יום שבת, 11.05.2024 שעה 15:34
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

במכבי ביקרו: לא יכול להיות שזה נראה כ"כ גרוע

הצהובים מתקשים לקבל את היכולת ב-0:0 בנתניה, קראנקה משדר עסקים כרגיל: "יש לי חוזה לעוד עונה". ביקורת על הוצאת החלוצים והסגנון, כעס על ה-VAR

|
שחקני מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)
שחקני מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)

"זה שיעור עבוריו. היינו צריכים להיות אגרסיביים יותר. הם היו טובים מאיתנו, היינו צריכים לשחק נגדם כפי ששיחקנו נגדם בבלומפילד ולא עשינו את זה הפעם", כך סיכם אייטור קראנקה עוד תיקו מאכזב של מכבי תל אביב שנפרדה אמש (שבת) ב-0:0 ממכבי נתניה. "בחצי השני השתפרנו, הוספתי שחקנים אחרים מהספסל כדי להביא יותר אנרגיה ואגרסיביות, היו לנו מצבים טובים, היו לנו שלושה שערים פסולים ומצטיין המשחק בסוף היה השוער שלהם". 

קראנקה ולא בפעם הראשונה העונה, עושה רושם שראה משחק קצת אחר ממה שכולנו ראינו במגרש או בבית. מכבי ת"א שיחקה כדורגל רע, לא הצליחה לייצר שום פעולה אחת חיובית ממשחק מסודר, או בכלל לייצר משחק מסודר, סגנון המשחק שלו שדוגל בהעברת המשחק לחלק המגרש של היריבה שוב נחשף במערומיו ושוב זה קרה מול מכבי נתניה בנתניה. המאמן טען שאיתמר ניצן היה מצטיין המשחק ואכן הוא עצר כמה כדורים מסוכנים, אבל המצטיינים האמיתיים מבחינת מכבי ת"א היו שחקני ההתקפה של נתניה שפישלו שוב ושוב בפעולות האחרונות אחרי שקיבלו אין ספור התקפות עם יתרון מספרי על שחקני ההגנה. 

"זה מתסכל כי אנחנו מכירים את נתניה ואם אתה לא בא מספיק אגרסיבי נגדם, אתה בבעיה", המשיך לתרץ קראנקה ושוב, לא ממש ברור איזה משחק הוא ראה ואיך האגרסיביות קשורה לנושא. "צריך לקחת את המשחק הזה כשיעור לעתיד ולהבין שאם אנחנו מגנים ביחד ואגרסיביים יותר מהיריבה, אז אני לא מכיר קבוצה שיכולה לקחת לנו נקודות. בעשרת המשחקים האחרונים אנחנו מתקשים להבקיע, זה המצב. אנחנו עושים אימוני סיומת, אימוני תנועה, אימוני מצבים נייחים אבל אם אתה עושה הכל ולא מבקיע, אז אין מה לעשות חוץ מלהמשיך ולעבוד על זה".

קראנקה:אם נשחק יחד אין קבוצה טובה מאיתנו

גם פה, להגיד שעושים אימונים זה טוב ויפה ואף אחד לא טוען אחרת, אך קראנקה בעצמו אמר ביום חמישי שהוא לא אומר לשחקנים מי יבעט כדורים חופשיים ומי ירים את הקרנות, אלא נותן להם להחליט לבד על המגרש, וזה עם כל הכבוד משפט קצת לא רציני מצד המאמן. אם זה המצב, אז בשביל מה בדיוק האימונים? כדי לתרגל איך דן ביטון מרים קרנות ואז לתת לשחקן אחר לבצע אותן? אז לטובת מי האימון בעצם? שוב, ולא בפעם הראשונה, יש פער די לא ברור בין האמירות של המאמן למה שאמור לקרות.  

"חוץ מערן וג'ורג'ה, ואוסקר שהיו לו כמה גולים ובישולים, השחקנים האחרים לא כובשים. זאת בעיה", הוסיף המאמן ונגע בבעיה שכולם רואים - הקבוצה שלו תלויה ברגל המסיימת של שני שחקנים בלבד. "כשחתמתי על החוזה במועדון המוטיבציה שהנחתה אותי הייתה להגן על החולצה של המועדון הזה, על הקהל הזה, ומוטיבציה היא תמיד משהו שתלוי בך. זה לא קשור למצב בטבלה או למשחק כזה או אחר. זה משהו שחייב להיות בך כי אתה חלק ממכבי ת"א. אתה חייב להראות תמיד שאתה הכי טוב", אמר בתשובה לשאלה כיצד מייצרים מוטיבציה במצב שבו אין על מה לשחק בליגה. 

"שחקנים אחרים לא כובשים חוץ ממנו ומיובאנוביץ'". ערן זהבי (חגי מיכאלי)"שחקנים אחרים לא כובשים חוץ ממנו ומיובאנוביץ'". ערן זהבי (חגי מיכאלי)

קראנקה אף נשאל האם יש לו תוכניות לעונה הבאה והאם הוא כבר חושב על להחליף שחקנים, והשיב: "אני לא חושב על להחליף אף אחד, עד לסיום העונה אלה השחקנים שלי. אמרתי להם לפני כמה שבועות שהם יראו לי מי רוצה להיות פה בעונה הבאה. אז אני לא חושב על מישהו שעוזב או לא". 

לסיום נשאל על הנוכחות של הבעלים שהגיע ארצה ביום שישי: "טוב מאוד שמיץ' גולדהאר היה באימון, כשאתה מדבר איתו פנים לפנים הכל קל יותר. זה אומר שאנחנו ביחד, הוא רוצה להשתפר, כאיש עסקים כל כך מוצלח אתה רואה בעיניים שלו שהוא רוצה לעשות את הטוב ביותר, הוא דורש מאיתנו את הטוב ביותר ואנחנו צריכים להחזיר לו את הביטחון בנו. חתמתי לשנה וחצי, ידעתי שאני מגיע למועדון גדול, המוטיבציה להצליח קיימת והחוזה קיים". 

מיץ' גולדהאר (חגי מיכאלי)מיץ' גולדהאר (חגי מיכאלי)

לצד כל אלה, משחקים כמו נתניה הם אלה שפוגעים בקראנקה, באיך שהקהל מסתכל עליו, באיך שכולם סביבו מסתכלים על הכדורגל שלו ועל העתיד שצפוי אם אכן הוא ימשיך כמאמן הקבוצה. "לא יכול להיות שזה נראה כל כך גרוע", אמרו גורמים בקבוצה אחרי המשחק, והם צודקים. מכבי ת"א של קראנקה נראית רע מאוד מול היריבות שנותנות לה ליזום ולחשוב ומאטות את קצב המשחק. המשחק שלה תקוע, מתרכז רק באמצע, צפוף ולא מרווח, שבלוני ובעיקרו מסתמך על כדורים ארוכים לאורך 50 מטרים בניסיון להתחיל את ההתקפות דרך הכדורים השניים או טעויות של היריבה. סגנון של קבוצה קטנה, במילים אחרות.

כמו כן, המאמן ספג ביקורת פנימית על כך שבחר להוציא את זהבי ויובאנוביץ' ולא השאיר אחד מהם על הדשא לדקות הסיום. "לא יכול להיות שאתה אומר שיש לך רק שני כובשים בקבוצה ואתה מנסה להכריע את המשחק עם שחקנים שבקושי ראו דשא העונה. אחד מבין יובאנוביץ' או ערן היה צריך להישאר על הדשא". 

ג'ורג'ה יובאנוביץ' (חגי מיכאלי)ג'ורג'ה יובאנוביץ' (חגי מיכאלי)

כל אלה הם ביקורת על המאמן, אך גם השחקנים לא נקיים ואמש כולם בלי יוצא מן הכלל הציגו משחק רע על הדשא שכלל אין ספור איבודים והחלטות רעות פעם אחר פעם, אבל כשזה קורה שוב ושוב לאורך פרק זמן לא ארוך תחת שרביטו של קראנקה, נותר רק לתהות מהי מידת האשמה, ומה בעצם מרחב התמרון שיש לשחקנים כשזוהי בעצם השיטה וזהו סגנון המשחק שחוזר על עצמו שוב ושוב. הרי סביר להניח שאם קראנקה היה רוצה לשחק כדורגל אחר, הוא כבר היה עושה את זה. להפך, בכל משחק רואים בדיוק את אותם הדברים. לפעמים זה עובד יותר טוב ולפעמים פחות, אבל זה לא כדורגל שמישהו מאוהדי מכבי ת"א רוצה לראות. 

לצד כל אלה, במכבי ת"א היה כעס על רועי ריינשרייבר ב-VAR, ולראייה המשחק הקודם בין נתניה למכבי ת"א באצטדיון הזה. אז, שערו של פטריק טוואמסי אושר למרות שבמהלך ההשתלטות על הכדור שהוביל בסופו של דבר לגול, מתן חוזז ספג מרפק משחקן נתנייתי. אז, האיגוד יצא עם הבהרה כי שופטי ה-VAR אינם מתבקשים להתערב בכל מגע וגיורא ענבר שלא צריך להתערב במקרים של עבירות קלות. "הסיפור של יובאנוביץ' הוא בדיוק אותו הדבר ואפילו פחות. המגע עם גנדלמן הוא מגע רך מאוד, אפשר להגיד שבלם נתניה אפילו יוזם את המגע בעצמו ונכנס לו ביד. אז על מה ההתערבות פה בעצם? למה המרפק שחוזז קיבל היה חוקי וזה לא? נראה שהשופטים ב-VAR ממשיכים לחפש בכוח סיבות לפסול לנו שערים, אבל אם זה הפוך, מאשרים". 

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */