יום שבת, 18.05.2024 שעה 18:50
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 0 - 0
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

ההפתעה, האכזבה והמאמן: סיכום העונה הסדירה

הפלייאוף בפתח - זמן לסכם: השחקן המצטיין, הקאמבק הכי גדול, הנפילה של מכבי ת"א, תופעת משחק הכיסאות בין המאמנים, המשחק הטוב ביותר והרכב העונה

|
זיו אריה, יונתן כהן, עומר אצילי ועומרי גלזר  (רדאד ג'בארה, איציק בלניצקי ועמרי שטיין)
זיו אריה, יונתן כהן, עומר אצילי ועומרי גלזר (רדאד ג'בארה, איציק בלניצקי ועמרי שטיין)

העונה אוהדי הכדורגל רואים כוכבים. לא רק בגלל שמכבי חיפה הופיעה בליגת האלופות, גם בגלל שמכבי תל אביב שעשתה רכש משמעותי כדי להיאבק בה ונותרה מסוחררת מאחור, גם בזכות השחקנים החדשים שכיכבו עם כדורגל נהדר בקבוצות השונות וגם בזכות הכוכב הנולד שצמח במכבי תל אביב ועזב לקריירה באירופה.

העונה הסדירה של 2022/23 הייתה מרתקת, עם משחקים מותחים וקהל רב שהגיע לאצטדיונים. מאבק האליפות עדיין לא סגור כמובן, כאשר מכבי חיפה מובילה מעל הפועל באר שבע בארבע נקודות בלבד ומכבי תל אביב רחוקה מהפסגה בעשר נקודות, אבל יש לה עוד ארבעה מפגשים מול שתי המוליכות. בתחתית מסתמן כי סקציה נס ציונה בבעיה כי היא במקום האחרון ובפער של שבע נקודות מהקו האדום, אבל כבר ראינו קאמבקים מרשימים העונה. בדרך למאני טיים במשחקי הפלייאוף, זה הזמן לסכם את מה שהיה בעונה הסדירה.

המצטיינת: שוב, זו מכבי חיפה

עם 20 ניצחונות ב-26 מחזורים, מכבי חיפה היא הקבוצה טובה ביותר בתום העונה הסדירה. הירוקים הם הראשונים לחצות את רף 60 הנקודות העונה - והם דוהרים לאליפות שלישית ברציפות. בשתי עונות האליפות האחרונות מכבי חיפה סיימה עם 59 נקודות, אגב, כך שהיא יותר יעילה הפעם.

שחקני מכבי חיפה (שחר גרוס)שחקני מכבי חיפה (שחר גרוס)

בתחילת העונה כולם תהו איך הקמפיין בליגת האלופות ישפיע עליה, אחרי מסע עלייה קשה. אם זה לא הספיק, אז הירוקים הזיעו גם אחרי ההגרלה, אחרי שהתמודד מול שלוש מהקבוצות החזקות ביותר באירופה - פאריס סן ז'רמן עם סוללת הכוכבים שכללה את אלופי העולם קיליאן אמבפה וליאו מסי, בנפיקה שמוכרת שחקנים ב-120 מיליון אירו, ויובנטוס שמאחוריה עומדת משפחת אניילי העשירה ובהתקפה שלה ניצב חלוץ ששווה 80 מיליון אירו.

למרות הכל, מכבי חיפה חגגה על היריבות בליגת העל. הירוקים לא הפסידו באצטדיון סמי עופר, שהפך למבצר, ויש להם גם שלושה ניצחונות מארבעת המפגשים מול שתי הטוענות לכתר. בינואר הקבוצה איבדה את הקפטן נטע לביא, אבל דאגה להתחזק בנשק חדש בדמותו של דיא סבע שהצטרף להתקפה הקטלנית. האלופה שולטת בליגה ושוב היא במקום הראשון.

החיזוק של ינואר. דיא סבע (עמרי שטיין)החיזוק של ינואר. דיא סבע (עמרי שטיין)

ההפתעה: הפועל ירושלים בקדמת הבמה

קבוצת האוהדים, שאין לה תקציבים גבוהים כמו שיש לשאר קבוצות הצמרת, בקושי שרדה את העונה שעברה. אלא שהפעם הקבוצה של זיו אריה הצליחה לתפוס מקום בצמרת ואפילו לקחה נקודות מהקבוצות הגדולות, למרות שבפועל לא הרבה השתנה בסגל. המאמן שלה ראוי למחמאות וגם ההנהלה שבחרה להשאיר אותו בתפקיד.

במהלך העונה האדומים אמנם נפרדו משני שחקנים שגידלו, גוני נאור שעבר למכבי חיפה ואחמד סלמן שנמכר למכבי נתניה, מה שדי פגע בהם מקצועית, אבל אין ספק שהמקום החמישי הוא הצלחה אדירה. חוץ מזה, הפועל ירושלים ניצחה בדרבי אחרי 31 שנה והוכיחה שהיא ראויה לפלייאוף העליון, אליו בית"ר ירושלים לא הצליחה להגיע.

שחקני הפועל ירושלים (אורן בן חקון)שחקני הפועל ירושלים (אורן בן חקון)

השחקן המצטיין: עומר אצילי

הכוכב של מכבי חיפה שוב הוכיח שהוא האיש שמסוגל להוביל את האלופה לניצחונות ברגעים הקשים. עומר אצילי סיים את העונה הסדירה עם מאזן אישי של 16 שערים ותשעה בישולים, ואין אף אחד שכבש יותר ממנו מבין שחקני ההתקפה בליגת העל.

הוא חגג עם שלושער ובישול ב-1:4 על מכבי נתניה בפתיחת העונה, הוא עשה דבר דומה גם בדרבי האחרון, הוא כבש ובישל ב-1:2 על הפועל באר שבע בטרנר בתחילת העונה, הוא כבש ובישל גם ב-1:2 נגד הפועל ירושלים, הוא חגג על הפועל תל אביב בסיבוב הראשון והבקיע נגדה שער מדהים מהאוויר בסיבוב השני. מכבי חיפה כבשה 51 שערים עד כה, ב-25 מהם היה מעורב אצילי באופן ישיר. כמעט חצי, שזה נתון מדהים שמראה על הדומיננטיות שלו.

דומיננטי בהתקפה. אצילי (עמרי שטיין)דומיננטי בהתקפה. אצילי (עמרי שטיין)

השחקן המאכזב: יונתן כהן

כשהוא יצא לשחק באיטליה, שחקן ההתקפה של מכבי תל אביב היה בכושר פנטסטי והיה מעורב ב-15 שערים בעונת הפרידה שלו מליגת העל. העונה הוא חזר לצהובים בקול תרועה רמה, בציפייה שיוביל את הקבוצה מהאגפים, אך כולם עדיין מחכים שיופיע. כהן לא השלים משחק מלא באף מחזור בליגה העונה. ב-259 הדקות שקיבל אין לו אף שער או בישול.

יונתן כהן (איציק בלניצקי)יונתן כהן (איציק בלניצקי)

המאמן המצטיין: ברק בכר

אין ספק שמדובר במאמן הישראלי הטוב ביותר בליגת העל. אמנם בסיבוב השני הקבוצה נכנסה למשבר קטן ואיבדה נקודות בגלל החלטות מקצועיות מוזרות, אבל היא לא איבדה את המקום הראשון בטבלה. הירוקים, אחרי מסע מתיש בליגת האלופות, רוצים לרשום עונה היסטורית ולזכות באליפות שלישית ברציפות, וזה בהחלט אפשרי.

למרות העומס והעייפות, הקבוצה של ברק בכר איבדה נקודות רק בשישה משחקי ליגה במהלך העונה הסדירה, משהו שלא נעשה בשתי האליפויות הקודמות שלו במכבי חיפה. למעשה, רק פעם אחת המאמן עשה דבר דומה, וזה קרה באליפות הראשונה שלו בהפועל באר שבע, שם הוא גם איבד נקודות רק בשישה משחקי ליגה.

ברק בכר (שחר גרוס)ברק בכר (שחר גרוס)

לצידו של ברק בכר, יש עוד שני מאמנים שעשו עבודה מרשימה העונה: אליניב ברדה שמוביל את הפועל באר שבע במרוץ על הצלחת עם סגל פחות נוצץ מזה של מכבי חיפה ומכבי תל אביב וכמובן זיו אריה שלקח את הפועל ירושלים לפלייאוף העליון.

האכזבה: הנפילה של מכבי תל אביב

אחרי שהחזירה כוכבי ענק מהגלות, כמו יונתן כהן, ניר ביטון, דור פרץ וכמובן ערן זהבי, השקיעה את אחד מהתקציבים הגבוהים בליגת העל והחזירה גם את המאמן שדרס את כולם בעבר, מכבי תל אביב הייתה אמורה להתפוצץ ולרוץ לאליפות כתף אל כתף עם מכבי חיפה והפועל באר שבע. היא אכן נתנה פייט בתחילת הדרך, אבל הסגל לא נבנה באופן מאוזן, היא נפרדה מהכישרון העולה אוסקר גלוך באמצע העונה והקבוצה סבלה בסיבוב השני מבעיות מקצועיות כך שאיבדה נקודות רבות.

הפרידה ממנו בוודאי לא הועילה. גלוך (שחר גרוס)הפרידה ממנו בוודאי לא הועילה. גלוך (שחר גרוס)

זה נבע, בין היתר, גם מבחירת מאמן שלא התאים לקבוצה. זוהי העונה השלישית ברציפות שמכבי תל אביב מחליפה מאמן באמצע העונה, הרי שאייטור קראנקה בא בינואר לאחר שוולאדן איביץ' עזב אותה לטובת הצעה מרוסיה, אבל זה קרה גם עם מלאדן קרסטאיץ', פטריק ואן לוון וגאורגיוס דוניס. כל אלה התחלפו במהלך העונה, כך שלפני הכל מכבי תל אביב לא מצאה את המאמן שינהיג אותה להצלחה בשנים האחרונות וזה כבר כישלון מערכתי.

אם שואלים את ברק בכר בסיום העונה הסדירה, כשהוא מביט במראה האחורית הוא רואה שם רק את הפועל באר שבע. מכבי תל אביב רחוקה מדי. רק בסיבוב השני היא איבדה 16 נקודות, בעוד שהפועל באר שבע ומכבי חיפה איבדו 10 נקודות כל אחת. לאור הוצאת הסכומים הגדולים עבור החימוש המסיבי שנעשה בקיץ, אין ספק כי הפרויקט שבנו הצהובים מאכזב. כגודל הציפיות.

שחקני מכבי תל אביב (ראובן שוורץ)שחקני מכבי תל אביב (ראובן שוורץ)

התופעה: משחק הכיסאות של המאמנים

בהפועל חדרה חתמו העונה ניר ברקוביץ' (שהתחרט), אסף נמני ומנחם קורצקי. את עירוני קריית שמונה אימנו העונה מנחם קורצקי, ניר ברקוביץ' וסלובודאן דראפיץ'. בנס ציונה עמדו על הקווים ניר ברקוביץ' ושלומי דורה. בבני סכנין אימנו מתחילת העונה חיים סילבס וקובי רפואה. את הפועל תל אביב הובילו קובי רפואה, דראפיץ' וחיים סילבס.

כן, אותם השמות מתערבבים בין הקבוצות בתחתית ליגת כאילו מדובר ב"משחק הכיסאות". המוזיקה מתנגנת והזמן עובר, עד שלפתע היא עוצרת, והופ - כולם רצים לתפוס את הכיסא של האחר. רק חמש קבוצות לא החליפו מאמנים העונה. וחכו, היא עוד לא הסתיימה.

סלובודאן דראפיץ' (ראובן שוורץ)סלובודאן דראפיץ' (ראובן שוורץ)

קובי רפואה הביא את הפועל תל אביב לתחתית ועבר לבני סכנין שנמצאת מעליה בטבלה. יש שיאמרו שמדובר בקידום. חיים סילבס, שעזב את סכנין אחרי רצף של שישה משחקים ללא ניצחון, עבר להפועל תל אביב הגדולה. זה קרה אחרי שדראפיץ' לא הצליח להרים את האדומים, אבל הוזעק לצפון למלא את מקומו של ניר ברקוביץ' שהחליט באמצע העונה לעזוב את נס ציונה לטובת קריית שמונה ופוטר אחרי רומן קצר שהיה למעשה יותר ארוך מזה שעשה בחדרה אי שם בתחילת העונה. ומי הגיע לחדרה? נו, קורצקי, המאמן שלא השיג ניצחון במשך 14 משחקים רצופים בקריית שמונה... ורק שרון מימר עוד מחזיק מעמד בבני ריינה מספטמבר.

הקאמבק: נתניה ובית"ר חזרו לחיים

אחרי 11 המחזורים הראשונים, מכבי נתניה רשמה שישה הפסדים, ניצחה רק פעמיים וצברה תשע נקודות בלבד, כך שהיהלומים מצאו את עצמם פתאום מתחת לקו האדום. בעקבות זאת, בני לם הודיע על התפטרותו, רן קוז'וק קיבל את תפקיד המאמן וניצח בשתי הופעותיו הראשונות על הקווים וקיבל את המינוי עד לסוף העונה. בעבודה שקטה ויסודית, מכבי נתניה החלה להתרומם, ניצחה ועלתה עד למקום הרביעי בטבלה.

שחקני מכבי נתניה (חגי מיכאלי)שחקני מכבי נתניה (חגי מיכאלי)

גם בית"ר ירושלים פתחה את העונה במצב רע. אף אחד לא ידע מה יעלה בגורלה של הקבוצה, עד שהגיע ברק אברמוב ולקח את המועדון, על כל חובותיו. לפרקים, בית"ר הציגה כדורגל מדהים עם ירדן שועה, דנילו אספרייה, יון ניקולאסקו וטרזי תומא שחלקם הגיעו ממש עם סגירת חלון ההעברות של הקיץ. הבעיה של הקבוצה הייתה ששת ההפסדים שהגיעו בשבעת המחזורים הראשונים, וזה פגע בה בהמשך, כך שהקבוצה נותרה מחוץ לפלייאוף העליון. העיקר שהמועדון ניצל ויש כדורגל שסוחף את הקהל.

המשחק: 3:6 של בית"ר על נתניה

במשחק בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה בטדי היה הכל. ניקולאסקו הבקיע את הראשון, הוסיף שער מתריס, אספרייה הפציץ את המשקוף ופנימה, תומא בעט מרחוק כדור מדהים - ובית”ר עלתה ליתרון של 0:4 בטדי בתוך 30 דקות. במחצית השנייה, עדן קארצב עם שער מרשים ממרחק רב החזיר את נתניה לחיים, זלאטנוביץ' הוסיף עוד אחד כעבור שתי דקות והמשיך עם שער נוסף בפנדל לרשת בדקה ה-72. אלא שבדיוק אז, קארצב קיבל כרטיס אדום - וניקולאסקו השלים עוד צמד מדהים בדרך לרביעייה ולניצחון ענק של 3:6.

יון ניקולאסקו (עמרי שטיין)יון ניקולאסקו (עמרי שטיין)

הרכב העונה הסדירה:

עומרי גלזר (הפועל ב"ש), שגיב יחזקאל (הפועל ב"ש), עבדולאיי סק (מכבי חיפה), מיגל ויטור (הפועל ב"ש), אנריק סבוריט (מכבי ת"א), עומר אצילי (מכבי חיפה), אוסקר גלוך (מכבי ת"א), צ'ירון שרי (מכבי חיפה), פטריק טוואמסי (מכבי נתניה), יון ניקולאסקו (בית"ר ירושלים) וערן זהבי (מכבי ת"א).

על הספסל וראויים לציון: ננאד סבטקוביץ' (מ.ס אשדוד), רז שלמה (מכבי נתניה), עלי מוחמד (מכבי חיפה), רועי גורדנה (הפועל ב"ש), לירן רוטמן (מכבי נתניה), דור מיכה (הפועל ב"ש), רותם חטואל (הפועל ב"ש), דנילו אספרייה (בית"ר ירושלים) וירדן שועה (בית"ר ירושלים).

בכר: נצטרך לדעת לנצל את היתרון שיש לנו
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */