יום רביעי, 08.05.2024 שעה 03:21
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • חמישי, 09/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 10/05, 13:00
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

"מזל שלורנזו העיר אותנו": תחושת הקלה במכבי

הצהובים עשו צעד חשוב לפלייאוף אחרי ה-79:93 על באסקוניה: "האנרגיות של ההיכל הביאו לניצחון". בקבוצה מאמינים: "אם ננצח בווילרבאן זה מאוד קרוב"

|
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)

"ניצחנו במשחק וזה מה שהיינו צריכים לעשות", אמרו במכבי תל אביב לאחר ה-79:93 אמש (חמישי) על באסקוניה במסגרת המחזור ה-29 של היורוליג. במועדון הייתה שמחה לאחר הניצחון השישה עשר במספר העונה בתחרות הבכירה של אירופה, שגם שם את הצהובים בפוזיציה נהדרת לקראת הכרטיס לפלייאוף היורוליג. קבוצתו של עודד קטש כבר מביטה לעבר השבוע הבא בו תפגוש ביום ראשון את הפועל גלבוע/גליל ובחמישי את וילרבאן. 

קטש וחניכיו הגיעו למפגש בסיטואציה מאוד ברורה, ניצחון יהיה שווה מקום שישי בטבלה בתום 29 מחזורים בעוד שהפסד יוכל להתחיל תסבוכת חמישה מחזורים לסיום העונה, וכל זאת כאשר מבחינתם של אנשי המועדון היה מדובר ב"משחק נגד קבוצה מאוד טובה שגם הייתה צריכה את הניצחון". בסביבת הקבוצה דיברו על כך שהמשחק היה בשליטה שלהם ברבע הראשון ונראה שהדבר המשיך גם אל תוך הרבע השני, רק שבסופו של דבר הגיעה לה הריצה הבאסקית: "איפשהו נתנו להם לחזור וכשנותנים לקבוצה שהיא קבוצה לחזור, היא חוזרת".

הריצה של קבוצתו של חואן פנארויה כבר עמדה על 6:31 בתוך הרבע השלישי עת שהיא עלתה ליתרון בן 11 נקודות. כזכור, ויטוריה גאסטייז הייתה כבר בפיגור של 14 נקודות במחצית הראשונה, רק שכאשר לוח התוצאות הראה 60:49 התחילה לה ההתעוררות של מכבי תל אביב: "מזל שלורנזו העיר את הקבוצה ב-11 הפרש לבאסקוניה", הודו במועדון, שם הוסיפו גם את ווייד בולדווין וג'ון דיברתולומאו בתור מי שהמשיכו את שהתחיל בראון. בנוסף, אצל הצהובים ציינו גם את הדחיפה שקיבלו מהקהל: "האנרגיות של ההיכל הביאו לניצחון גדול וחשוב".  

העיר את מכבי ת"א. לורנזו בראון (איציק בלניצקי)העיר את מכבי ת"א. לורנזו בראון (איציק בלניצקי)

המחמאות הלכו כמובן לבולדווין ששוב סיפק תצוגת תכלית, אך גם לג'ייק כהן ורפי מנקו, ולכל מי שלרוב לא זוכים לזמן משחק רב ביורוליג: "היום הם קיבלו יותר דקות והם החזירו על הפרקט". במועדון סיכמו את הניצחון על באסקוניה: "עוד וי בדרך הקשה לפלייאוף של היורוליג והישורת האחרונה זה מאוד חשוב", ומבינים ומרגישים כבר את הפלייאוף ואת חשיבות המחזור ה-30: "אם אנחנו מנצחים בווילרבאן זה מאוד קרוב".  

ג'ייק כהן נשאל תחילה על האם קיימת איזושהי אכזבה מבחינת ההפרש בכל הנוגע לשוברי שוויון פוטנציאליים ואמר: "אין לי תחושות כאלו ואני לא חושב שלמישהו בחדר ההלבשה כאן יש רגשות כאלו, כל ניצחון הוא ניצחון גדול וכשמתחילים לחשוב על דברים מהסוג הזה אז לדעתי פשוט חושבים יתר על המידה, אני חושב ששיחקנו היטב והחזקנו קבוצה התקפית טובה מאוד על פחות מ-80 נקודות. כך שזה נתן לנו סיכוי טוב לנצח. שיחקנו טוב מאוד בהתקפה, לורנזו ו-ווייד היו אדירים והם גרמו לדברים לקרות, ג'רל שיחק טוב גם כן, כך שקיבלנו מאמץ אדיר מהשחקנים וזה ניצחון ענק שיעזור לנו לקראת הפלייאוף". 

ג'ייק כהן (האתר הרשמי של מכבי ת"א)ג'ייק כהן (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

כמה זה היה חשוב להכניס את ג'וש ניבו לשטף ההתקפי כבר מההתחלה?
"כן, ידענו שאנחנו קבוצת ריבאונד התקפה טובה והרבה מזה קשור לג'וש, אבל כשיש לנו מאמץ עקבי מאוד קשה לעצור אותנו, יש לנו הרבה סייז, בונזי הוא ריבאונדר התקפי נהדר, אבל זו לחלוטין הייתה תוכנית המשחק שלנו וזו גם דרך נהדרת למנוע מהם לרוץ כי הם קבוצת מעבר טובה, כך שאם נלך חזק על ריבאונד ההתקפה הם ידאגו יותר לעשות לנו 'בוקס-אאוט' ולא לצאת לריצות כך שחשבתי שזה עבד לטובתנו ועשינו גם שימוש נכון בעבירות במעבר כדי להאט אותם". 

בונזי קולסון וג'רל מרטין נכנסו לבעיית עבירות בשלב מוקדם, איך הצלחתם להתגבר על זה?
"זה חלק מהאופי של הקבוצה שלנו, היו לנו שחקנים שהרימו את הרמה שלהם לכל אורך העונה. היו לנו כמה פציעות מצערות, שחקנים שחזרו, שחקנים שאיבדנו עד סוף העונה וזה פשוט חלק ממי שאנחנו כקבוצה וזה מאוד מעודד. זה חשוב מאוד כי יש ערבים שלשחקנים יהיה משחק לא טוב או בעיית עבירות, או לא משנה מה, וצריך לדעת שהשחקן הבא בתור צריך להיות מוכן לשחק ומוכן לעזור לך לנצח והראינו את זה הפעם". 

בונזי קולסון (איציק בלניצקי)בונזי קולסון (איציק בלניצקי)

אתה נראה נהדר ביורוליג העונה, במה ג'ייק של העונה שונה מזה של שנים קודמות?
"אני חושב שזה עניין שאני פשוט מעט מבוגר יותר ומעט חכם יותר, אני עושה את זה כבר זמן רב כך שבטוח שזה עוזר ואני חושב שיש לי יותר ניסיון מהרבה שחקנים שאני משחק נגדם, כך שלדעתי הרבה מהתרומה שלי כמו שהיה מול באסקוניה, היא פשוט להיות במקום הנכון ולספק ריווח טוב, ולתת לשחקנים המאוד טובים שלנו את הריווח ואת הזמן לעשות את הדברים שהם עושים הכי טוב. אני חושב שזה דבר שקשה לראות, ולדעתי אתם רואים את התוצאות כשאני על הפרקט, הרבה מזה זה הדברים הקטנים שתורמים רבות וזה פשוט מגיע מניסיון ומאיי-קיו כדורסל".

אם אכן תקבלו בחזרה את אלכס פוית'רס, הגרסה הזו של מכבי, כמה רחוק היא יכולה להגיע?
"אני לא מאלה שנותנים תחזיות, אבל אני חושב שהקבוצה הזו המשיכה להשתפר לאורך השנה וזה דבר מעודד מאוד. כל עוד נמשיך להשתפר לדעתי נעשה דברים נחמדים מאוד השנה, מי שלא יהיו? זה המצב, אבל אנחנו מתמקדים בלהמשיך ולהשתפר כקבוצה ולראות כמה רחוק אנחנו יכולים להגיע". 

אלכס פוית'רס (איציק בלניצקי)אלכס פוית'רס (איציק בלניצקי)

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */