יום חמישי, 02.05.2024 שעה 16:20
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6420-5232עירוני ק"ש1
6239-5832בני יהודה2
6029-5132עירוני טבריה3
5335-5432הפועל נוף הגליל4
5047-6232מכבי יפו5
4853-6032הפועל ניר רמה"ש6
4548-3732מכבי הרצליה7
4238-3932הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4542-4632הפועל עכו1
3837-4132הפועל ר"ג2
3745-3332מ.ס כפר קאסם3
3655-4032סקציה נס ציונה4
3543-3232הפועל כפ"ס5
3543-2832הפועל ראשל"צ6
3053-3632הפועל עפולה7
1771-2932איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • מכבי הרצליה
  • חמישי, 02/05, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל נוף הגליל
  • עירוני טבריה
  • שישי, 03/05, 16:00
  • בני יהודה
  • מכבי יפו
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • מ.ס כפר קאסם
  • שישי, 03/05, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • הפועל ראשל"צ
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל עכו
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל עפולה
  • איחוד בני שפרעם
  • שישי, 03/05, 16:00
  • הפועל כפ"ס

לקראת הפלייאוף, סיכום העונה הסדירה בלאומית

אחרי 30 מחזורים הסתיימה העונה הסדירה בליגה השנייה בטיבה בישראל וזה הזמן לסכם: מאמן העונה, שחקן העונה, נבחרת המצטיינים, התגלית, האכזבה ועוד

|
טסלפפה, טוקלומטי וסזאר  (שחר גרוס וראובן שוורץ)
טסלפפה, טוקלומטי וסזאר (שחר גרוס וראובן שוורץ)

30 מחזורים חלפו מאז פתיחת הליגה הלאומית ובסופ”ש האחרון הסתיימה לה העונה הסדירה. בסוף השבוע הבא יחלו הקבוצות את שלב הפלייאוף, כאשר הן יתחלקו לפלייאוף העליון והתחתון לקראת שלבי ההכרעה של העונה.

לא מעט דרמות התרחשו מאז החלה הליגה וכעת, זה הזמן לסכם את כל מה שהתרחש בקטגוריות השונות – מאמן העונה, שחקן העונה, תגלית העונה, אכזבת העונה וכמובן, נבחרת העונה. יש לציין שבבחירות לא שוכללו שחקנים שהגיעו באמצע העונה, טובים ככל שהיו. לצורך העניין, שחקנים כמו גיל יצחק ויניב מזרחי שחוו חודשיים אדירים עם כמות שערים רבה לא יכללו בנבחרת העונה הסדירה, רק בשל העובדה שלא החלו את העונה עם קבוצתם. כך גם במקרה של שחקנים כמו קלוד לואיס מבני יהודה או מאור לוי ממכבי פ"ת, או אפילו מאמנים דוגמת בני לם שעושה עבודה מצוינת במכבי פתח תקווה.

נבחרו שתי נבחרות לעונה הסדירה בשל העובדה שישנם מספר שחקנים אשר לא נכנסו לנבחרת הראשונה ורשמו עונה מצוינת. לכן, בנוסף לנבחרת העונה הסדירה, תהיה גם נבחרת העונה הסדירה המשנית, לכל אותם שחקנים ששווים אזכור.

מאמן העונה הסדירה: עופר טסלפפה (הפועל פתח תקווה)

זה כבר שמונה שנים שהמלאבסים מנסים לשוב לבמה הגדולה של הכדורגל הישראלי ונראה שהשנה, הם קרובים מתמיד. כשמדברים על טסלפפה, צריך להסתכל על נקודת ההתחלה – הוא קיבל את הקבוצה עוד בעונה שעברה כשהיא בליגה א' ותוך כדי תנועה, הצליח לקחת סגל שכוון לליגה השלישית בטיבה, עם חיזוק נקודתי, למאבקי עלייה עד תום העונה.

עופר טסלפפה (שחר גרוס)עופר טסלפפה (שחר גרוס)

בעונה הנוכחית, היו לטסלפפה לא מעט קשיים – באמצע הסיבוב השני, הוא חווה רצף הפסדים, עבר תקופה לא פשוטה שכללה שמועות על עתידו, היה צריך לבצע צעדים לא פופולריים גם מול הקהל בדמות הוצאתם מחוץ לתוכניות של ירדן כהן ורן ואתורי. למרות הכול, ההיצמדות לאמת המקצועית שלו סידרה לו קאמבק מהסרטים הכולל סדרה של 12 ניצחונות מתוך שלושה עשר משחקים. 

טסלפפה הוא לא המאמן המיוחצן – לא כזה שאוהב להתראיין וגם הראיון שהתקיים איתו השנה דרש מסע שכנועים לא קטן, אבל זה בדיוק מה שראוי להערכה. לא באמצעות יחסי ציבור ולא קומבינות, אבל נראה שהשנה, הוא בהחלט עשוי להביא את קבוצתו לארץ המובטחת עם חזרה לליגת העל וסגירת מעגל עבורו שכן בפעם הקודמת שהעלה את סקציה נס ציונה לליגה הבכירה, הוא לא יכול היה לעמוד על הקווים בשל היעדר תעודת פרו. 

עוד ראויים לציון: אלירן חודדה שלוקח את עירוני טבריה למאבקי הצמרת בעונת העלייה שלה לליגה הלאומית, איציק ברוך שהוביל את מכבי יפו להעפלה לפלייאוף העליון בעונת החזרה לליגה הלאומית לאחר שנים רבות ואלון זיו, שלאחר שנים של מאבקי תחתית (מאז ירדה מליגת העל), הוביל את הפועל עכו לפלייאוף העליון.

אלירן חודדה, ראוי לציון (לילך וויס-רוזנברג)אלירן חודדה, ראוי לציון (לילך וויס-רוזנברג)

שחקן העונה הסדירה: ז'וליו סזאר (עירוני טבריה)

64 שערים בשש עונות יש לחלוץ הברזילאי החביב בליגה השנייה בטיבה, מה שנותן את התחושה שהוא בהחלט ראוי לצ'אנס גם בליגת העל (כפי שהצהיר בראיון שבוצע עימו כאן לפני מספר חודשים). אז נכון, לא מעט טענות יועלו בגין העובדה שהוא הפנדליסט של קבוצתו, אבל עם השורה הסטטיסטית אי אפשר להתווכח – מלך השערים של הליגה הלאומית עד כה עם 15 כיבושים (בתוספת של ארבעה בישולים), השפעה מכרעת על קבוצתו שספק היכן הייתה בלעדיו וים של נסיון בגיל 33.

קשה לפספס עובדה נוספת – שנתיים רצופות בהן סזאר לוקח קבוצה על גבו (מבלי לגרוע מהשחקנים האחרים) אל עבר מאבק העלייה. בעונה שעברה זה צלח עד הסוף עם העפלה היסטורית של מכבי בני ריינה הצנועה לליגת העל והעונה? כאשר סזאר נמצא בכושר, אף אחד לא יופתע אם טבריה תצליח לעשות את הבלתי ייאמן ותשלים עונה יוצאת דופן תחת ניהולם של אריה קלמנזון ומיקי ביתן.

חוליו סזאר חוגג (יונתן גינזבורג)חוליו סזאר חוגג (יונתן גינזבורג)

תגלית העונה הסדירה: עידן טוקלומטי (מכבי פתח תקווה)

בכל כמה עונות, מקפידים במלאבס לייצר את פס הייצור החדש: בעבר היו אלה מנור סולומון, תאי בריבו וליאל עבדה, כאשר השנה, התגלה יהלום חדש: טוקלומטי. בנו של שחקן העבר של מכבי נתניה, טוני טוקלומטי, פרץ לתודעה כבר בקיץ באליפות אירופה לנוער תחת אופיר חיים, כאשר הפריצה המשמעותית הגיעה העונה בליגה הלאומית אצל מוליכת הטבלה, תחת המאמנים שי ברדה ובני לם.

11 שערים, שישה בישולים ואפילו עוד שלושה פנדלים שנסחטו על ידו ממקמים ללא ספק את טוקלומטי כאחד הפרוספקטים המעניינים של הכדורגל הישראלי. לראייה זימונו לנבחרת הצעירה של גיא לוזון, שם כבש את אחד השערים המכריעים מול אירלנד בשלב הפלייאוף על העלייה לאליפות אירופה.

טוקלומטי, שטרם מלאו לו 19 שנים, בקלות יכול היה להיבחר גם לתואר שחקן העונה, כאשר הוא אולי השחקן הכי יצירתי ששיחק העונה בליגה הלאומית. הגדולות בליגת העל כבר התעניינו, אך האיש החזק, אבי לוזון, כבר הבהיר שלא ימכור אותו לקבוצה בארץ. לכולם ברור שטורניר מוצלח באליפות אירופה בקיץ או במונדיאליטו יובילו אותו להתקדם במהרה, אולי אפילו כבר בקיץ.

עידן טוקלומטי, עונה נהדרת (שחר גרוס)עידן טוקלומטי, עונה נהדרת (שחר גרוס)

הפתעת העונה: עירוני טבריה

זה כבר הפך לטרנד בליגה הלאומית שקבוצות שמעפילות מליגה א' לליגה השנייה בטיבה בישראל, מצליחות אף להיאבק על העפלה לליגת העל כבר בעונתם הראשונה. טבריה ממשיכה את המסורת של מכבי בני ריינה מהעונה שעברה ושבעה מחזורים לתום העונה, היא עדיין חזק בעניינים.

עם מאמן מצוין שזכה לגיבוי בתחילת העונה למרות תקופה קצת פחות טובה ובעלים שקטים שהחיו את קבוצת הכדורגל בעיר מחדש בדמותם של אריה קלמנזון ומיקי ביתן, טבריה הפכה ל"מאמי הלאומית" העונה ובהחלט נראה שדברים טובים קורים בקבוצתו של אלירן חודדה.

אז נכון, אולי זה לא יסתיים בסופו של דבר בעלייה, אך אם יתמידו במועדון מעיר הכנרת בתהליך החיובי שקורה שם, הם בהחלט יוכלו להעפיל לליגה הבכירה. כדי להבין כמה גדול ההישג, מספיק לקרוא את הראיון עם קלמנזון וביתן, שהצהירו לפני מספר חודשים שמטרתם היא פלייאוף עליון וטרם נערכו למאבקים על עלייה לליגת העל.

שחקני עירוני טבריה, הפתיעו בענק (רויטרס)שחקני עירוני טבריה, הפתיעו בענק (רויטרס)

עוד ראויה לציון: הפועל עכו

אכזבת העונה: הפועל נוף הגליל

מה לא נאמר ומה לא נכתב על הכישלון הכי גדול בליגה הלאומית עד כה, הפועל נוף הגליל. בעונה שעברה עוד שיחקה הקבוצה מהצפון בליגת העל וחלמה על ההישארות, אך גם כשלא הצליחה לעשות זאת, איש לא שיער ולא פילל שתוך פחות משנה תתקרב הקבוצה לנשור שתי ליגות תוך שנתיים והמרחק מירידה לליגה א', בהחלט נראה קרוב מתמיד.

שרשור של אירועים שלא הוסיפו כבוד למועדון נראו השנה – ארבעה מאמנים עמדו על הקווים (שלומי דורה, ירון הוכנבוים, גיא דיין למשחק אחד ומוטי איוניר), אירועים הזויים במחלקת הנוער, שיחה של גיל ברעם בשבת בבוקר עם האוהדים לגבי מינוי המאמן החדש במקומו של הוכנבוים דאז, מחאות של האוהדים באימונים לאחרונה ואינספור שחקנים שעברו בסגל הקבוצה העונה ולא הביאו את הבשורה.

בשורה התחתונה, למרות הניצחון במחזור האחרון על אדומים אשדוד, נראה שרק נס יציל את הקבוצה של איוניר מירידת ליגה. מספר קבוצות שכבר שיחקו בליגת העל בשנים האחרונות, דוגמת הפועל אשקלון והפועל רעננה, לא הצליחו לחזור לפחות לליגה הלאומית ולמרות תמיכתו הבלתי מתפשרת של ראש העיר רונן פלוט, עתיד המועדון לוט בערפל.

שחקני נוף הגליל מאוכזבים (ראובן שוורץ)שחקני נוף הגליל מאוכזבים (ראובן שוורץ)

עוד ראויה לציון: הפועל רמת גן

נבחרת העונה: 

שוער: טל בומשטיין (הפועל אום אל אפחם)
אחרי עונה אחת שבה ניסה את מזלו בהפועל חיפה בליגת העל ולא זכה לצ'אנס אמיתי, חזר השוער בן ה-28 לקבוצה אשר מועמדת לעלייה לליגת העל ורשם מאזן מדהים של 21 שערי חובה בלבד, כאשר יש לו חלק גדול בכך. 

טל בומשטיין (עמרי שטיין)טל בומשטיין (עמרי שטיין)

מגן ימני: רועי אלימלך (הפועל עפולה)
עונת פריצה פשוט אדירה למגן הימני הצעיר שמושאל ממכבי חיפה. שישה שערים בתוספת ארבעה בישולים לשחקן, שאילולא עידן טוקלומטי, בוודאי היה נבחר לתואר "תגלית העונה". בעוד במכבי חיפה מאמינים כיום במגן ימני זר, לא מן הנמנע שתוך שנה או שנתיים, אלימלך יהפוך לשחקן הרכב במדי הקבוצה של ברק בכר.

רועי אלימלך בפעולה (חגי מיכאלי)רועי אלימלך בפעולה (חגי מיכאלי)

בלם: ג'ימי אלכסיס (הפועל פתח תקווה)
ניתן יהיה להכריז על כך רשמית בעוד קרוב לחודשיים, אבל נראה שהשחקן החזק מהאיטי הפך תוך שנה וחצי לקבלן עליות בליגה הלאומית. אשתקד, הוא הגיע לנס ציונה באמצע העונה ועזר לה לשוב לליגת העל, כאשר העונה, גם כקשר אחורי ובעיקר כבלם, הוא הפך ביחד עם מתן גושה למעוז ההגנה של המלאבסים. 

ג'ימי אלכסיס מוסר (חג'אג' רחאל)ג'ימי אלכסיס מוסר (חג'אג' רחאל)

בלם: עמיד מחאג'נה (הפועל אום אל פאחם)
עוד נציג לקבוצה מהמגזר כשהפעם מדובר במחאג'נה, שהפך לאחד הבלמים היציבים בליגה הלאומית בשנים האחרונות ואף הוסיף שער אחד לזכות קבוצתו. 

עמיד מחאג'נה עם הכדור (עמרי שטיין)עמיד מחאג'נה עם הכדור (עמרי שטיין)

מגן שמאלי: אלי בלילתי (עירוני טבריה)
עונה מצוינת עוברת על המגן, שנע במהלך הקריירה לא מעט בין ליגת העל לליגה הלאומית. היכולות ההתקפיות של בלילתי הן ללא ספק שוברות שוויון בליגה הלאומית, כשגם המצבים הנייחים עליהם הוא אחראי, סידרו לטבריה לא מעט נקודות.

אלי בלילתי בועט (שחר גרוס)אלי בלילתי בועט (שחר גרוס)

קשר אחורי: ארד בר (מכבי פתח תקווה)
אחרי עונה קשה מאוד אשתקד, שבה סבל מפציעה ומיעוט דקות, חזר הקשר הצעיר להראות השנה את מה שמצופה ממנו. תשעה שערי ליגה ועוד חמישה בישולים הפכו אותו אולי לקשר האמצע הטוב בלאומית השנה. בתום העונה הוא יסיים את חוזהו במלאבס ונראה שההתקדמות נמצאת בפתח.

ארד בר בטירוף (חגי מיכאלי)ארד בר בטירוף (חגי מיכאלי)

קשר אמצע: מוטי ברשצקי (מכבי פתח תקווה)
המאסטר שף של הליגה הלאומית. מה צריך להוסיף חוץ מכמות מטורפת של 13 בישולים שמתווספים לעוד חמישה שערים. לאורך כל השנים, ברשצקי נדד בין לא מעט קבוצות, אך למרות שזה עוד מוקדם להגיד, נראה שהוא מצא את הנחלה במלאבס. בתקופה האחרונה הוא רשם תשעה בישולים בשבעת המשחקים האחרונים ונראה אולי כקשר הלוהט בליגה.

מוטי ברשצקי (חגי מיכאלי)מוטי ברשצקי (חגי מיכאלי)

קשר אמצע: אליאן רוחאנא (הפועל כפר סבא)
עונה לא פשוטה עברה על הקבוצה מהשרון, שבשלבים מסוימים כבר התרחקה מהפלייאוף. ברגע האחרון הצליחו הירוקים להשתחל לשמונה הראשונות ולמרות עונה בינונית, היחיד שראוי לציון על עונה מצוינת הוא הקשר שרשם לא פחות מתשעה שערים בנוסף לשלושה בישולים והוסיף לא מעט ברק לקבוצתו. 

אליאן רוחאנא (ראובן שוורץ)אליאן רוחאנא (ראובן שוורץ)

קשר התקפי: עידן טוקלומטי (מכבי פתח תקווה)
כפי שכבר נרשם קודם, תגלית העונה של הליגה הלאומית. המחמאה הכי גדולה של השחקן הצעיר, היא שבלא מעט משחקים העונה, מכבי פ"ת הייתה תלויה בעיקר בו ונזכיר שמדובר בילד שטרם מלאו לו 19 שנים. 

עידן טוקלומטי חוגג (שחר גרוס)עידן טוקלומטי חוגג (שחר גרוס)

קשר התקפי: רז שטיין (הפועל פתח תקווה)
בדומה לברשצקי שהוזכר קודם, גם שטיין נדד בשנים האחרונות בין מספר קבוצות, אך אם לשפוט לפי פתיחת העונה, נראה שהחיבור שלו למלאבסים היה מיידי, גם מנטלית וגם מקצועית. 10 שערים ועוד תשעה בישולים בהחלט הפכו אותו לאיום הכי משמעותי מצד החלק ההתקפי של עופר טסלפפה, שיקווה שגורל העונה יסתיים כמו בפעם הקודמת שבה שיתפו פעולה בנס ציונה.

רז שטיין חוגג (חג'אג' רחאל)רז שטיין חוגג (חג'אג' רחאל)

חלוץ: ז'וליו סזאר (עירוני טבריה)
שחקן העונה הסדירה בליגה הלאומית. הצליח לשבור את שיא השערים שלו לעונה בליגה הלאומית ואם יכבוש עוד מספר שערים, הקבוצה שלו צפויה להיאבק על העלייה עד הרגע האחרון.

נבחרת העונה השנייה: 

שוער: תומר ליטבינוב (עירוני טבריה)

תומר ליטבינוב (חג'אג' רחאל)תומר ליטבינוב (חג'אג' רחאל)

מגן ימני: ניב סרדל (הפועל אום אל פאחם)

ניב סרדל חוגג (עמרי שטיין)ניב סרדל חוגג (עמרי שטיין)

בלם: איתי בן חמו (עירוני רמה"ש)

איתי בן חמו (ראובן שוורץ)איתי בן חמו (ראובן שוורץ)

בלם: ג'ורג' דיבה (הפועל עכו)

ג'ורג' דיבה (רויטרס)ג'ורג' דיבה (רויטרס)

מגן שמאלי: קובי מור (הפועל אום אל פאחם)

קובי מור (עמרי שטיין)קובי מור (עמרי שטיין)

קשר אחורי: יונתן טפר (הפועל עכו)

עוז פרץ לפני יונתן טפר (ראובן שוורץ)עוז פרץ לפני יונתן טפר (ראובן שוורץ)

קשר אמצע: מתנאל טדסה (עירוני טבריה)

מתנאל טדסה (אורן בן חקון)מתנאל טדסה (אורן בן חקון)

קשר אמצע: מתן בית יעקב (מכבי יפו)

מתן בית יעקב (חגי מיכאלי)מתן בית יעקב (חגי מיכאלי)

קשר התקפי: טל בן חיים (מכבי פתח תקווה)

טל בן חיים בעננים (עמרי שטיין)טל בן חיים בעננים (עמרי שטיין)

קשר התקפי: זאהי אחמד (הפועל עכו)

זאהי אחמד (חגי מיכאלי)זאהי אחמד (חגי מיכאלי)

חלוץ: מוחמד במבה (עירוני ראשון לציון)

מוחמד במבה (שחר גרוס)מוחמד במבה (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */