יום ראשון, 19.05.2024 שעה 07:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

בן שמעון: למכבי ת"א סגל יוצא מן הכלל לאליפות

המאמן התארח בפודקאסט 'שיחת היום' ודיבר על הצהובים ("חוסר צדק כלפי יצחקי"), זהבי ("הזימון הראשון אם הייתי בנבחרת") ואשדוד. חלק ב', האזינו

|
רן בן שמעון (חגי מיכאלי)
רן בן שמעון (חגי מיכאלי)

"תמיד יש הזדמנויות בחיים, כל עוד לא תיתן לאף אחד להקטין אותך ולקבוע לך מה אתה יכול או לא יכול לעשות”, כך אמר מאמן מ.ס. אשדוד, רן בן שמעון, שהסביר את ההסתכלות שלו על החיים בחלק ב’ של הראיון המרתק לפודקאסט ‘שיחת היום’ ב-ONE, “זה לא עובר אפילו את השכבה הראשונה שלי ואני מכיר את ההבדל בין מודעות עצמית לשחצנות”.

בחלק הזה בן שמעון ניתח את מצבה של מכבי ת"א, דיבר על נבחרת ישראל ופרשת החדר של ערן זהבי ועל מה שהוא מתכנן עם אשדוד בפלייאוף העליון. אל תחמיצו. האזינו:


רן, כשהציגו אותך אז בבית”ר ירושלים, אמרת שהדבר היחידי שביקשת מאלי טביב זה מענק אליפות. היום אתה כבר לא זחוח ולמוד ניסיון.
”יכול להיות. אף פעם לא ניכסתי לעצמי זחיחות אבל יכול להיות שאם אני מסתכל אחורה אז אולי. אני מרגיש שכל יום אני מתפתח מחדש מקצועית ואישית”.

אז איך אתה שובר את הסטיגמה הזו?
”ביום שאני חושב על זה, כל הסטיגמות יהיו נכונות. אני צריך ללכת על פי אמונתי ודרכי. להצליח או להיכשל לא יהיה לשבור את הסטיגמה. אסור לי כמו שעשיתי כשהייתי ילד לסמן רק מקומות גדולים ונוצצים כדרך להצלחה. ההצלחה האמיתית שלי בחיים תהיה שבכל מקום יהיה לי את הצ’אנס להגיע ולעשות את הכי טוב שלי ואם זה לא ילך אז אני אקום ואנסה עוד פעם. בשנים האחרונות עומדים מולי כל הזמן המשפטים של קובי בראיינט שהיה אחד מהאורים והתומים של המקצוענות. קובי אמר שכישלון לא קיים. אם אתה קם אחרי שנפלת ומנסה שוב זה אומר שהסיפור אף פעם לא נפסק”.

רן בן שמעון (ראובן שוורץ)רן בן שמעון (ראובן שוורץ)

אבל אין יותר מדי הזדמנויות במועדונים הגדולים, אתה יודע.
“אין הזדמנויות ואף אחד לא נותן כלום. אם ירגישו שאתה טוב להם וחזק ייקחו אותך, ואם לא אז לא. יש שחקנים שאני לא נותן להם לשחק תקופה ארוכה. יש לי ילד בקבוצה שהוא הכי רחוק בין הקרדיט שהוא קיבל לבין מה שהגיע לו. בשני המשחקים האחרונים הוא נכנס ועשה מהלכים גדולים, תמיד יש הזדמנויות בחיים”.

בגלל זה החלטת שאתה לוקח אנשים לבית משפט? כי אתה לא מוכן יותר לקבל את הדברים האלה? 
”אני מוכן לקבל ביקורות. איציק כלפי שיושב מולנו פה ואני יכול להעריך את עבודתו המקצועית, ביקר אותי במהלך השנה והתקשר לשאול את ג’קי בן זקן האם אני הולך להיות מפוטר. היום אני יודע להבדיל ולומר שזו העבודה שלו, פעם לא ידעתי. אבל אם בן אדם יתייחס אליי בחוסר כבוד ויקלל אותי בשידור אני לא אסתכל עתידית אם הוא יכול לתרום לי כן או לא, אני אלך ואשיג את מה שאני חושב שמגיע לי. מצד שני, אני כבר לא מסתכל מעבר לכתף לראות מי מדבר עליי ומה אומרים”.

רן בן שמעון (חגי מיכאלי)רן בן שמעון (חגי מיכאלי)

בוא נסתכל על העתיד. אתם עושים עונה אדירה, עברתם את ב”ש ואתגרים לא פשוטים עד לחצי גמר הגביע אבל אני רוצים לחשוב איתך איפה אתה רוצה להיות, איפה אתה רואה את עצמך בעוד שנתיים? אלי טביב כתב שאתה צריך לאמן את מכבי ת”א.
”גם כשאלי טביב פיטר אותי אמרתי שהוא מנהל כדורגל יוצא מן הכלל ובשמונה חודשים שעבדנו ביחד לא רבנו מעולם. אלי מבין כדורגל ברמה גבוהה מאוד. אני יכול לומר לכם שהייתה לנו מערכת יחסים יוצאת מן הכלל ובגלל שיקולים מקצועיים זה לא הסתדר אבל זה כיף שאדם שעבדתי איתו וזה נגמר כפי שנגמר מצא את הדרך לפרגן לי ככה”.

חו”ל זה עוד על הפרק מבחינתך? אולי איזו נבחרת?
“תמיד. זה משהו שמי שנגע בו פעם אחת אין סיכוי שלא ירצה לחזור. תשאל את מי ששיחק באירופה. זה תמיד מדגדג ואני תמיד רוצה ומאמין אבל אני אחזור על עצמי ואומר שלהרבה מאוד אנשים יש כל הזמן מטרות ויעדים, אני הפסקתי לחפש את קצה ההר ואני חושב שב-20 שנה הקרובות שאני הולך לאמן כדורגל וזה העתיד שלי, אני ארצה בדרך של ההר לעצור ולהסתכל איך אני יכול ליהנות מהדרך, אם אני אסתכל כל הזמן על הקצה, אני בסוף אתרסק ממנו, במקום להגיע לנקודה מסוימת ולעצור בה אני רוצה ליהנות מהדרך שלי ואני כרגע לא מסמן לי שום יעד כקצה של ההר. אני נהנה היום ואהנה מחר ללכת לאימון, אני גם אהנה להגיע למועדונים אחרים, רק לא יודע מתי”.

רן בן שמעון וטום בן זקן חוגגים העפלה לפלייאוף העליון (חגי מיכאלי)רן בן שמעון וטום בן זקן חוגגים העפלה לפלייאוף העליון (חגי מיכאלי)

בוא נדבר רגע למאזין ג’קי בן זקן. אם אתה שומע, רן נתן לך ארבע שנים יפות. אם הוא ירצה ללכת, תן לו ללכת בלי משחקים ובלי לדרוש עליו כסף כי גם ככה יש לך את היורש, אלי לוי שמוכן כבר לתפקיד. רן מחייך כי הוא יודע את הדברים בדיוק כפי שהם.
”אני לא הדובר של ג’קי. בעבר דברים כאלה היו מקפיצים אותי. אני יודע שהמערכת יחסים שלנו מספיק פתוחה והדברים יישארו בארבע עיניים כפי שהיה עד היום”.

התאכזבת שלא קיבלת את נבחרת ישראל?
“כן, קצת. הייתה לי גם הקלה מסוימת שאחד כמו אלון חזן קיבל את הנבחרת. אני חושב שהוא אדם ראוי עם יכולות מדהימות, וכשאתה יודע שמי שקיבל במקומך את התפקיד ראוי לכך אפשר לחיות עם זה יותר בשלום. אחרי האכזבה אתה מבין שמה שצריך לקרות אצלך קורה”.

אלון חזן ושחקני נבחרת ישראל (שחר גרוס)אלון חזן ושחקני נבחרת ישראל (שחר גרוס)

ערן זהבי אצלך כן בנבחרת?
”ראשון, בוודאי”.

בטח היית נותן לו גם סוויטה.
“לא יודע אם סוויטה אבל יש לי כלים גדולים בארסנל. זה לא יהיה קוליגיאלי מצידי לשפוט את יוסי בניון או את אלון חזן על הסיפור הזה. לדור המאמנים הקודם של שלמה שרף ודרור קשטן היה גבולות מברזל וגם לדור שלנו צריכים להיות גבולות, רק מגומי. עידן הדיקטטורה באימון נגמר, צריך להבין את זה אבל מצד שני להבין איפה גבול הגומי של כל אחד נקרע, אם בעניין החדר זה נקרע אצל אלון ויוסי אז הכל בסדר. ערן זהבי זה אחד השחקנים שאני הכי אוהב, כל ילד שאנחנו מחנכים במדינה הזו לכדורגל צריך להתחנך כמו שערן מתנהג, מבחינת מקצוענות ויכולת ובנוסף לכך הוא גם ווינר ענק. בכדורגל הישראלי צריכים להודות שיש אנשים כמו ערן זהבי אצלנו".

אז איך הנבחרת מרשה לעצמה לוותר עליו?
”כשאני אהיה בנבחרת, אם אהיה, הגבולות שלי יהיו הגבולות שלי”.

ערן זהבי (רדאד ג'בארה)ערן זהבי (רדאד ג'בארה)

זאת אומרת שאתה רואה את עצמך בנבחרת בעתיד?
“כן”.

אתה חושב שהנבחרת הזו צריכה להיות ביורו?
”כן. אני חושב שיש את היכולות כדי שזה יקרה, אני מאוד אוהב גם את הצוות וגם את השחקנים ואני רואה שיש תהליך טוב ואנרגיה טובה. הראיתי לאהוד שנמצא איתי כאן את האצטדיון שבו גדלתי, למרות שהוא נראה כמו אצטדיון משנות ה-70. פה גדלתי, בתור ילד וגם בתור שחקן”.

מה עם העסקים האישיים שלך? אני יודע שהתפתחת למקומות אחרים.
”שני דברים גרמו לי לכך. הראשון זה שבשלב מסוים אני ארצה עצמאות כלכלית ולא להיות תלוי במעסיק כזה או אחר. הדבר השני זה שחיכיתי לגיל ספציפי כדי לדעת שזה לא יפריע לשום דבר שאני עושה בכדורגל ושם המחויבות הטוטאלית שלי. אני מתעסק בדבר שאני הכי אוהב בעולם, לא בייבוא סחורות מסין. לעלות עם הכישרונות שלנו בקריית ים ולעשות אימונים לשחקנים, זה הרבה מאוד לנשמה. אני מתעסק רק בכדורגל והשותפים דואגים לכל המסביב. מצד שני, אני מעדיף גם בקטע הכלכלי להשקיע גם במקומות שיוכלו להביא תשואה בחזרה כי אני בגיל שאפשר לשלב בו כמה דברים”.

רן בן שמעון (ראובן שוורץ)רן בן שמעון (ראובן שוורץ)

ומי שאיימו עלייך?
“הדברים האלו הסתדרו. גם עם חברות הביטוח אחרי שהייתה לנו תקופה מאוד קשה איתם ועכשיו אנחנו בסדר גמור והכל טוב”.

עברת מאשדוד להרצליה. המשפחה רצתה שינוי?
”דיברנו כבר על הדומיננטיות של אשתי. היה לה קשה שם כי היינו רחוקים מהמשפחה אבל יש לנו משפחה בהרצליה והחלטנו ביחד לעבור לשם ליד המשפחה שלנו. החיבור שלי עם דנה אחותי לאחר שאיבדנו את אמא שלנו הוא הברכה הנוספת בחיי יחד עם אשתי”.

ועם אחיך אתה עדיין בנתק?
”אנחנו שומרים על נתק, יש יציבות (צוחק)”.

רן בן שמעון (חגי מיכאלי)רן בן שמעון (חגי מיכאלי)

דיברת על תשואה. כשאתם כמערכת מביאים שחקנים זרים שאף אחד לא מכיר זה בטח תהליך, ספר עליו קצת.
”יש לנו קונספט במועדון וזה הבסיס שעליו הוא מתקיים. אתה מבין את זה מהיום הראשון שיש גלגל כלכלי נכון ומשם הכל נובע. ברגע שאתה מתחיל משחק ויודע את הכללים מראש אתה לא תילחץ באמצע. אני יודע מה היה בעבר ויש לי ולג’קי סיכום שלא ינחת באשדוד שחקן שלא אני ולא הוא מרגישים איתו בנוח. הוא הבעלים, אני רוצה שהוא ירגיש בנוח ומצאנו דרך לעשות סיעור מוחות, ואם היית אומר את זה למאמן פעם הוא היה מעדיף לקפוץ ממגדל. אין מה לעשות, חייב שתהיה איזה שהיא דרך ותהליך. אני לא אגיד שהסקאוטינג שלנו הוא מהמתקדמים בעולם למרות שיש לנו סקאוט מדהים, רפאל קסטרו שהוא בחור מדהים ומקצוען ענק. יש לנו מערכת שלפעמים אני נוסע לראות, אבל לא ינחת שחקן במועדון שאין לו חותמת שלי”.

ראיתי אותך אחרי משחק ההעפלה עושה תמונה קבוצתית יחד עם כל הצוות המקצועי. בדרך כלל אומרים שזה כוורת, כמו הכוורת של ברק בכר. גם אתה בונה לעצמך יופי של כוורת.
“אנחנו שבעה, זה רק כוו’ ולא כוורת”.

ג'קי בן זקן (שחר גרוס)ג'קי בן זקן (שחר גרוס)

אתה מתכוון לקחת אותם איתך?
”בוודאי, לכל מקום שאני אלך. גם בחופשים, אני מאוד אוהב את כולם שם, את הנשים והילדים. כולם שם מקצוענים ומדהימים, ואנחנו כולנו מחוברים מאוד בנשמות שלנו. נסענו בשנה שעברה כל הצוות לטיול, ואני יכול להגיד לך שאחד החשובים במועדון זה אנרגיה. המקור של ההצלחה היא בדינמיקה של הצוות, ברגע שאתה רואה מישהו עם פרצופים זה כבר מוריד. אנחנו הצלחנו ללמוד איך להוציא את האנרגיה המטורפת שיש בתוך הצוות. אני חושב שלייצר צוות עם אנרגיה טובה ולדעת שהם איתך בכל מקום, זה הכוח שלנו”.

אני יודע שאתה לא מציב לעצמך מטרות, אבל מה בכל זאת אתם רוצים?
”אנחנו נרצה לעשות הכל כדי לסיים במקום הרביעי ולתת תצוגות כדורגל טובות. אני רוצה גם ששחקנים במ.ס אשדוד יקבלו דקות שמגיעות להם במשך כל העונה ובגלל שהרבה פעמים היינו לחוצים על תוצאות ובשלב הזה לא יכלו לעזור לי ונעשה איזשהו עיוות קטן, אני רוצה שנתקן את זה וניתן לשחקנים כמו אדיר לוי ורועי לוי דקות משחק”.

רן בן שמעון חוגג עם שחקני מ.ס אשדוד העפלה לפלייאוף העליון (חגי מיכאלי)רן בן שמעון חוגג עם שחקני מ.ס אשדוד העפלה לפלייאוף העליון (חגי מיכאלי)

מי תיקח אליפות? מכבי חיפה או הפועל באר שבע?
“אני חושב שכרגע זה הולך לכיוון של מכבי חיפה אבל אני לא פרשן. באר שבע עושה דברים מדהימים אבל כולם רואים שחיפה התחברה מחדש”.

מה אתה חושב על ההתרסקות של מכבי תל אביב?
”הדבר שהכי מפריע לי שם זה חוסר הצדק כלפי ברק יצחקי. אני יודע שיש כלפיו ביקורת ולי זה מפריע כי אני יודע שברק עשה סגל יוצא מן הכלל במכבי ת”א ויש שם חומר טוב שחייב להתמודד על אליפות ובגלל כל מיני סיבות זה לא הצליח”.

גם אחרי שאוסקר גלוך עזב?
”גלוך באמת ילד מדהים אבל גם בלעדיו יש שם סגל שחייב להתחרות על אליפות”.

ברק יצחקי, אם אתה שומע אותנו ומתרגם את הדברים לג’ק אנגלידיס ולבעל הבית, יש לכם כאן מאמן שאלי טביב אמר שצריך להגיע למכבי תל אביב.
”אמרתי לכם, אני במ.ס אשדוד ושם הלב שלי נמצא”.

ברק יצחקי (שחר גרוס)ברק יצחקי (שחר גרוס)

יש לך תוכנית כבר למשחק מול מכבי חיפה?
”אתמול ראיתי את המשחק המלא שלנו מולם”.

שש שנים מ.ס אשדוד לא ניצחה בסמי עופר. אתה אמרת שאחרי המפגש ההוא שהפסדתם 6:0 בסמי עופר חשבת להתפטר, אך אחר כך ניצחת את מכבי חיפה ב-י”א. לדעתך אפשר גם לנצח בחוץ?
”אני אענה לכם באופן כללי ותסיקו מזה מה שאתם רוצים. מ.ס אשדוד יכולה לנצח כל קבוצה בכל מקום”.

אתה צריך לבנות כדי להגיע לשיא לקראת חודש מאי, לא?
”אנחנו צריכים רגע לנשום. אנחנו בסך הכל יומיים אחרי העלייה לפלייאוף”.

שחקני מ.ס אשדוד (שחר גרוס)שחקני מ.ס אשדוד (שחר גרוס)

אני בטוח שבסיום העונה תדבר על דברים שכרגע אתה לא מדבר עליהם.
”יש זמן נכון להכל. אצלי אין טאבו, תזמינו אותי בזמן הנכון ונדבר בהתאם”.

מה נאחל לך?
“בריאות, הצלחה לילדים ולאסתר במה שהיא עושה בחיים”.

רן בן שמעון, מועמד למאמן העונה ולמספר מועדונים, תודה רבה לך והמון בהצלחה בפלייאוף.
”מאמן העונה שלי הוא זיו אריה, נעשה הכל כדי להשפיע על זהות האלופה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */