יום שבת, 27.07.2024 שעה 04:23

"אל תשכחו שהאחדות שלנו זה הכוח הכי חזק"

על רקע המצב המתוח במדינה, דני אבדיה קרא להרגעת הרוחות: "קשה וכואב לראות, מקווה שנדע ימים טובים". פלצ'יק: "אני חרד, בואו נאמר לא למלחמת אחים"

|
דני אבדיה (רויטרס)
דני אבדיה (רויטרס)

המצב המתוח במדינה בתקופה האחרונה לא השאיר גם את הספורטאים אדישים. הערב (שני) הצטרף דני אבדיה וקרא בסטורי באינסטגרם להרגעת הרוחות, כשעוד קודם לכן הג’ודאי פיטר פלצ’יק פרסם פוסט נוקב וגם יו”ר הוועד האולימפי יעל ארד פנתה בדברים משלה.

דני אבדיה כתב: “דווקא כשאני כאן, רחוק מהמדינה שלי, מרגישים את מה שקורה בעוצמות גדולות יותר. קשה וכואב לראות מה קורה ברחובות, הפגנות, שנאה, שההדים שלה מגיעים עד כאן. כאחד שמרגיש זכות אדירה לייצג את מדינת ישראל בכל משחק, בכל זריקה לסל, אני מקווה שהמדינה הזו שאני כל כך אוהב, תדע ימים טובים יותר. האחדות שלנו זה הכוח הכי חזק שלנו, אסור לנו לשכוח את זה”.  

“חברות וחברים שלי, הספקתם להכיר אותי ולדעת שפוליטיקאי אני לא וגם לא נכנס לעולם לפוליטיקה עצמה”, כתב פלצ’יק, “אך הפעם אני אאלץ לחרוג ממנהגי. מדינתנו האהובה גועשת והמים סוערים, אני חש שסביבי כולם על הקצה. מימין ומשמאל, משמאל ומימין, כולם טעונים!

“כאחד שגאה לייצג את מדינתנו בכל זירה בינלאומית או במה אולימפית, אני תמיד עולה עם דגל ישראל על החזה ובתיקי דגל גדול להתעטף בו. גאוותי במדינתנו היא לא יודעת גבולות, אך בימים אלה אני חרד. הגבולות שלנו כעם מאוחד נחצו, השיח מתלהם, הכבוד ההדדי נשחק, המילה ‘אחי’ נמחקת כאילו אויבים אנחנו זה לזה”.

פיטר פלצ'יק (אורן בן חקון)פיטר פלצ'יק (אורן בן חקון)

עוד הוסיף פלצ’יק וכתב: “הדבר הזה כואב לאוזניי ורובץ על ליבי. אני לא יכול לחשוב על כניסה לזירה מבלי להרגיש שכל אחיי ואחיותיי מאחוריי. התחושה שכל העם איתי היא זו שנותנת לי את הכוח להלחם ולנצח. דווקא בהעדר ה’מבוגר האחראי’ שיעצור את מחול השדים הזה, אני קורא לכם לקחת צעד קדימה ולהגיד ‘די, לא עוד!’ אנחנו מסרבים לקבל את צמד המילים ‘מלחמת אחים’. זה יהיה אסון לכולנו”.

הג’ודאי סיים את דבריו לקראת התחרות הקרובה: “כשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים. זה הרגע שבו אני נושא תפילתי לבורא עולם שיאיר את הדרך לאותם חזקים שיבואו לשקם את ההריסות ולאחות את הקרעים. משאלת ליבי היא אחת, שבשבוע הבא כשאעלה למזרן בגראנד סלאם הקרוב שייערך באנטליה, ארגיש שוב שכולכם איתי והעם שלי חזק כתמיד. שנדע ימים טובים יותר”.

גם יושבת ראש הוועד האולימפי, יעל ארד, לא נשארה אדישה וכתבה: “ישראל לפני הכל - ציונית דמוקרטית, ליברלית, יהודית, מתעדכנת, אוהבת אדם, חזקה כלכלית, חזקה מול אויבינו מבחוץ, מובילת יזמות, חדשנות, מצוינות ולא נותנת לאף אחד הזדמנות לחבל במפעל הציוני הענק הזה. בואו נחבק את הכחול לבן הזה על דוכן המנצחות והמנצחים, בתרבות, באקדמיה, באוויר בים וביבשה, בואו נחבק את המשפחות השכולות שאיבדו את היקר מכל ונמצא את הדרך לשלב ידיים בחוזה הנכון בין כל חלקי העם המיוחד הזה”.

יעל ארד (חגי מיכאלי)יעל ארד (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */