יום שישי, 17.05.2024 שעה 07:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"הביקורות על יצחקי לא הוגנות, נמאס לי מזה"

נציג הבעלים של מכבי ת"א, אנגלידיס, בראיון מיוחד ל-ONE: "מאמינים בברק, אי אפשר לבקר רק אדם אחד". וגם: גלוך, התאמת קראנקה, הרכש וטעויות השיפוט

|
ג'ק אנגלידיס (שחר גרוס)
ג'ק אנגלידיס (שחר גרוס)

נציג הבעלים במכבי תל אביב, ג’ק אנגלידיס, העניק היום (ראשון) ראיון מיוחד על מצבו של המועדון וענה לכל השאלות בנוגע לביקורות הרבות שצצות וגם לחוסר ההצלחה הנוכחי של הקבוצה ביחס לציפיות. להלן דבריו הנוקבים:

מדוע החלטת להגיע?
“לא תכננתי לדבר, אבל אני מרגיש שזה זמן טוב. קראתי וראיתי הרבה דברים, דיברתי עם כולם במועדון וזו הזדמנות טובה כי אולי יש לכם שאלות, ובוודאי גם לאוהדים, אז זה יהיה נכון עבורי לדבר. זה תלוי בכם כמובן ובשאלות שלהם”.

מה אתם מרגישים בקנדה?
”ההרגשה היא אכזבה גדולה. אתם יודעים מה הציפיות, הציפיות של מיץ’ שונות, אני מאמין שהצבנו סטנדרט גבוה מאז שמיץ’ במועדון, וענינו על הסטנדרט הזה. כשאנחנו לא משיגים אותו, אנחנו מאוכזבים”.

צפו בראיון המלא של אנגלידיס ל-ONE

למה אתם לא משיגים את הסטנדרט שלכם?
”אין אף פעם תשובה אחת, החלק הקשה של התשובה זה שכדורגל זה כדורגל, לפעמים הכדור נכנס ולפעמים לא, יש גם מזל, אבל אלמנט נוסף זה לשחק פחות טוב. האכזבה היא כי אנחנו מאמינים מאוד בסגל ובכישרון שלנו, האכזבה מגיעה מכך שאנחנו משחקים פחות טוב”.

כשרואים את המשחק האחרון, לא ראו דרך. על מה אתם חושבים?
”לא מקובל מבחינתנו שאנחנו לא עומדים בפוטנציאל שלנו. לא אנתח את המשחק האחרון, אנחנו לא הקבוצה הראשונה בעולם שיש לה משחקים פחות טובים, לפעמים אתה משחק רע ומנצח, אבל לרוב כשזה קורה אתה לא מנצח. מרגישים שיש כלים, מאמינים במי שיש לנו. השחקנים מבינים את האחריות שלהם וגם אנחנו, צריכים לתרגם את זה לפעולה”.

ג'ק אנגלידיס (שחר גרוס)ג'ק אנגלידיס (שחר גרוס)

הבאתם רק שחקן אחד בחלון ההעברות.
”אנחנו מאמינים בסגל, אין שחקן שאני לא חושב שיהיה טוב. מאמינים שכולם יכולים לתרום, יש סגל איכותי מאוד אם תנתחו את כל השחקנים. אין כאן שחקן שלא שייך לכאן. אין יותר מדי שוק לשחקנים שרוצים להגיע לכאן, עשינו הרבה הצעות, היה הרבה עניין עד שלב מסוים בשחקנים, אבל אז הם קיבלו הצעות אחרות. אנחנו משלמים טוב, אין לנו בעיה פיננסית, אבל יש הרבה שחקנים שלא רוצים להגיע לישראל ואנחנו בסדר עם זה”.

“הכרתם את מיץ’ בשנים האחרונות, וזה לא באוצר המילים שלו לומר ‘צ’ק חופשי’. הפעם היחידה שהגבלנו את הרכש הייתה בגלל הפייר פליי הפיננסי ולא היו בעיות פיננסיות במועדון. יש לנו הגבלות בגלל הפייר פליי הפיננסי וזה מייצר פרופורציה לכמה שאפשר להוציא, אבל זו לא ההגבלה שמונעת מאיתנו למצוא שחקנים”.

מיץ' גולדהאר (נעם מורנו)מיץ' גולדהאר (נעם מורנו)

החלפתם שישה מאמנים בשנים האחרונות, מועדון צריך יציבות, מה אפשר לעשות אחרת עם מאמנים?
”יש לנו יציבות, יש בעלים, אנשים שגדלו כאן ויציבות בהנהלה, אבל כדורגל זה כדורגל. בכל ליגה למאמן יש תוחלת חיים, ברוב המקומות זה שנתיים. כמובן שעדיף היה להתקדם בצורה יותר יציבה, אבל זכינו באליפויות בק טו בק עם מאמנים שונים. אני לא אומר שזה דבר טוב, אבל זה לא תירוץ, המערכת קיימת ולפעמים צריך לעשות הבדל, כי למאמנים יש אחריות, וקל יותר להחליף מאמן מאשר קבוצה. אני חושב שאנחנו מועדון מאוד יציב. אם חושבים על זה בתעשיית הכדורגל, ברור שאפשר להיות טובים יותר. עדיף שמאמנים יישארו יותר וזה מה שאנחנו רוצים, ואולי נגיע לשם”.

הרבה אוהדים חשבו שברק יצחקי עד עכשיו נכשל.
”זו אחת מהסוגיות שקראתי, אין אדם שמבקר את עצמו יותר מברק. הוא אדם שמאוד מודע למצב, הוא יודע מה אפשר לעשות טוב יותר. להצביע על אדם אחד ולהגיד שלא ניצחנו בגללו, אני מצטער, אבל זה שטויות ולא נכון. זה לא עוזר למועדון וזה לא מדויק, אני לא יודע מה עוד להגיד, הוא חלק מקבוצה שעושה החלטות יחד, אנחנו מקבלים החלטות יחד. נמאס לי לשמוע ביקורת על אדם אחד כאילו זה הוגן, זה לא וזה חייב להפסיק”.

ברק יצחקי (חגי מיכאלי)ברק יצחקי (חגי מיכאלי)

האסטרטגיה שלכם ברכש היא לפי מה שהמאמן רוצה ולא תמיד לפי מה שהמועדון צריך.
”אני מעריך את דעתך, אבל צריכים לעשות את מה שאנחנו חושבים לנכון. צריכים להסתכל על המצב בשנים האחרונות, כשהזמן עובר שוכחים דברים, אבל היו אי הסכמות בין מנהל מקצועי למאמן בשנים האחרונות, ניסיונות להביא שחקנים, אומרים שאנחנו מחכים לרגע האחרון, אבל כבר עכשיו אנחנו עובדים על העונה הבאה. השתפרנו בקבלת ההחלטות, זה הטבע של הכדורגל, אני לא מאמין שהמועדון מובל רק על ידי המאמן, יש כאלה שיגידו לך שלא הבאנו את השחקנים שרצו אלא את מי שההנהלה רצתה. הייתי במחנה האימונים והייתי פעיל עם ברק בלדבר עם מועמדים לעמדת הבלם”. 

כשמסתכלים על עומק, תמיד הייתם הרבה יותר חזקים בכנפיים, היה לכם את אצילי, יונתן כהן, דאבור, בן חיים, בשנים האחרונות לא הצלחתם לזכות בתארים וזו אחת מהבעיות הגדולות.
”ב-10 השנים האחרונות זכינו בחמש אליפויות, סיימנו ארבע פעמים במקום השני ופעם אחת בשלישי. אי אפשר לזכות בכל שנה באליפות. הפסדנו שלושה משחקים ועשינו שש תוצאות תיקו, בתוצאות התיקו האלה היה ההבדל, בחלק מהן לא שיחקנו רע, היו לנו הזדמנויות, זה ההבדל. אם ההבדל הזה היה קורה, לא היית שואל אותי את השאלה הזאת ואומר שאין לנו את השחקנים הנכונים. צריך לא לקפוץ מהם למסקנות ולקבל החלטות לטווח הקצר. האחריות שלנו היא לקבל את ההחלטות הנכונות שיביאו תוצאות בטווח הארוך. אני מאמין שאנחנו יכולים להיות טובים יותר, אבל הסיבה ליכולת היא לא שלא הבאנו שחקן בפרופיל גבוה. זה לא עובד ככה”.

שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

כשלא מצליחים, מי שאחראי מוחלף. האם זה על הפרק עם ברק יצחקי? והאם אתה לא חושב שמכבי תל אביב לא צריכה עוד מנהל לחלק הספורטיבי?
”אנחנו מאמינים באנשים שלנו וזו הסיבה שהם בתפקיד שלהם, לא כי הם חברים שלנו. מאמינים ביכולות שלהם, מיץ’ מאמין בלפתח אנשים, אנשים לא נולדים מוכנים לעשות משהו, צריכים יכולת למידה ורצון. לפעמים זה קורה גם עם מאמנים שמגיעים צעירים ולא מנוסים, והניסיון עוזר להם להשתפר. ברק הוא בדיוק כזה, הוא משתמש בניסיון שלו כשחקן, הוא עדיין בתהליך של למידה. אנחנו מאמינים בו, נתמוך בו, זה לא מדויק ולא הוגן שאם נסיים במקום השני זה יהיה בגללו. רק כדי להדגיש, זה לא בסדר מבחינתנו לסיים במקום השני כמובן”.

“בין אם זה ברק או בכל עמדה במועדון, כמובן גם מאמן, אם אפשר להביא סיוע כמובן שנשקול את זה. צריכים להבין מה הבעיה כדי לראות אם צריכים להביא עזרה. אתה מאמין שיש בעיה, אבל אנחנו אומרים שאם מנתחים את זה הבעיה רחבה יותר והיא יכולה להשפיע על כל אחד. כולנו יכולים להיות טובים יותר וצריכים להיות טובים יותר, אני מאמין שנעשה את זה”.

"יכולים וצריכים להיות טובים יותר". ג'ק אנגלידיס (שחר גרוס)"יכולים וצריכים להיות טובים יותר". ג'ק אנגלידיס (שחר גרוס)

האם הייתם יכולים לעשות יותר כדי להשאיר את אוסקר גלוך?
”כמובן שרצינו שיישאר, אנחנו חושבים שאם היה נשאר זה לא היה מזיק לו לקריירה, הוא יכול היה להתפתח פה. היו נסיבות מעבר לשליטתנו ולא הצלחנו לשכנע אותו. זה העתיד שלו, בנסיבות שהיינו בהן עשינו את המקסימום. לא ציפינו שיעזוב בינואר, לא רצינו או ציפינו לזה, אבל ידענו שזה יכול לקרות. צריכים לוודא שאתה מתכנן ומוכן לאפשרות הזאת. זה היה נהדר כשהיה פה, מאחלים לו את הטוב ביותר, שחקן פנטסטי שיהפוך את המדינה הזאת לגאה”.

אוסקר גלוך (שחר גרוס)אוסקר גלוך (שחר גרוס)

מוקדם יותר העונה שחקן שלכם טס לשדה התעופה ועזב, לא הייתם מודעים לזה, איביץ’ עזב באמצע העונה. אתם מביאים מאמן ורואים את הכדורגל שלו בשנים האחרונות, אפשר לראות שזה לא מאמן שמדריך את הקבוצות שלו כמו שמכבי ת”א צריכה לשחק. הוא אימן קבוצות בליגות הנמוכות.
”אמרתם שרדפנו אחרי איביץ’, לא רדפנו אחריו, כשהיינו צריכים מאמן כמובן שדיברנו איתו. אתה בוחר תקריות מסוימות כדי לצייר תמונה של בעיה במועדון. אני לא רוצה לרדת לפרטים של השחקן שחשב שזה רעיון טוב לטוס באמצע החוזה שלו (סטיפה פריצה). הוא התנהג בצורה לא מקצועית, זה היה לא ייאמן, אבל מכבי תל אביב פעלה. יש אנשים שפועלים בצורה מוזרה וביזארית ואין לך שליטה על זה. להגיד שבגלל זה יש בעיה משמעותית במכבי? אני לא מסכים עם זה, זה לא נכון. אני חושב שהתמודדנו עם זה בצורה טובה בנסיבות שהיו, זו לא הייתה אשמתנו”.

“תהליך בחירת המאמן? לשפוט אותו אחרי חודש ולקפוץ למסקנות זה מאוד מוזר עבורי. כשמינינו את אוסקר גארסיה קיבלנו תגובות שהוא זר ואידיוט, ושהוא לא ראוי. צריכים לראות מעבר לניסיון שלו ולראות איך אפשר יהיה לתרגם את זה למשהו חיובי לקבוצה. אני לא אעבור עכשיו על רשימת המאמנים והרקע שלהם. אל תדברו על העבר שלו, זה לא מפתיע אותנו. הוא לא הגיע במצב טוב עבורנו, היו מועמדים טובים והחלטנו למנות אותו, הוא אדם רעב שרוצה להצליח, בוא ניתן לו צ’אנס. אנחנו בתהליך טוב, עושים את שיעורי הבית שלנו, מנסים כמה שאפשר לצמצם סיכונים, אבל בסוף צריכים לקבל החלטה ואנחנו מרוצים ממנה”.

אייטור קראנקה (ראובן שוורץ)אייטור קראנקה (ראובן שוורץ)

מה מיץ’ מרגיש כשהוא רואה את הביקורות?
”אני מדבר איתו על מכבי בכל יום, הוא מביע את דעתו בצורה ברורה על הציפיות והסטנדרטים, הוא תמיד מחכה לצפות במשחקים. אני לא רוצה לשים לו מילים בפה, אבל מי שכאן – אכפת לו. הם לא כאן מסיבה רעה, גם הם מאוכזבים ולא שמחים שאנחנו לא בפסגה. ברור שזה בסדר שלאוהדים תהיה דעה, הם תומכים בנו בבלומפילד ובחוץ וזה אדיר. מיץ’ לא צריך מישהו שיגיד לו שצריך לעשות משהו אחרת. גולדהאר לקח את המועדון בשלב שלא הצליח לשלם משכורות, כרגע אין שום חובות, המשכורות משולמות בזמן, יש לנו אנשים מדהימים במשרדים, מנסים לעשות סטנדרט אירופי שיעניין את האוהדים והספונסרים ויהיה טוב לכדורגל הישראלי. הוא גאה בזה, אנחנו לא יכולים לעצור ולהיות שמחים עם מה שעשינו בעבר, צריכים להשתפר כל הזמן. אולי קצת איבדנו חלק מזה”.

אתה משקיע הרבה כסף, אבל חלק מהאוהדים מתפרעים וזה גורם לקנסות, ביטול מנויים, עונשים וסגירת יציעים. איך אתה מרגיש עם כל זה?
”כמובן שזה לא טוב לכדורגל ולא לתדמית הענף. יש הרבה תסכול, אנחנו קבוצת כדורגל ולא המשטרה או חברת האבטחה. זה לא העסק שלנו, אנחנו צריכים לנהל את המועדון בצורה הכי טובה שאפשר. השקענו הרבה זמן, מאמץ וכסף כדי להתמודד עם הבעיה הזאת. זה מאוד מתסכל ולא הוגן. אנחנו מנסים לחפש עוד עזרה, זה לא פייר ולא נכון. בסוף גם האוהדים שלנו סובלים וזה לא הוגן”.

אוהדי מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

אולי הסגל פשוט לא טוב מספיק כדי לקחת אליפות?
”אני מאמין שאם ננתח את השחקנים, הסגל מאוד כישרוני ועמוק, יש שחקנים ורסטילים, המטרה עכשיו היא להתרכז במשחק הקרוב. צריכים להביע את עצמנו בצורה יותר ‘מכבית’, עם גאווה, וזה מה שנעשה”.

קבוצת הנוער הפסידה 7:0 לראשון לציון. מה קורה שם?
”הציפיות מכל הארגון ובמיוחד מהאקדמיה הן גבוהות. מיץ’ אמר ברגע שרכש את המועדון שאחת המטרות והמוטיבציות הגבוהות שלו היא השקעה באקדמיה ופיתוח הצעירים. אני עדיין מאמין שיש לנו אקדמיה טובה. ברור שמשהו מתנהל בצורה לא נכונה. לפעמים ההצלחה היא לאו דווקא בתוצאות אלא באיכות השחקנים שיוצאים משם. לפעמים מקריבים דברים בשביל התוצאות, אבל זה לא המקרה. יש בעיה וצריכים לפתור אותה. אין אצבע מאשימה לאף אחד. אנחנו לא במשבר שם, יש עדיין שחקנים כישרוניים, אבל אי אפשר להתעלם מהסימנים שצריכים לשנות שם משהו”.

שחקני מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)שחקני מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)

בכל פעם שקורה משהו גדול במועדון, תמיד אנשים בקבוצה מחכים לתשובה באימייל, ולפעמים זה לוקח הרבה זמן עד שיש תשובה. זה לא יוצר תמונה טובה אם ככה המועדון עובד. האם ככה זה עובד?
”יש לנו בעלים שמתעניין באיך שהמועדון עובד. הוא מממן את המועדון ומשלם את המשכורות, כשמבזבזים כסף, בדיוק כמו בעסק, זה צריך לקבל את האישור שלו. אם מישהו מתקשר, ואני גם מדבר עם אנשים, אנחנו משוחחים בטלפון, מחליטים וממשיכים הלאה. זה לא משנה שאני בקנדה אם מדברים בטלפון. יש תהליך, יש בעלים, בכל הקשור לכספים הוא צריך לדעת מזה. אם יש עניין במכבי הוא יענה לטלפון גם באמצע פגישה. אני לא רואה בזה בעיה שמשפיעה על התדמית המקצועית שבה נוהג המועדון”.

ראית את ההצהרה של איגוד השופטים, ראית את התקריות במשחקים האחרונים, הרבה תקריות שלא נשרקו. מה העמדה שלך?
”אני באמת חושב שהעבודה של השופטים קשה מאוד. עם זאת, הרבה תלוי בהחלטות שלהם. כל היושרה של הליגה היא עליהם, ברגע שיש טעויות צריך לתקן אותן. כששחקן שלנו עושה טעות במגרש הוא מקבל צהוב או אדום או מושעה. אי אפשר שתהיינה טעויות רציניות שקורות ושום דבר שלא נעשה כדי לטפל בהן. כולם רוצים להרגיש שהם בליגה הוגנת, כולם עושים טעויות, אבל הם בעמדה שהם צריכים לפעול מהר כדי לטפל בבעיות האלה. באנגליה היה משחק בין ארסנל לברנטפורד עם טעות של שופט, והוא הושעה. אני מכבד את השופטים, אבל צריך לעשות עם זה משהו. יש להם אחריות גדולה, חשוב שגם מבחוץ ייראו שיש הגינות. ברגע שיש משהו לא נכון ואומרים שהמכונה לא עבדה, תעשו את ההחלטה הנכונה. איגוד השופטים לא יכול להמשיך ככה, היו כמה טעויות, חלק אולי לטובתנו, חלק לרעתנו, אבל זה לא יכול להמשיך ככה”.

יגאל פריד (רדאד ג'בארה)יגאל פריד (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */