יום שישי, 17.05.2024 שעה 11:13
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 85 - 90
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • 71 - 82
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

"בראון שיחק נהדר, קולסון קלע זריקות גדולות"

בולדווין החמיא לחבריו, כשהטריו של מכבי תרם 57 נק' ב-82:90 על באיירן. הצהובים הודו על בעיית הריבאונד וציינו: "ההרכב עם היליארד שינה את המשחק"

|
לורנזו בראון חוגג עם בונזי קולסון (רדאד ג'בארה)
לורנזו בראון חוגג עם בונזי קולסון (רדאד ג'בארה)

מכבי ת”א שוב נמצאת חזק בתמונת פלייאוף היורוליג, אחרי ה-82:90 שרשמה אתמול (חמישי) בהיכל על באיירן מינכן. “לא פשוט לנצח במשחק כזה”, הודו הצהובים בסיום כשנראה שהם שמחו על הניצחון ופחות על הדרך בה הוא הושג, כשבמשך שלושה רבעים חניכיו של עודד קטש רדפו ורק התעלות ברבע הרביעי שמרה על הבית בסופו של דבר. כעת, מכבי כבר מסתכלת לעבר המשחק הבא במפעל, בחמישי מול מונאקו בחוץ.

עוד לפני המשחק כולם במכבי ידעו כי מדובר בניצחון שהוא בגדר חובה, אלא שלמרות חסרונם של שלושה שחקני מפתח אצל הבווארים, הם דווקא הציגו עליונות בדקות רבות. “כל המשחק רדפנו אחרי באיירן שהכתיבה את הקצב”, הודו הצהובים, שראו את קבוצתו של אנדראה טרינקיירי פותחת כבר פער דו ספרתי ברבע השלישי. “זה משחק שבקלות יכולים להפסיד אותו, חשוב שנפיק לקחים”, הוסיפו בכל הקשור להכתבת קצב המשחק.

הבעיה המרכזית הייתה ללא ספק מתחת לסלים, שם באיירן עשתה ככל העולה על רוחה והדבר לא נעלם מעיניהם של אנשי המועדון, שביקרו: “נתנו להם יותר מדי אפשרויות שניות בריבאונד”. לבסוף קטש, שהיה נראה כעוס על הקווים, מצא את הנוסחה בדרך לקאמבק: “בסוף באיירן רדפה אחרינו”. מה עשה את השינוי מבחינת אנשי הקבוצה? “ההרכב עם דארן היליארד שינה את המשחק”.

רומן סורקין ודארן היליארד. ההרכב ששינה את המשחק (רדאד ג'בארה)רומן סורקין ודארן היליארד. ההרכב ששינה את המשחק (רדאד ג'בארה)

שביעות הרצון במכבי הייתה בעיקר מהאופי: “השחקנים ידעו להתעשת ולהרים את הראש”. מהבחינה הזו השילוב של לורנזו בראון ו-ווייד בולדווין הוליד 14 אסיסטים אל מול שלושה איבודי כדור בלבד, כשבכלל, בראון שוב סיפק תצוגת תכלית מול הקבוצה הגרמנית עם 27 נקודות, בולדווין פלרטט עם טריפל דאבל עם 15 נק’, 8 אס’ ו–8 ריבאונדים. “היו דקות גדולות של הרבה שחקני מפתח”, ציינו לחיוב בסביבת הקבוצה. 

היליארד אמנם סיים את המשחק עם חמש נקודות בלבד, אך הוא זכה ללא מעט מחמאות מאנשי הקבוצה, בדיוק כמו רפי מנקו, ג’ון דיברתולומאו ובונזי קולסון. השלישייה של קולסון, בראון ובולדווין הייתה אחראית ל-57 נקודות משותפות מתוך ה-90 של הקבוצה ובמכבי סיפרו כי גם לקהל היה תפקיד מאוד חשוב בניצחון וסיכמו: “בסוף אנחנו סופרים ניצחונות, נשארנו במשחק על הפלייאוף וזה מה שחשוב”. 

לורנזו בראון אמר לאחר המשחק: “זה היה קשה, זו קבוצה קשוחה עם מאמן טוב שיודע מה לעשות בהגנה ובהתקפה. הוא יודע לתקוף ואת מי לתקוף ומה לעשות הגנתית והוא הקשה עלינו. זה ניצחון חשוב ואנחנו צריכים כל משחק כרגע כדי להגיע לפלייאוף, כך שאנחנו מגיעים למשחקים האחרונים ואנחנו רוצים להמשיך ולדחוף את עצמנו להגיע לשם כך שזו תהיה נסיעה ארוכה”.

לורנזו בראון חוגג (רדאד ג'בארה)לורנזו בראון חוגג (רדאד ג'בארה)

פעמיים סיפקת העונה תצוגות תכלית מול באיירן, זה משהו אישי? 
”לא, בכלל לא, זה פשוט אלוהים שומר עלי כרגע ואני יותר ממבורך להיות בסיטואציה הזו ולעשות את מה שאני עושה, כך שאני פשוט שמח שאנחנו מנצחים ושניצחנו את המשחק הזה”.

ווייד בולדווין הוסיף: “זה היה ניצחון טוב, משחק שהיה מאוד דומה למשחק מול הכוכב האדום חוץ מזה שתמיד שמרנו את הפיגור בטווח של 10-8 ועשינו את הדחיפה שלנו ומי שסיימו את הרבע השלישי היו גם מי שפתחו את הרביעי הם אלו שהביאו לנו את ניצחון והיתרון. בסוף הצלחנו להתעורר ולהשיג עצירות לקחת ריבאונדים. הם הרגו אותנו בריבאונד ההתקפה שלהם וזה לא רגיל שקבוצות מנצחות אותנו כך בריבאונד כמו שהם עשו, כך שאני שמח שהצלחנו להשיג עצירות. היה לנו משחק נהדר של לורנזו במחצית השנייה, בונזי קלע זריקות גדולות וסיימנו עם הניצחון”.

ווייד בולדווין (רדאד ג'בארה)ווייד בולדווין (רדאד ג'בארה)

בונזי קולסון סיפר תחילה על ההבדל ברבע הרביעי ולאחר מכן התייחס ליכולת האישית שהציג: “השגנו כמה עצירות, כשאנחנו משיגים עצירות אנחנו מאוד מסוכנים בצד ההתקפי. זה היה טוב עברנו ואנחנו צריכים לבוא עם המומנטום ולפתוח חזק את המשחק ולא לשים את עצמנו בבורות. באיירן שיחקה ממש טוב, הם בחנו אותנו ואנחנו ענינו וזה גדול עבורנו כי זה מראה את האופי שלנו. אני מרגיש בסדר, יכול להיות טוב יותר עם ההגנה והריבאונד, נתנו להם יותר מדי הזדמנויות שניות, פשוט צריך להיות יותר מפוקס, מלבד זאת אני חושב ששיחקתי סולידי”. 

רומן סורקין, שבעצמו היה אחד מנקודות האור של מכבי, סיכם: “אנרגיות בעיקר של ההיכל ושלנו, מחצית מאוד רדומה הייתה לנו והתאפסנו בהפסקה, כל משחק כרגע זה משחק עונה בשבילנו ואני חושב שלבאיירן יש יותר מדי על מה לשחק ולנו יש המון ולא יכולנו לבוא במחצית הראשונה ולהראות אנרגיות כאלו, אבל חזרנו לחדר ההלבשה, דיברנו והראינו אופי שעוד פעם אנחנו יכולים לחזור. עכשיו כל משחק מאוד חשוב, אנחנו צריכים להראות גם את האופי ולנצח”.

קטש: לא פעם ראשונה שמגיבים כשאנחנו למטה
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */