יום שבת, 18.05.2024 שעה 20:09

בן שמעון: ג'קי רוצה כמה שפחות שחקנים בהגנה

בתכנית הספורט של ישראל דיברנו עם רן בן שמעון, מאמן מ.ס אשדוד: "בן זקן רצה להחזיר את אוחנה, הוא היה בשבילי סימן שאלה ענק. כנעאן שייך לטופ"

|
אייל ברקוביץ' ברדיו (מערכת ONE)
אייל ברקוביץ' ברדיו (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתכנית הספורט של ישראל אייל ברקוביץ’ יכין אותנו למשחק הגדול בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע שיתקיים מאוחר יותר הערב, ונדבר גם על ה-0:0 בין הפועל חיפה לבית”ר ירושלים.

“כאב לי להוציא את אוחנה בדקה ה-50, אבל הייתי חייב, לא יכולתי לסכן אותו”

ערב טוב למאמן מ.ס אשדוד, רן בן שמעון
”ערב טוב אייל”.

רציתי לדבר איתך, כי שמתי לב שבשבועיים האחרונים אני נהנה מכל רגע של צפייה במ.ס אשדוד משחקת. מה עשית שם?
”אני פשוט מתעקש על לשחק כדורגל, גם כשאנחנו משחקים במגרשים עם תוצאות פחות טובות. שילמנו על נאיביות כשקבוצות חיכו לנו ועם התקפה אחת ניצחו. שילמנו מחיר, אבל התעקשתי על לשחק כדורגל”.

רן בן שמעון (חגי מיכאלי)רן בן שמעון (חגי מיכאלי)

מה דעת הבעלים, ג’קי בן זקן, בטח הוא אמר משהו?
”כשאני מדבר על הבוסים שלי אני לא מתחבא, אני תמיד אגיד מילים טובות. ג’קי מעולם לא דיבר איתי על תוצאות, ותמיד רוצה דבר אחד – שנשחק כדורגל התקפי. כמה שפחות בהגנה, כמה שיותר בהתקפה. אני דווקא צריך למצוא את האיזון ההגנתי לרצונות של ג’קי”.

כמה מאמנים כמוך יש בישראל?
”יכול להגיד לך שאם אענה על זה זה יקטין אותי”.

אתמול (ראשון) ראיתי את ה-0:0 של הפועל חיפה ובית”ר, סגרתי את הטלוויזיה בדקה ה-30. אני לא יודע איך זה ייגמר, אבל אני נהנה מהקבוצה שבנית
”כיף לשמוע את זה, תודה רבה. אני חושב שהקבוצה משחקת כדורגל טוב. מי שעוקב אחרי הקבוצה יודע שאין ספק שבקבוצות שלא מנצחות כולם ערוכים מהדקה הראשונה עד הדקה האחרונה, והיו לנו הרבה מאוד דקות של כדורגל מדהים השנה. יש צעירים ופציעות אז לפעמים יש הפסדים”.

שחקני מ.ס אשדוד חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מ.ס אשדוד חוגגים (רדאד ג'בארה)

אני רואה תיאום מעולה בין השחקנים, איך אתה עושה את זה?
”אין סודות. אני מאמין בלחלוק הכל, כל דבר בעולם. האיזון בין עבודה טקטית לבין הנעת הכדור. לתת לשחקנים ”לעשות כוחות”, ואז לתת 20 דקות טקטיות חזקות. הקטע הזה של לתת גבולות הגנתיים, אבל חופש יצירתי, והדבר הכי חשוב זה לאמן התקפה. תבניות התקפה ותנועה התקפת. מה שאתה נהנה לראות זה שתמיד יש שחקנים בתנועה וכולם רוצים את הכדור”.

יש לך גם שחקנים נהדרים, יעקב בריהון, מוחמד כנעאן, מיכאל אוחנה. גם אלעד שחף כוכב
”קודם כל, אני אומר את זה לאלעד יום יום. אני יודע שגם בדברים הקטנים הוא עושה דברים גדולים. הוא רץ, דינמי, היכולת שלו לקבל כדור בשטחים קטנים”.

מוחמד כנעאן, מה עתידו?
”בשורה התחתונה, הוא יגיע לטופ של הכדורגל הישראלי. אני איתו יום יום חמש שעות, ויכול להגיד כמה דברים – הקו התחתון שלו, זה הטופ של הכדורגל הישראלי, והקו העליון פשוט לא קיים. יש לו מגוון נשקים, שאם ידע להביא אותם לאורך זמן, הוא יהיה כוכב. אתה לא מוצא את זה אצל שחקנים, רק אצל כאלה של פעם בדור כמו מנור סולומון וכאלה שעשו דברים בכדורגל, ואני חושב שהוא כוכב על. התחנה הבאה שלו לדעתי זה אירופה. אין לו תקרה, הוא יגיע לרמות הגבוהות ביותר”.

מוחמד כנעאן בועט (שחר גרוס)מוחמד כנעאן בועט (שחר גרוס)

תסביר לי למה שפת הגוף שלו נראית ירודה לפעמים?
”אני מבין מה אתה אומר, ואני אגיד דבר אחד – תחשוב על שחקן שמשחק כרגע במועדון מדהים כמו אשדוד, שזה המקום הטוב ביותר בעולם, והוא באמת שייך לרמות אחרות, אז יש נפילות. הוא רואה את בני הדור שלו מצליחים וזה גורם לו לפעמים לנפילות. לפעמים הוא מעט מתוסכל, ובגלל זה שפת הגוף ירודה מעט. אני נמצא לידו ולא נותן לו ליפול, בטוח שימכרו אותו בהרבה יותר”.

לגבי מיכאל אוחנה, אחרי תקופה מאוד קשה, הגיע שוב, ונראה שחוזר לעצמו
”הוא היה בשבילי סימן שאלה ענק. ג’קי היה זה שלחץ להחזיר אותו. יש לנו כלל ברזל – אף שחקן לא מגיע, אם אני לא שלם איתו. היה לנו משחק אימון נגד מכבי נתניה, והוא היה משחק אחד, ניגשתי ואמרתי לו ‘אם לא מסתדר לך, אתה בדיוק השחקן שאני צריך’. אני חושב שזה מה שהיה חסר לנו, והשחקן הכי חשוב שהיה לנו כל השנה, וזה שעשה את ההמרה מהנעת הכדור, לכדור שנכנס פנימה מול מכבי חיפה. הילד הזה עובד כל יום וזה כישרון ענק”.

היה לו קשה להתאושש?
כאב לי להוציא אותו דקה 50. ורציתי לנצח את חיפה, אבל הייתי חייב להוציא אותו לא רציתי לסכן אותו. אני חושב שהוא החזיק לנו את הכדור ונתן לנו הרבה אוויר”.

מיכאל אוחנה (שחר גרוס)מיכאל אוחנה (שחר גרוס)

אתה עושה עבודה נהדרת ואני מאוד אוהב את העבודה שלך. אתה המאמן היחידי שאני אומר לו את זה. למה אתה לא מאמן בקבוצה גדולה יותר?
”אני יכול להגיד שהגעתי לאשדוד אחרי שלוש שנים בקפריסין, וכל הקבוצות היו סגורות. בחרתי את אשדוד כי חשבתי שזה מקום טוב להביא את היכולות שלי. אני חושב שזה המקום הכי טוב בעולם, כך אני מחנך גם את השחקנים שלי. לכל דבר יש את הזמן שלו, אנחנו לא יכולים להביא את העתיד לפתחנו. אני עוד אהיה בקבוצות גדולות ומועדונים גדולים, שיצליחו כולם הלוואי, ברק בכר ואליניב ברדה עושים עבודה מדהימה, אבל הגורל יביא אותנו למקומות הנכונים, ואנחנו צריכים לעשות מאמץ מקסימלי. זה המועדון הטוב ביותר להימצא בו, ואני מרגיש ששם אני ממצה את היכולות שלי”.

אני ממליץ לך בתור חבר, את הקלטת של שני המשחקים האחרונים, לעשות מקבץ ולשלוח לאירופה, שיהיה בהצלחה רן בן שמעון.
”תודה רבה אייל, מעריך מאוד, להתראות”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */