יום ראשון, 05.05.2024 שעה 05:50

מכבי בעננים: זה מרגש, מטורף, מדהים והיסטורי

האלופה הישראלית חגגה בענק את העלייה ההיסטורית לגמר האירופי. המאמן גלילי התרגש: "עם הקבוצה הזאת הכל אפשרי". המועד והמיקום המסתמנים לגמר כאן

|
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (קרדיט: רינת ורדי)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים (קרדיט: רינת ורדי)

אלופת המדינה בכדורעף, מכבי ת”א, רשמה הישג אדיר הלילה (בין רביעי לחמישי) עם עלייה היסטורית לגמר גביע האתגר האירופי, שזה כמובן גם הישג השיא של קבוצה כחול-לבן בזירה האירופית ועשתה זאת על חשבון פונטה בסטארדו הפורטוגלית החזקה.

הצהובים של גל גלילי שעושים מסע קסום מתחילת העונה עמדו במשימה אחרי ה-1:3 על פונטה בסטארדו בישראל והשיגו שתי מערכות בפורטוגל, מערכות שנתנו להם את הכרטיס הנוצץ למעמד על הגביע והשאירו את ההתמודדות לשתי מערכות נוספות לפרוטוקול בלבד (2:3 במע’ לפונטה בסיום). האלופה פגשה יריבה איכותית ביותר, אך בדיוק כמו בישראל התעשתה אחרי מערכה ראשונה רעה והפכה בדרך להשגת המטרה היוקרתית.

באופי טבעי, במכבי ת”א היו בעננים נוכח ההישג הגדול והיו”ר אסף ליבר סיפר ל-ONE: “קודם כל, אנחנו עשינו את זה בשביל מכבי ומדינת ישראל. זה פשוט מרגש, מטורף, מדהים והיסטורי. אני עדיין לא מעכל וממש לא מאמין. מגיע קרדיט ענק למאמן שלנו, גל גלילי, על ההכנה ולכל השחקנים על המאמץ, ההקרבה וההשקעה. אנחנו ממש לא באים לגמר להיות קישוט”.

אלכסנדר ספונוב מנחית (איציק בלניצקי)אלכסנדר ספונוב מנחית (איציק בלניצקי)

מאמן הצהובים הנרגש גל גלילי אמר לאחר ההעפלה: “מדהים, מדהים, באמת. בדיוק דיברנו על זה שבתחילת העונה ישבנו ועשינו תכניות וזה היה סוג של חלום, אבל לא בתכניות הממשיות. אנחנו מאושרים פה כולם, היה משחק קשה במקום וקשה, הצלחנו להיכנס לאט לאט למשחק ולגרד נקודה נקודה. כל הכבוד לבחורים שהראו אופי פעם נוספת”.

“עכשיו יושבים כבר על הגמר, למרות שבדרך יש לנו גביע בשבוע הבא וצריך לחזור למשימות בארץ, אבל באמת מדהים מה שעשינו פה היום. אנחנו רוצים להמשיך ולנצח כל מי שיבוא, תהיה לנו יריבה קשה ונהיה האנדרדוג, אבל עם הקבוצה הזאת הכל אפשרי”.

הקפטן גאנדי סוקולוב דיבר בסיום: “משחק קשה, התחלנו חלש, אבל כמו תמיד הצלחנו להראות אופי ולקחת את השתי מערכות שהיינו צריכים. כל שחקן יודע להתעלות ברגע האמת ולהביא את היכולת שלו כדי שהקבוצה תצליח. אנחנו מצפים לקהל שיגיע לגמר, האולם חייב להיות מלא ומפוצץ, שמעתי שהגמר יהיה בדרייב אין ואני רוצה שכולם יגיעו לעודד אותנו כדי שנוכל לנצח את הקבוצה שתהיה מולנו” 

שחקני מכבי תל אביב בפעולה (קרדיט: איגוד הכדורעף האירופי)שחקני מכבי תל אביב בפעולה (קרדיט: איגוד הכדורעף האירופי)

באשר לגמר הגדול, היריבה טרם נקבעה כי בחצי הגמר המקביל בין פנאתינייקוס לאולימפיאקוס (1:3 במערכות לירוקים בראשון) הגומלין פוצץ עקב עימותים בין המשטרה לאוהדי פאו, שגם באו בטענות קשות על התנהלות כוחות האבטחה (“התנהגות פושעת”). משחק הבית הראשון ייערך בישראל ככל הנראה ב-5.3 בדרייב אין והגומלין ביוון ב-15.3.

כמו כן, במועדון הצהוב אמרו: “נוצרה בידנו הזדמנות להביא לארץ אירוע גמר במשחקי הכדור בו משתתפת קבוצה ישראלית, זה הישג אדיר לספורט הישראלי. קוראים מכאן לכל הגורמים, משרד התרבות והספורט, עיריית תל אביב, איגוד הכדורעף ומרכז מכבי לסייע להפוך את משחק הגמר לאירוע ספורטיבי ברמה המדינתית”.

יו"ר איגוד הכדורעף, אשר קסו, אמר: "ברכות למכבי ת”א על ההישג הנפלא וחסר התקדים עם העלייה לגמר גביע האתגר האירופי. הלב מתרחב ותחושת הגאווה ממלאת אותנו לאחר המשחק ההירואי שהפגינה מכבי ת”א. היא הוכיחה שיש פירות להשקעה, לכח הרצון ולמוטיבציה להצלחה של כל מי שקשור למועדון.  אני משוכנע ובטוח שהמסע הזה ימשיך, כל הכבוד למאמן גל גלילי ולשחקנים גם על הניצחון, אבל לא פחות מכך על הדרך ועל רוח הלחימה שהפגינו. אני, איגוד הכדורעף וכל עם ישראל גאים בכם".

תגובת גל גלילי וסוקולוב לעלייה לגמר
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */