יום שלישי, 21.05.2024 שעה 20:08
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

קראנקה: לא הקשבנו לרעש מבחוץ, גלזר מדהים

מאמן מכבי ת"א תמך בשחקנים אחרי ה-0:1 על ב"ש: "יובאנוביץ' שחקן קריטי לקבוצה, קשה לבחור בין אנדרה למאור". כובש השער: "באימונים אני מבקיע הרבה"

|
דן גלזר ואייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)
דן גלזר ואייטור קראנקה (רדאד ג'בארה)

האם מכבי תל אביב שוב במאבק האליפות? אחרי ה-0:1 על הפועל באר שבע אמש (שני) באצטדיון בלומפילד, הצהובים שוב רחוקים חמש נקודות ממכבי חיפה שבמקום הראשון ונקודה מהדרומיים שבמקום השני, אך המשחקים הקרובים מול סקציה נס ציונה, הפועל ירושלים והפועל חיפה הם אלה שיקבעו האם יש לצהובים את מה שצריך כדי להיכנס לפלייאוף בעמדה שבה ניתן ללכת עד הסוף ולנסות לזכות בתואר. 

אמש הצהובים שמו מאחור ימים מאוד לא פשוטים מאז ההפסד מול מכבי נתניה, כאשר ביקורות מאוד חריפות ליוו את השחקנים ואת אנשי המועדון. אין ספק כי אייטור קראנקה, שספג לא מעט בעצמו, שינה מספר דברים והצליח לכפות על אליניב ברדה את סגנון המשחק שהוא רצה שיתפתח. התכנית הטקטית שלו שוב עבדה מול יריבה גדולה וגם שינוי המערך הוכיח את עצמו. בסופו של דבר, כדי להצדיק עוד יותר את הבחירות שהוא קיבל, את שער הניצחון כבש אנדרה ז’ראלדש. שער ראשון בקריירה עבור המגן הפורטוגלי, שסתם לא מעט פיות, גם לכותב שורות אלה. 

“הדבר הכי טוב שקורה לאנדרה ז’ראלדש זה שמאור קנדיל בועט לו בתחת בכל יום”, אמר קראנקה על כובש שער הניצחון. כשיצא מבלומפילד, ראה את המגן הימני מתראיין וזרק לו “ברכה” עסיסית בספרדית שהראתה כמה המאמן הבאסקי מחובר וביחסים חמים עם שחקניו. “בכל משחק קשה לי לבחור בין אנדרה לבין מאור”, הוסיף הבאסקי בנושא. “מאור מתאמן ממש טוב. אנדרה יודע שביום שהוא לא 100%, מאור יקבל את הצ’אנס שלו וזה משהו שאנחנו צריכים לבנות עבור כל שחקן בסגל”. 

קראנקה: צריכים להמשיך להאמין, זה המפתח

קראנקה ניצל את מסיבת העיתונאים שבסיום המשחק כדי לאחד את השחקנים סביבו עוד יותר. על דן גלזר, שרשם משחק מצוין, אמר המאמן: “דן חשוב לקבוצה שלי כי הוא נותן לה איזון. לא חששתי מהצהוב שלו. אחד הרעשים ששמעתי הוא שהאשימו את גלזר בכך שלא הגענו למצבים במשחקים קודמים, אבל העבודה שהוא עושה באמצע המגרש היא מדהימה, בעיני הוא מדהים, מאוד מאורגן, הוא מאוד אחראי ויודע איפה לעמוד בלי הכדור, וכשהוא עם הכדור הוא משחק פשוט וזה מאוד חשוב עבורי”.

“אני חושב שהוא משתפר בהתנהלות שלו בזמן המשחק בכך שהוא לא עושה דברים שהיו יכולים להוביל לעוד כרטיס צהוב, וגם בניהול המשחק עצמו הוא משתפר. אם היינו מפסידים כולם היו מבקרים אותי על כך ששמתי את גלזר על המגרש אבל לא אכפת לי כי שחקנים כמוהו נותנים איזון לקבוצה ואני אוהב שחקנים כאלה”, הוסיף קראנקה. אגב, במועדון החמיאו מאוד לחוליית ההגנה וציינו את המשחק המצוין שרשמו ז’ראלדש, דריק לוקאסן, ניר ביטון, אנריק סבוריט ואופיר דוידזאדה.

אנדרה ז'ראלדש בטירוף (רדאד ג'בארה)אנדרה ז'ראלדש בטירוף (רדאד ג'בארה)

אין עוררין כי תוצאת המשחק בסיום הייתה יכולה להיות גבוהה יותר, אלמלא החמצות גדולות של ערן זהבי ובעיקר של ג’ורג’ה יובאנוביץ’, שכבר במחצית הראשונה היה יכול לרשום צמד. “הדבר היחיד שאני יכול להגיד זה שאם לא יקרה משהו השבוע, הוא יפתח במשחק הבא”, אמר קראנקה על החלוץ הסרבי. “הוא שחקן קריטי לקבוצה. עם ערן מקדימה הוא חשוב מאוד”.

“אני רוצה את שני השחקנים האלה על הדשא, אני תמיד רוצה את ג’ולה בקבוצה שלי. לא אכפת לי כמה משחקים הוא לא כבש, אני תמיד רוצה שחקן כמוהו על המגרש. הוא חשוב לקבוצה. הוא יבקיע בהמשך. למה הוא יצא? כי חשבתי שעם רארש אילייה, אבי ריקן וגבי קניקובסקי מאחורי ערן, נוכל לקחת את המשחק דרך המעברים ולהכריע אותו”. 

פארפה גויאגון (ראובן שוורץ)פארפה גויאגון (ראובן שוורץ)

קראנקה אף התייחס להחלטה להוציא את פארפה במחצית המשחק, למרות שהייתה תחושה שהוא מצוין: “הגישה של גייאגון מהרגע הראשון שלי היא מדהימה, אבל היה משהו שהיינו צריכים לתקן איתו מבחינה טקטית, הוא לא עשה משהו שעבדנו עליו והרגשתי שהוא קצת הלך לאיבוד על הדשא ובלי ביטחון עם הכדור. חשבתי שגבי ייתן לנו יותר עם הכדור ויארגן אותנו יותר. זו הייתה החלטה שלי אבל אני מרוצה מאוד איתו”. יש לציין כי פארפה עצמו טען כי הוא לא מרגיש ממש טוב. כמו כן, קניקובסקי נכנס רע מאוד למשחק ולא נראה כי החילוף הזה באמת הביא את התוצאה הסופית אליה כיוון קראנקה.

על רארש אילייה הוסיף המאמן: “זה היה משחק טוב עבורו להבין כמה הליגה הזאת קשה. הוא בא מצרפת והוא הרגיש שאם הוא הגיע מצרפת לישראל אז כאן יהיה לו קל יותר, אבל הוא ראה שזה לא הסיפור והיריבות ינסו להפעיל עליו לחץ. ה-30 דקות האלה היו חשובות עבורו. הוא ישתפר, הוא יהיה יותר אגרסיבי עם הכדור והוא ייתן לנו דברים טובים בהמשך”. 

רארש אילייה (רדאד ג'בארה)רארש אילייה (רדאד ג'בארה)

עוד אמר קראנקה על ענייני השבוע החולף: "אמרתי שאנחנו לא מקשיבים למה שקורה מחוץ למגרש האימונים, לא מקשיבים לרעש שמגיע מבחוץ, הראינו שאנחנו קבוצה טובה, שלטנו במשחק, השחקנים הראו אישיות וביטחון. הם האמינו במה שאנחנו עושים וזה המפתח. נתנו לקהל משחק טוב, אני חושב ששיחקנו כמו שצריך גם בלי הכדור כי אני לא זוכר הזדמנות אחת שלהם, כך שאני חושב שהקהל חזר הביתה גאה בקבוצה. ניצחנו כאן את מכבי חיפה ואת הפועל באר שבע, זה חשוב לאמונה. המפתח הוא להאמין ושנמשיך מכאן ביחד, עם הקהל שלנו".

אנדרה ז’ראלדש סיכם מהצד שלו: “זה השער הראשון שלי בליגה מקצוענית, ברור שאתה שמח מאוד כשאתה יכול לעזור לקבוצה בטח עם רגע כזה. לא היו לי שערים אז שמחתי לכבוש ואני מקווה שזה שער ראשון מבין רבים. באימונים אני מבקיע הרבה". על התחרות עם מאור קנדיל שמשפרת את יכולתו סיפר: "מאור קנדיל שחקן טוב מאוד, בסגל שלנו כל השחקנים טובים ועובדים קשה. זה גורם לך להיות בכושר טוב כי אחרת תאבד את המקום שלך".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ז'ראלדש (ראובן שוורץ)שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ז'ראלדש (ראובן שוורץ)

לאחר מכן נשאל המגן האם חשב שיעזוב את הקבוצה בינואר אך הבהיר: "לא, זה לא עבר לי בראש. אני שמח פה, רוצה לעשות את העבודה שלי, לפעמים זה עובד טוב ולפעמים פחות, אבל אני עובד קשה בכל יום כדי לתת את הטוב ביותר שלי במגרש. אני מרגיש את הביטחון שהמאמן מעניק לי ואני מנסה להחזיר על הדשא. שיחקתי בעבר במערכים של חמישה בהגנה, בסוף זאת החלטה של מאמן האם לשים אותי או לא”. 


אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */