יום ראשון, 12.05.2024 שעה 02:41
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"חוסר ספורטיביות, דין למכבי חיפה ודין לשאר"

ב"ש זועמת על בית הדין שהטיל על הקבוצה עונש רדיוס: "עושים הכל כדי שמכבי חיפה תחגוג אליפות מהר". במועדון יערערו מיידית: "החלטה חסרת פרופורציה"

|
שחקני הפועל באר שבע (אורן בן חקון)
שחקני הפועל באר שבע (אורן בן חקון)

בהפועל באר שבע קיבלו בזעם גדול מאוד את העונש של בית הדין לכדורגל, שהטיל על הקבוצה בין היתר משחק רדיוס שיחול מול מכבי חיפה במחזור הבא. הקבוצה מבירת הנגב טוענת לקיפוח של בית הדין, שעושה “דין למכבי חיפה ודין לכל השאר”. הקבוצה מתכוונת לערער על העונש. 

מדובר במכה קשה עבור חלומות האליפות של אלונה ברקת ואליניב ברדה, שייאלצו לארח את הירוקים במשחק הדרמטי מחוץ לטרנר. "החלטה לא ספורטיבית של בית הדין, אבל התרגלנו כבר לדין מכבי חיפה ודין לכל השאר. שערוריה, עושים את הכל כדי שמכבי חיפה תחגוג אליפות כמה שיותר מהר". 

בהודעה רשמית מטעם הקבוצה נמסר: “העונש שהושת עלינו הינו עונש לא מידתי אשר פוגע בצורה אנושה בערך הספורטיביות. בית הדין של ההתאחדות בחר להתעלם מהעובדות שהוצגו בפניו ומתקדימי העבר ולבחור בענישה חמורה ממה שדרש תובע ההתאחדות, וכזו שמשפיעה על קהל שלם”.

אבוקות על הדשא בטרנר (ראובן שוורץ)אבוקות על הדשא בטרנר (ראובן שוורץ)

“תמוה מדוע גזר הדין פורסם ארבעה ימים לאחר קיום הדיון, כשלפנינו יום אבל לאומי וחג, מה שהופך את היערכותנו לקראת קיום משחק הבית הקרוב לבלתי אפשרית. אנו נגיש ערעור מיידי על ההחלטה הקשה וחסרת הפרופורציה, על מנת לתקן את העוול שנגרם בגזר דין זה”, הוסיפו.

עוד לפני הסערה, בב”ש התייחסו לניצחון 1:2 על הפועל ירושלים: "הכי חשוב שחזרנו לנצח. המשחקים האחרונים היו קשים מאוד עבורנו, מרגישים פספוס גדול, אבל הניצחון חשוב מאוד. יש עוד 4 משחקים עד לסיום העונה, ניתן בהם את הכל כדי לסיים הכי גבוה שאפשר. היו לנו כמה הזדמנויות להתקרב למקום הראשון ודיברנו יותר מדי, כדי לדבר באמת על אליפות צריך שמכבי חיפה תפסיד כמעט את כל המשחקים שלה וזה לא יקרה".

אליניב ברדה (אורן בן חקון)אליניב ברדה (אורן בן חקון)

מאמן הקבוצה אליניב ברדה היה מרוצה בסיום בעיקר מהגישה של חניכיו ולדעת אנשים בקבוצה זה השיפור הכי משמעותי שהיה אמש מול שני המשחקים האחרונים. "נגד מכבי נתניה ונגד מכבי תל אביב לא היינו מספיק טובים, האנרגיות לא היו מספיקות. הפעם זה היה נראה טוב יותר, אבל אנחנו צריכים להראות את זה בכל משחק עד סוף העונה".

ברדה ערך מספר שינויים לעומת ההרכב שפתח נגד מכבי נתניה, כשהבולטים בהם היו חזרתו של מיגל ויטור ומנגד הספסול של רמזי ספורי ודור מיכה. בבאר שבע החמיאו לבלם הפורטוגלי על החזרת המנהיגות לקבוצה, "ההשפעה של מיגי יוצאת דופן, השקט שהוא נותן לנו זה נכס אדיר, אבל לעתיד נהיה חייבים להסתדר גם בלעדיו", אמרו שחקנים.

בקבוצה החמיאו לשני הכובשים, יוג'ין אנסה ופטריק קלימלה, שהיו חלשים במשחקים האחרונים ואולי הצליחו לשפר את מעמדם לקראת העונה הבאה. רועי גורדנה קיבל גם כן שבחים, כמו שגיב יחזקאל ומריאנו בריירו, שאמש הזכיר את היכולת שלפני הפציעה באמצע העונה.

פטריק קלימלה (אורן בן חקון)פטריק קלימלה (אורן בן חקון)

במועדון מסרבים להתעסק בעונה הבאה ומקווים לנס שיוכל להחזיר את מאבק האליפות לחיים. בקבוצה יחזיקו אצבעות לאחות הדרומית מ.ס אשדוד, אבל לא תולים בכך תקוות גדולות לאור העובדה שהקבוצה מעיר הנמל מתחילה להתרכז יותר בחצי גמר הגביע שלה. "לא רוצים לדבר על מאבק האליפות כל עוד זה בכלל לא בידיים שלנו", אמרו בבאר שבע.

כפי שפורסם אתמול, שחקני הפועל באר שבע ממשיכים להיפצע בקצב מסחרר, כאשר הפעם הקשר עדן שמיר מצטרף לרשימת הפצועים הארוכה הכוללת את אביב סולומון, רותם חטואל, איאד אבו עביד ושי אליאס. שמיר קרע את השריר הארבע ראשי באימון של יום חמישי, לא נכלל בסגל המשחק והוא גמר את העונה. בעקבות הפציעה, מי שעשוי לקבל דקות עד סוף העונה הוא הקשר האחורי של קבוצת הנוער רועי ממן, שכבר ערך בכורה בבוגרים במסגרת הקונפרנס ליג מול ויאריאל.

עדן שמיר (עמרי שטיין)עדן שמיר (עמרי שטיין)

עוד שחקן שסיים את העונה הוא רותם חטואל. השחקן שהרשים במחצית העונה הראשונה עם 11 שערי ליגה ו-5 באירופה, ערך אתמול את הופעתו האחרונה בסגל והוא יצא לניתוח בשרירי הבטן בבית חולים במינכן אצל ד"ר אולריקה מושביק, הנחשבת למומחית בתחום שנתחה בעבר גם את דולב חזיזה. איאד אבו עביד שסובל גם כן מפציעה בשרירי הבטן אבל במצב אחר משל חטואל, עשוי לעשות חזרה שמרנית מאחר ולא בטוח שניתוח ישפר את המצב באופן משמעותי.

בקבוצה ממשיכים להתרשם מהיכולת של המושאל יוני סטויאנוב, שהוסיף שער נהדר נוסף למאזנו בתיקו הדרמטי אמש נגד קריית שמונה. סטויאנוב צפוי לחזור בקיץ מהשאלה אותה מגדירים במועדון כמוצלחת מאוד. בעניין אחר, במועדון הדפו אמש את הטענות על הצדעה במועל יד של החלוץ פטריק קלימלה בחגיגת השער שכבש. בבאר שבע טענו שנתקלו בעניין רק בשלב מאוחר, כאשר במהלך ואחרי המשחק לא התייחסו בצורה משמעותית כפי שעלתה ברשתות החברתיות, שם גם הפולני הדף את הטענות בפוסט. "פטריק טפח על החזה והודה לקהל שעודד אותו לאחר כיבוש השער. כל ניסיון לייחס לחגיגה כוונה אחרת הוא מגוחך, ציני ולגמרי מיותר", אמרו בבאר שבע. 

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */