יום שני, 20.05.2024 שעה 13:14

"נתנו משחק מדהים, אנחנו עדיין במשחק ובגדול"

במכבי חגגו את ה-74:78 הגדול על פנר וכבר עם הפנים לאנדולו: על הטקס שהוציא את ווילבקין מהפוקוס והמהלך ששינה את המומנטום. סיכום הניצחון הענק

|
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)

"לא פשוט לנצח משחק כזה, בטח עם הלחץ שהיה עלינו" אמרו במכבי תל אביב אתמול (רביעי) לאחר הניצחון 74:78 על פנרבחצ'ה במסגרת המחזור ה-27 של היורוליג. ברגעים הראשונים שלאחר המשחק נשמעו אנחות רווחה על הניצחון שהשאיר אותם חזק בתמונת המאבק על כרטיס לשמונה הראשונות. 

“בתחבולות תעשה לך מלחמה”, הציטוט שלקוח כמובן מספר משלי הוא אולי התיאור הכי טוב לאשר התרחש בהיכל מנורה מבטחים נגד פנרבחצ'ה של דימיטריס איטודיס. הקבוצה הטורקית הגיעה בסגל מלא ועתיר כוכבים, כולל שני אקסים צהובים כחולים, ובדיוק שם החלה לה המלחמה, עוד לפני שהכדור הראשון כבר הורם לאוויר, לפחות אם תשאלו את אנשי פנר. הטקס שערכה מכבי תל אביב לסקוטי ווילבקין, מי שהצעיד אותה בשנים האחרונות, היה כה מהותי ומשמעותי מבחינתו של הסקורינג גארד, עד לנקודה שזה השפיע עליו עד מאוד, לפחות אם תשאלו את אנשי קבוצתו הטורקית. 

בני הזוג ווילבקין וג'ון דיברתולומאו (איציק בלניצקי)בני הזוג ווילבקין וג'ון דיברתולומאו (איציק בלניצקי)

ווילבקין הנרגש, נראה גם במהלך המשחק שונה מהשחקן שעד לא מזמן הנהיג את מכבי תל אביב, ואין ספק שהטקס לו זכה, כמו גם תצוגת העידוד ואהבה מאוהדי הקבוצה שלא נראתה בהיכל שנים רבות, השפיעו עליו ובגדול. טיילר דורסי מבחינתו קיבל את ה”טיפול” הרגיל של שריקות הבוז לו זכה גם בשנה שעברה במדי אולימפיאקוס עת שהקבוצה מפיראוס שיחקה בתל אביב. גם ווילבקין זכה לשריקות בוז במהלך המשחק, רק שהמהלכים הללו בסופו של דבר תפסו מקום משני במשחק שידע קווי עלילה שלבטח יזכרו לעוד זמן רב. הראשון שבהם הוא הישראלים של מכבי תל אביב, ג'ון דיברתולומאו, ג'ייק כהן ורומן סורקין. 

עודד קטש יודע או לכל הפחות אמור לצפות ליכולת עקבית וטובה מלורנזו בראון, ווייד בולדווין ובונזי קולסון, בדיוק כשם שהיה במרבית משחקיה של הקבוצה העונה. רק שאתמול, היו אלו דיברתולומאו, סורקין, וכהן שפשוט היו מי שאחראים על הניצחון ללא כל צל של ספק. השלושה זכו למחמאות לאחר המשחק, רק שג'ון-די וכהן אמורים להיות הצוות המסייע, ואתמול כאמור המסייעת הפכה לחוד החנית של קטש. כהן, שנשכח בגמר גביע המדינה, הראה אתמול שבהחלט יש לו עוד מה לתת ברמות הכי גבוהות של היבשת הישנה ודיברתולומאו? בסביבת הקבוצה כבר היו את מי שאמרו "פשוט אין מילים" וכמובן שהיו את מי שקראו להאריך עמו את ההתקשרות כבר עכשיו.  

ג'ון דיברתולומאו בטירוף (איציק בלניצקי)ג'ון דיברתולומאו בטירוף (איציק בלניצקי)

"נתנו משחק מדהים, להוציא את הרבע הראשון" ציינו במכבי תל אביב שם גם הוסיפו כי הם היו טובים יותר מיריבתם ברבע השני והשלישי ובחלקים נרחבים של הרבע הרביעי. יחד עם זאת, למרות כל המחמאות שהיו לשחקנים הישראלים כמו גם לקולסון, בולדווין ובראון, סיפור המשחק ואפילו הניצחון כולו הוא למעשה עוזר המאמן עמית לוי. כאשר לוח התוצאות הראה 53:56, נשרקה עבירה לשתי זריקות של פנרבחצ'ה ומיד לאחריה נשרקה גם עבירה טכנית לקטש. דורסי ניגש לזרוק את זריקת העונשין של העבירה הטכנית, אותה הוא החטיא רק שלאחר מכן זרק זריקה שניה מהעונשין אותה הוא קלע, היכן הבעיה? דורסי לא היה השחקן שאמור היה לזרוק מהעונשין את הזריקה השנייה היות והעבירה הרגילה ששלחה לקו לא הייתה עליו. 

לוי, ששם לב להפרה, רץ לכיוון הספסל והשופטים והסב את תשומת ליבם לטעות שביטלה את הזריקה השנייה של דורסי ובנוסף העבירה את הכדור למכבי תל אביב. שחקני פנר המבולבלים פנו לשופטים והיה נראה כי ההתעסקות במאורע המדובר פשוט חיסלה את המומנטום על הטורקי, וזאת על עף שקבוצתו של איטודיס הצליחה להשוות את התוצאה. הטורקים נשארו במשך מספר דקות לאחר המשחק מול חדר השופטים וביקשו הסברים לאשר התרחש על הפרקט, רק שלוי שזכה לקרדיט העניק לקבוצתו את המומנטום הקטן שאפשר לשחקנים לפתוח מבערים. 

טיילר דורסי (איציק בלניצקי)טיילר דורסי (איציק בלניצקי)

"ניצחון סופר חשוב על יריבה שתהיה ככל הנראה בפיינל פור וזה מראה הרבה. הלחץ היה עלינו ועמדנו בו יפה,  אנחנו עדיין במשחק ובגדול. מחמאות לכל מי שעלה, מרפי מנקו ועד ווייד בולדווין שקלע בסוף זריקות עונשין מאוד חשובות ועמד בלחץ" סיכמו במועדון את הניצחון ה-14 במספר העונה בתחרות הבכירה של אירופה. "מבחן אופי מאוד גדול, שאפו ענק. ממשיכים ליום שישי, צריך לשכוח כבר את המשחק הזה". במכבי תל אביב מסתכלים כבר הלאה והיום הקבוצה תצא לאיסטנבול שם תפגוש את אנאדולו אפס שהפסידה אמש לכוכב האדום בלגרד, כאשר היא שיחקה ללא ואסיליה מיצ’יץ' ושיין לארקין וכשבמהלך המשחק היא גם איבדה את רודריג בובואה שנפצע. 

לורנזו בראון נשאל תחילה על ג'ון דיברתולומאו כאשר לרוב הוא, ווייד בולדווין ובונזי קולסון הם השחקנים המובילים: "ג'ון די הוא אדם מיוחד ואנחנו תמיד עושים את מה שאנחנו עושים אבל אני לא חושב שהוא מקבל מספיק קרדיט על מה שהוא עושה, הוא באימונים כל יום על 160 קמ"ש ומשתפר וזה מה שאנחנו מצפים ממנו". 

בונזי קולסון חוגג (איציק בלניצקי)בונזי קולסון חוגג (איציק בלניצקי)

מה עבר לכם בראש ברגע שנקלעתם לפיגור ברבע הראשון בהתחשב בחשיבות של המשחק?
”לנצח את המשחק, אני מרגיש שרצינו את זה מעט יותר ממה שהם רצו כך שכשיש לך את הרצון הזה לנצח וכולם נמצאים על אותו הדף זה קשה לנצח אותנו".   

ג'רל מרטין הוסיף על המשחק: "משחק ענק, הרבה חבר’ה הראו אופי נהדר הערב, התחלנו לאט את המשחק ונקלענו לפיגור אבל לא הורדנו את הראש והרמה של הכימיה ושל הגישה שלנו עלתה דרגה והגבנו". 

על ג'ייק וג'ון: "לחברה האלו יש לב ענק והם וטרנים, הם ללא ספק הגיעו והרימו את הרמה עבורנו והם ללא ספק היו המפתח בניצחון שלנו". 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */