יום שישי, 17.05.2024 שעה 08:22
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
7022-5735עירוני ק"ש1
6631-5435עירוני טבריה2
6644-6335בני יהודה3
5936-5835הפועל נוף הגליל4
5056-6435מכבי יפו5
5058-6335הפועל ניר רמה"ש6
5052-4235מכבי הרצליה7
4643-4535הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4947-5335הפועל עכו1
4346-3635מ.ס כפר קאסם2
4140-4335הפועל ר"ג3
4058-4335סקציה נס ציונה4
3953-4135הפועל עפולה5
3847-3535הפועל כפ"ס6
3747-3035הפועל ראשל"צ7
2080-3335איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 17/05, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • בני יהודה
  • שישי, 17/05, 16:00
  • הפועל ניר רמה"ש
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 17/05, 16:00
  • מכבי הרצליה
  • עירוני טבריה
  • שישי, 17/05, 16:00
  • מכבי יפו
  • סקציה נס ציונה
  • שישי, 17/05, 16:00
  • הפועל עפולה
  • הפועל עכו
  • שישי, 17/05, 16:00
  • הפועל כפ"ס
  • מ.ס כפר קאסם
  • שישי, 17/05, 16:00
  • איחוד בני שפרעם
  • הפועל ראשל"צ
  • שישי, 17/05, 16:00
  • הפועל ר"ג

"בכיתי בלילות, לא רציתי להמשיך יותר בכדורגל"

א.א פאחם ("כל פעם שהתקרבנו למקום 2, נפלנו"), ההצלחה ("סומנתי כפוטנציאל והעונה הוא ממומש"), הפועל ת"א ואבו אלעם. אנאס מחאמיד פורח ומסמן מטרות

|
אנאס מחאמיד (עמרי שטיין)
אנאס מחאמיד (עמרי שטיין)

כבר בגיל 17 אנאס מחאמיד סומן כאחד מכוכבי העתיד של הכדורגל הישראלי. הוא ערך הופעת בכורה בבוגרים של הפועל ת"א בגיל כה צעיר, רשם אין סוף שערים בקבוצות הנוער והנערים והיה אחראי על העפלת נבחרת הנוער לשלב העילית. 

בגיל 24, אחרי שנים לא פשוטות שכללו התדרדרות עד לליגה א', הוא חזר. כבר בתחילת העונה, כשחתם בהפועל אום אל פאחם מהליגה הלאומית, ניבא לו המנהל המקצועי שמעון הדרי כי זו תהיה עונת החזרה שלו. מחאמיד הגשים את מילתו של הדרי, עם 10 שערי ליגה ועוד שלושה בגביע ועונה מוצלחת בקבוצה של אדהם האדיה, אך בכל זאת, ממאבקי העלייה שצפו לה, התרחקה הקבוצה.

כעת, בראיון מיוחד למדור "לאומית במוקד", מחאמיד מדבר: הציפיות, התקופה בהפועל ת"א, המחשבות על פרישה, העתיד והקריירה המפוספסת באירופה. מחאמיד מודה כי עבר שינוי והתבגר וכבר נמצא עם הפנים אל היעד הבא: קבוצה בליגת העל שתאמין ותרצה אותו.

אנאס מחאמיד (חגי מיכאלי)אנאס מחאמיד (חגי מיכאלי)

העונה הזאת התחילה עם ציפיות עלייה.
"בתחילת השנה ההנהלה בנתה את הקבוצה ואת הסגל כדי לעלות ליגה. התחלנו את העונה פחות טוב עם מוטי איווניר והתוצאות הפחות טובות הובילו להתפטרותו ולהגעתו של אדהם האדיה. מאז שאדהם הגיע, אנחנו עם 63% הצלחה, שאלו אותם אחוזי הצלחה כמו של מכבי והפועל פ"ת.

"בסופו של דבר, אנחנו שבע נקודות מהמקום השני. זו זכותם של אנשים להגיד שזה כישלון כי הושקע פה הרבה מאוד כסף כדי שהקבוצה תהיה בליגת העל ויש פה חומר שחקנים שהוא מעל הליגה. נשארו ארבעה מחזורים עד סוף העונה ואני מאמין מאוד שאנחנו עוד יכולים לעשות את זה, למרות שזה 90% גמור. אולי בשנה הבאה, איפה שלא אהיה, אום אל פאחם תעלה לליגת העל".

אבל אתם לא מצליחים כבר כמה שנים לעלות בעוד קבוצות כמו ריינה ונס ציונה כן מצליחות.
"במבחן התוצאה, הפועל אום אל פאחם שיחקה נגד מכבי והפועל פ"ת ארבע פעמים והפסידה בכולן. קבוצה שרוצה לעלות ליגה לא יכולה לעלות עם מאזן כזה. פה, בתוספת משחק החוץ מול אדומים אשדוד ומשחק הפתיחה באצטדיון החדש מול בני יהודה, נפלנו.

שחקני הפועל אום אל פאחם מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני הפועל אום אל פאחם מאוכזבים (חגי מיכאלי)

"לחץ? יכול להיות. אני אישית לא אוהב לחץ ואני לא אותו השחקן תחת לחץ. עובדה שמרגע שירד קצת הלחץ ופחות באים לראות את הקבוצה, אנחנו עושים עבודה טובה במגרש וההנהלה והקהל לא מלחיצים אותנו. אנחנו משחקים את הכדורגל שלנו וכשאני משחק את הכדורגל שלי, אני נראה יותר טוב".

אבל בסוף שחקן כדורגל נמדד תחת לחץ.
"אני מסכים איתך ששחקן כדורגל חייב לעמוד בלחץ אבל בסופו של דבר אנחנו בני אדם ואנשים עם רגשות. כל מילה, כל מבט או משהו שמתרחש מסביבנו, משפיע עלינו. אני אישית הרגשתי שכל פעם שהגענו למרחק נגיעה מהמקום השני, נפלנו. זה קרה יותר מפעם אחת שהגענו למשחק שאם היינו מנצחים בו, היינו עולים למקום השני. כנראה שלא עמדנו בלחץ וזה יכול לקרות בכדורגל. בני יהודה השקיעה פי 2 בעונה שעברה ולא הייתה בפלייאוף העליון, ברצלונה משקיעה מיליונים והיא לא בליגת האלופות כיום ובאיירן מינכן משקיעה מאות מיליונים והיא לא בליגת האלופות".

מה חלקה של ההנהלה?
"אבו אלעם וואסים נתנו את הכול לשחקנים ואת כל מה שמגיע להם. אף אחד לא יכול לבוא אליהם בטענות: הם השקיעו מכיסם ונתנו בלי סוף למערכת. זו עונה קשה במהלכה החלפנו שלושה מאמנים. אני חושב שהליגה השנה היא הרבה יותר קשה. הקבוצה שבמקום הראשון כרגע עם 66 נקודות ארבעה מחזורים לסוף ובעונה שעברה קבוצה עלתה לליגת העל עם 61 נקודות, אז תחשוב איזו עונה מטורפת יש בלאומית השנה. אם אבו אלעם וואסים ישקיעו את אותם הכספים בעתיד, אני מקווה ומאמין שהקבוצה תהיה בליגת העל בשנים הקרובות".

אחמד אבו אלעם (חג'אג' רחאל)אחמד אבו אלעם (חג'אג' רחאל)

אבל אבו אלעם הודיע שהוא עוזב.
"אני לא יודע אם הוא באמת עוזב. אבו אלעם במהלך כל עונה מפרסם הודעות כאלה, בעבר הוא אפילו עשה את זה חמש או שש פעמים בעונה. אולי הוא רוצה לעשות קצת עניין ולחץ על העירייה שתזרים לו כספים. הפועל אום אל פאחם לא תוותר על אבו אלעם ואבו אלעם לא יוותר על הפועל אום אל פאחם".

דיברת קודם על כך שההנהלה נותנת לכם הכול, מנגד הם ביקשו מכם לקצץ.
"זה לא בדיוק כמו שזה יצא בתקשורת ובתקשורת הגדילו את זה קצת. מה שהיה זה שאבו אלעם בא ואמר בפירוש שהמועדון נמצא בהתחייבויות ומי מהשחקנים שיכול לוותר על חצי משכורת או משכורת, הוא ישמח. הוא אמר שאם נעלה ליגה הוא יחזיר הכול".

בוא נדבר עליך. מה קורה לשחקן שעולה בגיל 17 לבוגרים ומסומן כילד פלא?
"אתה מחזיר אותי שש שנים אחורה. מגיל צעיר, איפה שלא שיחקתי הייתי מסומן כפוטנציאל ואחד שאמור להיות שחקן מפתח בכדורגל הישראלי. היו לי עונות של 50 שערים בליגות הנערים וכך גם בנבחרת הנוער של אלון חזן, שם הייתי קפטן המשנה. כשעליתי לנוער, אמיר כבירי צירף אותי להפועל ת"א וראה בי פוטנציאל. זו הייתה התקופה של מנדיונדו המאמן הספרדי.

אנאס מחאמיד חוגג (רדאד ג'בארה)אנאס מחאמיד חוגג (רדאד ג'בארה)

"הבקעתי שלושער בנוער מול עירוני ק"ש וקיבלתי זימון לשחק בבוגרים תוך שבועיים מהרגע שהגעתי. אני משחק מול 6,000 אוהדי הפועל שקוראים בשם שלי וזה היה קצת יותר מדי לשחקן שרק עכשיו עלה מנערים א' לקבוצת הנוער. הייתי מאוד ביישן ולא הייתי עושה בבוגרים את הפעולות שעשיתי בנוער. הייתי שחקן צעיר, ביישן, שקצת מפחד ממה שאנשים אומרים עליו. קצת נבהל מהקהל, מהסיטואציה ולא מרגיש בנוח במגרש".

איך מרגיש שחקן צעיר בגיל 17 בבוגרים של הפועל ת"א?
"אני שחקן שבכל מקום ששיחקתי לפני זה, בלטתי והייתי הכוכב. אתה בא לקבוצה הבוגרת של הפועל ת"א ולא כל האנשים סופרים אותך. יש שחקנים שמרוויחים יותר ממך, יש שחקנים מנוסים יותר. אתה שחקן עם פוטנציאל אבל לא שחקן משמעותי בהרכב ובחדר ההלבשה. לי אישית, קשה להיות בסיטואציה הזאת: אני אוהב להיות ה-שחקן בכל קבוצה שאני עובר. אם אני לא במעמד הזה, אני לא יכול להצליח. למדתי את זה על בשרי. היום אני באום אל פאחם מהשחקנים המובילים ולכן אני מצליח.

"אולי הגיל אז השפיע, אולי אפשר להגיד שהייתי שם בסה"כ עונה אחת.  אני לא מגדיר את זה ככישלון. בדיעבד הייתי צריך להישאר שם כי זה מועדון חם וביתי שהאמין בי מאוד. אולי הייתי צריך להתפשר בחוזה, אבל אין דלתות סגורות. עשיתי עונה טובה באום אל פאחם ואולי הדלת תיפתח שוב".

אנאס מחאמיד חוגג (רדאד ג'בארה)אנאס מחאמיד חוגג (רדאד ג'בארה)

זו הייתה עונה לא פשוטה.
"תשמע, היה את הפירוק, הקהל היה מגיע למתחם האימונים לפעמים ומקלל, לילד בן 17 זה לא קל. הייתי מרגיש לבד, מרגיש לא בנוח. היום אני מבין שמה שמעניין הוא מה קורה במגרש, אבל אז לא ראיתי את זה ככה. זו הייתה עונה לא נעימה, התקשורת הייתה נגדנו ועוד".

ואז אתה עוזב.
"היה לי חוזה טוב בתקופת כבירי ואז הגיעו האחים ניסנוב ועשו חוזים חדשים לשחקנים. אני, כמו עוד כמה שחקנים, לא הסכמנו לחוזים הללו ועזבתי. נסעתי לבנפיקה לעשות מבחנים והתקבלתי, אבל אבא שלי לא הסכים לי לגור לבד בחו"ל. הייתי עוד בביה"ס, אבא שלי רצה שאשאר ליד המשפחה ואוציא תעודת בגרות. הם רצו שאלך להשאלה מבנפיקה לקבוצה אחרת ואחזור בתום העונה אבל אבא שלי לא רצה.

"אם אני מתחרט? אולי. זו הזדמנות שלא באה כל יום, אבל מצד שני אני חושב שאלוהים רוצה עבורך דברים טובים. אולי אם הייתי חותם שם, הייתי נפצע וגומר את הקריירה. לאחר הסירוב, היו לי הצעות ממכבי פ"ת ועירוני ק"ש ועברתי לק"ש. לא כ"כ הצלחתי שם".

אנאס מחאמיד חוגג (אינסטגרם)אנאס מחאמיד חוגג (אינסטגרם)

אחרי שנה וחצי, בכל זאת עברת לחו"ל. חתמת בווינטרטור השווייצרית.
"הסוכן שלי באותה התקופה, הביא אותי למבחנים בקבוצה הזאת ויצאתי עם מידו בדרנה והתקבלנו. התחילה הליגה, לא הייתי שחקן מאוד משמעותי בהתחלה אבל עד סוף העונה סיימתי עם שמונה שערים בכל המסגרות וזו הייתה עונה מצוינת מבחינתי. בנו עליי מאוד בשנה השנייה ורצו שאהיה שחקן משמעותי כדי למכור אותי. אבל אז באה הנפילה: נפצעתי פעמיים בתחילת ובאמצע העונה והיו לי רק שני שערים: נגד באזל ברבע גמר הגביע ואחד נגד גראסוהפרס. רצו שאשאר שם עוד עונה, אבל החלטתי לחזור הביתה. קבוצות כמו לוצרן מהליגה הראשונה התחילו להתקשר, רצו להחתים אותי בסוף העונה הראשונה, אבל אז כמו שסיפרתי לך, בדיוק נפצעתי".

ואז אתה חוזר לישראל.
"היו לי הצעות מהפועל חדרה וממ.ס אשדוד, אבל לא בחוזים שרציתי ולא הסכמתי ללכת. הגיע חודש ספטמבר, ההצעות כבר לא היו קיימות ואפילו הצעות מהליגה הלאומית לא היו כי הסגלים התמלאו. מצאתי את עצמי עד חודש ינואר שעבר בבית במשך ארבעה חודשים".

לא פשוט לשחקן ששיחק באירופה למצוא את עצמו ארבעה חודשים בלי קבוצה.
"אני יכול להגיד לך שבכיתי לילות. רק ההורים שלי והמשפחה שלי יודעים מה עברתי בארבעת החודשים הללו. אחרי ששיחקתי נגד יאנג בויז ובאזל וכבשתי, מול קהל של 20,000, אני חוזר לארץ ולא מוצא את ההצעה הנכונה. בדיעבד, הייתי מתאבד על ההצעות הללו מליגת העל. אמרתי לאבא שלי באותה התקופה שאני לא רוצה להמשיך בכדורגל. שהקריירה שלי נהרסה, שאני מוצא מקום עבודה אחר. אבא שלי היה הגב שלי כמו בכל פעם והבטיח לי שאלך לקבוצה טובה בליגה א' ומשם אחזור מהדלת הראשית".

אנאס מחמיד ואדם קידן (מערכת ONE)אנאס מחמיד ואדם קידן (מערכת ONE)

ואז אתה חותם בליגה א', בשמשון כפר קאסם.
"אני חושב שהמעבר לכפר קאסם עם יובל נעים עשה לי את השינוי בקריירה. חזר לי הביטחון להאמין באנאס מחאמיד שפרח בקבוצות הנערים והנוער. כשעליתי לבוגרים, לא האמנתי בעצמי כמו שאני מאמין היום. תמיד הייתי עוד שחקן, זלזלתי בעצמי וחשבתי שיש שחקנים טובים ממני. כפר קאסם הייתה הקבוצה הראשונה שנתנה לי את הביטחון ואת חולצת ההרכב מבלי לגעת בי".

לא משפיל? להגיע לליגה א', אחרי שפחות משנה לפני זה שיחקת באירופה?
"אני חשבתי על זה כשהשפלה, אבל אבא שלי שכנע אותי שזה לא. אמרתי לעצמי שכבר הייתי מסומן כהבטחה בילדות, העליתי את נבחרת הנוער לשלב העילית ופתאום אני מוצא את עצמי בליגה א'. אנשים אמרו שאני כישלון אבל התעלמתי מזה והתרכזתי רק בשלושת החודשים בכפר קאסם. לא נשברתי, הייתי אצל מאמן אישי ומאמן מנטלי וברוך השם החזרתי את השם שלי.

"כשחתמתי, אבא שלי אמר לי שאעזוב את הפוזה והרושם או את השם שלי ואלך לשחק וליהנות. הוא אמר לי שעדיף ללכת ולשחק במטרה לכבוש מאשר לשבת בבית ולא יזכרו את השם שלי. התקופה הזאת החזירה לי את השם עוד הפעם".

יובל נעים. אימן את שמשון כפר קאסם (מיכה בננו)יובל נעים. אימן את שמשון כפר קאסם (מיכה בננו)

התבגרת מנטלית?
"מאוד. אני בן אדם מאוד רגיש ואמוציונלי ובעבר הייתי לוקח את הכול מאוד קשה. הייתה לי ביקורת עצמית מאוד קשה, שהמאמן המנטלי הוציא לי אותה. בעבר הייתי מאוד מתרכז במה שאומרים עליי, אבל היום אני יותר מסתכל על המשחק ועל הפעולה הנכונה. גם אם אני לא מצליח, לא אחשוש מהפעולה הבאה. בסופו של דבר, אני מרגיש שאין בלוף: מי שמאמין בעצמו ומשקיע יקבל תוצאות טובות".

איפה נראה אותך בעונה הבאה?
"עשיתי העונה קפיצת מדרגה וזו העונה הכי טובה שלי בקבוצת בוגרים. כל הזמן הייתי מסומן כהבטחה או כפוטנציאל והעונה אני מממש אותו. המטרה הקרובה? אני רוצה לשחק בקבוצה משמעותית שרוצה את אנאס מחאמיד. זו לא חייבת להיות קבוצת צמרת, אבל אני רוצה לשחק בקבוצה שמשחקת כדורגל ולא מתבנקרת. אני ארצה לשחק בקבוצה שמעריכה אותי ולא אלך לקבוצה שמסתגרת ואהיה בה עוד שחקן".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */