתה לעצמה לעשות את זה בהילוך שלישי לכל היותר. אז אולי עכשיו, אחרי הבעיות שנחשפו בשבועות האחרונים, זה ירגיש עוד יותר טוב. הניצחון על יובנטוס אתמול היה כיפי במיוחד דווקא בגלל שהושג בנסיבות לא טריוויאליות, וכעת הכל מוכן לחגיגות.

למרבה הצער, יש סיכוי סביר כי האליפות תובטח סופית כאשר נאפולי לא תהיה על המגרש. היא תתמודד בבית מול סלרניטנה של פאולו סוזה בשבת, בעוד לאציו תשחק בסן סירו מול אינטר רק ביום ראשון בצהריים. אם הקבוצה של ספאלטי תנצח והחבורה של מאוריציו סארי לא תיקח שלוש נקודות, הכל יהיה סגור הרמטית. אם התסריט יהיה שונה – אזי האליפות תובטח כנראה ביום שלישי הבא, כאשר נאפולי תתארח אצל אודינזה.

ההכתרה של נאפולי קרובה (רויטרס)ההכתרה של נאפולי קרובה (רויטרס)

בכל מקרה, את העונה הזו יש להעריך, כי היא חד פעמית ולא ניתנת לשחזור. אם תשמור על השלד החדש שנבנה באופן כה מפתיע באמצעות עבודת סקאוטינג מזהירה, מסוגלת נאפולי להמשיך להיות כוח משמעותי מאוד באיטליה ובאירופה כולה, אבל לא תצליח לזכות באליפות כה קלה אף פעם.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */