יום שבת, 18.05.2024 שעה 11:50

כבוד: מלכה זכתה במדליית הכסף, נלסון לוי בארד

יום תחרויות ראשון נהדר בגראנד סלאם ת"א לישראלים: תמר מלכה זכתה במדליית הכסף ותמנע נלסון לוי קטפה את הארד. שמאילוב ופליקר לא סיימו על הפודיום

|
תמר מלכה (חגי מיכאלי)
תמר מלכה (חגי מיכאלי)

הישגים גדולים נרשמו ביום התחרויות הראשון היום (חמישי) בגראנד סלאם ת”א כשתמר מלכה בת ה-22 זכתה במדליית הכסף, ותמנע נלסון לוי זכתה גם היא לאחר קרב קשה במדליית הארד מול הקהל הביתי. 

ברוך שמאילוב הפסיד בקרב על מדליית הארד כשספג עונש פסילה לאחר ניסיון לבצע בריח עמידה, לאחר שפתח טוב את הקרב והיה אגרסיבי יותר, אך לא ניצח בסופו. גם טל פליקר הפסיד לאחר קרב עיקש וארוך בקרב על הארד וסיים כמו שמאילוב במקום החמישי.

עד 48 ק”ג:

בתחרות לנשים, קפטנית הנבחרת שירה ראשוני החלה את הופעתה מהסיבוב השני בקרב מול מירייה לפוראטה קומאס הספרדייה והפסידה לה בווזארי כך שסיימה את התחרות. בנוסף, תמר מלכה עלתה לקרב ראשון מול אנדראה סטוידינוב הסרבית וניצחה בעונשים. בסיבוב השני, מלכה ניצחה באיפון את קטרינה קוסטה מפורטוגל והעפילה לרבע הגמר. בהמשך, מלכה עלתה לחצי הגמר לאחר שניצחה בזכות עונשים את המונגולית נרנטסברג גנבטאר. בקרב הגמר, מלכה ספגה ווזארי מהיר מיריבתה הצרפתייה, והפסידה בגמר בריתוק שהעניק את הזהב לצרפתייה.

הישראלית המרשימה בת ה-22 רשמה מדליה ענקית ביום הקרבות הראשון בגראנד סלאם ת”א. המדליה בה זכתה הג’ודאית הצעירה היא המרשימה ביותר שהשיגה בקריירת הבוגרות שלה. לפני התחרות שני הרשקו הציב כמטרה לראות מדליה מג’ודאית צעירה שעוד לא פרצה בתחרויות הבינלאומיות, והשיג את המטרה כבר ביום התחרויות הראשון.

תמר מלכה בקרב הגמר (חגי מיכאלי)תמר מלכה בקרב הגמר (חגי מיכאלי)

עד 52 ק”ג:

גפן פרימו, שחזרה זה עתה מגראנד סלאם פאריס עם מדליית הארד, התחילה להתחרות בסיבוב השני נגד יריבתה מאשה בלחאוס מגרמניה, שם הישראלית הפסידה לה בווזארי והודחה. רות לביא קיבלה קרב קשה מול היפנית קיסומי אומרי כבר בסיבוב הראשון, הפסידה והודחה, ואילו פז כפרי ניצחה את נדין מיאגמרסורן שמגיעה ממונגוליה. בהמשך, כפרי הפסידה באיפון מול לריסה פימנטה הברזילאית בסיבוב השני והודחה מהתחרות.

גפן פרימו (חגי מיכאלי)גפן פרימו (חגי מיכאלי)
גפן פרימו (חגי מיכאלי)גפן פרימו (חגי מיכאלי)
פז כפרי (חגי מיכאלי)פז כפרי (חגי מיכאלי)

עד 57 ק”ג:

תמנע נלסון לוי, אלופת אירופה במשקל זה, נכנסה למעגל הקרבות בסיבוב השני בו היא ניצחה בווזארי את נקודא סמית’-דייוויס הבריטית. בסיבוב השלישי, תמנע נלסון לוי הופיעה מול אלטתנסברג בתסוק מאיחוד האמירויות וניצחה אותה באיפון, כך שעלתה לרבע הגמר. ברבע הגמר לנלסון לוי היה מפגש קשה נגד דריה בילודיד, מדליסטית הארד מאולימפיאדת טוקיו שזכתה בעבר פעמיים באליפות העולם, בקרב בו האוקראינית ניצחה בווזארי ותמנע ירדה לבית הניחומים. בהמשך, נלסון לוי עלתה לקרב על מדליית הארד אוטומטית לאחר שיריבתה בקרב הראשון בבית הניחומים נמחקה מהתחרות ותתמודד מול האלופה האולימפית בריו 2016, רפאלה סילבה הברזילאית.

את הקרב שלה החלה נלסון לוי בצורה אגרסיבית ונענשה כבר בהתחלתו, אך גם יריבתה הברזילאי ספגה עונש מוקדם והתקשתה מול הישראלית המדורגת חמישית בעולם. שתי הג’ודאיות נכנסו לניקוד הזהב וספגו עונש שני בקרב. הברזילאית שהתעייפה ספגה את העונש השלישי, ונלסון לוי זכתה במדליית הארד בגראנד סלאם ת”א.

רומי דורי התחילה וסיימה להתחרות בסיבוב השני, לאחר שנכנעה לג’סיקה פריירה מברזיל. אמה סעד הפסידה בעונשים מול פלאוני קורנליסה מהולנד והודחה, כשגם מאיה לאופולד הפסידה בעונשים בקרב מול ז’ואין אקיסואין מספרד והודחה.

תמנע נלסון לוי חוגגת (חגי מיכאלי)תמנע נלסון לוי חוגגת (חגי מיכאלי)
תמנע נלסון לוי חוגגת (חגי מיכאלי)תמנע נלסון לוי חוגגת (חגי מיכאלי)

עד 60 ק”ג:

בגברים, מתן קוקולייב הודח מהתחרות עם הפסד בעונשים מול בריאן גרבבואה מאקוודור בסיבוב הראשון. ים וולצ’ק הופיע מול ארטיום לסיוק האוקראיני שהוא יריב לא קל והודח כתוצאה מניהול קרב כושל. אריאל שולמן ניצח באיפון בקרב נגד חואן איילה מאקוודור והמשיך לסיבוב השני, שם הפסיד לז’ורה ורסטאטן הבלגי והודח. ליאור רפאילוב עלה לקרב ראשון נגד מקס היידר הגרמני שהסתיים בניצחון בווזארי בניקוד זהב, כך שהוא העפיל לסיבוב השני. בסיבוב השני, רפאילוב הפסיד לסומיבזר נחטייבאן המונגולי והודח.

ים וולצ'ק (חגי מיכאלי)ים וולצ'ק (חגי מיכאלי)

עד 66 ק”ג:

הקרב על הניקוד החשוב והכרטיס למשחקים האולימפיים כבר החל כשברוך שמאילוב ניצח בעונשים את נתן כץ, יריב יהודי מאוסטרליה, בסיבוב הראשון. בסיבוב השני, שמאילוב הופיע נגד גבריאל גנרו אלבש הברזילאי, ניצח אותו באיפון ועלה לרבע הגמר, שם הפסיד לאשה נדירדזה הגיאורגי לאחר שנחנק ונכנע. בבית הניחומים, שמאילוב מול דניס איבנוב הבולגרי לאחר שהשיג ווזארי ואיפון, ובכך למעשה הג’ודאי הישראלי העפיל לקרב על מדליית הארד בתחרות, שם יתחרה מול אלברטו גייטרו מרטין הספרדי, שניצח ברבע הגמר את טל פליקר.

בקרב עצמו, שמאילוב התחיל אגרסיבי יותר ותקף את יריבו שבעיקר התגונן מפתיחת הקרב. מיד לאחר מכן, גאייטרו הספרדי זכה בקרב לאחר ששמאילוב ספג עונש על עבירה בניסיון לבצע בריח עמידה.

ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)ברוך שמאילוב (חגי מיכאלי)

טל פליקר פתח את התחרות עם ניצחון בעונשים בתום קרב ארוך מול מיכאל פרייר מבריטניה, ובסיבוב השני ניצח את אוסקר פלטרסון מאסטוניה בווזארי ובאיפון והעפיל לרבע הגמר. ברבע הגמר, ברוך שמאילוב הפסיד ללאשה מדיראדזה הגיאורגי באיפון וירד לבית הניחומים. ברבע הגמר, פליקר הפסיד לגאייטרו מרטין מספרד. במהלך הקרב, שנגרר לניקוד זהב, פליקר הצליח להשתחרר בהצלחה הן מחניקה והן מריתוק, אך בסופו של דבר נכנע בריתוק נוסף וירד לבית הניחומים. בבית הניחומים, פליקר ניצח מול יניסלב גרצ’ב מבולגריה בעונשים והעפיל לקרב על מדליית הארד, שם יתמודד מול נדירדזה.

בקרב עצמו, פליקר ספג עונש מהיר, אך גם יריבו הגיאורגי ספג עונש ולקראת הסיום, כשכל אחד מהם ספג ענישה אחת, פליקר הרים את האגרסיביות וביצע מהלכים יפים מול יריבו. בתום קרב ארוך וקשה הגיאורגי הצליח לבצע ווזארי גבולי על פליקר וזכה במדליית הארד, כשפליקר סיים במקום החמישי את התחרות.

גיא גוטמן סיים את התחרות כאשר הפסיד בווזארי ובאיפון את הקרב נגד יניסלב גרצ’ב מבולגריה בקרב הראשון שלו, כאשר גם עמית בובוביץ' הודח לאחר שהפסיד בווזארי את הקרב מול דויד גרסיה טורנה בסיבוב הראשון.

טל פליקר (חגי מיכאלי)טל פליקר (חגי מיכאלי)
טל פליקר (חגי מיכאלי)טל פליקר (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */