יום שישי, 17.05.2024 שעה 03:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

הכל על הכתפיים שלו: הקמפיין של מנור סולומון

בהיעדרם של זהבי ונאתכו, הקשר בן ה-23 הפך למנהיג הנבחרת. הפציעה בסוף החימום, הבישול, ההחמצות וההבטחה להמשך - סיכום הלילה מהזווית של הפיקאצ'ו

|
מנור סולומון מודה לקהל בסיום (ראובן שוורץ)
מנור סולומון מודה לקהל בסיום (ראובן שוורץ)

בדרך לאוטובוס, ביציאה מאצטדיון בלומפילד אחרי ה-1:1 מול נבחרת קוסובו אמש (שבת), ביברס נאתכו נתן למנור סולמון שפופרת של משחה טיפולית לעיניים. אחד מהנוכחים שזיהה את זה שאל בצחוק: "זאת עקיצה בגלל שהוא החמיץ מול השער?", אבל ביברס ענה: "לא, זה בגלל שהוא חטף מכה בעין לפני המשחק ושכח את זה בחדר ההלבשה".

אם לא הספיקו הפציעות בנבחרת ישראל, מסתבר שלפני שריקת הפתיחה במשחק הפתיחה של נבחרת ישראל במוקדמות היורו, בירידה מהחימום אחד מעובדי ההתאחדות לכדורגל בטעות נתן מכה לעין של הכוכב מפולהאם, מה שקצת הוציא אותו מאיזון לפני המשחק, והצוות הרפואי נתן לו משחה מיוחדת כדי להרגיע את העין הכואבת. נאתכו זיהה שנותרה לבדה בחדר ההלבשה ורץ עד אליו כדי שלא יסבול בהמשך, לפני הטיסה למשחק הבא בשווייץ.

למרות העין שנפגעה, סולומון היה השחקן המסוכן ביותר במשחק מול קוסובו מבין הישראלים. כמעט כל הזדמנות משמעותית שהייתה לנבחרת מול השער של היריבה הגיעה ממהלך בו מנור היה מעורב. בגיל 23, בהופעתו ה-32 במדים הלאומיים, מנור סולומון הפך לאיש שהנבחרת תלויה בו יותר מכל שחקן אחר. איך הלילה ביפו זה נראה מזווית הראייה שלו?

לחץ גבוה

כבר בדקה הרביעית סולומון זיהה ניסיון של הבלמים היריבים להניע כדור לשחקני הקישור, אז הוא נכנס לאמצע המגרש, חטף את הכדור, מסר לדולב חזיזה שהשאיר כדור רוחב לשון וייסמן והחלוץ איים על השער בחצי מספרת, אלא שהכדור היה חלש מידי והשוער לקח אותו בקלות. הישראלים לא ידעו להעניש - ובצד השני של המגרש, טעות של נבחרת ישראל בהגנה עלתה לה בפיגור של 1:0, בניגוד למהלך המשחק.

גם בדקה ה-40 הלחץ של הנבחרת עבד טוב אחרי איבוד כדור במרכז השדה של קוסובו. סולומון זיהה שהבלם אמיר רחמני יצא קדימה ביחד עם שון וייסמן, שמצידו דילג מעל הכדור והשאיר אותו לאוסקר גלוך, ולכן סולומון מיד פתח בריצה לשטח הריק שיצר הקפטן של היריבה. זה כמובן אילץ את הבלם השני, מירלינד קרייזו, לצאת לכיוונו של גלוך בניסיון למנוע ממנו להתקרב לרחבה, אבל הקשר הישראלי הצליח להעביר מסירה קדימה לסולומון שנותר לבדו מול השוער והיה יכול להבקיע, אך מנור רשם החמצת ענק. הכדור שלו אפילו לא הלך למסגרת, והמאמן של קוסובו, אלן ז'ירס, נשם לרווחה אחרי שרעד מפחד. 

מנור סולומון מחמיץ (רדאד ג'בארה)מנור סולומון מחמיץ (רדאד ג'בארה)

"זו הייתה החמצה של חוסר ריכוז", הסביר סולומון ותיאר את מה שראו עיניו: "מבחינתי בחרתי את הפעולה הנכונה כי ראיתי שהשוער כבר זרק את עצמו ימינה והייתי צריך לתת את הכדור לפינה הקרובה משמאל, שזה בדיוק מה שעשיתי, אבל הבעיטה הייתה לא מספיק טובה. הנגיעה הראשונה שלי בכדור לא הייתה טובה ולא עזרה לי ובגלל זה הבעיטה לא שלחה את הכדור למקום הנכון".

למרות זאת, במחצית השנייה סולומון עלה חד וניסה שוב לייצר מצבים. בדקה ה-57 הוא הצליח לפרוץ בין הקשרים ברצאנט צלינה ואיברהים דרסביץ', להתקדם לעבר הרחבה ולהשאיר מסירת עומק מדהימה לדור פרץ שהמתין בצד ימין והמשיך בכדור חד לרשת. הבישול של סולומון החזיר את הנבחרת למשחק וקבע 1:1.

בדקה ה-81, סולומון שוב הפעיל לחץ על שחקני ההגנה. הפעם הוא חילץ כדור מהמגן הימני מרגים ווייבודה, פרץ קדימה והגיע לרחבה בדיוק מאותה העמדה בה הוא בישל את השער לפרץ, אך הפעם הוא החליט ללכת על בעיטה לעבר השער ולא מסר לשון וייסמן שהיה פנוי. הכדור של סולומון נבלם והנבחרת פספסה הזדמנות לעשות מהפך.

מנור סולומון (ראובן שוורץ)מנור סולומון (ראובן שוורץ)

"באותו המהלך ראיתי שחקן בצד ימין שמחכה לכדור, אבל חשבתי שאוכל להבקיע עם כדור טוב בין כל הרגליים שעמדו מולי. אחרי המשחק ראיתי את המהלך בווידיאו והבנתי שהייתי צריך למסור לשון כי הוא היה פנוי לגמרי ברחבה. גם אמרתי לו את זה", הודה סולומון.

שיגע את המגן של טורינו

חמש דקות אחרי שאיבד את הכדור, ווייבודה הוחלף על ידי מאמנו, שלא אהב את מה שראה ממנו. בכלל, מהרגע הראשון סולומון ביצע דריבלים ששיגעו את ההגנה של קוסובו. ווייבודה, המגן הימני הקשוח של טורינו שנמצאת במרכז הטבלה בליגה האיטלקית, התקשה להתמודד איתו באגף. פעם אחר פעם סולומון עבר אותו בקלות, גם אחרי שהמאמן אלן ז'ירס שלח לו סיוע בדמותו של הקשר אדון זרגובה שנדבק אליו ונאלץ להתרכז בעיקר בעבודות ההגנה במקום לתקוף מהאגף.

בשלב מסוים היה נדמה כי ווייבודה חשש מסולומון והלך אחורה בכל פעם שהוא התקרב אליו עם הכדור. "הוא לא עלה הרבה והרגשתי את זה במהלך המשחק", סיפר סולומון. "הרבה פעמים זה קורה לי עם המגנים שמשחקים מולי. גם אם הם שחקנים איכותיים, הרבה פעמים המגנים מעדיפים להישאר בהגנה. אני דווקא מעדיף שהם יעלו קצת לתקוף כי אז יהיה לי יותר שטח, אבל זה בסדר גם אם ווייבודה נשאר בהגנה. אני רגיל מהליגה האנגלית שבכל שבוע יש מולי מגן שהוא לא פראייר בכלל שמאתגר אותי, אז הצלחתי להתמודד גם איתו".

מנור סולומון (רדאד ג'בארה)מנור סולומון (רדאד ג'בארה)

סולומון ניסה לתעתע ביריבים שלו אפילו בפעולות שעשה מחוץ למגרש, אחרי שהחליף את הספרה על הגב מ-11 ל-10 ממש רגע לפני פתיחת הקמפיין הנוכחי. למרות זאת בקוסובו זיהו אותו כמובן, וזה בעיקר גרם לאנשי ההתאחדות הישראלית לתפוס את הראש אחרי שהדפיסו למכירה 400 חולצות עם הספרה 11 ועליהן שמו של סולומון. למזלם, החולצה הנמכרת ביותר היא של מנור והמספר לא באמת משנה לאוהדים שנהנים לצפות בו. הכל נמכר.

הפיקאצ’ו לוקח אחריות

נדמה כי בהיעדרו של ליאל עבדה מהאגף הימני הרבה מהכדורים הלכו למנור סולומון באגף השמאלי. גם בתרגילי הקרן, לא פעם הישראלים העדיפו לתת מסירה קצרה לסולומון כדי שיתחיל מהלך על הקרקע מאשר להרים כדורים לרחבה. זה לא סתם, זו המדיניות של אלון חזן, שמכיר את החוזקות והחולשות של הנבחרת שלו. בגלל שיש לו שחקנים נמוכים יחסית ליריבים אבל יותר טכניים וזריזים, המאמן הלאומי רצה לשחק על הקרקע ולייצר מצבים דרך השחקן הכי יצירתי שלו, גם במצבים הנייחים. אפילו כשהיה כדור חופשי קרוב לשער, סולומון היה זה שלקח את הבעיטות.

כשהשחקנים הוותיקים זזים הצידה, כמו ביברס נאתכו וערן זהבי, יותר אחריות מוטלת על הכתפיים של מנור סולומון. "אני מנסה להוביל ביחד עם השחקנים שאני משחק איתם בנבחרת. אומנם אני רק בן 23, אבל אני משחק כבר די הרבה זמן בנבחרת ולכן אני גם מנסה לכוון את הצעירים שבאו אחריי, למרות שזה קצת מצחיק לומר את זה. בכל מה שתלוי בי, אני מנסה לייצר כמה שיותר הזדמנויות על המגרש ולעזור במה שאני יכול".

מנור סולומון מול פלורן מוסליה (איציק בלניצקי)מנור סולומון מול פלורן מוסליה (איציק בלניצקי)

הבישול של סולומון השפיע על המשחק והביא נקודה ראשונה לנבחרת במוקדמות, אבל הוא עצמו יצא ברגשות מעורבים מבלומפילד. למרות התיקו מול קוסובו, הפיקאצ'ו לא מרים ידיים. כן, זה הכינוי שדבק בסולומון מחברו לפולהאם ניסקנס קבאנו, שנתן לו אותו משום שהוא בעל מימדי גוף קטנים אבל כל בעיטה שלו היא כמו מכת ברק מחשמלת שמגיעה בהפתעה.

"יצאתי מאוכזב ומעודד בו זמנית", סיכם מנור את ההופעה מול קוסובו. "אני מעודד מהמחצית הראשונה כי שיחקנו בה כדורגל התקפי ולוחץ, מה גם שבמחצית השנייה הבקענו את שער השוויון - אבל אחר כך היה קצת חוסר סדר בנבחרת, ונצטרך ללמוד לתקן את זה כי אסור שיהיה בלאגן כזה על המגרש. אם היינו מפסידים את המשחק, זה היה משהו שקשה להתמודד איתו. השגנו נקודה, עכשיו ממשיכים קדימה. הוכחנו שאנחנו שווים ברמתנו ליריבה הראשונה שפגשנו בבית הזה".

לדבריו של סולומון, "לעלות ליורו זה משהו שיהיה מאוד קשה לעשות. אנחנו יודעים מה מצפה לנו בבית הזה. קוסובו, רומניה ושווייץ הן נבחרת חזקות, כך שזה לא יהיה פשוט להתמודד איתן, אבל נעשה הכל כדי להשיג ניצחונות. כולי תקווה ואמונה שאנחנו יכולים להגיע ליורו. ברמה האישית, אני מרוצה מהבישול ומאוכזב שהחמצתי מול השער, אבל אני מבטיח שבמשחקים הבאים הכדור ייכנס. יש לפיקאצ'ו עוד כמה ברקים לתת".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */