יום שבת, 18.05.2024 שעה 15:49
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

משחק חייו: דור מיכה מחכה בסיבוב למכבי ת"א

ברדה, הסבלנות מהקהל והבת הבכורה גרמו לשינוי אצל הקשר שקרס תחת הציפיות בעונת הבכורה בהפועל ב"ש. ב-20:30 הוא ינסה להוכיח שחזר לעצמו באופן סופי

|
מפגש פיקנטי. דור מיכה (ראובן שוורץ)
מפגש פיקנטי. דור מיכה (ראובן שוורץ)

ביום חמישי הבא דור מיכה יחגוג 31 אביבים. הוא כבר לא ילד, עבר לא מעט בשנים האחרונות והערב (שני, 20:30) הוא שוב יחזור לאצטדיון בלומפילד כדי לפגוש את האקסית, מכבי ת"א, עם הפועל ב"ש. עד לא מזמן הקשר היה מזוהה עם הצהובים, אבל אחרי פרשת הקטינות, כבר נראה היה שהקריירה שלו בטופ של הכדורגל הישראלי כבר לא תהיה כפי שהייתה. אבל הנה, בסופו של דבר מיכה חזר לקדמת הבמה ואפילו מזכיר את השחקן ההוא שפרח במכבי ת"א עונה אחרי עונה.
 
מאז שחזר מגלות של עונה בקפריסין וחתם בהפועל ב"ש, כל מפגש של מיכה עם קבוצת נעוריו בבלומפילד שם אותו במוקד. אין ספק שלא חסרה פיקנטריה במפגשים האלה והם מזכירים גם מה יכול היה להיות לולא הפרשה שגרמה לו לעזוב את ישראל לפחות באופן זמני.

אחרי שחזר לארץ, המפגש הראשון של מיכה עם מכבי ת"א היה ב-25 בספטמבר, 2021, אז הוא כנראה התרגש יותר מדי. הפועל ב"ש אירחה אז את הצהובים בטרנר עם רוני לוי, הקשר פתח בהרכב, לא הצליח להתעלות בנוסף לכך, גם הרגיש מתיחה ונאלץ לצאת בדקה ה-32. בסוף זה הסתיים בניצחון 0:2, אבל מיכה לא ממש היה חלק מהסיטואציה.

זיכרון רחוק. מיכה עם אצילי בימי מכבי ת"א (חגי מיכאלי)זיכרון רחוק. מיכה עם אצילי בימי מכבי ת"א (חגי מיכאלי)

תחת רוני לוי לא היה פשוט למיכה ולקח לו זמן להתחבר להפועל ב"ש. "דור רצה כל כך להצליח בבית החדש שלו, אבל זה לא הלך בהתחלה", אמרו חבריו לקבוצה, "הוא היה צריך זמן יותר מהרגיל כדי להתאקלם, זה די מובן נוכח כל מה שקרה. אבל דור של אז והיום עבר שינוי משמעותי, מכל הבחינות". 

לדברי אנשים בב"ש, השינוי המשמעותי הזה בא קודם כל לידי ביטוי בעמדת המאמן. "היה ברור לכולם שיש שחקן כמו מיכה שלא מצליח לפלס את הדרך שלו לקדמת הבמה", אמרו בקבוצה, "הקהל מת שהוא יתפוצץ, אבל זה לא קרה. החיבור עם רוני פשוט לא עבד בזמנו, הוא התעקש שדור ורמזי (ספורי) לא יכולים לשחק ביחד וזה השפיע על שניהם. בסוף, כשאליניב (ברדה) הגיע, דור קיבל קודם כל כתף מאליניב וזה היה הצעד המשמעותי הראשון שעזר לו ומאז לאט לאט הוא הראה מה הוא יודע. נכון להיום, מיכה מרגיש הכי משוחרר שיש בב"ש והוא ירצה להישאר".

חלק עיקרי בשינוי. ברדה (מיכה בננו)חלק עיקרי בשינוי. ברדה (מיכה בננו)

מאז המינוי של ברדה בעונה שעברה, מיכה החל לפרוח מחדש וזה בא לידי ביטוי בעיקר בגישה שלו. התחושה שאתה שייך יותר ונספר יותר מבחינה מקצועית, גורם לך לתת את האקסטרה - לא שזה אמור להיות הטריגר לזה, אבל יש כאן פן מנטלי ללא שום ספק - וזה מה שקרה עם מיכה. הזכייה שלו בגביע המדינה בסוף העונה האחרונה אחרי שקודם לכן גם זכה בגביע הקפריסאי עם אנורתוסיס, על חשבון מכבי חיפה הייתה סוג של סגירת מעגל לאירועי גמר גביע הטוטו מוקדם יותר באותה העונה. 

כזכור, מיכה היה זה שהחמיץ בדו קרב הפנדלים והוא לא הצליח לעצור הדמעות אחרי שהירוקים חגגו את הזכייה בתואר השלישי בחשיבותו. אפשר לומר שמה שקרה מאז ועד היום הוא עוד נדבך בהתקדמות המנטלית וגם המקצועית של הקשר בבירת הנגב. בהמשך ישיר לעונה הנוכחית, הגיבוש והחיבור לעיר, לשחקנים ולצוות המקצועי, עזר למיכה להרגיש עוד יותר קשור וגם לקחת את התקופה שלו בב"ש.

מיכה ידע שתחת ברדה יהיה לו הרבה יותר קל לבוא לידי ביטוי ולכן העונה הוא גם עובד הרבה יותר קשה כדי להצליח. שחקנים מספרים שלפעמים הוא מוסיף עוד יחידות אימון, ומגיע ראשון ויוצא אחרון בחלק מהאימונים.

משקיע יותר. מיכה (רדאד ג'בארה)משקיע יותר. מיכה (רדאד ג'בארה)

אבל בהתחלה זה לא היה ככה ואחד האתגרים הגדולים של מיכה היו היחס מהקהל. אין ספק שבקיץ 2021 הוא היה השם החם בחלון ההעברות של ב"ש והוא היה התקווה כדי למלא את החלל שהותיר אחריו ז'וסוואה פשקיירה שעזב ללגיה ורשה. הסחבת עם מיכה בנוגע לשחרורו מהחוזה באנורתוסיס והמטרה להימנע מתשלום דמי השבחה למכבי ת"א הגבירו את הציפיות ובעונה שעברה הקשר לא הצליח לעמוד בהן בחלק גדול מהעונה, בעצם עד הירידה של ברדה לקווים. 

"הקהל של ב"ש היה מאוד סבלני עם דור", אמר גורם בב"ש, "ההחתמה שלו הייתה מלוות בטירוף מצד האוהדים. מיכה נתפס כמו המושיע של הקבוצה, לא כל יום מגיע סמל שמזוהה כל כך עם מכבי ת"א. להביא אותו לב"ש זה משהו שיכול היה לקרות רק בגלל מה שקרה. ועדיין, הוא לא היה מספיק טוב והקהל המשיך לחבק אותו והיום זה משתלם לכולם, זה לא מובן מאליו". 

להבדיל מהעונה שעברה, מיכה מגיע לבלומפילד עם טייטל משפחתי אחר. ביולי האחרון הוא הפך לאב טרי לבת בכורה וגם לזה יש משמעות בהתפתחות שלו. "ברור שלתא המשפחתי החדש יש השפעה טובה על דור", אמרו בסביבתו, "להיות אבא זה עולם אחר. החיים משתנים, סדרי עדיפויות מתהפכים, הכל נכון. דור יכול להיות שחקן יותר טוב מזה שהיה במכבי ת"א, להיות שלם יותר וגם לעניין המשפחה יש חלק גדול ומאוד חשוב".

אוהדי הפועל ב"ש היו סבלניים (ראובן שוורץ)אוהדי הפועל ב"ש היו סבלניים (ראובן שוורץ)

מקצועית, מיכה הוא אחד שיותר בונה התקפות מאשר כזה שמסיים אותן. עד כה העונה יש לו שישה בישולים ושער בליגה, אבל השער הזה הוא אחד החשובים ביותר של ב"ש העונה - שער הניצחון בדקה ה-87 שסידר 2:3 על בית"ר ירושלים. מיכה לא פתח אז בהרכב, אבל נכנס בדקה ה-67 ועשה את ההבדל.

בכלל, מיכה העונה נראה שחקן אחר לגמרי ממיכה של העונה שעברה וזה בא לידי ביטוי בבישולים, כאשר במועדון מצפים שהמספרים יגדלו עד סוף העונה. השינוי שעבר בשנה האחרונה והסבלנות איתו בעונה שעברה מדגישה את הצורך של ב"ש בשחקן מן הסוג הזה. תוסיפו לכך את ההיעדרות של רמזי ספורי מהמגרשים בתקופה הקרובה והחלודה שיש אצל שאפי סוליימאנוב ממנו ציפו להרבה יותר, מראה שהחשיבות של מיכה בהפועל ב"ש של היום היא קריטית.

לפי האימון המסכם של ברדה אתמול, מיכה היה חלק מהחוליה ההתקפית. במידה ויפתח או ייכנס במהלך המשחק הערב, זאת ההזדמנות של מיכה דווקא נגד קבוצתו היחידה והאחרונה בישראל להראות שהוא התגבר על העבר ומתרכז בעתיד עם הפועל באר שבע, ניצחון דווקא נגד קבוצת נעוריו יוכיח רשמית שמיכה חזר לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. 

ברדה: "אנחנו במרתון, השחקנים דרוכים"
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */