יום חמישי, 02.05.2024 שעה 06:28
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

הצלחה או אכזבה? על עתידו של אבוקסיס בבית"ר

המאמן קיבל חיזוק מאוחר, התלונן ששכחו שהיה פסע מהפלייאוף העליון ולא מחזיק בחוזה לעונה הבאה. אברמוב עדיין לא ישב איתו, קבעו: האם צריך להמשיך?

|
יוסי אבוקסיס (עמרי שטיין)
יוסי אבוקסיס (עמרי שטיין)

בית"ר ירושלים לא הצליחה להעפיל לפלייאוף העליון. המאמן יוסי אבוקסיס נשמע אחרי המשחק מול הפועל תל אביב חד וברור כשאמר: "אין סנטימנטים בכדורגל, שוכחים מהר מאוד מה היה פה, למדתי לא להתאכזב". לא סתם אמר את הדברים האלה, זה ישב לו על הלב כבר אחרי ההפסד להפועל תל אביב ב-3:1 בטדי, כשנדמה היה כבר אז שבית"ר החמיצה את ההזדמנות להתברג בפלייאוף העליון.

לאבוקסיס אין חוזה לעונה הבאה. הבעלים ברק אברמוב עדיין לא ישב עם המאמן לגבי הארכת חוזהו לעונה הבאה ועבור גורמים בבית וגן, הדבר תמוה. כשמסתכלים על הנתונים של בית"ר ירושלים מתחילת העונה אפשר להבין את המאמן שאומר: "יש פה אנשים שהתבלבלו". הכוונה היא לאותם אלה שמדברים על הפלייאוף העליון ושוכחים איך בית"ר פתחה את העונה. 

גם האמירה לפיה הגיע חיזוק בינואר צריכה להיבחן לאור הנתונים ודקות המשחק המועטות ששיחקו חלק משחקני הרכש של ינואר לפני שהגיעו לירושלים. בתוכנית הספורט של ישראל עם אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', אמר אייל ברקוביץ': "צריך לפרגן ליוסי אבוקסיס וברק אברמוב, אנשים שכחו איך בית"ר התחילה את העונה, אני אמרתי מהיום הראשון שבית"ר לא תהיה בפלייאוף העליון ושזה לא נורא”. 

מגבה את אבוקסיס. אייל ברקוביץ' (חגי מיכאלי)מגבה את אבוקסיס. אייל ברקוביץ' (חגי מיכאלי)

ברקוביץ’ הוסיף: “בית"ר זו הצלחה גדולה על מה שהיא עשתה העונה, לא צריך לשכוח מאיפה הם התחילו. השנה יוסי הצליח בגדול, אני לא אשכח את היום שלא היו שחקנים במחנה אימונים, יוסי עשה עבודה מעולה, הרים את המועדון, שיקם את ירדן שועה, אחלה קבוצה הוא העמיד, הם לא היו מספיק טובים לפלייאוף העליון, זה לא נורא. אברמוב רצה פלייאוף עליון, הוא השקיע, היו לו ציפיות ולכן הוא מאוכזב. יוסי מבחינתו מה אומר? 'אני קיבלתי מועדון בפשיטת רגל, היום אני בחצי הגמר, הייתי פסע מפלייאוף עליון'. אני עם יוסי אבוקסיס, השנה הוא הצליח, שיקם את המועדון ואי אפשר לבוא אליו בטענות".

אז עם מה התחיל אבוקסיס? עם מה התמודד העונה? איזה בעיות היו והאם באמת כל הבעיות נפתרו בינואר? תשפטו בעצמכם. את הקבוצה רכש ברק אברמוב ממשה חוגג יום לפני מועד העברת הקבוצה בבקרה התקציבית. בית"ר התחילה את העונה כשהיא מלקטת שחקנים מכל הבא ליד, בעיקר בהשאלות, רק בכדי להעמיד סגל. הקבוצה יצאה למחנה אימון עם שחקני נוער וההתחלה לא הייתה אידאלית, בואו ניזכר: 

במשחקים הראשונים של בית"ר בליגה, ההרכב של בית"ר היה מורכב בין היתר מהשחקנים הבאים: נתנאל דלויה, דוד חוג'ה, אור זהבי, חגי גולדנברג וסתיו נחמני (כל אלה פתחו בהרכב מול מכבי נתניה במחזור הפתיחה). בהמשך אבוקסיס היה צריך להסתמך גם על שחקנים צעירים שרק החלו לעשות את דרכם בליגת העל: מירון טל, עדי יונה ולי-און מזרחי. על הספסל לא היו לאבוקסיס יותר מידי פתרונות במחזורים הראשונים של העונה: היו שם אדוארדו גררו שמידי פעם גם פתח בהרכב, גלאופילו האסלביינק, רונן חנציס ורוי דוגה.

יוסי אבוקסיס (עמרי שטיין)יוסי אבוקסיס (עמרי שטיין)

בית"ר נכנסה לסחרור לאחר משחקי פתיחת העונה והייתה חייבת להתחזק. מי הגיעו? בבקשה: בר כהן, איליי מדמון וג'וסואה מחיאס. במחזורים 5-6-7, אוראל דגני לא שיחק כי היה פצוע, זהבי ומחיאס פתחו בהרכב, וגם דן עזריה שחזר אחרי פציעה ארוכה במשחק מול נס ציונה במחזור השלישי נפצע ולא חזר עד היום. 

המצוקה הביאה עוד חיזוק – אורי דהן שלא שיחק המון זמן במכבי חיפה. כמובן שהיו גם בעיות בשער, לאבוקסיס לא הייתה ברירה ואחרי פתיחת עונה לא טובה של דלויה, המאמן נאלץ לתת את המושכות לאיתמר ישראלי. מהר מאוד הסתבר שזה לא פתרון, והמצב רק הלך והתדרדר. זו הייתה בית"ר ירושלים במחזורים הראשונים. את בעיית השוער לא הצליחו לפתור ורק באוקטובר הגיעו יון ניקולאסקו וטרזי תומא. 

במועדון התקשו לפתור את בעיית השוער בתחילת העונה. ישראלי (אורן בן חקון)במועדון התקשו לפתור את בעיית השוער בתחילת העונה. ישראלי (אורן בן חקון)

בשלב הזה, אחרי ההפסד הקשה לבני ריינה במחזור השישי, בית"ר הפסידה גם לחדרה, והסתבר שגם לשחקנים שהגיעו זה עתה צריך לתת זמן. אחרי חדרה, בית"ר התחילה להתייצב יחסית והחלה לשחק כדורגל טוב, התקפי, אבל עדיין היו פערים באיזון שבין התקפה קטלנית להגנה מפוררת, הגנה שסבלה מחסור יציבות של בלמים שהתחלפו כל הזמן בהרכב, מגנים שלא עומדים בציפיות ושוער שבית"ר גדולה עליו.

בהמשך מחיאס נעלם ולא חזר אחרי פגרת המונדיאל, שוב היה צריך לחפש בלם לבית"ר, אביאל זרגרי לא באמת היה מועיל עבור הקבוצה ונדחק לספסל ובלא מעט משחקים גם לא התלבש, המעבר שלו למכבי חיפה היה מתבקש, היה ברור שצריך להתחזק בהגנה ובקישור בחלון העברות של ינואר וגם להוסיף עוד חלוץ לקבוצה, כי בית"ר נשענה על שלושה שחקנים בלבד בחלק הקדמי: ירדן שועה, יון ניקולאסקו ודנילו אספרייה.

בית"ר נשענה עליו. ירדן שועה (אורן בן חקון)בית"ר נשענה עליו. ירדן שועה (אורן בן חקון)

חלון העברות נפתח בתחילת ינואר, שחקני החיזוק של בית"ר הגיעו רק בפברואר, חודש שלם (כל חודש ינואר) לא הגיע שחקן חיזוק, למרות שהליגה המשיכה. ההגנה של בית"ר לא תפקדה, למזלה ההתקפה עוד הצליחה לנפק גולים ושמרה על הקבוצה קרובה לפלייאוף העליון.

כאמור, רק בתחילת פברואר הגיע החיזוק: השוער מיגל סילבה ערך את הופעת הבכורה שלו ב-1.2.2023 במשחק הגביע מול עפולה. עד כה הוא ספג שמונה שערים בליגה בשבע הופעות ושמר פעמיים על רשת נקייה. סרגיי מורוזוב ערך את הופעת הבכורה שלו ב-4.2.2023 מול קריית שמונה, במחזור ה-21. עד כה הוא עם שבע הופעות, שער אחד וכרטיס אדום אחד. לפני שהגיע למועדון, לא שיחק כדורגל מתאריך 2.4.2022.

סרגיי בורודין ערך את הופעת הבכורה שלו בבית"ר ב-2 בפברואר מול קריית שמונה, במחזור ה-21. לפני שהגיע לבית"ר לא שיחק ב-12 משחקים בין התאריכים 22.10.22-15.01.23. תמיר עדי הגיע לקבוצה בתחילת פברואר ושיחק לראשונה העונה במדים הצהובים-שחורים מול עפולה בגביע (לפני מחזור 21). 

תמיר עדי (אורן בן חקון)תמיר עדי (אורן בן חקון)

פרד פריידי ערך את הופעת הבכורה שלו ב-11.2.2023 מול אשדוד במחזור ה-22 (נכנס בדקה ה-88). המשחק האחרון שלו לפני שהגיע לבית"ר היה ב-06.11.2022.

האם בית"ר התחזקה מאוחר מדי?

אברמוב עשה הכל כדי להתחזק, הוא באמת רצה להעניק לבית"ר עוד כוח בעיקר בהגנה כדי להגיע לפלייאוף העליון. ייתכן שהיה אפשר להוציא יותר מהסגל החדש של בית"ר אחרי חלון העברות של ינואר, אבל האם צריך להתעלם ממה שעברה הקבוצה בתחילת העונה?

אבוקסיס אמר: "עם האוכל בא התיאבון", והוא צודק, כי בית"ר כבר התמקמה בפלייאוף העליון ובשלב מסוים הכל היה תלוי בה, אז הציפיות השתנו. "אתה עושה מיליון דברים טובים ואז לא מצליח בשני משחקים ושוכחים הכל", אמר אבוקסיס אחרי הניצחון האחרון של בית"ר על הפועל תל אביב בטדי. 

"עם האוכל בא התיאבון". יוסי אבוקסיס (עמרי שטיין)"עם האוכל בא התיאבון". יוסי אבוקסיס (עמרי שטיין)

העובדות הן שבמאני טיים, בדיוק בזמן הלא מתאים, הירושלמים נקלעו לקשיים מקצועיים, לא הצליחו לנצח את הפועל תל אביב וסכנין והפסידו את הפלייאוף העליון. אכזבה או כישלון? תלוי את מי שואלים. ומה אתם חושבים?

אבוקסיס: ״סוף סוף הצלחנו לכבוש״

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */