יום רביעי, 15.05.2024 שעה 12:33

"מסוכן להעיר את הדוב משנתו": מוקי חזר בענק

הירידה ביכולת ובדירוג, הביקורות והחשש שיפספס את המשחקים האולימפיים החזירו את אלוף העולם לשעבר ליכולת שיא עם זהב בת"א. הסיפור מאחורי הקאמבק

|
שגיא מוקי לאחר הניצחון בגמר (חגי מיכאלי)
שגיא מוקי לאחר הניצחון בגמר (חגי מיכאלי)

בתקופה האחרונה שגיא מוקי היה נראה מתוח. הרבה אנשים שאלו מה קרה לו, משום שבשנה וחצי האחרונות הוא לא הצליח לבוא לידי ביטוי ולא סיים אף תחרות עם מדליה על הצוואר. אפילו בגראנד פרי פורטוגל, שבעיני רבים נתפס כתחרות שג’ודאים בכירים לא משתתפים בה, הוא פספס את הפודיום.

בנבחרת היו מתוסכלים מהמצב של מוקי שבדרך כלל שידר עסקים כרגיל, אך בהיעדר תוצאות טובות והצלחות בתחרויות, הידרדר בדירוג האולימפי עד למקום ה-37 בקטגוריית המשקל שלו של עד 81 ק”ג. מי שלא נמצא בין 18 הראשונים בדירוג האולימפי לא מגיע למשחקים האולימפיים. אף אחד בנבחרת, למעט לי קוכמן ושגיא מוקי, לא נמצא במצב כזה - וכשמדובר באלוף העולם לשעבר, אין ספק כי זה הוסיף הרבה לחץ.

לפני כמה שבועות מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג’ה, אמר באסיפה לג’ודאים: “יש פה כמה שלא נמצאים בטופ של הדירוג העולמי והדירוג האולימפי. אני לא מוכן לקבל את זה, אני לא מוכן שנגיע למצב שנרדוף אחרי הקריטריון האולימפי ונילחם על הכרטיסים לפאריס. שגיא, אתה צריך לחזור לקדמת הבמה”.

אורן סמדג'ה עם שגיא מוקי, "צריך לחזור למרכז הבמה" (חגי מיכאלי)אורן סמדג'ה עם שגיא מוקי, "צריך לחזור למרכז הבמה" (חגי מיכאלי)

במקביל, הביקורות מסביב רק הלכו וגברו. לפני כשבוע נערכה שיחה על הכתבות והביקורות על מוקי, וחדר ההלבשה של נבחרת הגברים געש. שגיא לא אהב את זה, אבל מאמנו אורן סמדג’ה הרגיע אותו ועשה לזה סוף: “זה לא רק אתה, גם אני מקבל ביקורת על חוסר ההצלחה. אז מה? כדורגלנים גדולים שמצפים מהם להצליח ונקלעים למשבר מתמודדים עם ביקורות מידי שבוע. זה חלק מהמשחק”.

ימים ספורים לפני התחרות, סמדג’ה שלח את מוקי לשחרר לחץ מול המיקרופונים והמצלמות: “ראיתי את הכתבות עליי ואת הביקורת, אני עדיין אותו שגיא מוקי”, אמר הג’ודאי הבכיר בהתבטאות יוצאת דופן. אלא שרק אתמול (שישי) הוא באמת הוכיח את זה, עם הזכייה במדליית הזהב בגראנד סלאם תל אביב.

ההחלטה של סמדג’ה לשלוח אותו להתראיין הפכה את מוקי למחויב יותר. גורמים בצוות המקצועי בנבחרת הגברים הודו: “כשמעירים את הדוב משנתו, זה מסוכן. אורן צדק כששלח אותו להתראיין, כי לא טוב לשמור את הכל בבטן. הרבה זמן לא ראינו ככה את שגיא מוקי מתחרה. לנצח את ודאט אלבייראק הטורקי, שמדורג במקום בחמישי בדירוג העולמי, באיפון שמגיע בתוך 12 שניות בקרב של גמר? זה משהו ששגיא מוקי לא עשה הרבה זמן. הוא חזר לעצמו”.

שגיא מוקי, חזר לעצמו (חגי מיכאלי)שגיא מוקי, חזר לעצמו (חגי מיכאלי)

אין ספק כי מוקי הציג בתחרות בתל אביב שוב את אותה היכולת הקטלנית שאפיינה אותו בעבר. יחד עם זאת, יש לציין כי בגראנד סלאם תל אביב לא התחרו יריבים חזקים נוספים, כמו מתיאס קאסה, או סעיד מולאי, כך שהוא לא פגש את מי שבדרך כלל מסיימים על הפודיום באופן קבוע. “כשהוא עלה למזרן עם מולאי לאחרונה, הקרב הסתיים עם עונש מיותר של שגיא. הכול היה נגדו. אם הכל יתחבר לו והוא יעשה דברים בצורה טובה? לא משנה מי יעמוד מולו - קאסה, מולאי או יריב יפני - מוקי יתמודד איתם כמו שצריך”, הדגיש סמדג’ה.

אחרי הזכייה במדליית הזהב, סמדג’ה תיאר את מצבו של מוקי כמי שלא הצליח לתפוס את הגלים והלך לאיבוד בים סוער. כעת, הוא מקווה שמוקי עלה על הגל שיוביל אותו לחוף מבטחים ולקרקע יציבה. “שגיא תמיד היה שגיא, הוא לא הלך לשום מקום”, ציין סמדג’ה. “אף אחד לא מבטיח שתמיד יהיו מדליות ושהוא שוב יהיה אלוף עולם, אבל הוא יכול להיות שוב בטופ וחשוב שהוא יישאר על הגל”.

שגיא מוקי עם מדליית הזהב, "יכול להיות שוב בטופ" (חגי מיכאלי)שגיא מוקי עם מדליית הזהב, "יכול להיות שוב בטופ" (חגי מיכאלי)

המאמן המשיך: “אני יודע מה יש לנו ביד. המפתח להצלחות זו עבודה משותפת. לפעמים הכל סוער ויש הרבה מחלוקות על דברים קטנים שמטלטלים אותנו, אבל כשאנחנו ביחד אנחנו בלתי מנוצחים. הספורטאים שלי כבר לא ילדים, הם עוברים דברים בחיים, אם זה חתונה, ילדים או משברים בבית. אחרי שזכה במדליית הזהב באליפות העולם, כל פעם היו דברים שהיינו צריכים להתמודד איתם בנבחרת. תמיד אמרתי ששגיא יכול לחזור לפודיום, אבל הוא לא היה במיטבו. הוא נתן מעצמו רק 40% בתחרות הזאת, כך שהוא מסוגל ליותר”.

אחרי שמוקי זכה במדליית הזהב, אורן סמדג’ה דמע. הוא ידע שהתקופה הקשה מאחוריהם והלחץ השתחרר. מוקי סיכם את מה שעבר עליו בימים האחרונים, כשהוא מוקף בילדים שחיכו להצטלם איתו ביציאה מהאולם בתל אביב, ואמר: “לא התפרקתי מול המצלמות באימון לפני התחרות, רק רציתי להעביר מסר שלא תמיד הכול הולך חלק, אבל חשוב לא לוותר. לא הגבתי לכל מה שפורסם עליי ולכל הביקורות שנכתבו. רק אמרתי שלפעמים צריך קצת סבלנות. עברתי תקופה לא קלה. במשבר הכי קשה, הכי חשוב זה דווקא להמשיך קדימה, להיות אמיץ ולא לוותר לעצמך. עשיתי את זה. המשכתי קדימה עם הרבה אמונה, לא רק שלי, אלא גם של הקהל שהרים אותי למעלה. אני אוהב את זה”.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */