יום שישי, 03.05.2024 שעה 21:20
ליגה ספרדית 23-24
8422-7133ריאל מדריד1
7339-6833ברצלונה2
7140-6933ג'ירונה3
6439-6233אתלטיקו מדריד4
5833-5333אתלטיק בילבאו5
5135-4633ריאל סוסיאדד6
4939-4133בטיס7
4738-3733ולנסיה8
4555-5433ויאריאל9
4345-4133חטאפה10
3949-3733אוססונה11
3838-3133אלאבס12
3846-4233סביליה13
3741-3033לאס פלמאס14
3442-2733ראיו וייקאנו15
3239-2733מיורקה16
3150-3733סלטה ויגו17
2646-2333קאדיס18
2161-3633גרנאדה19
1467-3233אלמריה20
לוח משחקים
  • חטאפה
  • שישי, 03/05, 22:00
  • אתלטיק בילבאו
  • ריאל סוסיאדד
  • שבת, 04/05, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ריאל מדריד
  • שבת, 04/05, 17:15
  • קאדיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 04/05, 19:30
  • ברצלונה
  • מיורקה
  • שבת, 04/05, 22:00
  • אתלטיקו מדריד
  • אוססונה
  • ראשון, 05/05, 15:00
  • בטיס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 05/05, 17:15
  • ויאריאל
  • ולנסיה
  • ראשון, 05/05, 19:30
  • אלאבס
  • ראיו וייקאנו
  • ראשון, 05/05, 22:00
  • אלמריה
  • סביליה
  • ראשון, 05/05, 22:00
  • גרנאדה

דיבורים לחוד: ברצלונה דוחקת החוצה את פאטי?

צ'אבי מספר שהוא מאמין בכוכב הצעיר, אבל במקום להעניק לו גיבוי אחרי הפציעות, הוא בקושי משחק ואפילו לא נתנו לו לבעוט פנדל. הכישרון יעזוב בקיץ?

|
לא נעים. אנסו פאטי (האתר של ברצלונה)
לא נעים. אנסו פאטי (האתר של ברצלונה)

כאשר נשרק אתמול (ראשון) פנדל לזכות ברצלונה בתחילת המחצית השנייה במשחק הביתי מול ולנסיה, אפשר היה לראות עד כמה השתוקק אנסו פאטי לקחת את הבעיטה. הוא ניגש לפראן טורס שהחזיק את הכדור בידיו והתחנן בפניו לוותר – אך לשווא. הרכש ממנצ'סטר סיטי התעקש לגשת לנקודה הלבנה בעצמו, בעט החוצה והיתרון של בארסה נותר על 0:1 שברירי.

הפספוס הזה הרגיש פרובלמטי עוד יותר בחלוף זמן קצר, כאשר רונאלד אראוחו הורחק והבלאוגרנה נאלצו להגן על התוצאה בנחיתות מספרית. לפיכך, נדרש צ'אבי לשלב בלם חדש, ומרקוס אלונסו נשלח למערכה במקומו של פאטי, אשר הדביק שניות ספורות קודם לכן כדור לעמוד.

כאשר התבקש להסביר את פרשת הפנדל במסיבת העיתונאים, אמר צ'אבי: "יש לנו סדר עדיפויות של בועטים. הוא נקבע על ידי הצוות המקצועי ומועבר לשחקנים שיודעים הכל. זה טוב שיש לאנסו מוטיבציה לבעוט, אבל הוא צריך לחשוב על טובת הקבוצה". וכאן מרחפות באוויר השאלות הפשוטות – מדוע נבחר טורס כבועט לפני פאטי, מי אנשי הצוות שהחליטו על כך וכיצד הם הגיעו למסקנה שזה הרעיון הנכון?

צפו ברגעי המתיחות בין פאטי לפראן טורס

כי הרי בואו נסתכל על המצב כפי שהוא. פאטי, שפרץ לתודעה כנער בן 16 עם כישורי הבקעה מזהירים בעונת 2019/20, סבל בשתי העונות הקודמות מרצף אכזרי במיוחד של פציעות, כולל פגיעה במיניסקוס שהשביתה אותו למשך שנה. הוא המשיך לכבוש שערים חשובים בפעמים בהן הייתה למועדון אפשרות להשתמש בילד הפלא, אבל אז באה הפציעה הבאה, וחוזר חלילה. חוסר המזל הזה פגע בביטחונו העצמי של הכוכב הצעיר, וגם הגביל במידה מסוימת את גמישותו וזריזותו. ברור שהוא עדיין יכול להיות סופרסטאר, אבל נדרש טיפול עדין ומתחשב על מנת להחזירו למסלול הנכון ולאפשר לו לגבש סגנון קצת שונה לאור המגבלות הבריאותיות.

אנסו פאטי ופראן טורס בוויכוח על הפנדל (צילום מסך)אנסו פאטי ופראן טורס בוויכוח על הפנדל (צילום מסך)

העונה הוא כשיר לחלוטין והתקשורת לא נותנת לו מנוח בכל פעם בו הוא מסיים משחק ללא שער. פאטי הוגדר כעילוי בקאמפ נואו, קיבל ב-2021 את החולצה מספר 10 שהשאיר ליאו מסי והציפיות ממנו גבוהות – אולי גבוהות מדי במסגרת הנסיבות. את שער הליגה האחרון הוא כבש באוקטובר והרצף הזה מרגיש ארוך מדי, גם אם הוא כבש שערים חשובים בגביע מול אינטרסיטי ובחצי גמר הסופרקופה מול בטיס. בשני המקרים שילב אותו צ'אבי כמחליף וקיבל תפוקה מלאה, אולם יש שמעדיפים להסתכל על חצי הכוס הריקה.

הציפיות גבוהות מדי? פאטי והמספר 10 (רויטרס)הציפיות גבוהות מדי? פאטי והמספר 10 (רויטרס)

ככל שהביקורת מתגברת, כך מתערער עוד יותר ביטחונו העצמי של פאטי. כאשר עשה את צעדיו הראשונים בסגל הבכיר, הייתה החוצפה החיובית לתכונה הבולטת ביותר שלו. הוא העז לנסות דברים לא צפויים, והמיומנות הטכנית העילאית שלו איפשרה זאת. כעת הוא גם חמקמק פחות בגלל הפציעות, וגם הרבה פחות שקט מבחינה פסיכולוגית – והתסכול רק גורם לו לקבל החלטות גרועות יותר. בקלאסיקו מול ריאל מדריד בחצי גמר הגביע הספרדי ביום חמישי, למשל, האשימו אותו בכך שמנע מבעיטה של פרנק קסייה להיכנס לרשתו של טיבו קורטואה. אנסו פשוט עמד במסלול של הכדור, לא הספיק להגיב כמו שצריך למרות שהייתה אפשרות כזו, והתוצאה נותרה על 0:1 לקראת הגומלין.

מובן מדוע השתוקק אנסו לחזור ולהבקיע אתמול – והיה מוכן גם להילחם כדי לשנות את המומנטום האישי מהר ככל הניתן. צ'אבי ידע זאת היטב, אבל התעלם מהשיקול המרכזי כאשר בחר את מבצעי הפנדלים בהיעדרו של רוברט לבנדובסקי הפצוע. לו היה רוצה לשקם את פאטי, היה המאמן מעניק לו את הזכות לבעוט, אבל מתקבל הרושם שהוא לא סומך על בוגר האקדמיה המצטיין שלו. לא במקרה, אם כך, נפוצו בשבועות האחרונים השמועות על כך שמנצ'סטר יונייטד, ליברפול ובאיירן מינכן מתעניינות בהחתמתו. בסביבתו של פאטי משוכנעים שהמועדון אחראי להדלפות, במיוחד לנוכח העובדה כי אלופת גרמניה הכחישה בתוקף את הידיעות. 

נראה שצ'אבי לא סומך על אנסו פאטי (La Liga)נראה שצ'אבי לא סומך על אנסו פאטי (La Liga)

הברווזים נועדו ליצור רושם כי פאטי מתעניין באפשרות להמשיך את הקריירה במחוזות האחרים, וזו יכולה להיות נבואה שמגשימה את עצמה. לא קל להיות שחקן שהמועדון רוצה לדחוק החוצה, ותחושת ההשפלה עשויה לגרום לאדם לרצות לברוח למקום בו יעריכו אותו יותר. ברצלונה זקוקה, כידוע, לקצץ בהוצאות השכר ולמכור שחקנים מסוימים על מנת לאפשר להחתים שחקנים חדשים, ואף לרשום את החוזים החדשים של שחקנים קיימים – לאחרונה אילץ בית המשפט את הליגה לרשום את החוזה החדש של גאבי, אבל העתיד עלול להיות מורכב עוד יותר. במועדון מחפשים, אם כך, מועמדים הגיוניים למכירה, ואנסו פאטי הוא אופציה בולטת.

עד לא מכבר היה זה מהלך לא סביר, כי ברצלונה לא מוותרת על כוכבי על פוטנציאליים שגדלים באקדמיה שלה. אלא שהמדיניות הזו נתפסת כמיושנת על ידי ההנהלה החדשה שנואשת לפתור את הבעיות הכלכליות שהותירה הכנופיה של הנשיא הקודם ז'וספ מריה ברתומאו. היתרונות של מכירת פאטי ברורים – בגילו ובמעמדו הוא יכניס המון כסף לחשבון הבנק, ובמקביל ייחסך השכר שהיה אמור לקבל. פאטי ראה מקרוב כיצד ניסתה בארסה להפעיל לחץ כבד על פרנקי דה יונג כדי שיסכים לעבור למנצ'סטר יונייטד בקיץ שעבר, כולל שימוש לא הוגן בהדלפות לכלי התקשורת. הייתכן שהוא עלול לזכות לטיפול דומה בקיץ הקרוב?

דז'ה וו. פאטי ופרנקי דה יונג (רויטרס)דז'ה וו. פאטי ופרנקי דה יונג (רויטרס)

שאלות על עתידו של פאטי החלו להופיע במסיבות העיתונאים של צ'אבי, והרגיזו את המאמן. "אני לא מבין את זה. למה אנחנו מדברים על זה עכשיו, כאשר חלון ההעברות סגור? אנסו הוא שחקן חשוב מאוד עבורנו, עכשיו ובעתיד. אני מאמין בו מאוד, ומספר הדקות שיקבל תלוי בעיקר בו", אמר צ'אבי לפני ההדחה מהליגה האירופית במדי מנצ'סטר יונייטד.

גם שם הסתפק פאטי בשתי הופעות קצרות כמחליף, ולפחות למתבונן מהצד נדמה כי רמת האמון של צ'אבי בחלוץ מוטלת בספק גדול בניגוד לאמירותיו. אחרי הכל, הזמן הטוב ביותר לסמוך על אנסו הוא בדיוק כאשר הסקורר הפולני נמצא בחוץ, וזה כולל – בין היתר – את הגיבוי מהמאמן לבצע את הפנדלים. זה לא קרה, ופאטי אף קיבל נזיפה פומבית על כך שלא שמר על ההנחיות לכאורה.

מה צופן לו העתיד? אנסו פאטי (רויטרס)מה צופן לו העתיד? אנסו פאטי (רויטרס)

בשורה התחתונה, מתקבלת תחושה ברורה כי ברצלונה לא עושה את המינימום הנדרש על מנת להחזיר את אנסו פאטי, נער הפלא הכי מוכשר בדורו שצמח בלה מאסיה, למסלול הנכון. נהפוך הוא – היא לא מהססת להצטרף לגל הביקורות, וזו לא תהיה הפתעה אם פאטי יידרש לחפש לעצמו קבוצה חדשה.

יש בזה טעם לפגם, והיה רצוי לנהוג בו אחרת – כי מדובר בשחקן שמסוגל להגדיר את המועדון לשנים ארוכות. במקום זאת, לא נותנים לו אפילו לבצע את הפנדלים ומחליפים אותו כאשר יש צורך לחזק את ההגנה, למרות שתרומתו של פראן טורס היתה דלה יותר, והוא בדיוק החמיץ את הפנדל שפאטי כל כך רצה לבעוט. 

עדיין לא מאוחר להתעשת, אבל נכון לעכשיו הדינמיקה בסוגיה הזו לא מעודדת כלל מבחינת הבלאוגרנה. במבט לאחור, הטיפול הלקוי בפאטי עלול להיות בכייה לדורות.

חזרה לנצח: בארסה גברה 0:1 על ולנסיה
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */